Jump to content

Photo

Hockeysäsongen 2010/11

• This topic is locked This topic is locked
396 replies to this topic

#351 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 May 2011 - 17:35

Man får hoppas att det finns några som kan ta skitjobbet då. Klasen är en sån där (min åsikt då) som är en skicklig spelare, inte tu tal om den saken, så självklart är han "bra nog" för allsvenskan. Men - det där med att lyfta laget även när det går lite motigt eller när det gäller som allra, allra mest? Den här satsningen känns på förhand som de som Leksand har gjort i flera år nu, och det har ju inte hållt när det har kommit till kvalserien.
*Hockey och superhjältar*

#352 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 24 May 2011 - 21:18

Om Linus Klasen är ett kaptensämne är frågan. Där finns en del spelare i truppen som jag direkt hade tänkt mig som lagkaptener före Klasen. Men det återstår att se, kanske är större ansvar välkommet för honom. Lite det han antytt själv också ju. Det kan ju bli så också att han istället lyfts ytterliggare ett snäpp av att få den ledarrollen. Jesper Mattsson klar. Trevligt tycker jag, och hoppas Mattsson får avsluta på ett bra sätt i Malmö nu. Om man får till bra spelare bredvid honom i powerplay kan han tillföra väldigt mycket där som i Färjestad. Sandström klar för Leksand. Konstigt att se honom i Leksandströja när Malmö kommer möta dom.

Edited by Spacer, 24 May 2011 - 21:19.

#353 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 01 June 2011 - 09:14

Jag kommer att återgå till det här med hur Per Mårts coachade Tre Kronor I VM, och hur vissa reportrar/TV-personligheter berättade hur spelsättet var så "nytt och annorlunda". Har kollat på lite av Sveriges spel och kommer skriva om det senare. Grejen är att det finns väldigt mycket traditionellt svenskt i det.

Vill dock säga att jag är glad att Winnipeg får ett NHL-lag till hösten, de kanske inte kommer att heta JETS eftersom Coyotes är ju egentligen Jets-numera. Och Minnesota Wild blev ju inte "North Stars" eftersom laget flyttade till Dallas. Winnipeg är en hockeystad, så jag hoppas att de kommer att få ett enormt publikstöd. För Atlanta har det ju gått rätt tungt de senaste åren, även om de haft en mindre skara väldigt entusiastiska fans.

Sen för det andra är det kul att Stanley Cup finalen är mellan Vancouver och Boston. Ett kanadensiskt lag och ett amerikanskt original-6 lag!. Blir nog en riktigt spännande final, och TV10 visar ju första matchen inatt för de som inte har Viasat Hockey eller ESPN AMERICA.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#354 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 02 June 2011 - 17:58

Jag kommer att återgå till det här med hur Per Mårts coachade Tre Kronor I VM, och hur vissa reportrar/TV-personligheter berättade hur spelsättet var så "nytt och annorlunda". Har kollat på lite av Sveriges spel och kommer skriva om det senare. Grejen är att det finns väldigt mycket traditionellt svenskt i det.

Blir intressant att läsa dina tankar kring detta. Jag tycker inte spelsättet känts revolutionerande nytt på något sätt, utan mer en tillbakagång till ett spelsätt jag tror passar Sverige väldigt bra. Något av det nya är väl att Mårts ville föra spelet lite rakare på mål, jag tror inte detta lyckades i så stor utsträckning som man kanske hade velat, det tror jag mestadels är en inställningsfråga. Men i stort tycker jag spelsystemet känns bra och tror det kan bli bra om Mårts får fortsätta bygga på och trumma in denna linjen.

Oerhört jämn final i år. Det bådar gott, kan bli en riktigt thriller. Jag hoppas på Vancouver mycket på grund av Sedinarna som har spelat bättre och bättre under slutspelet, Fick ju lite kritik i början men har verkligen jobbat in sig. Sedan slog ju Boston ut ett utav mina två favoritlag Philadelphia (det andra är Washington) i fyra raka matcher, vilket är anledning nog att inte hålla på dom i finalen. :)
Philedelphia behöver dock en riktig upplyftning känns det som.. Men Washington kan nog bli bättre och bättre, har ett ganska intressant lag att bygga runt.

Hoppas verkligen Winnipeg kan bygga upp en bra organisation. Tror dom kommer få en ganska stor publik rätt snabbt.

#355 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 June 2011 - 21:50

Jag tror att den stora kungen (OM Vancouver vinner hela skiten) kommer att vara Ryan Kesler. Han har gjort det mycket bra hittills och när Sedinarna blir punktmarkerade så är Kesler ett stort hot. Men Boston kommer att bli tufft, det lär inte bli "Vancouver vinner, för de har ju SEDINARNA!" som många svenska fans tror. Jag hoppas ajälvklart att Vancouver vinner däremot, det vore grymt kul. Om Boston skulle ta hem det så kan man i alla fall bli lite glad över att P-J Axelsson får bli lite glad. Skön lirare, det där. :)

Winnipeg (eller kommer de heta Manitoba?) kommer i alla fall att få ett bra lag på pappret, med bland annat Dustin "Byfulingen" och Andew Ladd, så de har en bra start i alla fall. Men det är askul med ett "nytt" lag i Kanada. :)

#356 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 June 2011 - 14:28

Blir intressant att läsa dina tankar kring detta. Jag tycker inte spelsättet känts revolutionerande nytt på något sätt, utan mer en tillbakagång till ett spelsätt jag tror passar Sverige väldigt bra. Något av det nya är väl att Mårts ville föra spelet lite rakare på mål, jag tror inte detta lyckades i så stor utsträckning som man kanske hade velat, det tror jag mestadels är en inställningsfråga. Men i stort tycker jag spelsystemet känns bra och tror det kan bli bra om Mårts får fortsätta bygga på och trumma in denna linjen.

Du sammanfattar det bra där Spacer. Mina tankar är rätt lika de du har. Vissa fans och sen en del av idrottsjournalisterna har skrivit grejer om Per Mårts spelidé/spelbok som fått mig undra vart de fått allt ifrån. En myt verkar vara det här att Sverige inte längre skulle spela pucken bakåt/backa hem med pucken. Nästan alla lag spelar så att man då och då vill ha puckontroll och skapar det genom att passa pucken bakåt, eller åka skridskor bakåt med pucken, för att sen starta något från sin försvarszon. Även de flesta NHL-lagen gör det ibland, visst ibland (beroende på hur spelbilden ser ut) så åker man bara snabbt upp och snabbt ner i rasande tempo. T ex vissa JVM-finaler, eller t om OS-finalen i Vancouver, där tog man inte ofta burskydd!. En del av förklaringen där är ju den mindre rinken. Av NHL lagen så närmast den där typen av "snabbt upp, snabbt ner" Hockey så spelar Tampa Bay (framgångsrikt!) sådant. Men även de backade hem vid enstaka tillfällen när jag såg dem spela under slutspelet. Per Mårts Sverige spelar rätt traditionell svensk puckontrolls-hockey, det Mårts valt att lägga in är ibland lite hårdare forechecking, rakare anfall, och då och då högt tempo. Men annars så spelar man rätt typiskt Svenskt.

Leif Boork har sagt lite liknande grejer om att han inte heller såg det som något revolutionerande, och jag håller med honom.Håller dock inte med om många andra grejer han säger, t ex det han sa i höstas att Finland inte lär vinna något VM-Guld på ett bra tag eftersom spelsättet skulle vara för lättläst. Jag tycker att de flesta spelsätten är "lättlästa", men det är inte nån garanti på att man kan vinna över ett lag. De flesta coacher och spelare fattar ju hur ett lag spelar. Man vet t ex hur Kanada spelar, och vilken typ av Hockey de oftast spelar, och ändå kan det bli så att europeiska lag har stora problem mot dem.

Sen lite statistik. Sveriges och Finlands statistik från finalen, hur ofta man under en period antingen backade hem/passade pucken hem/åkte hem med pucken för att börja bakom eget mål. Statstik från alla tre perioder

Finland: 3+7+5
Sverige :8+5+12

Så rätt tydligt så är det där sättet att spela bakåt en väsentlig del av båda lags spel, och Sverige är troligtvis det lag som mest spelade så under turneringen. Både Finland och Sverige var starka puckontrolls-lag i VM. T ex Ryssland och Kanada var inte det. Sen är det också intressant hur Mikael Renberg har flera gånger under SVTs EHT-sändningar varit förvånad av att Finland så ofta är bakom eget mål/har burskydd. Att sådant inte har plats i modern hockey etc. Det är ju de där uppspelen som Jalonen försökt lära Finland under flera säsonger och det gick verkligen hem i årets turnering. En stor del av uppspelen startades bakom eget mål.
Batman Begins

The Dark Knight

#357 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 04 June 2011 - 21:33

Tycker väl inte heller att Mårts har något revolutionerande, nytt spelsystem, men det är bara bra i mitt tycke. Alltså vi behåller de bitar vi är bra på men försöker få till rakare spel mot mål. Det är "vårt" spel vi kan och om vi kan krydda det med saker man lärt sig ifrån bland annat transatlantiska lag så är det bara ett stort plus, återigen i mitt tycke. :)

#358 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 June 2011 - 16:40

Folk som är intresserade har säkert läst det redan men Slovakiens hockeyförbund gav ju sparken till Hanlon kort efter VM. Blev ju en riktigt dyr affär där eftersom han hade ett rätt så nyskrivet femårskontrakt. Så nu söker de en ny coach, och tänker använda stora delar av vinsten från hemmaturneringen till att stödja egna juniorlandslag och damlandslaget. Bra att de tar förståndiga beslut.

Sen fick även Bykov sparken från Ryska landslaget. Bykov förde ju in mycket bra i rysk hockey och man tog ju imponerande två VM-guld i rad 2008 och 2009 men efter det har det gått sämre, käftsmällen mot Kanada i OS, sen visserligen VM-silver och en semiplats men betydligt sämre spel, och laget började förvandlas till det gäng gnälliga divor de så ofta var under t ex 90-talet.

Stanley Cup finalerna har blivit så spännande som de oftast blir. Att Vancouver tog två raka fick inte mig att tro att det blir en enkel match. Det blir det väldigt sällan i Stanley Cup. 3-2 nu till Vancouver, men det är ju inte alls omöjligt att det blir sju matcher. Alla segrar har varit hemmasegrar hittils och match 6 spelas i Boston.

Edited by super85, 15 June 2011 - 22:21.

Batman Begins

The Dark Knight

#359 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 June 2011 - 08:34

Inte helt oväntat att det blir en sjunde final. Boston var lysande hemma och det är nu 3-3 i matcher.

Sen snackade vi tidigare om NHL-sarg vs Europeisk, där den europeiska är hårdare, och skyddsglaset också är stenhårt,något som gör att tacklingar ofta blir betydligt värre än vad de skulle bli om man skulle haft den varianten man har i NHL. Så nu har man beslutat att man bygger om rinken i Hartwall-arena i NHL-stil med den typen av sarg/glas som är säkrare. Vad jag förstått så blir man första arenan i Europa som har det. Tycker att det är ett väldigt smart beslut. Det kostar ju mycket att bygga om en rink,men säkerhet för spelare är ju väldigt viktigt.
Batman Begins

The Dark Knight

#360 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 15 June 2011 - 22:20

Så nu har man beslutat att man bygger om rinken i Hartwall-arena i NHL-stil med den typen av sarg/glas som är säkrare. Vad jag förstått så blir man första arenan i Europa som har det. Tycker att det är ett väldigt smart beslut. Det kostar ju mycket att bygga om en rink,men säkerhet för spelare är ju väldigt viktigt.

Kanske lite naivt att hoppas att detta blir början på en trend som även sprider sig till Sverige, och gör att vi kanske kan börja med mindre rinkar även här. Man kan ju alltid hoppas!

Lite kluven vilka jag håller på i sista finalen. Jag brukar normalt ranka Boston högre än Vancouver, men det vore ju kul om Sedinarna fick vinna Stanley Cup. Min magkänsla säger att Boston tar det.

#361 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 15 June 2011 - 23:34

Du sammanfattar det bra där Spacer. Mina tankar är rätt lika de du har. Vissa fans och sen en del av idrottsjournalisterna har skrivit grejer om Per Mårts spelidé/spelbok som fått mig undra vart de fått allt ifrån. En myt verkar vara det här att Sverige inte längre skulle spela pucken bakåt/backa hem med pucken. Nästan alla lag spelar så att man då och då vill ha puckontroll och skapar det genom att passa pucken bakåt, eller åka skridskor bakåt med pucken, för att sen starta något från sin försvarszon. Även de flesta NHL-lagen gör det ibland

Ja precis. Jag tyckte Sverige ganska frekvent spelade pucken bakåt och tog burskydd för att ha puck-kontrol i uppspelen. Traditionellt svenskt spel som du är inne på. En del idrottsjournalister måste kollat på någon annan turnering i ett parallellt universum. Washington, mitt favoritlag därborta spelar ganska ofta bakåt och tar burskydd, t.o.m. nästan lite för mycket i slutspelet tyckte jag. Men skillnaden på mindre rinkar är ju att uppspelen blir rakare, så det drar inte ner tempot i matchen så mycket som risken är att det kan göra på större rinkar. Samtidigt kan de mer utdragna uppspelen på större rinkar ha sin charm ibland. En nackdel för Sverige, som nog inte var tänkt från Per Mårts var att man var lite överoptimistiska i hur man skulle hålla pucken inom laget i anfallszon. Att dumpa puck och jaga är ju ibland ett måste. Samt rakare på mål. Det var nog Per Mårts mål också att man skulle spela mer åt det hållet ibland, och det blir nog bättre och bättre.

Håller dock inte med om många andra grejer han säger, t ex det han sa i höstas att Finland inte lär vinna något VM-Guld på ett bra tag eftersom spelsättet skulle vara för lättläst. Jag tycker att de flesta spelsätten är "lättlästa", men det är inte nån garanti på att man kan vinna över ett lag. De flesta coacher och spelare fattar ju hur ett lag spelar. Man vet t ex hur Kanada spelar, och vilken typ av Hockey de oftast spelar, och ändå kan det bli så att europeiska lag har stora problem mot dem.

Leif Boork är en sån där expert som jag många gånger inte alls håller med, men uppskattar för att han vågar sticka ut lite och ibland går mot strömmen, ibland får han rätt ,och ibland inte, och med Finland fick han ju dunderfel. Ja alla lag är väl mer eller mindre lika lättlästa, numera finns det ju en hel arsenal av folk runt tränarna som läser sönder och samman lagen, så det är nog inga problem. Men på tal om Kanada, så är ju de otäckt skickliga på att slå om sitt spel ganska markant från match till match, och ibland mitt i matcherna. Det är väl isf sådant som kan vara svårläst, eller svårt att förbereda sig på, och där är det ju mycket upp till hur skickliga coacherna är under matchen.

Både Finland och Sverige var starka puckontrolls-lag i VM. T ex Ryssland och Kanada var inte det.

Nog Ryssland som lider mest av det. Rysk hockey är ju så mycket puckkontrollshockey det kan bli. Medan Kanada alltid varit oerhört skickliga på att dumpa > jaga stenhårt/grym tackling > pass > skott = mål.

Känns ganska spännande och helt rätt att Bykov lämnar coachingen för Ryssland. Har som du skrev gjort mycket bra samtidigt som det känts mer och mer andefattigt de senaste turneringarna. Blir intressant vilken som kommer coacha istället. Slovakien var nog närmast tvungna att göra sig av med Hanlon. Även om det är en dyr historia så är det nog bättre än att behålla honom och därmed kanske även köra slovakisk hockey i botten. Det hade kanske blivit dyrare i längden.

Edited by Spacer, 15 June 2011 - 23:38.

#362 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 16 June 2011 - 19:43

Det kändes mer och mer väntat att det skulle vara Boston som tog hem det, och visst är det kul att ett såpass klassiskt lag för lyfta bucklan, men jag hade ju hoppats lite på Vancouver och Sedinarna framförallt. Nu har de ju båda gjort en jättebra säsong och var också i stort sett bra i slutspelet, men de lär ju få en del skit för att de inte lyckades i finalerna. Sen var det inte så bra gjort av Vancouver-publiken att bua när Boston-spelarna fick pokalen, och kravallerna i stan sen är ju bara sorgligt egentligen.

#363 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 17 June 2011 - 21:44

Kanada är en fantastisk hockeynation på många sätt, och det är häftigt hur stort hockey är där. Men när det gäller sportsligt uppträdande, i det här fallet från publiken, har dom alltför många gånger lite att jobba med. Jag kan inte komma på någon annan publik som buar ut motståndarnas lag under prisutdelningen såhär. Det är ju inte första gången detta händer i Kanada. Otrevligt. Sedan kravallerna, ja vad ska man säga.. Där ligger t.o.m. fotbollshuliganerna i Sverige i lä. När vi har liknande kravaller i Sverige är det kopplat till kriminella gäng, i Kanada sker det när ett lag förlorat en hockeyfinal. Lite svart komedi nästan.

Jag tycker häxjakten på Sedinarna är lika otrevlig som den är väntad. Visst levererade de inte efter förväntningarna, men de gjorde ändå ett helt okey slutspel, med en väldigt bra säsong bakom sig. Men det är ändå en besvikelse såklart när de som ska driva fram ett lag inte når ända fram. Boston är välförtjänta vinnare. Känns inte lika tungt nu att de slog ut Philadelphia i fyra raka. :)

Edited by Spacer, 17 June 2011 - 21:48.

#364 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 18 June 2011 - 08:04

Eller hur! Jag brukar hoppas på att ett annat kanadensiskt lag ska vinna bucklan om inte Toronto har chansen (vilket de ju aldrig har), men att publiken beter sig såhär är inget man borde ha överseende med. Undrar om och hur NHL reagerar på detta? I Sverige så får ju klubbarna straff när huliganer beter sig illa, vilket jag ändå tycker är bra.

Ja, att ta sig hela vägen till finalen och där stupa i den sjunde, avgörande matchen är ju inte dåligt på något sätt, och det var ju fler i Vancouver som "svek" och inte gjorde mycket i finalerna. Hur många poäng producerade Ryan Kesler där, t.ex? Visst skulle Sedinarna behöva ta ytterligare något steg för att bli legendariska, men så mycket skit som de får nu förtjänar de inte. Sen är de ju två av bara tre svenskar som har vunnit en poängliga i NHL. :)

Visst är Boston välförtjänta vinnare, ja. En lagmaskin med en glödhet målvakt är ju svårt att stoppa, och de har byggt upp något bra i Boston, steg för steg, och det är imponerande. Det är lite sådär långsiktigt som jag skulle vilja se Toronto jobba framöver, för det lönar ju sig i NHL, det har vi sett många gånger nu att alla lag kan vinna Stanley Cup bara man bygger smart och med tålamod. Anaheim, Carolina, Tampa Bay, Pittsburgh, Chicago och nu Boston är ju bara några exempel på det.

#365 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 June 2011 - 11:35

Alltid så korkat när sådant här skapar kravaller. Hände ju där förra gången 1994 också. Kanske är jag för optimistisk, men jag ser det alltid så att det är ju bara en väldigt liten minoritet riktiga hockeyfans som bråkar, och resten av människorna som tänder eld på saker och välter bilar är den typen av idioter som kan använda vilken som helst ursäkt för att skapa kaos. T ex de där stolpskotten i Haparanda som startade sk*t och brände flaggor efter att Finland VUNNIT en VM-final. Var ju t ex bara glatt firande här i Stockholm bland de finnar som bor här.

Tung förlust för Sedinarna och resten av Vancouver. Var riktigt elakt skit de två fick på sig under finalerna och det är tyvärr så det ofta blir i Kanada när europeiska spelare är i så stora roller. Jag är rätt säker på att Mats Sundin och Saku Koivu kan känna igen sig i det som Sedinarna fått höra. Sen tillhör ju Sami Salo den här lilla skaran (finska) spelare som lyckats vara med i alla stora typer av Hockey-finaler och förlora alla. Måste vara hårt det också. Han har ju dock vunnit SM-Guld med Frölunda, och SM-Liiga som ung med TPS men jag vet inte om det tröstar efter att ha förlorat Stanley Cup i sjunde matchen.

Boston förtjänade dock bucklan. Ett klassiskt lag som var helt fantastiskt bra i slutspelet och Thomas var fenomenal. Kul att finska målvakter vunnit Stanley Cup nu två år i rad, men Tuukka Rask (som var förstemålvakt 09-10) var ju verkligen enbart en statist i det här slutspelet.

Edited by super85, 18 June 2011 - 11:37.

Batman Begins

The Dark Knight

#366 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 18 June 2011 - 12:58

Precis, det hade antagligen blivit upplopp i Vancouver även om de hade vunnit, men det hade väl i alla fall inte buats i arenan åtminstone. Jag tror och hoppas väl att du har rätt, att det är en "liten klick" som bråkar, men det är väl i stort sett samma sak i fotbollen på sätt och vis - relativt få ställer till med väldigt mycket. Ja, det var trist med brännande av svenska flaggor och så, för personligen kändes inte den här förlusten lika hemsk som t. ex den 1995 eller andra förluster i kvartsfinaler som OS 1998. Man kunde på något sätt unna Finland ett guld efter alla dessa år av misslyckanden. Även om det självklart alltid svider lite extra att förlora mot Finland.

Sami Salo fick åtminstone vinna med Frölunda när elitserien var lite högre i status, under NHL-strejken, men klart att han måste ha det tufft som du säger. Rask hör säkert till framtiden, Tim Thomas kan ju inte ha så många år kvar. Sen får man väl trösta sig lite med att det åtminstone var en europeisk lagkapten (Zdeno Chara) om jag inte har helt fel? :)

#367 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 25 June 2011 - 22:32

Måste vara enormt kul för folket i Winnipeg att laget kommer att heta Winnipeg Jets. Intressant med det är ju att Coyotes respekterat sin Jets-bakgrund och i deras arena så hänger det tröjor från de spelare som representerat båda lagen etc.

Länk om ämnet:
http://www.nhl.com/i...od-rr-headlines
Batman Begins

The Dark Knight

#368 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 June 2011 - 11:03

Ja, det är lite intressant det där. För det blir ju som nya Winnipeg Jets, det är väl fortfarande Coyotes som är den gamla franchisen med pensionerade tröjnummer och allt det där. Så kan nya Winnipeg Jets börja på helt ny kula eller kommer de vilja ta över lite historia så att säga?

#369 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 02 July 2011 - 14:40

Hannu Toivonen blev alltså ny målvakt för Malmö. Jag kan inte minnas mig sett någon match med honom faktiskt. Hans räddningsprocent är sådär, men likväl, en NHL meriterad målvakt sedan många år, 27-år gammal. Visst kommer han tillföra ett allsvenskt lag?

#370 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 06 July 2011 - 23:16

Toivonen var väldigt lovande som junior, spelade bra i JVM och blev draftad i första rundan. Spelande ibland riktigt bra i NHL också. Har haft en del skador, och gjorde en sväng i SM-Liiga och efter det spelat i AHL. En skadefri Toivonen kan nog vara riktigt bra i Allvenskan.
Batman Begins

The Dark Knight

#371 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 09 July 2011 - 06:43

Kan ju vara ett vettigt målvaktspar då, om Toivonen är skadad lite så kan Sjögren fylla in. Men som jag minns det så var Toivonen ett tag en ganska så het målvaktstalang borta i NHL.

Toronto har agerat litegrann också. De ville ha antingen Mike eller Brad Richards, men där gick de bet, så Matthew Connolly och Matt Lombardi blev centrarna som införskaffades. Båda kan jag tycka är chansningar, då de har varit skadade väldigt mycket. Sen kom även Cody Franson ifrån Nashville, som verkar vara en bra back.

#372 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 17 July 2011 - 13:40

Det här med att Toivonen har varit skadad ganska mycket är ju ett orosmoln. Man får hoppas det inte blir en ny Jan Hurme. Annars är det ju en målvakt som har en bra bit kvar på karriären och som säkert kan vara väldigt motiverad. Det väntas fortfarande på en riktigt bra back till den lediga backplats som är kvar, och det är ju bara några veckor till start så det kommer nog vilken dag som helst. Har varit väldigt tyst ryktesvägen.

#373 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 July 2011 - 23:54

Snackar ni hockey mitt i sommaren? In med er i fotbollstråden och gör mig sällskap genast! ;)

Winter is Coming

#374 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 19 July 2011 - 11:46

Fotboll? Du menar den där överskattade sporten där man jagar ett läderklot i 90 minuter? ;)
Nu på sommaren tittar jag bara på WTA Tennis! :)

#375 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 19 July 2011 - 16:12

Det är inte så kul med fotboll just nu. Barcelona som beter sig som svin angående Cesc Fabregas går och vinner allting, och Blåvitt går inget vidare i allsvenskan heller. Så intresset är inte direkt på topp just nu. Och hockey är alltid intressant, oavsett årstid. ;)