Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie
Posted 29 August 2006 - 18:55

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 29 August 2006 - 19:12
GG: Låt mig gissa du hade 255 favoritserier (R of Sherwood tillhörde visst inte dia favoriter) och alla råkades nomineras.
![]()
Posted 29 August 2006 - 20:57
Winter is Coming
Posted 29 August 2006 - 21:21
Jag ändrar resultatet ikväll när jag ska göra en ny omröstning.
Ja...?
Att så många röstar på R of Sherwood.
Vad ser ni i den serien?
Den var söt. Och hade en tuff övernaturlig story med skumma svärd och djävulen.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 29 August 2006 - 22:08
Men hämnd är en rätt som bäst serveras kall.
Posted 29 August 2006 - 22:24
Posted 29 August 2006 - 22:27
3kronor
Edited by Georgia, 29 August 2006 - 22:27.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 29 August 2006 - 23:06
Posted 29 August 2006 - 23:35
Posted 30 August 2006 - 00:33
Posted 30 August 2006 - 05:47
Posted 30 August 2006 - 06:20
Posted 30 August 2006 - 08:20
Posted 30 August 2006 - 08:46
Tre kronor hade ändå tillräckligt många röster för att bli jämn med två andra, men plötsligt så bestämmer sig några av "höjdarna" i den här tråden för att själva välja bort den? Eller har jag missuppfattat detta?
Posted 30 August 2006 - 09:09
Jag tycker det är precis lika inkorrekt att utslagsröstningen plötsligt började mitt under pågående omgång som att vi "röstade" här i tråden.
Nej det är det inte alls - och bara för du inte gillar TK betyder det att det blir mer rätt.
Det här är en diskussionstråd och per definition får det inte ske några röstningar i den. Det får bara ske diskussioner kring omröstningarna. Det är självklart att omröstningar bara får ske röstningstråden. Givetvis hade det varit bättre om det skett innan den nya tävlingen satts i gång, men egentligen spelar det ingen roll alls, eftersom det redan påbörjats en ny omgång. Så det kvittar egentligen.
Däremot kan ni beskylla mig för att TK gick vidare, för i min iver att rädda WW så läste jag inte anvisningarna så noga i Maries inlägg. Iofs. hade det nog inte gjort så mycket skillnad - har ju inte sett American Gothic. Eller så är det Kermit som ni skall skylla på som faktiskt lät skräpet gå vidare...
Tre kronor hade ändå tillräckligt många röster för att bli jämn med två andra, men plötsligt så bestämmer sig några av "höjdarna" i den här tråden för att själva välja bort den? Eller har jag missuppfattat detta?
Rätt i det här fallet. Att välja bort en serie inofficiellt i en annan tråd som inte alls relaterar till omröstning invaliderar hela tävlingen och då är det bara att lägga ned hela eländet så väljer de som sköter tävlingen vilka som vinner. Så ska vi givetvis inte ha det.
Tre Kronor gick vidare fair and scare. Om de andra hade brytt sig hade det kunna gjort som... Jag tror det är Georgia. Alltid sitta online i tråden och vänta på att få lägga utslagsrösten.
Att komma och skylla på att man trodde det redan var uppgjort här visar bara på att man är för mygel och fusk och sådant beteende ger jag inte mycket för.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 30 August 2006 - 09:16
Tre Kronor gick vidare fair and scare. Om de andra hade brytt sig hade det kunna gjort som... Jag tror det är Georgia. Alltid sitta online i tråden och vänta på att få lägga utslagsrösten.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 30 August 2006 - 09:23
"Höjdaren" var jag, som önskade se serien brinna i evighet (Förvirrande...blev TK plötsligt en förlorare? Jag hade inte ens röstat i den här omgången, och tycker snarare att det var bra med en oförberedd utslagsröstning, eller förstår åtminstone inte varför det skulle vara inkorrekt.
I det här tidiga stadiet av turneringen får detta inte någon effekt på slutresultatet och som jag sagt innan, detta kommer inte att hända igen.
Posted 30 August 2006 - 09:29
Hoppas du inte tog illa upp på något sätt, Marie.
Posted 30 August 2006 - 09:33
men sättet den blev "utröstad" på var inkorrekt och förfarandet att sätta in en begäran om utslagsröst var det.
Rösten skulle ha lagts direkt innan nästa heat hade påbörjats. Men felet upptäcktes inte förrän det redan var för sent.
Att utslagsfrågan kommer mitt under heatet efter eller två heat efter - eller mellan de två heaten - spelar absolut ingen roll. Det korrekta förfarande är att utslagsrösten alltid kommer i röstningstråden. Utöver det så kan man inte tala om inkorrekta förfarande. Möjligtvis vad som hade varit önskvärda - men nu så var det liksom för sent för att göra någon egentlig skillnad.
Posted 30 August 2006 - 09:33

Posted 30 August 2006 - 09:38
Ja, ville bara påpeka att jag tyckte det var rätt att ta in en utslagsröst, rätt ska vara rätt i en utslagsturnering och alla hade chansen att rösta.
Exakt! Vilket är min poäng. Bättre en renhårig tävling än en som skall myglas med.
Bara för att klar göra saken så kanske ett officiellt meddelande skulle gå ut med nästa omgång? Alla kanske inte 'läser' alla inviduella röster i röstningstråden (utan bara går in och kollar "om det är nu omgång eller inte).
Bäst av allt är ju om det inte blir några fel vid räkningen
(Och nej, det är inte en peak till dig. Det är en lika stor peak till mig själv...)
Och då får det bli en läxa till dem tycker jag. Marie rättade mig förut och sa att utslagsröstsgurun var GG, så jag säger som så här... Vill du ha något att säga till om så får du göra som henne. Något skall du ha ut av att du sitter och hårdbevakar tråden
Posted 30 August 2006 - 09:43
Jag tror det är Georgia. Alltid sitta online i tråden och vänta på att få lägga utslagsrösten.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 30 August 2006 - 09:46
Det definitiva resultatet står ju omröstningstrådens första inlägg också, men Cappy boostar säkert gärna sin postcount i kväll.Bara för att klargöra saken så kanske ett officiellt meddelande skulle gå ut med nästa omgång?
Posted 30 August 2006 - 09:51
För att det skulle sett korrekt ut i inläggen (kronologiskt alltså) hade jag ju kunnat editera mitt inlägg och skrivit in begäran där, men då hade kanske många missat det, därför valde jag att skriva en senare post om saken.
Absolut. Därav att det var mer korrekt att göra det. Fler ser det då - och det är ju det viktigaste.
Det definitiva resultatet står ju omröstningstrådens första inlägg också, men Cappy boostar säkert gärna sin postcount i kväll.
Men visst, jag fixar det ikväll då jag ordnar en ny omröstning.
Posted 30 August 2006 - 16:57
Ta omröstningen innan nästa nya omgång (idag) och de serier som då klarar sig är vidare. Byt inte sätt att rösta på helt plötsligt.
Edited by Illyria, 30 August 2006 - 16:58.

This topic is locked