StarGate SG-1 säsong 1
Posted 02 March 2007 - 19:22
Posted 02 March 2007 - 19:33
Jo, jag antar det var det. Men de lyckades få in lite viktigt snack också samt den obligatoriska "They're shoting us down" avsnittet.Japp. Det var den här gångens "nu skall vi spara lite pengar"-avsnitt. Antar att säsongsavslutningen sög upp de sista pengarna så det var dags att köra lite repriser..
Glömde komentera den härliga ID4 referencen.
Önskar bara att Teal'c hade komenterat något tekniskt om att det inte skulle gå för att deras system skiljer sig från våra eller något liknande.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 03 March 2007 - 12:10
Den där senatorn ger jag inte fem öre för, "God will protect us" My ass he will..
Tur att SG Atlantis var samma kväll, så man fick en skön dos med portalhoppande
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 03 March 2007 - 15:48
Men jag tycks minnas att det var fler säsonger.
Posted 03 March 2007 - 16:48
Posted 03 March 2007 - 17:33
Känns inte som att jag missat något när jag avstod från gårdagens avsnitt.
I´m afraid not. För det första var det en clip show som inte tillförde något nytt och så slutade det dessutom med ett "To be continued". Jag önskar att jag hade missat det här avsnittet iställer för Solitudes. Försökte se det på YouTube, men där hade de bara lagt upp de första åtta minuterna.
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 03 March 2007 - 17:48
Med tanke på att det finns 10 säsonger, och s.2 börjar på tisdag.Jahapp. En trist ton var det i avsnittet. Nu lägger dom väl ned allt.
Men jag tycks minnas att det var fler säsonger.
Så är det ganska givet att StarGate programmet inte läggs ner
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 03 March 2007 - 17:58
Lite missade du.Känns inte som att jag missat något när jag avstod från gårdagens avsnitt.
Avsnittet fortsatte där det förra slutade. Daniel och de andra kommer tillbaka och ingen tror på Daniel. Inte ens Jack, Sam och Teal'c. En Senator kommer dit tillsammans med sin nya knähund Lt. Colonel Samuels (Från piloten).
De anser att StarGate projektet är ett slöseri med tid och pengar och inte ger någonting. De anser också att Goa'uld inte är något hot och om de skulle komma till Jorden så kommer USA banka skiten ur dem utan några problem. Men först skulle de försöka resonera med dem.
Trots SG-1s ständiga försök att övertyga Senatorn och berätta om vad Daniel varit med om och att Goa'uld var påväg i sina rymdskepp så hade Senatorn redan bestämt sig och vägrade tro på dem och stängde ner StarGate porten omedelbart. Han lät inte ens Teal'c lämna Jorden (Teal'c ville inte stanna kvar om Jorden bara tänkte låta sig bli förstörda av Goa'uld).
Avsnittet slutade med att StarGate blev nerlagt och ett "To Be Continued...".
Det var vad av vikt som hände under avsnittet.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 03 March 2007 - 20:37
I´m afraid not. För det första var det en clip show som inte tillförde något nytt och så slutade det dessutom med ett "To be continued". Jag önskar att jag hade missat det här avsnittet iställer för Solitudes. Försökte se det på YouTube, men där hade de bara lagt upp de första åtta minuterna.
Jag tror att om du tittar närmare så har de delat upp HELA avsnittet i delar på 8-9 minuter, du måste hitta del 2,3,4 osv. :
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 03 March 2007 - 21:56
Det är väl inte slut nu efter första? Hur många säsonger har de köpt in?
Posted 03 March 2007 - 22:03
Ja, speciellt med tanke på att han varit död i snart 10 årHar inte känt mig så förföljd sen jag såg Ernst-Hugo Järegård köpa mjukglass i Överkalix förra sommaren. Börjar nästan bli dags att damma av foliehatten...
Winter is Coming
Posted 03 March 2007 - 22:04
Jag uttalade mig nog en aning förhastat. Får vänta till upplösningen på måndag innan jag kan bilda mig en uppfattning.Nja, att den inte tillförde något nytt stämmer inte. Den tillförde en hel del nytt med.
Har inte känt mig så förföljd sen jag såg Ernst-Hugo Järegård köpa mjukglass i Överkalix förra sommaren.
Ernst-Hugo Järegård? Det var det löjligaste jag hört! Det är ju uppenbart att det var en robotkopia och att glassen i själva verket var bränslet som håller motorn igång.
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 03 March 2007 - 22:06
Ja, speciellt med tanke på att han varit död i snart 10 år
Eller? Lakritsströssel, jag lovar.
Posted 03 March 2007 - 22:08
Tänkte precis säga samma sak.Ja, speciellt med tanke på att han varit död i snart 10 årHar inte känt mig så förföljd sen jag såg Ernst-Hugo Järegård köpa mjukglass i Överkalix förra sommaren. Börjar nästan bli dags att damma av foliehatten...
![]()
Oj oj. Jäkligt spännande det här.
Stackars Jack fick skjuta sin kompis från filmen.
Väldigt bra och spännande avsnitt. Ser fram mot fortsättning.
Men tyvärr får vi inte se fortsättningen på länge för imorgon börjar de visa säsong 6 istället.
Heh, got ya.
Edited by Crusader, 05 March 2007 - 19:03.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 March 2007 - 19:40
Edited by GaterGirl, 05 March 2007 - 19:42.
Posted 05 March 2007 - 20:11
Och stackars Jack fick fatta ett sådant omöjligt beslut, att skjuta den som varit hans vän eller att rädda den som är hans vän och kollega nu. Hemsk och otänkbar situation.
Tur att fortsättningen kommer redan i morgon, annars skulle Nisse 3 gått upp i atomer och vi fått tanka hem avsnitten direkt.
Posted 05 March 2007 - 20:48
Tänk vad vi som följde StarGate på TV3 och ZTV, både en och två gånger, kände och aldrig fick oss en fortsättning. Och då var det lite knepigt att tanka avsnitten från nätet, om man nu hade Internet på den tiden (inte jag i alla fall) så var det nog modemhastighet som gällde. Men det har man tagit igen med rågeTur att fortsättningen kommer redan i morgon, annars skulle Nisse 3 gått upp i atomer och vi fått tanka hem avsnitten direkt.
Slutscenen är så typisk en cliffhanger
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 05 March 2007 - 20:58
Tänk vad vi som följde StarGate på TV3 och ZTV, både en och två gånger, kände och aldrig fick oss en fortsättning. Och då var det lite knepigt att tanka avsnitten från nätet, om man nu hade Internet på den tiden (inte jag i alla fall) så var det nog modemhastighet som gällde. Men det har man tagit igen med råge
om jag inte minns fel... så gick väl säsong 1 2ggr.. kanske tom 3? på tv3? Samt så har jag för mig det gick ytterliggare 2ggr på ZTV?
jodå.. jag satt å laddade ner avsnitt (på 56 modem).. visserligen var dem på 20mb, så det var ju inte *så* bra kvalite på dem.. huvudsaken var att man fick se upplösingen till slut!
O'Neill: "What you call it?"
Teal'c: "Zat'N'ktel."
O'Neill: "Right ... let's call it a Zat gun.
Posted 05 March 2007 - 21:29
Edited by SwedishSuperhero, 05 March 2007 - 21:32.
Posted 05 March 2007 - 21:58
Plus att den andra verklighet stämde överens med deras verklighet att jorden ska bli anfallen.
I så fall var det ju bara ett alternativt annorlunda version av samma verklighet.
Posted 06 March 2007 - 00:57
Attacken är en hämnd för att de dödade Ra i filmen. Det gjorde de i båda världarna.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 March 2007 - 13:11
jag satt å laddade ner avsnitt (på 56 modem).. visserligen var dem på 20mb, så det var ju inte *så* bra kvalite på dem.. huvudsaken var att man fick se upplösingen till slut!
Ah, kära gamla KaZaA - satt också med 56Kbps och gjorde ett tappert försök med Deep Space Nine i ungefär samma veva. Genomsnittliga kostnaden per 20mb RealPlayer avsnitt blev väl en sisådär 200kr. Helt klart värt det.
Posted 06 March 2007 - 17:51
Vadå sammanträffande? Daniel fick ju adressen dit i den alternativa verkligheten. Sheppet åkte inte fören efteråt.
Attacken är en hämnd för att de dödade Ra i filmen. Det gjorde de i båda världarna.
Är väl visst ett sammanträffande att dom kom ombord på rymdskeppet?
Visste dom i rymdskeppet att några människor skulle komma?
Varför var tillfället just då och att adressen funkade?
Ett märkligt sammanträffande anser jag
Posted 20 March 2007 - 19:26
Posted 21 March 2007 - 20:19