Jump to content

Photo

Alias

• This topic is locked This topic is locked
603 replies to this topic

#351 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 June 2005 - 08:44

Nån som vet nåt om eventuellt uppehåll för Alias över sommaren? :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Alias (säsong 3) - Uppehåll 23/8

står på tv4.se.

vid det datumet har det visats 20 avsnitt av alias och det återstår 2. varför spara 2 avsnitt?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#352 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 June 2005 - 08:50

Spara två avsnitt? Låter som gammal hederlig 4an filosofi... *suck* Inte nog med att de klipper av säsongerna på mitten (även om Alias är relativt skonad för det) de spar de sista avsnitten till senare också... Är de så rädda att tappa tittare mellan två säsonger?

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#353 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 07 June 2005 - 16:13

Varför i Augusti? :(
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#354 jlx

jlx

Cadet First Year

• Members
  • 3 posts

Posted 07 June 2005 - 22:41

Underbar serie, säsong 4 var helt perfekt

#355 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 08 June 2005 - 07:21

Gårdagens avsnitt var väldigt, väldigt bra och annorlunda. Det fick mig att tänka på säsongsavslutningen av Buffy säsong 4, där stora delar av avsnittet också utspelade sig i drömmar. Häftigt, spännande och lite surrealistiskt! Vad döljer sig i rum 47?

Jag ser fram emot nästa avsnitt!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#356 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 June 2005 - 08:42

Japp... Det här väckte många frågor men besvarade få.

Vad som fanns i skrinet lyckades jag lista ut innan innehållet visades i bild... Lauren skötte sig utmärkt i detta avsnitt, allt ifrån erbjuda Syd slå henne på käften som att fungera som bulvan inom CIA/NCS.

Jag gillar upplägget med resor i det undermedvetna/drömmar, en kul detalj var att dröm och verklighet flöt ihop för henne. Lazarey tycks vara/varit snarare en vän än en fiende?

Rum 47 ... Operationssal? Klonsal? Hjärntvättning? Lazarey? Irina? Jag vill veta nu!

Ett avsnitt med annorlunda upplägg och som hade mig gissande nästan hela tiden vad de skulle hitta på härnäst.

Betyg: 4.50 Återtagna minnesfragment av 5 möjliga

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#357 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 08 June 2005 - 09:04

Spara två avsnitt? Låter som gammal hederlig 4an filosofi...

<{POST_SNAPBACK}>

Så typiskt Tv-4, för det går ju inte att sända de återstående två avsnitten under sommaren för då är "alla" ute i naturen, grillar, seglar, charter-resa, festivalbesöker osv..det är en oskriven svensk lag.

"På sommaren skall du icke nyttja din televisionsmotagare"

#358 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 June 2005 - 09:12

Gnöl, gnöl, gnöl. Det är faktiskt så att fler är lediga och gör andra saker. Bara en sån sak som att Hultsfredsfestivalen snart är på gång. Vad kan egentligen Tv4 göra för att göra alla nöjda? :rolleyes:

Det här är knappast en oskriven svensk lag heller. Personligen tycker jag det är bra med uppehåll. Kanske inte kommer att åka på så många utlandsresor i sommar precis, men kommer däremot att jobba så mycket jag bara kan och då blir det lite andra vanor än i universitetet då man inte alltid har lektion och faktiskt kan se Alias trots den relativt sena sändningstiden.
*Hockey och superhjältar*

#359 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 08 June 2005 - 09:14

Suck! Nu var det här inte så fruktansvärt allvarligt skrivet...trodde i min enfald att det var uppenbart ironiskt skrivet :)

Och visst det finns ingen oskriven lag, det var enbart ett skämt. Suck!

#360 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 08 June 2005 - 09:19

Ja, suckelisucksuck! För det första är det ett evigt gnölande från vissa, för det andra är det svårt att uppfatta en ton i en skriven text och för det tredje undrar jag lite vad man får ut av all denna ironi och om det inte känns lite passé?

#361 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 08 June 2005 - 09:23

Jag skulle kunna starta en pseuod-debatt med dej här men jag har inte tiiiiid!

#362 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 08 June 2005 - 09:29

Var inte ute efter någon debatt, ville mest kommentera allt gnäll.

#363 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 08 June 2005 - 09:50

Och så låter vi bli att spåra ut ur ämnet. Här diskuterar vi Alias, inte hur pass utomordentliga/värdelös TV4:s strategi är. Det har spillt över i Lost-tråden och låt oss inte få den här. Öppna ett nytt ämne om det, annars får jag gå in med saxen om ni fortsätter på den här deltråden ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#364 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 08 June 2005 - 09:56

Bra, tack Cappy. :)
Jag ville egentligen få stopp på gnällandet men det vara kanske inte ett så taktiskt sätt att göra det direkt... :rolleyes:

Men sådärja, en admin rycker in och räddar situationen.

Tillbaka till Alias. Tyckte det var redigt spännande igår, Alias som för mig annars är en ganska ojämn serie, i snitt brukar vartannat avsnitt fängsla mig.
Det här känns som ett viktigt avsnitt, det fanns flera tecken som säkerligen kommer att följas upp. Är nu övertygad om att Lauren jobbar för brödraskapet och flashbacken till Sydneys barndom med hennes pappa där fick mig också att tänka efter lite. Kan hon ha varit utsatt för något militärt program som liten? Det var väldigt många flickor där, fler "patienter/offer"?

Sen är jag lite lätt skadad av Silent Hill-spelen men vissa saker som alla dessa plastskynken (och var det inte en rulltrappa med någonstans?) gav mig förvissa lätta men ändå Silent Hill-vibbar. :)

Edited by Kermit, 08 June 2005 - 09:57.

#365 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 June 2005 - 11:16

Har det inte funnits avsnitt sedan tidigare som anspelat att Jack/Irina skulle ha testat hennes "spion gåvor" som det hette då? "Happy Christmas" eller ngt liknande hette projektet som Jack jobbade med och Irina stal för Rysslands räkning.

Lauren känns för mig som en knähund ... svårt att ta egna initsiativ och lyder reglerna - oavsett konsekvenser. Säg mig Kermit vad i avsnittet var det som övertygade dig om att hon jobbade för brödraskapet? Iden slog mig också men tror inte att det är så...

Skall bli kul och se vad Sloane har i kikaren...

fqq5BYam.jpg

#366 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 08 June 2005 - 12:36

Det där med Project Christmas kände jag inte riktigt till och angående Lauren så har jag bara en känsla. Det måste ha en betydelse det där att man såg så mycket av henne i drömsekvensen, och jag tror faktiskt att hon är en mullvad från Brödraskapet och bara låtsas vara en "knähund".

#367 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 08 June 2005 - 13:23

Jo, det är helt klart nåt som är skumt med Lauren...Frågan är bara vad?

last.fm Filmtipset

#368 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 08 June 2005 - 16:19

"Happy Christmas" eller ngt liknande hette projektet som Jack jobbade med och Irina stal för Rysslands räkning.

<{POST_SNAPBACK}>

Missade tyvärr gårdagens avsnitt men de går ju lyckligtvis i repris :)
Det här med "project Happy Cristmas" är totalt okänt för mig...men de verkar ju onekligen intressant. Vilken sässong nämndes det i?

(namnet Happy Cristmast är ganska kul för oss som minns att Sloanes omnifarm i verkligheten odlar julgranar :D . Se tidigare sidotrams-tråd i Alias för månader sedan)

#369 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 08 June 2005 - 18:44

Jag är inte säker men jag tror det nämndes i både säsong 1 och 2 (?)...Det var nåt program som skulle förbereda små barn på att bli agenter i framtiden. Jack lät Syd gå igenom programmet, vilket ledde till konfrontationer när det nu hände (?)...

last.fm Filmtipset

#370 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 June 2005 - 21:09

Det är möjligt att Lauren har en egen gömd agenda, skulle matcha hennes äktenskap med Vaughn bra om man jämför mot Jack och Irina... Men å andra sidan så behöver hon inte jobba för den "andra sidan" hon kan lika gärna vara dubbelagent för FBI eller linknande...

Är det brittisk accent hon bryter på? Kanske stammar hennes gömda agenda från MI5...

Edited by Kermit, 08 June 2005 - 21:26.

fqq5BYam.jpg

#371 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 June 2005 - 21:35

project happy christmas :lol: Project Christmas, hette det. Säsong 2 var det väl.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#372 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 09 June 2005 - 07:42

Jo, nu när du säger det så :)

last.fm Filmtipset

#373 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 09 June 2005 - 07:53

Japp... Men så långt ifrån var jag ju inte.... :D

fqq5BYam.jpg

#374 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 June 2005 - 17:47

Det var väl det där projektet som Will sattes på för att luska fram information om av Vaughn?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#375 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 15 June 2005 - 08:28

Vad tycker ni om gårdagens avsnitt?

Jag tycker det var mycket bra! Utan LOST på TV är Alias det bästa som visas för tillfället, och kl. 22.35 på tisdagar är alltså veckans TV-höjdpunkt! Gårdagens avsnitt hade allt som gör Alias bra! Jag tyckte det var kul att få se Will igen. Det var ett par riktigt schyssta scener när Will och Syd var på hotellet i Gras. Äntligen fick Allison (Francie-kopian) vad hon förtjänande, fast man kan ju inte vara helt säker...
Det var väntat att Sloane skulle fixa så att CIA-råttan (för visst ser han ut som en råtta?) skulle skjutas istället för Syd.

Ett bra avsnitt helt enkelt, utan en enda tråkig minut!

last.fm Filmtipset