Jump to content

Photo

Doctor Who | Säsong 1/27

• Please log in to reply
489 replies to this topic

#351 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 30 May 2007 - 23:45

Är väl egentligen bara John Barrowman (semi-regular åtminstone) som kunnat stå upp mot honom, men då hade han också väldigt tacksamt material att arbeta med, speciellt i The Empty Child.

Även om Tennant växt rejält under den tredje säsongen måste jag säga att jag fortfarande saknar Eccleston. Hoppas på några AudioWho så småningom när han fått lite distans till det hela... Heltidstjänst på Heroes skulle också duga iofs, i brist på annat.

Edited by Marie Morot, 31 May 2007 - 00:15.
Spoilers vill vi undvika, även om det är allmänt kända nyheter för de flesta.

Climbing to the Moon...

#352 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 31 May 2007 - 07:45

Orsak till ändring: Spoilers vill vi undvika, även om det är allmänt kända nyheter för de flesta.

Ah just det, ber om ursäkt. :blush: Lätt att tappa bort sig i allt Doctor Who-ande till höger och vänster. Hoppar mellan Pertwee (The Sea Devils S.9) och Tennant för tillfället...
Climbing to the Moon...

#353 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 31 May 2007 - 08:04

Det är lugnt. Vi gör alla misstag med spoilers, jag också. :)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#354 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 31 May 2007 - 11:24

Simon Pegg var ju med i ett avsnitt, bättre blir det inte :thumbsup:
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#355 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 31 May 2007 - 11:30

Dagens avsnitt är mycket bra, men mysko.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#356 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 31 May 2007 - 13:50

Jag hoppas i alla fall att jag får svar på kopplingen till texten Bad Wolf som dyker upp i dom flesta avsnitt. :D

#357 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 May 2007 - 14:32

Det är lugnt. Vi gör alla misstag med spoilers, jag också. :)

Fast vi har redan diskuterad det öppet i tråden för ett par sidor sen och då spoilermarkerade ingen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#358 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 31 May 2007 - 15:01

Hur som helst är det en hel vetenskap hur man ska förhålla sig till spoilerrutorna, speciellt när det bakas in i vart och vartannat ord. Påminner inte så lite om en stor röd knapp... "Don't press this button"... Bristande självkontroll 9 gånger av 10, måste erkännas. ^_^

Kvällens avsnitt är definitivt ett av de härligaste... You ARE the weakest link!

Edited by Thinice, 31 May 2007 - 15:01.

Climbing to the Moon...

#359 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 31 May 2007 - 22:02

Bad Wolf

Ann Robinson i Doctor Who. :D Stylingdamerna heter Trinny och Susannah och är världsberömda för sina elaka kommentarer (precis som Ann - men hon är mycket elakare :ph34r: ), programledaren för brittiska BB är nog välbekant för den brittiska publiken även om vi missar den referensen.

Bra konstruerat avsnitt (Moffatt är lysande som vanligt) och en naken Captain Jack vet jag flera som dreglar över även om jag inte är en av dem. ;)

#360 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 31 May 2007 - 22:53

och en naken Captain Jack vet jag flera som dreglar över även om jag inte är en av dem.

:whistle:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#361 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 31 May 2007 - 23:24

Det var RTD som skrev avsnittet, inte Moffatt.

Georgia får väl bli lika ledsen som John Barrowman att hans öhh... "Nakna Nedre Baksida"... censurerades bort innan avsnittet sändes (det hade filmats, dock.. :P )

Och för att göra er tjejer ännu ledsnare: John Barrowman gillar killar, även i verkliga livet.. :P

//Peak

sixty six."

#362 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 May 2007 - 23:31

Ja, ett riktigt bra och spännande avsnitt. Även om trailern i förra avsnittet spoilade slutet med att det var Daleks som låg bakom det.

Bad Wolf-delen gjorde mig besviken. Jag hade väntat mig något mer än att en mänsklig dator försökte locka dit Doktorn för att han skulle stoppa Daleks och rädda Jorden och henne.

Kul också att se förvrängda versioner av populära underhållnings program. (Även om Big Brother var sig likt)

Sorgligt när Rose "dog" trots att man visste att hon inte gjorde det. :P

Så,Doktorn har orsakat det hela? Ännu en grej för honom att deppa över. Men nu måste han väl åka tillbaka och s-ätta allt rätt från början innan det blev förvrängt. Annars så har Jorden inte bara hamnat 200 år back utan dessutom blivit nedgraderade till idioter som inte kan klara sig själva.

Längtar starkt till nästa avsnitt... som jag ska se Nu. :D (Det versta med att inte se det textat är att Engelskan kan vara svår att fatta ibland)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#363 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 June 2007 - 07:00

Bra avsnitt. Kul att man leker med tanken att reality-programmen går överstyr. Dramatiskt när Rose "dog" även fast man (som Crusader sa) visste att det inte skulle sluta riktigt så. :) 10 våningar BB? Och jag som inte ens står ut med 1 avsnitt! :P Lyllos mig dessutom som glömt att det visades Dales i förra veckans teaser. :lol: Ser fram emot nästa avsnitt.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#364 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 June 2007 - 12:10

Tja, var man inte spoilad så skulle man kanske kunna tro att Rose dör här och Lynda (med ett y) blir ny companion eller nåt...

Det första hände naturligtvis inte, och om det andra blir sant eller inte får vi reda på nästa torsdag.

//Peak

sixty six."

#365 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 01 June 2007 - 13:44

Woooooooohhhhhhooooooooo!!!!!!!!! :thumbsup:

Vilket underbart bra avsnitt. Väldigt intressant och framförallt bra handling, bra karaktärer, härlig humor, väldigt bra dramaturgi. Ett stort plus var att avsnittet fortsätter. Jag var nästan säker på att det "bara" var ett avsnitt när jag satte mig framför TV:n men blev ganska så säker på en fortsättning då så många olika saker hängde i luften och tiden för detta avsnitt nästan var slut.

Det kommer bli en låååååååång vecka och väntan.

#366 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 01 June 2007 - 13:49

Tja, var man inte spoilad så skulle man kanske kunna tro att Rose dör här och Lynda (med ett y) blir ny companion eller nåt...

Det första hände naturligtvis inte, och om det andra blir sant eller inte får vi reda på nästa torsdag.

Var det inte Lynda (med ett y) som dog och Linda (med ett i) som hängde med Doktorn?
-Sora, Kingdom Hearts

#367 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 June 2007 - 14:03

Nix, det var Lynda som följde med doktorn...

Credits:

Susannah Constantine (Voice of Zu-Zana), Trinny Woodall (Voice of Trine-E), Jo Stone-Fewings (Male Programmer), Jenna Russell (Floor Manager), Paterson Joseph (Rodrick), Davina McCall (Voice of Davinadroid), Abi Eniola (Crosbie), Dominic Burgess (Agorax), Jamie Bradley (Strood), Nisha Nayar (Female Programmer), Karren Winchester (Fitch), Kate Loustau (Colleen), Sebastian Armesto (Broff), Martha Cope (Controller), Sam Callis (Security Guard), Anne Robinson (Anne Droid), Jo Joyner (Lynda Moss)

//Peak

sixty six."

#368 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 01 June 2007 - 14:10

Jo, det är liksom upplagt för ett överlämnande av stafettpinnen, den första spontana kommentaren från en kompis. Fast jag tror han menade att det kommer att visa sig att någon av Dalekarna har ett hjärta av guld och rulla in i TARDIS. Gillade dom.

Håller fortfarande på att lära sig. ;)
Climbing to the Moon...

#369 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 June 2007 - 14:17

Anne Robinson (Anne Droid)

Hon brukar skriva sig som Ann och inte Anne, men vad det står på dopattesten har ingen aning om. ;)

...vilket motbevisas av vad som står på BBC:s hemsida. Egg on my face much? :blush:

#370 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 June 2007 - 16:12

Doctor Who fick 135 000 tittare, medan skräpiga (jo, min åsikt) Robin Hood fick 605 000 tittare.. :(

//Peak

sixty six."

#371 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 June 2007 - 21:51

Mycket bra avsnitt. :D Trots jag blev spoilad om Daleks.

"You're the Weakest Link goodbye" :lol: Varför måste de spoila så mycket i trailern efter avsnittens slut. man visste ju att Daleks låg bakom allt satt bara hela tiden och undrade när kommer de. <_<
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#372 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 02 June 2007 - 22:02

Ja, det var väldigt irriterande. Hitils så har de inte spoilat så mycket men den här gången så tog de med en grej som igentligen skulle vara en överaskning som man ville se själv.
Men skulle jag gissa så lockar Daleks väldigt mycket folk så de gjorde det för att locka tittare.
-Sora, Kingdom Hearts

#373 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 02 June 2007 - 22:06

Japp. Ingick i hypeapparaten inför sista avsnittet för säsongen, vad jag vet. Inte som i säsong 2, då BBC när de skickade ut förhandsexemplar av näst sista avsnittet till recensenter, plockade bort slutet och satte upp en skylt "Withheld until transmission".. :P

//Peak

sixty six."

#374 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 June 2007 - 22:10

Varför är Daleks så populära? Tycker inte att de är så speciella.

Edited by GaterGirl, 02 June 2007 - 22:11.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#375 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 02 June 2007 - 22:53

Gammalt klassiskt "monster" som var oerhört populärt på sin tid. Var tänkta att vara en engångsföreteelse 1963 då den andra serialen "The Daleks", på 7 25-minutersavsnitt sändes. De visade sig dock så populära att de fick plockas fram på nytt... och nytt... Daleks symboliserar på något sätt Doctor Who i England. Alla vet hur en Dalek ser ut, och de har fått stå ut med att vara med i reklam och andra TV-serier (RTD var dock avig, och hade med K9 i ett Queer as Folks-avsnitt istället.. :P ).

Lägg även till att det inte alls är säkert att BBC får göra Dalek-avsnitt i all evighet. Som med många andra klassiska "monster" i Doctor Who så äger författaren till avsnittet då den specifika varelsen dyker upp rättigheterna till denna. I detta fallet så är det Terry Nations estate (jo, han är död) som äger rättigheterna till Daleks, och de har varit aviga förut. Det var på håret att BBC över huvud taget fick rättigheterna till nya serien.

//Peak

sixty six."