Jump to content

Photo

Oscarsgalan 2011

• Please log in to reply
375 replies to this topic

#351 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 28 February 2011 - 07:54

Äntligen fick Melissa Leo vinna. :wub:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#352 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 28 February 2011 - 13:52

En snabb svepning i cyberspace visar att de flesta är överens om att galan var föga spektakulär och att det mest "uppseendeväckande" var: James Franco (drogad?), Melissa Leos "f-ord", 94-åriga Kirk Douglas och Billy Chrystals återkomst. Vad gäller filmerna och personerna som var nominerade och de som vann, så var det extremt förutsägbart denna gång då det handlade om några få filmer som det stod emellan och skådespelarna som vann var utsedda sedan länge. Just det: varför nämndes inte Corey Haim i "in memorian"??

Gällande Franco tycker jag Washington Post skrev några talande rader om hans medverkan i galan: ".. well, let's give him credit for being James Franco, the 23-hour-a-day workaholic/grad student/filmmaker/soap-opera/not-best-actor wunderkind of his generation. Turns out hosting Oscars is when the dude decides to take a rest."
Även USA Today fick till det: "At least Hathaway was in there pitching throughout -- unlike her co-host, who sometimes seemed to be preparing for a remake of Dazed and Confused."

Och vi var många som tyckte att Filip och Fredrik totalt förstörde galan för oss som var ute efter att se själva galan och inte ett Filip och Fredrik program. :skull: Bara att se på Kanal 9:s sajt där det haglade in upprörda kommentarer över duon och sådan aktivitet har jag aldrig sett där tidigare.

Georgia: visst skötte vi oss bra? :D

Edited by Synon, 28 February 2011 - 13:55.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#353 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 28 February 2011 - 14:00

Ah, här är rubriken jag ville se. :)

Filip & Fredrik sågas Tittare rasar: Idioterna förstörde min Oscarsgala

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#354 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 28 February 2011 - 14:03

Jag med! Känns som en liten upprättelse för oss drabbade att det inte sopas under mattan. :thumbsup:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#355 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 28 February 2011 - 14:17

Sorry guys, la upp loppet för kvällen helt fel och behövde jobba (mycket) idag dessutom. Orkade bara med en stund av F&F:s svada. Ska lägga upp det bättre för nästa år!

Synd, för ni verkar ha haft riktigt mysigt här ;)

Inga överraskningar bland vinnarna direkt. Riktigt kul att Trent fick sin Oscar :thumbsup: Han kommer säkert fortsätta med filmmusik då.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#356 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 28 February 2011 - 14:56

Äsch då, vad synd. F&F ska du vara glad att du slapp.

Måste bara lägga till att jag tycker det är fånigt med alla rubriker som basunerar ut: "Mikael Persbrandts film fick en Oscar!" Eh, trodde det var Biers film... (Ok, jag gillar ju inte Persbrandt så det blir väl en extra nagel i ögat på mig :P )

#357 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 28 February 2011 - 16:05

Jo svenskar har lätt att slå sig för bröstet för sånt som dom egentligen inte har så mycket att göra med.

-Gangstagrass

#358 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 February 2011 - 16:44

Georgia: visst skötte vi oss bra? :D

:thumbsup:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#359 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 28 February 2011 - 16:51

Riktigt riktigt kul och välförtjänt att Christian Bale vann Oscarn. Han är lysande i "The Fighter". Är även glad över att Wally Pfister vann för fotot i "Inception".
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#360 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 February 2011 - 17:59

Shit, vaknade inte förrens klockan två idag :P

Fortfarande lite sur att True Grit och 127 Hours kammade noll medans en halvskräpfilm som Alice in Wonderland vann två, känns inte okej. Annars var det skönt att The Kings Speech snuvade The Social Network på det tunga priserna. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag ser inte The Social Networks storhet framförallt inte storymässigt.

Winter is Coming

#361 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 28 February 2011 - 21:11

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag ser inte The Social Networks storhet framförallt inte storymässigt.

:woot: Det är ju storyn - och med det menar jag manuset - som jag tycker är filmens storhet. Man bara flyger med och njuter som i ett extralångt, extra bra Vita Huset-avsnitt. Och så musiken förstås, och den fick ju sitt välförtjänta pris.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#362 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 February 2011 - 21:14

Jag tycker det mest bara är tråkigt och jag gillade inte Vita Huset heller. Men musiken var bra det håller jag med om.

Winter is Coming

#363 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 28 February 2011 - 21:18

I'm with Fiskrens!

#364 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 February 2011 - 22:14

Visst är den välskriven och så men den var likförbannat tråkig. Beror kanske på det ointressanta ämnet.

Winter is Coming

#365 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 28 February 2011 - 22:37

Ett par andra sajter som uppmärksammat F&F fiaskot:

Filips och Fredriks programledarinsats under Oscargalan sågas

Filip & Fredrik hånade och sågade

Edited by Wylie Times, 28 February 2011 - 22:48.

-Gangstagrass

#366 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 28 February 2011 - 22:43

Och äntligen en kommentar från ansvariga! Tog sin lilla tid. Självklart försvarar de sitt val av programledare, men vi får hoppas att de tar till sig kritiken och lyssnar på oss. För jag kommer aldrig se på galan på den kanalen om F&F återkommer nästa år. No way. För jag är väldigt besviken på årets som blev förstörd för min del. Tappade sugen totalt.

#367 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 28 February 2011 - 23:48

Jag fällde en kommentar på Moviezines FB-sida om F&F och påpekade bl a att de var okunniga och opålästa om ämnet. Fick följande svar av en herr Jay... Undrar om jag ska ta det som en förolämpning?

"Jag säger tvärtom, de var väldigt pålästa, kanske dock inte uppskattas av lekmän skulle jag tro, är man lika påläst som dom så uppskattar man det nog mer, jag tyckte iaf de var underbara, riktigt smarta och vassa med kommentarerna oftast, och som sagt, uppskattas nog inte om man inte är så påläst"

#368 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 28 February 2011 - 23:58

Det ska du nog gör ja. För så bra pålästa var dom inte. Dock är det inte riktigt det som är problemet. Problemet är total brist på takt och känsla för när man ska hålla käften. Och sen hade dom en väldigt sned och negativ inställning till det mesta tycker jag. Visst kan man kritisera men dom lät bara ointresserade och sura.

Edited by Wylie Times, 28 February 2011 - 23:59.

-Gangstagrass

#369 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 01 March 2011 - 00:03

Jo, det började med att jag nämnde att jag tyckte F&F snackade sönder galan. Sedan la jag till ovanstående. Men jag förstår att det är en fanboy till duon och drar mig tillbaka i stället för att börja tjafsa om en sån fånig sak. Kan ju nämna att det var en annan som gillade F&Fs kommentar under in memorian... I rest my case.

#370 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 01 March 2011 - 00:08

Jag fattar inte hur man kan tycka om deras insats ens om man gillar F&F. Då måste man ju först och främst vara F&F fanboy och mer titta på Oscarsgalan för att det är dom som är programledare.

Jag tycker dom kan hålla sig till F&Fs egna program så kan vi som gillar Oscarsgalan få ha den i fred.

-Gangstagrass

#371 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 01 March 2011 - 00:12

Hear, hear!

#372 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 01 March 2011 - 18:09

Natalie Portmans gravidlycka hotad
Vännerna varnar: Fästmannen utnyttjar henne

The curse has been set in motion.

Edited by Wylie Times, 01 March 2011 - 18:09.

-Gangstagrass

#373 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 01 March 2011 - 20:56

Hoppas hon lyckas häva förbannelsen... :(

Flipp & Flopp i Aftonbladet: Totalsågade och dödshotade

#374 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 March 2011 - 23:53

Och vad säger de i intervjun? Oscarsgalan är skittråkig och måste förnyas för att bli uthärdlig. Okej i år var den inget vidare men när duktiga komiker leder den brukar den bli riktigt bra. Visst så gör inte programledarna allt men det är oftast en stark orsak.

Den stora frågan blir ju istället varför i h***ete ställde de upp för? Nä F&F ska hålla sig till lekprogrammet i "Vem kan slå Fredrik och Filip" och de mycket skruvade Boston Tea Party där deras förmågor är mer användbara.

Winter is Coming

#375 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 02 March 2011 - 00:28

Den stora frågan blir ju istället varför i h***ete ställde de upp för? Nä F&F ska hålla sig till lekprogrammet i "Vem kan slå Fredrik och Filip" och de mycket skruvade Boston Tea Party där deras förmågor är mer användbara.

Precis vad jag undrar. Om dom nu tycker att Oscarsgalan är så trist och enbart satt där för att klaga och driva med den så kunde dom väl hellre låta jobbet gå till någon som faktiskt uppskattar galan. Känns verkligen som ett hån till oss som ser fram emot galan varje år. Litet råd till kanal 5: Bara för att någon är populär betyder inte det att dom är lämpade till att göra vad som helst.

-Gangstagrass