Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie
Posted 19 December 2006 - 20:32
Posted 19 December 2006 - 20:44
Fast JJ Abrams har sagt att han har slutet planerat från början. Jag tror att säsong 2 rätt mycket var en utfyllnad pga att JJ inte kunde vara med om den säsongen.Precis det som jag också befarar. Det är dags för en kursändring om de ska kunna behålla publikens intresse i andra halvan av säsong 3. Jag ser annars nedläggning vid horisonten och har de inte en klar plan över hur serien ska knytas ihop är risken för ett hafsigt utfört slut ganska hög och då blir jag besviken.I don't think they know what they're doing.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 December 2006 - 20:46
De tradiga och numera fullständigt meningslösa flashbackscenerna med kärnkaraktärerna borde ändra inriktning och antingen handla mer om The Others bakgrund och/eller ta upp sådana scener från ölivet som vi "missat" - alltså inte repriser av sådant vi sett hända på ön, utan istället små glimtar och händelser som vi inte sett från deras tidigare dagar på ön.
Edited by Marie Morot, 19 December 2006 - 20:49.
Posted 19 December 2006 - 20:55
YAY!!!
![]()
![]()
![]()
Helt Hysteriskt blev helt spolad.
MillenniuM har fått sin hämd .
RIP, my friend.
Amen, broder. Amen.
Alltså...get over it. Millennium är ute. Många andras favoriter som är ute redan.
*doppar den stekta grodan i dippen och biter förnöjt på benet*
Rösten på Lost var självklart för mig. Visst, håller jag med XC i viss mån - den var för hypad i början, och nu närt nyhetens behag är över så tror folk serien blivit sämre på vissa områden där den egentligen inte blivit det. Det är bara nyhetens behag som är över. Inte en oväntad backlash i mina ögon.
Däremot skulle det uppskattas om de gjorde något med flashbacksen, men vi kan vara rätt säkra på att folk ändå skulle gnälla. Fast då över att en "unik aspekt" försvunnit. En "lose-lose"-situation. Men Lost håller fortfarande tillräckligt hög hastighet för att jag skall hålla mig intresserad. Jag ser fortfarande en möjlighet att alla lösa trådar kan förklaras - och i en del fall har de gjorts det också. Folk kan vara för tidigt ute och anklaga att den inte knutits ihop på ett bra sätt - vi får se hur det blir i slutänden.
Fast JJ Abrams har sagt att han har slutet planerat från början. Jag tror att säsong 2 rätt mycket var en utfyllnad pga att JJ inte kunde vara med om den säsongen.
Jag tycker inte säsong 2 var dålig - början var dåligt pacead dock och jag tror det (och säsongen i helhet) hade varit bättre av högre närvaro från Abrams.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 19 December 2006 - 21:03
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 December 2006 - 21:35
På nåt sätt tvivlar jag att det finns nån som skulle klaga över det. Ja, säkert några hardcore fans men iaf betydligt mindre folk än dom som nu klagar på att flashbacksen finns med.Däremot skulle det uppskattas om de gjorde något med flashbacksen, men vi kan vara rätt säkra på att folk ändå skulle gnälla. Fast då över att en "unik aspekt" försvunnit. En "lose-lose"-situation.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 19 December 2006 - 22:04
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 19 December 2006 - 22:05
Posted 19 December 2006 - 22:18
Posted 19 December 2006 - 22:26
Du har en viss poäng där men jag tror inte folk skulle börja gnälla över just att flashbacksen är borta utan dom skulle antagligen hitta nåt annat att gnälla på.Saken är att det ligger i människans natur att gnälla och många gnäller bara för gnällandets skull. Med rätt stor sannolikhet skulle vi efter ett tag höra kommentarer som "tack och lov när de hade riktiga flahsbacks, det var vad som gjorde serien unik". De flesta tevetittare är idioter
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 19 December 2006 - 22:44
Speciellt om man kommer från Sverige, landet där ingen någonsin är nöjd.Saken är att det ligger i människans natur att gnälla och många gnäller bara för gnällandets skull.
Det har du säkerligen rätt i. Jag vet inte hur många gånger jag har sett sådant hända. T ex TV-serier där de helatiden klagat på en karaktär och velat att den skulle försvinna och blev totalt överlyckliga när den försvann och... ett par avsnitt efter så snackas det om hur bra serien var när den karaktären var med.Med rätt stor sannolikhet skulle vi efter ett tag höra kommentarer som "tack och lov när de hade riktiga flahsbacks, det var vad som gjorde serien unik". De flesta tevetittare är idioter
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 December 2006 - 23:11
Varsågod
Varsågod
Posted 20 December 2006 - 18:20
Posted 20 December 2006 - 18:31
Nu står hon emot krafter inte ens hon klarar av... Doctor Who!vad är detta Buffy på väg ut????? det trodde jag inte.
Posted 20 December 2006 - 18:48
Posted 20 December 2006 - 20:47
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 20 December 2006 - 20:53
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 December 2006 - 21:01
Hoppas verkligen buffy åker nu! (väntar tålmodigt på arga komentarer)
Posted 20 December 2006 - 22:02
Posted 20 December 2006 - 22:41
Håller med till 100 %Hoppas verkligen inte att Buffy åker ut. Den ska vinna eller iallafall bli en av de sista. Hur skulle en av världens bästa serier någonsin kunna åka ut redan nu?
Minst finalplats ska den fan ha!
Winter is Coming
Posted 20 December 2006 - 22:44
Jag. Kan. Inte. Bestämma. Mig! *dunkar huvudet i skrivbordet*
*kör med hypnos*
buffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffy
uffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffyb
ffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffy
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 20 December 2006 - 23:00
whowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowho
...sa ugglan
Okänd?
Posted 20 December 2006 - 23:04
Posted 20 December 2006 - 23:07