Oscarsgalan 2011
Posted 28 February 2011 - 07:54
Posted 28 February 2011 - 13:52
Gällande Franco tycker jag Washington Post skrev några talande rader om hans medverkan i galan: ".. well, let's give him credit for being James Franco, the 23-hour-a-day workaholic/grad student/filmmaker/soap-opera/not-best-actor wunderkind of his generation. Turns out hosting Oscars is when the dude decides to take a rest."
Även USA Today fick till det: "At least Hathaway was in there pitching throughout -- unlike her co-host, who sometimes seemed to be preparing for a remake of Dazed and Confused."
Och vi var många som tyckte att Filip och Fredrik totalt förstörde galan för oss som var ute efter att se själva galan och inte ett Filip och Fredrik program.
Georgia: visst skötte vi oss bra?
Edited by Synon, 28 February 2011 - 13:55.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 28 February 2011 - 14:00
Filip & Fredrik sågas Tittare rasar: Idioterna förstörde min Oscarsgala
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 28 February 2011 - 14:03
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 28 February 2011 - 14:17
Synd, för ni verkar ha haft riktigt mysigt här
Inga överraskningar bland vinnarna direkt. Riktigt kul att Trent fick sin Oscar
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 28 February 2011 - 14:56
Måste bara lägga till att jag tycker det är fånigt med alla rubriker som basunerar ut: "Mikael Persbrandts film fick en Oscar!" Eh, trodde det var Biers film... (Ok, jag gillar ju inte Persbrandt så det blir väl en extra nagel i ögat på mig
Posted 28 February 2011 - 16:05
-Gangstagrass
Posted 28 February 2011 - 16:44
Georgia: visst skötte vi oss bra?
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 28 February 2011 - 16:51
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 28 February 2011 - 17:59
Fortfarande lite sur att True Grit och 127 Hours kammade noll medans en halvskräpfilm som Alice in Wonderland vann två, känns inte okej. Annars var det skönt att The Kings Speech snuvade The Social Network på det tunga priserna. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag ser inte The Social Networks storhet framförallt inte storymässigt.
Winter is Coming
Posted 28 February 2011 - 21:11
:woot: Det är ju storyn - och med det menar jag manuset - som jag tycker är filmens storhet. Man bara flyger med och njuter som i ett extralångt, extra bra Vita Huset-avsnitt. Och så musiken förstås, och den fick ju sitt välförtjänta pris.Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag ser inte The Social Networks storhet framförallt inte storymässigt.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 28 February 2011 - 21:14
Winter is Coming
Posted 28 February 2011 - 21:18
Posted 28 February 2011 - 22:14
Winter is Coming
Posted 28 February 2011 - 22:37
Filips och Fredriks programledarinsats under Oscargalan sågas
Filip & Fredrik hånade och sågade
Edited by Wylie Times, 28 February 2011 - 22:48.
-Gangstagrass
Posted 28 February 2011 - 22:43
Posted 28 February 2011 - 23:48
"Jag säger tvärtom, de var väldigt pålästa, kanske dock inte uppskattas av lekmän skulle jag tro, är man lika påläst som dom så uppskattar man det nog mer, jag tyckte iaf de var underbara, riktigt smarta och vassa med kommentarerna oftast, och som sagt, uppskattas nog inte om man inte är så påläst"
Posted 28 February 2011 - 23:58
Edited by Wylie Times, 28 February 2011 - 23:59.
-Gangstagrass
Posted 01 March 2011 - 00:03
Posted 01 March 2011 - 00:08
Jag tycker dom kan hålla sig till F&Fs egna program så kan vi som gillar Oscarsgalan få ha den i fred.
-Gangstagrass
Posted 01 March 2011 - 00:12
Posted 01 March 2011 - 18:09
Vännerna varnar: Fästmannen utnyttjar henne
The curse has been set in motion.
Edited by Wylie Times, 01 March 2011 - 18:09.
-Gangstagrass
Posted 01 March 2011 - 20:56
Posted 01 March 2011 - 23:53
Den stora frågan blir ju istället varför i h***ete ställde de upp för? Nä F&F ska hålla sig till lekprogrammet i "Vem kan slå Fredrik och Filip" och de mycket skruvade Boston Tea Party där deras förmågor är mer användbara.
Winter is Coming
Posted 02 March 2011 - 00:28
Den stora frågan blir ju istället varför i h***ete ställde de upp för? Nä F&F ska hålla sig till lekprogrammet i "Vem kan slå Fredrik och Filip" och de mycket skruvade Boston Tea Party där deras förmågor är mer användbara.
Precis vad jag undrar. Om dom nu tycker att Oscarsgalan är så trist och enbart satt där för att klaga och driva med den så kunde dom väl hellre låta jobbet gå till någon som faktiskt uppskattar galan. Känns verkligen som ett hån till oss som ser fram emot galan varje år. Litet råd till kanal 5: Bara för att någon är populär betyder inte det att dom är lämpade till att göra vad som helst.
-Gangstagrass