Jump to content

Photo

Lost Säsong 2

• Please log in to reply
397 replies to this topic

#351 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 17 May 2006 - 16:25

Är inte säsongen tänkt att bestå av 25 avsnitt (där ett är en special av någon sort)? Men jag kan ha fel och inte särskilt insatt.

Kermit: Allvarligt? Gå in och ändra stavningen och särskrivningar i andras inlägg? Är det inte bättre att skriva egna inlägg som är korrekt skrivna så att de ser hur det ska vara och strunta i hur deras inlägg ser ut? Tycker jag iaf. -_-
Support your local search and rescue unit - get lost.

#352 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 May 2006 - 16:30

Jo kanske det er 25 , vet ej , isf er det 4 avsnitt kvar , men det ändrer inte på faktumet att jag tycker det er löjligt med ett uppehåll så näre finalen ! :)

Endda godtagbare ursäkt er om USA har sagt de inte får visa avsnitten förän till hösten.

Nåja , vi som vet hur man kan göra det får väl anskaffa internetkanalen ;) för inte tänker jag vänte till hösten för att se de resterande 3 eller 4 avsnitt :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#353 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 May 2006 - 16:57

Är inte säsongen tänkt att bestå av 25 avsnitt (där ett är en special av någon sort)? Men jag kan ha fel och inte särskilt insatt.

Senaste jag hörde var det 23 avsnitt som gällde, men att det 23:e var dubbelt så långt som vanligt. Men jag har för dålig koll att svära på det.

Kermit: Allvarligt? Gå in och ändra stavningen och särskrivningar i andras inlägg? Är det inte bättre att skriva egna inlägg som är korrekt skrivna så att de ser hur det ska vara och strunta i hur deras inlägg ser ut? Tycker jag iaf. -_-

Det här är inte något som skall diskuteras i denna tråden. ALLS. Det är något som tas upp på Moderatorforumet. Svar på denna OT-deltråd kommer raderas då det inte hör hemma där. För er som inte är moderatorer och har åsikter i denna fråga, PM:a mig så vidarebefordrar jag era åsikter.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#354 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 17 May 2006 - 21:07

...och det var stunden då hela Sveriges storgrät av att se Libby ligga döende och således göra Hurley ledsen för att sedan knyta näven och mumla "fan också!" när Libby dog och aldrig han berätta om Michael.

Spännande avsnitt, antar att de kommer använda "Pärlans" övervakningssystem för att se hur det gick till när de blev skjutna och allt. Om det går dvs. Undrar vad gubbarna i andra änden säger när det efter 20 år ploppar upp en taskig ritning över deras luckor i deras pneumatiska rörsystem :lol:
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#355 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 18 May 2006 - 08:05

Ja ännu ett coolt avsnitt. Där det känns som det händer något, handlingen går framåt. Jag grät verkligen inte, men jag blev förvånad att hon dog, får erkänna att jag misstog mig om det. Fast otroligt enevrerande att man måste vänta på nästa avsnitt. Mr Eko har visat sig vara en mycket angenäm karaktär, tur att de plockade in honom.

#356 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 18 May 2006 - 09:06

Mr Eko har visat sig vara en mycket angenäm karaktär, tur att de plockade in honom.

Word.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#357 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 18 May 2006 - 09:18

Bra avsnitt...och precis som er andra tycker jag det är fånigt att de inte "vågar" visa klart säsongen...alla andra vettiga grejer har ju säsongsavslutning nu också, som om LOST visades på TV skulle det vara det enda sevärda och därmed skulle "alla" titta på det ;) Spännande avsnitt som sagt...det kändes som att det hände lite grejer...inte speciellt sorgligt, men intressant och spännande...Och visst är Mr Eko cool! :D Jag är tveksam till om jag orkar tanka resterande avsnitt för att slippa vänta tills hösten...jag är inte överdrivet fanatisk, och den som "väntar på nåt gott..." (fult ordsprk, verkligen), men samtidigt vill man ju se klart säsongen...dock är nog den "riktiga" säsongsavslutningen en ännu värre cliffhanger...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#358 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 18 May 2006 - 09:52

Kan bara hålla med om vilket bra avsnitt detta var :) och äntligen lite mer Eko som sagt. Intressant att Locke tycker att allt är bluff nu med "kod o knapperiet" medans Eko tycker att det är mer viktigt än någonsin med det...

Undrar vad gubbarna i andra änden säger när det efter 20 år ploppar upp en taskig ritning över deras luckor i deras pneumatiska rörsystem

:lol: :lol:

TV4 visar inte hela säsong två i vår
Ikväll är det svensk säsongsavslutning av Lost, men säsong två är inte slut än på ett tag.

Det sista avsnittet före sommaruppehållet blir avsnitt 21, av säsong tvås totalt 24 avsnitt. Det innebär att TV4 sparar tre avsnitt till i höst, avsnitt som visas redan nu i vår på amerikansk tv.

- Vi gör så för att kunna starta vår hösttablå tidigare. I Sverige förväntar sig tv-publiken att tv-säsongen ska börja i september, medan man i USA inte startar förrän månadsskiftet september-oktober, säger TV4:s planeringschef Malte Andreasson.

Svenska tv-säsonger börjar normalt i september och TV4 vill inte låta Lost-fansen vänta en månad extra på sin favoritserie i höst. Men många tittare skulle föredra det framför att vänta hela sommaren på att se de återstående tre avsnitten av säsong två.

Flera tittare har redan hört av sig och bett att TV4 ska visa hela säsong två nu. Att bryta mitt i en säsong kommer bara leda till att fler laddar ner serien från internet, menar de.

I USA sänds hela säsong två i vår. De sista två avsnitten - 23 och 24 - sänds i följd, som ett dubbelavsnitt, nästa onsdag den 24 maj.
Publicerad den 17 maj 2006 11:53

Jaja bara o svälja den medicinen då o vänta tills i höst... ;)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#359 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 18 May 2006 - 12:47

Ja jag vänter inte till hösten !

Mycket bra avsnitt detta. Och helt klart er Mr Eko en intressant karaktär. Undrer hur länge det kommer gå innan de upptäcker det var Michael som mördade tjejarne.

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#360 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 18 May 2006 - 15:55

Den där filmen där de "avslöjade" att allt bara vara ett experiment är förmodligen en bluff den också...de var nog medvetna om att de skulle hitta det där för eller senare och hur de skulle reagera...det är möjligt i alla fall :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#361 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 20 May 2006 - 12:39

Mycket möjligt, Spidde, intressant tanke :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#362 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 05 October 2006 - 05:14

Lost tillbaka igen :) Man hinner glömma en del med ett sådant här långt säsonguppehåll men kom ganska snabbt in i det igen. :)
Nu avslöjades vad som hände med Michael när han var och letade efter Walt, och vi fick se The Others bosättning också.
De hade en port med beväpnade vakter utanför, de tog blodprov på Michael och en Ms Klugh ställde konstiga frågor om Walt. När Walt och Michael möttes så sa Walt att The Others bara låssas, att de inte är vad de ser ut att vara :o
Vi fick se hur långt Michael är beredd att gå för att hjälpa Walt och Sayid misstänker nu något.
Och vad/vem är i båten? :o
Spännade blev det på en gång :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#363 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 05 October 2006 - 06:56

Blodprovstagningen var ju patetisk. Man kan inte ta ett rör med blod genom att sticka in en nål rakt in i en muskel sådär. Klantigt! :P

Att ingen utom Sayid misstänker att Michael har en agenda med att just de utvalda och inga andra får följa med för att ta tillbaka Walt är inte heller plausibelt. Jag förstår dramaturgin bakom, men underkänner manusförfattarna för inkonsekvens och ett mindre väl utfört hantverk.

Suspense of disbelief sträcks ut för att täcka in mer och mer. Marie is not a happy chicken... -_-

Segelbåten: måste väl ändå vara Desmond som kommit tillbaka? Jag spekulerar, men sätter inom spoilertaggar, för jag förutsätter att jag har rätt. :P

#364 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 05 October 2006 - 07:23

Blodprovstagningen var ju patetisk. Man kan inte ta ett rör med blod genom att sticka in en nål rakt in i en muskel sådär. Klantigt!

:lol2: patetisk er ordet :rolleyes:

Sen tror jag du har rätt Marie det er säkert Desmond som kommer tillbax , men varför ?

Förstår inte heller varför ingen annan tycker det er konstigt som Michael beter sig ??

Och varför er det just de 4 personer , (Kate ,Sawyer,Jack och Hurley ) som the others vill ha ??? och hur känner de till de ?

Min avatar samling

#365 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 05 October 2006 - 07:45

The Others känner till alla på ön för att de placerat dem där? Vi vet ju sedan tidigare att The Others klär ut sig för att lura våra öbor att de också är strandsatta på ön...

Dessutom, om man varit isolerad på en ö i många år (som The Others försöker lura i de andra), presenterar man sig då som "ms. Klugh"? Borde man inte ha lagt bort titlarna vid det laget? :P

Nä, jag sluta förstöra nöjet för er andra nu. -_-

#366 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 05 October 2006 - 07:48

Det hela kändes väldigt segt när man redan sett de sista avsnitten i säsong 2, men jag minns att det inte var så när jag såg det första gången. :)

Intressant med Ms Klughs motiv. Blodprovet hade väl antagligen att göra med att se om Michael är lika speciell som de antyder att Walt är. (Jag vet inte)

Väldigt ledsamt med Hurley och Libbys död :(
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#367 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 05 October 2006 - 14:30

Tittar inte på Lost (försökte men det lyckades inte hålla mitt intresse - för segt och tråkigt) men det skulle vara kul om serien hade slutat med att ön och allt skumt som händer där visade sig vara en stor dokusåpa med ovetande deltagare (och tittare). Det hade varit en vågad kommentar om vår samtids kultur med metafysisk underton, i och med att publiken var både fiktiv och riktig.

#368 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 05 October 2006 - 15:39

Nej, jag tycker inte att det hade varit en intressant lösning. Tvärtom, deth ade varit fördummande - och att du inte ser serien och kommer uttalande förvånar mig inte. Gå och se Truman Show istället. It has been done already.

Däremot vore det roligare med Limbo-tankarna.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#369 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 05 October 2006 - 16:24

Tvärtom, deth ade varit fördummande - och att du inte ser serien och kommer uttalande förvånar mig inte.

Varför skulle det förvåna? Jag följer inte serien, nej, men jag gjorde det ett tag så jag har ett hum om den. Tusen - nej, en miljon! - ursäkter om jag störde den påtagliga harmonin i tråden genom att klampa in uttalande.

#370 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 05 October 2006 - 16:29

Håller med Cappy ärligt talat. Och det spelar väl inte så stor roll, ett uttalande från dig som inte följer serien är väl inte så mycket att hänga i gran ändå.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#371 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 05 October 2006 - 16:52

Nu är det inte ens en teori som jag hittade på själv utan som har förts fram av antagligen trogna tittare och som jag råkade gilla. Hört uttrycket "don't shoot the messenger"?

#372 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 05 October 2006 - 19:29

Håller med Cappy ärligt talat. Och det spelar väl inte så stor roll, ett uttalande från dig som inte följer serien är väl inte så mycket att hänga i gran ändå.

Det der var väl onödigt !

Här er allas meninger välkomna , och om Mjolnir skulle tycka det var en kul ide , har han lov att tycka det utan påhopp från nån.

FX/ TV Mod

Nu kan vi återgå till topicet.

Min avatar samling

#373 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 05 October 2006 - 20:22

Varför skulle det förvåna? Jag följer inte serien, nej, men jag gjorde det ett tag så jag har ett hum om den. Tusen - nej, en miljon! - ursäkter om jag störde den påtagliga harmonin i tråden genom att klampa in uttalande.

Droppa sarkasmen. :rolleyes:

Det förvånar inte för att det är ett typiskt beteende hos personer som inte ser Lost, eller i ditt fall har sett men slutat, att slänga in brandfacklor bara för att provocera utan att tänka efter. Att du talar om harmoni i tråden visar bara ytterligare att ud faktiskt inte ens ansträngt dig att läsa tråden - så bakläxa ytterligare för din del.

Det är helt okej att ogilla en serie, men att gå in och dissa ser jag mindre skälet till. Jag ser inte skälet att önska ett "dåligt" slut på en serie bara för att man själv inte gillar den. Copout kallas det och det är sällan någonting som blir bra. Jag är så trött på folk - särskilt sådana som inte ser serien - kommer och sprider negativ energi. Varför inte skriva positivt i andra ämnen om teveserier du gillar?

Det handlar inte om att det skall gullas i alla trådar, men vanligt bondförnuft. Inte fann köper jag en biobiljett och går in på en film jag hatar och skriker "Den här filmen suger! Jag vill att allt slutar som en dokusåpa!" :P

Nu är det inte ens en teori som jag hittade på själv utan som har förts fram av antagligen trogna tittare och som jag råkade gilla. Hört uttrycket "don't shoot the messenger"?

Det finns inget i ditt inlägg som indikerar något sådant överhuvudtaget. Lustigt att den kom fram efteråt. Stå för vad du tycker egentligen. Det kan jag respektera.

Om du vill föra den här debatten vidare på forumet så är jag öppen för det, annars vet du var min PM-låda är.

#374 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 05 October 2006 - 22:26

Min avsikt var inte att provocera eller dissa. Eftersom serien inte intresserar mig så gör det mig varken till eller från hur den slutar. Det var bara ett förslag på ett som sagt ovanligt vågat sätt att avsluta serien på. Det verkar som om du projicerar din egen negativa energi (eller misstycke, om vi ska avhålla oss från jargong som hade gjort en scientolog stolt) på en idé som var neutralt menad och tolkar den som ett angrepp på serien själv. Sen kan jag ha (miss-)tolkat det där med förvåning personligt och det beklagar jag (och nu menar jag det).

Det finns inget i ditt inlägg som indikerar något sådant överhuvudtaget. Lustigt att den kom fram efteråt. Stå för vad du tycker egentligen. Det kan jag respektera.

Har det nån relevans då, vems idén var ursprungligen? Jag vill inte gärna tro att samhället är så personfixerat att en vettigt framförd tanke automatiskt kasseras på så här lös grund. Att det kom fram efteråt beror på att förslaget avfärdades rakt av, för att jag inte är välbekant med serien. Om du tror att det här är en bortförklaring jag ljög ihop så kan jag lova att så inte är fallet. Jag är inte den som rättar in mig i ledet vid minsta tecken på att min åsikt avviker från den allmäna opinionen.

Du har uttryckt ditt tycke för Deep Space Nine. Jag vet inte om du känner till det men ett tag övervägde Ira Steven Behr att avsluta den serien med att låta Ben Russell skriva de sista raderna i sin berättelse. Ergo skulle alla sju säsonger bara ha varit ett fantasifoster i sinnet hos en person med vanföreställningar. Jag har aldrig hört någon uttrycka sig positivt om den tanken och nu blev det inte så heller, kanske pga. Behrs eget bättre vetande och de konsekvenser det hade inneburit för hela den franchise serien ingår i. Men idén liknar den jag förde fram och den kom inte från nåt bittert forumtroll utan själva mannen som var ansvarig för serien. Så återigen, min återgivning av en mer bevandrad persons teori var inte tänkt att reflektera min åsikt om Lost.

Tack, Xena. Vem kunde tro att en krigarprinsessa kunde vara så empatisk? :P

#375 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 06 October 2006 - 08:52

Får be om ursäkt, Mjolnir, det lät mycket mer elakt än jag tänkt mig när jag läste det igen :(

Jag får själv ofta höra att saker jag gillar "suger", trots att de som uttalar sig inte vet något om saken, så det var väl lite därför jag överreagerade så. Men du skrev ju aldrig något negativt, jag tyckte bara det hade varit att förstöra serien att göra så. Nåväl, jag ber om ursäkt igen.
The sky's the limit.

Jon var namnet: