Jump to content

Photo

Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie

• Please log in to reply
505 replies to this topic

#351 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 December 2006 - 20:32

svårt val. jag har inte bestämt ännu.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#352 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 December 2006 - 20:44

I don't think they know what they're doing.

Precis det som jag också befarar. Det är dags för en kursändring om de ska kunna behålla publikens intresse i andra halvan av säsong 3. Jag ser annars nedläggning vid horisonten och har de inte en klar plan över hur serien ska knytas ihop är risken för ett hafsigt utfört slut ganska hög och då blir jag besviken.

Fast JJ Abrams har sagt att han har slutet planerat från början. Jag tror att säsong 2 rätt mycket var en utfyllnad pga att JJ inte kunde vara med om den säsongen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#353 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 December 2006 - 20:46

Håller med dig om The Tailies, Illyria, men The Others är ljuset i serien just nu. Där finns stor potential till en positiv utveckling - om man kan förvalta det väl vill säga.

De tradiga och numera fullständigt meningslösa flashbackscenerna med kärnkaraktärerna borde ändra inriktning och antingen handla mer om The Others bakgrund och/eller ta upp sådana scener från ölivet som vi "missat" - alltså inte repriser av sådant vi sett hända på ön, utan istället små glimtar och händelser som vi inte sett från deras tidigare dagar på ön.

Edited by Marie Morot, 19 December 2006 - 20:49.

Support your local search and rescue unit - get lost.

#354 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 19 December 2006 - 20:55

YAY!!! :thumbsup: :rambo: :batman: :ph34r: Helt Hysteriskt blev helt spolad. :D MillenniuM har fått sin hämd . :cool2: RIP, my friend. :skull:

Amen, broder. Amen.

Alltså...get over it. Millennium är ute. Många andras favoriter som är ute redan. :P

*doppar den stekta grodan i dippen och biter förnöjt på benet*

;)

Rösten på Lost var självklart för mig. Visst, håller jag med XC i viss mån - den var för hypad i början, och nu närt nyhetens behag är över så tror folk serien blivit sämre på vissa områden där den egentligen inte blivit det. Det är bara nyhetens behag som är över. Inte en oväntad backlash i mina ögon.

Däremot skulle det uppskattas om de gjorde något med flashbacksen, men vi kan vara rätt säkra på att folk ändå skulle gnälla. Fast då över att en "unik aspekt" försvunnit. En "lose-lose"-situation. Men Lost håller fortfarande tillräckligt hög hastighet för att jag skall hålla mig intresserad. Jag ser fortfarande en möjlighet att alla lösa trådar kan förklaras - och i en del fall har de gjorts det också. Folk kan vara för tidigt ute och anklaga att den inte knutits ihop på ett bra sätt - vi får se hur det blir i slutänden.

Fast JJ Abrams har sagt att han har slutet planerat från början. Jag tror att säsong 2 rätt mycket var en utfyllnad pga att JJ inte kunde vara med om den säsongen.

Jag tycker inte säsong 2 var dålig - början var dåligt pacead dock och jag tror det (och säsongen i helhet) hade varit bättre av högre närvaro från Abrams.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#355 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 December 2006 - 21:03

Jag håller med om att säsong 2 inte var dåligt men den var rätt utdragen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#356 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 19 December 2006 - 21:35

Däremot skulle det uppskattas om de gjorde något med flashbacksen, men vi kan vara rätt säkra på att folk ändå skulle gnälla. Fast då över att en "unik aspekt" försvunnit. En "lose-lose"-situation.

På nåt sätt tvivlar jag att det finns nån som skulle klaga över det. Ja, säkert några hardcore fans men iaf betydligt mindre folk än dom som nu klagar på att flashbacksen finns med.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#357 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 19 December 2006 - 22:04

Saken är att det ligger i människans natur att gnälla och många gnäller bara för gnällandets skull. Med rätt stor sannolikhet skulle vi efter ett tag höra kommentarer som "tack och lov när de hade riktiga flahsbacks, det var vad som gjorde serien unik". De flesta tevetittare är idioter :P

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#358 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 December 2006 - 22:05

Får man ändra sin röst i efterhand?
*Hockey och superhjältar*

#359 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 19 December 2006 - 22:18

Jadå, det får du. Det har jag gjort tidigare i turneringen. Det som räknas är när räkningen sker.

#360 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 19 December 2006 - 22:26

Saken är att det ligger i människans natur att gnälla och många gnäller bara för gnällandets skull. Med rätt stor sannolikhet skulle vi efter ett tag höra kommentarer som "tack och lov när de hade riktiga flahsbacks, det var vad som gjorde serien unik". De flesta tevetittare är idioter :P

Du har en viss poäng där men jag tror inte folk skulle börja gnälla över just att flashbacksen är borta utan dom skulle antagligen hitta nåt annat att gnälla på.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#361 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 19 December 2006 - 22:44

Saken är att det ligger i människans natur att gnälla och många gnäller bara för gnällandets skull.

Speciellt om man kommer från Sverige, landet där ingen någonsin är nöjd. ;)

Med rätt stor sannolikhet skulle vi efter ett tag höra kommentarer som "tack och lov när de hade riktiga flahsbacks, det var vad som gjorde serien unik". De flesta tevetittare är idioter :P

Det har du säkerligen rätt i. Jag vet inte hur många gånger jag har sett sådant hända. T ex TV-serier där de helatiden klagat på en karaktär och velat att den skulle försvinna och blev totalt överlyckliga när den försvann och... ett par avsnitt efter så snackas det om hur bra serien var när den karaktären var med. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#362 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 19 December 2006 - 23:06

Får man ändra sin röst i efterhand?

:thumbsup:

#363 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 19 December 2006 - 23:11

Varsågod ;)

Varsågod ;)

Varsågod ;)

#364 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 20 December 2006 - 18:20

vad är detta Buffy på väg ut????? det trodde jag inte. :o
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#365 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 20 December 2006 - 18:31

vad är detta Buffy på väg ut????? det trodde jag inte. :o

Nu står hon emot krafter inte ens hon klarar av... Doctor Who! :D

#366 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 20 December 2006 - 18:48

Den feta tanten har inte sjungit ännu ;)

#367 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 20 December 2006 - 20:47

Nej tror inte Buffy åker ut ;) eller man skal aldrig säga aldrig :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#368 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 December 2006 - 20:53

Hoppas verkligen inte att Buffy åker ut. Den ska vinna eller iallafall bli en av de sista. Hur skulle en av världens bästa serier någonsin kunna åka ut redan nu?
-Sora, Kingdom Hearts

#369 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 20 December 2006 - 21:01

Nu är det verkligen tight buffy 5 röster och dr who 6...
Hoppas verkligen buffy åker nu! (väntar tålmodigt på arga komentarer) :D

#370 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 20 December 2006 - 22:02

Jag. Kan. Inte. Bestämma. Mig! *dunkar huvudet i skrivbordet*
Support your local search and rescue unit - get lost.

#371 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 December 2006 - 22:41

Hoppas verkligen inte att Buffy åker ut. Den ska vinna eller iallafall bli en av de sista. Hur skulle en av världens bästa serier någonsin kunna åka ut redan nu?

Håller med till 100 %
Minst finalplats ska den fan ha!

Winter is Coming

#372 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 20 December 2006 - 22:44

Jag. Kan. Inte. Bestämma. Mig! *dunkar huvudet i skrivbordet*

*kör med hypnos*

buffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffy
uffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffyb
ffybuffybuffybuffybuffybuffybuffybuffy
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#373 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 20 December 2006 - 23:00

whowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowh
whowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowhowho

...sa ugglan :P
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#374 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 20 December 2006 - 23:04

ä ut med buffy nu. förstår inte hypen med serien.

#375 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 20 December 2006 - 23:07

Den som verkligen sett Buffy skulle aldrig kalla den hypad.