Vad spelar du just nu?
Posted 17 October 2007 - 10:58
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 17 October 2007 - 16:23
Winter is Coming
Posted 17 October 2007 - 17:20
Någon som spelat igenom HL2: Episode 2 än? Jag är jäkligt sugen måste jag säga men jag får införskaffa spelet när jag har mer tid än vad jag har nu
last.fm Filmtipset
Posted 17 October 2007 - 19:08
(Jag är i en meh-fas nu, märks det?
Posted 17 October 2007 - 19:32
Far Cry är riktigt bra. Vacker grafik, stora öppna platser där man kan vandra rätt fritt. Cool story. Och att där är monster är något som gör spelet ännu bättre, tycker jag. Som Half-Life eller Red Faction. Annars hade det bara blivit ett vanligt dussin FPS med att skjuta fientliga soldater. Fast att huvudkaraktären får superkrafter tycker jag vara att gå lite förlångt. Fast det också gjorde spelet unikt och kul.Spelar Far Cry just nu, och är lite besviken över storyn. En "Dr. Moreau" som leker Gud och skapar egna varelser medans han har en massa jäkla soldater som jagar en ensam kille i hawaii-skjorta? Meh.
Jag har iallafall precis köpt Far Cry Instincts Predator (Far Cry Instincts 1-2 i ett paket) till XBox 360. Har bara spelat Far Cry Instincts 1 innan.
Själv hoppades jag att jag skulle få Half-Life 2: Orange Box (Half-Life 2, HL2: Episode 1, HL2: Episode 2, Portal, Team Fortress) till XBox 360 idag men nej, får det visst inte fören imorgon.HAr inte införskaffat varken episod ett eller två än. Kunde ju önskat mig den, men meh.
(Jag är i en meh-fas nu, märks det?)
Edited by Crusader, 17 October 2007 - 23:43.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 17 October 2007 - 19:55
Alla shooters har ju monster och vanliga soldater.
och vad jag fått ut av storyn hittills; Man är en ex-specialsoldat som skjutsar en undercover CIA-agent (som givetvis är en snygg brud, som kommer ha på sig väldigt lite kläder, go figure) till en ö, båten sprängs, man är fast och alla letar efter en, plus att bossen på ön är en forskare som har sett för mycket på "Island of Dr. Moreau".
tycker att storyn känns alldeles för mycket som en B-film, hittills.
Men men. Det är ju snyggt, utan tvekan. Men storyn känns inte särskilt speciell/bra hittills:(
Edited by Hofling, 17 October 2007 - 19:59.
Posted 17 October 2007 - 23:53
OK, så du spelade orinalet, inte remaken? Eller har du kanske inte kommit så långt? Remaken (Far Cry Instincts) är samma spel förutom att han blir tillfångatagen och genmanuplerad en bit in i spelet och har sedan superkrafter typ hans sinnen blir starkare. Man kan lukta sig till fiender (Man ser deras luktspår), förbättrad syn, extra snabbhet, extra styrka osv. Men man kan bara använda krafterna en i taget och under ett litet tag. Sedan ska där vara extra fiender och vapen och bättre grafik. Rätt kul att spela med krafterna. Att springa fram till en fiende och slå till honom så han åker genom en stor järndörr eller flyger 10 meter upp i luften är verkligen kul.Ska han få superkrafter med?!?
Far Cry är et rätt prisbelönat spel men jag antar att det beror på vad för typ av spel man vill spela. En av grejorna jag verkligen gillar är att man kan ta sig till de olika platserna precis hur man vill och behöver inte följa vägarna alltid.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 18 October 2007 - 07:00
Så jag slipper nog krafterna.
Posted 18 October 2007 - 09:38
Jag håller inte med. Poängen med storyn i Half-Life är att man ska räkna ut det mesta själv. Om man anstränger sig och lyssnar efter vad folk säger och letar efter andra ledtrådar ser man att storyn finns där i högsta grad. Det är mer så i Half-Life 2, men det finns ändå i ettan. Jag hade en länk som förklarade storyn väldigt bra förut, men har tappat bort den. Kan posta om jag hittar den.Det dåliga är att det är väldigt svårt att hänga med i storyn. Man ska fly till ytan. Man ska skjuta upp en raket som behövs för att sätta stopp för krisen på nåt sätt. Man ska spränga en anten. Man ska översvämma en reaktor. Men varför man ska göra de grejorna fattar jag aldrig. Man träffar vetenskapsmän som säger "Spräng antennen" men de förklarar inget vidare. Så story biten kunde ha behövt mer jobb. Men om man tänker på att spelet kom vid en tid då FPS sällan hade någon story alls så är spelet lite av en milstolpe.
Jon var namnet:
Posted 18 October 2007 - 10:46
och jag håller med Jon. Storyn finns helt klart där, men till skillnad från alla andra tjatiga spel med sina mellansekvenser som riktigt printar upp storyn för en så får man upptäcka den själv i HL 1&2. VAr väldans länge sen jag spelade ettan, men jag hade aldrig några problem att förstå storyn iaf.
Hatade början av spelet dock. riktigt lång och dryg sekvens när man kom till Blac Mesa
Posted 18 October 2007 - 15:40
Så jag uppfattat storyn i Half-Life 1 så är det såhär:
Man gör något expriment där man knuffar in en sten av något slag i en stråle. Det börjar smälla överallt och rymdvarelser strålar in. Man får veta att det öppnats en portal till en annan värld och att varelser strömmar genom den. Man ska ta sig till ytan för att kalla på hjälp. Påvägen träffar man soldater som dödar alla som jobbar där. Man får veta att regeringen vill rensa upp genom att döda allt levande där. Man dödar soldater och får veta att de sänder in specialsoldater för att döda Freeman. Man ska ta sig till ytan för att kalla på hjälp mot soldaterna. Man kommer till ytan och ska plötsligt skjuta upp en raket som är en viktig del i att stoppa varelserna. Man ska översvämma en reaktor. Soldaterna sticker. Man får veta att en varelse i Xen håller portalen öppen och att man måste åka till Xen och döda honom för att stoppa invasionen. man åker till Xen och dödar en jättebebis och dess kristaller. Man blir erbjuden ett jobb man inte kan tacka nej till.
I mitten är där en massa tomrum. I början och slutet så hänger man med men i mitten...
Och jag kan ju inte vara den ända som haft svårt att fatta storyn för annars hade de nog inte släppt Decay för att förklara den. I Decay får man veta att stenen man för in i strålen i början är en kristall från Xen. Man får veta att en intelligent varelse från Xen utnytjade människornas expriment för att öppna en större portal. Man får veta att forskningsanläggningen var skapad för att dra varelser från Xen och exprimentera med dem och att de redan var medvetna om Xen och dess varelser. Man får veta hur regeringen fick veta om insidenten. Man får veta att raketen är en satelit som behövs för att mäta uttsträckningen av portalen så att den kan stängas. Man får veta hur portalen stängdes och hur portalen funkar
Som sagt, jag tycker Half-Life förlorar mycket i sitt sätt att berätta storyn (Eller snarare INTE berätta storyn). Och om det är ännuvärre i Half-Life 2, som ni säger, så börjar jag se lite mindre fram mot att spela det.
VALVe kunde lära sig lite av t ex Bungie som har ett underbart sätt att berätta story på.
Ärligt talat, efter all hyp jag hört om Half-Life spelen så förväntade jag mig mer än spel där man inte kan hänga med utan måste lista ut storyn genom tjuvlyssning, snokande eller kolla upp på internet osv och antagfligen måste spela spelet en massa gånger för att fatta nåt. I t ex HALO 3 så kan man alltid hänga med i huvudstoryn och sedan finns där en andra story som man kan lista ut genom att hitta gömda medelanden. Att gömma huvudstoryn... nej, det är bara fel.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 18 October 2007 - 16:46
Jon var namnet:
Posted 18 October 2007 - 18:26
Posted 18 October 2007 - 21:26
Winter is Coming
Posted 18 October 2007 - 21:53
Crusader, vad är Decay?
http://en.wikipedia....alf-Life:_Decay
Verkar vara något extra hokuspokus som följer med PS2 porten av HL.
Posted 18 October 2007 - 23:23
OK, skönt. Jag blev lite orolig där med tanke på att jag sett fram mot att spela hela Half-Life 2 i många år nu.Jag tycker inte att Valve gömmer storyn, de uppmanar bara spelarna att engagera sig mer. Med tanke på att forskarna har jobbat jättelänge i Black Mesa och väntat på denna dag ett bra tag, ska de då helt plötsligt behandla Gordon Freeman som en nykomling, som aldrig varit på stället förut? Dessutom har Valve gjort det på detta sätt för att låta spelarna ha sin egen bild av Freeman, inte tvinga på honom någon röst osv. Det är inte "värre" i Half-Life 2, det finns snarare mer att gå på för att förstå storyn.
Fast Freeman ÄR ju en nykomling. Hade hade nyss börjat jobba på Black Mesa. I Decay så kallar de t ex honom för "The new guy".
Dessutom så är vi nya. Känns inte smart att vi inte ska fatta nånting för att karaktären fattar mer än vi. Och ang. att han saknar röst, det är ett av de dåligaste sidorna i spelet. Inte så illa som i andra spel eftersom här saknas mellan sekvenser Jag hatar när huvudkaraktären inte pratar men andra runt omkring honom pratar med honom som om han snackar för fullt) Som tur är vänjer man sig.
Om man måste leta efter storyn (Och veta var man ska leta för att hitta den) så kallar jag det för att gämma storyn.
Decay är ett uppdragsbaserat spel som medföljer PS2 portningen av Half-Life. Spelet går parrallellt till Half-Life och visar vad som händer bakom scenerna och jobbet som leder till att Freeman stoppar invasionen i spelet. Man spelar 2 andra kvinnliga forskare som jobbar med att stänga "the rift". Väldigt svårt spel.Crusader, vad är Decay?
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 October 2007 - 19:06
tycker det var roligt, speciellt efter Citadellet, då man är fast i mörka byggnader Fulla med "Zombines" (
Posted 19 October 2007 - 19:46
Jag gillar också att trots spelet är väldigt linjärt så får det en att känna att det inte är det genom att man verkligen känner som att man bara råkar på snubbla på rätt väg.
Jag blev rätt överaskad över att spelet börjar där första slutade och att Freeman flyttas till framtiden av G-man. Men det är lite synd att saker inet förklaras utan alla tar förgivet att Freeman vet vad som pågår. Fast samtidigt så kan de ju inte veta att han inte vet.
Gillar också att de förklarar varför Freeman inte pratar. Det får mig att irritera mig lite mindre på det.
Ända dåliga hitils är väl att hopp-buggen från första spelet är kvar där hoppknappen ibland inte funkar när man ska göra ett springhopp.
En del av mig ville hata det här spelet pga all hypen som fortfarande finns och pga att alla FPS spel fortfarande jämförs med det här. Men det är svårt att inte gilla Half-Life 2.
Och nu fattar jag varför Alyx Vance ofta toppar listan som snyggaste tjejen i spel. Hon är verkligen riktigt snygg.
Har spelat lite Portal också. Det är också väldigt kul. Och jag tycker inte det är så kort som folk säger.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 October 2007 - 00:11
Men Som det känns nu, så är guldklimpen TF2
Posted 20 October 2007 - 13:08
1. Jag förlorar mig själv i spelets fantastiska värld och sätter allt annat som sekundärt vilket gör att jag kommer blir ett socialt monster den närmsta tiden eller så kommer jag foga mig till verkligehetn vilket gör att jag snart kommer sluta spela.
Gahhh!!! Snacka om I-landsproblem och hur jag än gör blir det bara fel.
Posted 20 October 2007 - 16:26
Ja, komentarerna är bara klockrena.Portals början känns riktigt seg, tyvärr. Den datorgenererade röstens kommentarer är riktigt klockrena dock, "If the companion block speaks to you, do ignore what the companion block is saying"
Själv så har jag inte haft några problem alls... fören nu. Jag fastnade precis för första gången. I slutet av test 18/19 (Eller jag tror det är slutet iallafall för test 18 år väldigt långt) där man ska ta sig upp för jättehöga pelare där det är det där gröna farliga vattnet under dem och inga ställen att sätta portaler utom på pelarna och ett golv nedanför ett stup. man ska alltså skapa en portal på den lägsta pelaren och en i golvet nedanför stupet och sedan flyga upp till näsdta pelare men jag lyckas inte flyga åt sidan utan bara rakt upp. Irriterande.
Det mäst irriterande är att jag fattar hur det ska gå till men jag kan bara inte få det att funka.
Edit: Löste det precis.
Edit2: Har precis klarat Portal.
Slutet var verkligen komiskt. Slutlåten var ju helt underbar.
Men jag undrar lite om man dog i slutet eller inte.
När man har klarat spelat så kan man spela om bana 13-18 i en högre svårighetsgrad.
Edited by Crusader, 20 October 2007 - 19:04.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 21 October 2007 - 23:17
TF2 vägrar funka. Installerat om både Steam och TF2 (Nåot som är jäkligt irriterande då jag måste ladda ned sk*ten varje gång) två gånger idag, men får ett fett Error varje gång jag ska dra igång det. Kommer förbi den nya Valve-filuren med en kran i nacken, jag ser spash-bilden av Rambosnubben+två andra, sen blinkar vavlesnubben fram och jag flyger ur spelet.
Får väl installera om alltihop imorrn, om jag orkar.. Steam, HL2, TF2 osv
Posted 22 October 2007 - 02:12
Sedan har jag nyligen återigen börjat spela ett riktigt häftigt spel, Resident Evil 4! ^^ Denna gång på Nintendo Wii, som jag ju bestämde mig för att inhandla, då det börjat komma lite fina spel nu. ( lustigt nog brukar jag aldrig köpa mer än 4-5 spel till en konsol, under dess livstid, om ens det, men denna gång kan det bli upp till 8 stycken, om allt håller måttet)
Inte så särskilt läskigt måste jag säga, men däremot har det sina riktigt intensiva moment, då man blir lite svettig.
Posted 22 October 2007 - 03:07
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 22 October 2007 - 13:10
Körde igång Xfire och startade TF2, fick Xfire Exception-fönstret med denna kod;
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> <ExceptionReport Version="4"> <Application Build="28220" Command=""d:\spel\steam\steamapps\tobiashofling86@hotmail.com\team fortress 2\hl2.exe" -game tf -steam "/> <OperatingSystem Type="2"><Version Major="5" Minor="1" Build="2600"/></OperatingSystem> <Exception Code="C0000005" Address="00000000"></Exception> <Registers EAX="00000000" EBX="0E155E80" ECX="0A600B00" EDX="0A600DC0" ESI="0E155B50" EDI="00000000" CS="001B" EIP="00000000" SS="0023" ESP="0012E7AC" EBP="00000000" DS="0023" ES="0023" FS="003B" GS="0000" Flags="00210206"/> </ExceptionReport>
Så ska man tolk aatt det är något med hl2.exe i den mappen? och varför hjälpte inte en jäkla ominstallation?

This topic is locked