Jump to content

Photo

Xena | Allmän diskussion & nyhetstråd

• Please log in to reply
787 replies to this topic

#351 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 16 July 2006 - 10:37

Argh! Vill trycka spoilermarkeringen... *skaintetryckaskaintetryckaskaintetrycka*

:P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#352 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 16 July 2006 - 19:26

Avhjälpt knapptryckandelusten nu tack var Marie :)

XC: Din lilla tease! ;-)

A TALE OF TWO MUSES

Jag vill gilla det här avsnittet. Jag vill, jag vill, jag vill! Men det går inte. Vi börjar med det jag faktiskt gillar. Tara. Roligt att se henne igen. Det ger kontinuitet med roller som man känner igen.

Autoclys som falsk präst? Ja, jag kan se det framför mig. Han är också bra. :)

Vad jag inte gillar? Resten. :P Det är på tok för utdraget med sång och dansnummer för min smak. Det blir inte goofy, men det blir segt. Tyvärr.

Betyg: 5/10.

LOCKED UP & TIED DOWN

Jag vet att jag sett kommendanten i något tidigare, men jag kan inte komma ihåg varifrån. Hmm...

I alla fall, det här var ett mycket bra avsnitt. Det verkligen speglar på Gabrielles styrka då hon smälter det iskalla hjärtat hos Xenas offer. Det är tajt, bra och välskrivet. Jag skulle gärna sett en scen i byn där hon dömdes där byborna får veta att Alyssa levde, men man kan inte få allt.

Betyg: 8/10.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#353 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 July 2006 - 20:05

Avhjälpt knapptryckandelusten nu tack var Marie :)

XC: Din lilla tease! ;-)

Kunde inte mostå! :P

A TALE OF TWO MUSES

Jag vill gilla det här avsnittet. Jag vill, jag vill, jag vill! Men det går inte. Vi börjar med det jag faktiskt gillar. Tara. Roligt att se henne igen. Det ger kontinuitet med roller som man känner igen.

Autoclys som falsk präst? Ja, jag kan se det framför mig. Han är också bra. :)

Vad jag inte gillar? Resten. :P Det är på tok för utdraget med sång och dansnummer för min smak. Det blir inte goofy, men det blir segt. Tyvärr.

Betyg: 5/10.

Bruce gör antagligen sin absolut bästa insats i Xena i detta avsnitt... Hans tolkning av en fanatisk präst från södern är helt underbar. :D Kn hålla med om att DansScenerna känns lite utdragna. Men ändå fyller de sin funktion.

LOCKED UP & TIED DOWN

Jag vet att jag sett kommendanten i något tidigare, men jag kan inte komma ihåg varifrån. Hmm...

I alla fall, det här var ett mycket bra avsnitt. Det verkligen speglar på Gabrielles styrka då hon smälter det iskalla hjärtat hos Xenas offer. Det är tajt, bra och välskrivet. Jag skulle gärna sett en scen i byn där hon dömdes där byborna får veta att Alyssa levde, men man kan inte få allt.

Betyg: 8/10.

Ett av mina favorit avsnitt... ( :P ) Tycker visserligen att det är lite off med Gabbys försvar. Om man jämför med det försvar hon erbjöd i "The Reckoning" kändes det här lite tamt. (Fast å andra sidan så kanske man ville undvia och upprepa sig allt för mycket.) Dock så ror jag att det är i det här avsnittet som Xena för första gåmgen inser att fängelsen inte löser allt. Gabbys HippieDoktor är ett plus i detta avsnitt. :)

Thalassa spelades av Katrina Browne, hon har bla varit med i Power Rangers och "Cronicles of Narnia". Hon spelade också "Mendala" i avsnittet "When in Rome" i säsong 3.

A less obvious connection was that Katrina Browne, who played Thelassa, was in WIR as Mendala, the warrior wife of Vercinix.

Edited by XC, 16 July 2006 - 20:07.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#354 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 16 July 2006 - 20:38

Kn hålla med om att DansScenerna känns lite utdragna. Men ändå fyller de sin funktion.

Jo, de har ju byggt avsnittet runt det - men även om de är motiverade betyder det inte att det blir bra.

Ett av mina favorit avsnitt... ( :P ) Tycker visserligen att det är lite off med Gabbys försvar. Om man jämför med det försvar hon erbjöd i "The Reckoning" kändes det här lite tamt.

Där var det ju en stor poäng - här var det ju bara ett måste för att få iväg Xena till fängelset. Så det är inte så konstigt. Jag reagerade inte på det av den anledningen.

Hippiedoktor! :thumbsup:

Thalassa spelades av Katrina Browne

Kollade in länken och det stämmer inte in alls med något som jag sett och minns henne från. Då måste hon vara lik någon annan skådespelare då bara. Tack för länken!

BTW - XC, jag saknar dina roliga betygsättningar :(

#355 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 July 2006 - 20:44

Thalassa spelades av Katrina Browne

Kollade in länken och det stämmer inte in alls med något som jag sett och minns henne från. Då måste hon vara lik någon annan skådespelare då bara. Tack för länken!

BTW - XC, jag saknar dina roliga betygsättningar :(

Som sagt så spelade ju hon Verinix fruga i When in Rome. ;) Du bör ju ha dett henne där. :P

Saknar dem också. :( Problemet var att jag för en tid sedan ändrade betygsystem till Dålig, OK och Bra. Kanske skulle ändra till 1, 2 och 3 istället?

A Tale of Two Muses - 2 DansSjuka Barder av 3 möjliga.
Locked U and Tided Down - 3 NySkulperade TräArmar av 3 Möjliga.

Jo... Det kanske funkar? :)

Edited by XC, 16 July 2006 - 20:45.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#356 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 16 July 2006 - 21:17

Som sagt så spelade ju hon Verinix fruga i When in Rome. ;) Du bör ju ha dett henne där. :P

Jo, men det var inte därifrån jag kände igen henne. Det var i något annat sammanhang.

Jo... Det kanske funkar? :)

Mycket bättre! :thumbsup:

#357 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 July 2006 - 15:03

ISAIH , jag ælsker detta avsnitt :lol2: Nær gabrielle skal fråga ur fången och dræglar på han :lol: , dær finns många roliga scener ;)

A good day er suveræn , fast jag tyckar gabrielle var dum ;) och inte kasta spjudet på han.

Aotulucys rockar som galna predikant :lol2: Tara blahhhh!!! Gillar inte Tara.

Gabrielle once again " holy good person " :rolleyes: i locked up and tied down ;) och hållar med XC hendes førsvar var lamt jæmført med hur Gabrielle faktisk kan prata før sig :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#358 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 July 2006 - 16:23

ISAIH , jag ælsker detta avsnitt :lol2: Nær gabrielle skal fråga ur fången och dræglar på han :lol: , dær finns många roliga scener ;)

Jag är inte förvånad ;)

A good day er suveræn , fast jag tyckar gabrielle var dum ;) och inte kasta spjudet på han.

Dum? Att vara mänsklig? Jag tyckte den scenen var en av höjdpunkterna och verkligen visar på Gabis persona.

Jag har märkt det ;)

Tara rockar! (Eller skall jag skriva dansar ;) )

Gabrielle once again " holy good person " :rolleyes: i locked up and tied down ;)

Japp, vilket för mig är den stora behållningen med serien. Utan Gabrielle skulle det inte vara ne särskilt intressant serie. Det är lättare att ersätta Xena med en annan kompanon, men inte Gabi. Å andra sidan skulle inte Gabi vara så intressant om hon stod på egen hand. Det är just relationen till Xena som är så härlig :)

och hållar med XC hendes førsvar var lamt jæmført med hur Gabrielle faktisk kan prata før sig :)

Jag säger inte emot, men så som jag tolkade så fick vi bara se korta klipp från rättegången så vi kan nog anta att hon talade a la vanliga Gabrielle i de scener som vi inte fick se.

#359 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 July 2006 - 17:03

Jag är inte förvånad ;)

:lol:

Dum? Att vara mänsklig? Jag tyckte den scenen var en av höjdpunkterna och verkligen visar på Gabis persona.

Gabrielle once again " holy good person " :rolleyes: i locked up and tied down ;)

Japp, vilket för mig är den stora behållningen med serien. Utan Gabrielle skulle det inte vara ne särskilt intressant serie. Det är lättare att ersätta Xena med en annan kompanon, men inte Gabi. Å andra sidan skulle inte Gabi vara så intressant om hon stod på egen hand. Det är just relationen till Xena som är så härlig :)

Här håller jag med Cappy. Gabrielles medmänslighet är en av drivkrafterna bakom serien. Gabrielle och Xena kompletterar varandra bra på det viset. En av de stora poängerna med Gabby är ju att hon skall lära Xena att 'känna'.(Många fina scener då Xena visar upp sin lite mer känsliga sida. The Price från säsong 2 är ett bra exempel. Scenen i "Forgiven" när Xena talar om för Tara att hon frågar gabby om råd för att 'jag vet att hennes första reaktion är osjälvisk och det är ett bra ställe att börja på'.)

Jag har märkt det ;)

Tara rockar! (Eller skall jag skriva dansar ;) )

Gillar heller inte Tara... grymt störande karaktär som försöker vara "trasig" och "bortskämd" på samma gång.

och hållar med XC hendes førsvar var lamt jæmført med hur Gabrielle faktisk kan prata før sig :)

Jag säger inte emot, men så som jag tolkade så fick vi bara se korta klipp från rättegången så vi kan nog anta att hon talade a la vanliga Gabrielle i de scener som vi inte fick se.

Ja vi får hoppas det. Dock så tror jag att med lite starkare argument hade det bättre framgått hur blinda byborna verkligen blivit. (Otroligt att ingen upptäckt henne på ön förresten. Antar att det inte är lika hårda koller i Xenaverse som i RL ;) ).

fqq5BYam.jpg

#360 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 July 2006 - 17:34

Gabrielles medmänslighet är en av drivkrafterna bakom serien. Gabrielle och Xena kompletterar varandra bra på det viset.

Mmm... *nickar instämmande*

Håller med allt du säger här. Ofta kommer de scener jag tycker bäst om då det speglar någon av den aspekten.

Dock så tror jag att med lite starkare argument hade det bättre framgått hur blinda byborna verkligen blivit.

Jo, dialogen hade säkert kunna finputsas där. Men jag tror inte stor vikt lades där eftersom det inte var poängen med avsnittet.

(Otroligt att ingen upptäckt henne på ön förresten. Antar att det inte är lika hårda koller i Xenaverse som i RL ;) ).

Så som jag tolkade det verkade hon ju hålla sig dold och avskild från omvärlden. Kåpa, smygtittande och så vidare. Och det förefaller rimligt att hon inte vill att någon från hennes forna liv skulle finna henne om hon vill skära bort alla känslor från sig själv.

#361 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 July 2006 - 17:54

(Otroligt att ingen upptäckt henne på ön förresten. Antar att det inte är lika hårda koller i Xenaverse som i RL ;) ).

Så som jag tolkade det verkade hon ju hålla sig dold och avskild från omvärlden. Kåpa, smygtittande och så vidare. Och det förefaller rimligt att hon inte vill att någon från hennes forna liv skulle finna henne om hon vill skära bort alla känslor från sig själv.

OK. Ingen (eller nästan ingen) av fångarna kom levande därifrån, men soldaterna bör ju haft permis... Och en kommendant som inte vill synas för omvärlden? Jag tycker att det är konstigt att ingen kände till det - eller att det inte verkar finnas några rykten i omlopp (folk älskar ju och skvallra). Men å andra sidan, de flesta utanför ön ville kanske inte befatta sig med "Shark Island". :unsure:

Edited by XC, 17 July 2006 - 17:55.

fqq5BYam.jpg

#362 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 July 2006 - 19:55

OK. Ingen (eller nästan ingen) av fångarna kom levande därifrån, men soldaterna bör ju haft permis...

Ja, men jag fick intrycket av att hon inte visade sig för dem heller. Endast ett fåtal personer såg henne - fram tills Xena kom dit och rubbade på balansen förstås. Helaren borde ju sett henne t.ex. och han drog ju inte upp det. Så den begränsade skara som sett henne kanske hade bättre saker att prata om då de var bort från arbetet? Sedan fick jag cokså uttrycket att det inte var folk från byn som anställdes där heller.

Nytt avsnitt...

CRUSADER

Kathryn Morris :wub: Jag hoppas vi får se Najara igen, även om hon med största sannolikhet är ett one hit wonder. Folk som kan spöa Xena är alltid välkomna ;)

Jag var rädd för att de skulle göra Najara till en typisk bad guy som spelade god, men lyckligtvis var det inte så. Hon var genuint god, även om hennes metoder var off. Just det tar upp diskussionen om gråzoner som jag gillar - och det höjer även värdet i avsnittet.

Och vilka var djinnerna? Hoppas som sagt på mer här! :)

Annars gillar jag det emotionella spelet som Najara har med Xena om visionen, och spelet mellan Najara och Gabrielle om det goda. Loving this episode! :)

Betyg: 8/10

#363 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 July 2006 - 20:24

OK. Ingen (eller nästan ingen) av fångarna kom levande därifrån, men soldaterna bör ju haft permis...

Ja, men jag fick intrycket av att hon inte visade sig för dem heller. Endast ett fåtal personer såg henne - fram tills Xena kom dit och rubbade på balansen förstås. Helaren borde ju sett henne t.ex. och han drog ju inte upp det. Så den begränsade skara som sett henne kanske hade bättre saker att prata om då de var bort från arbetet? Sedan fick jag cokså uttrycket att det inte var folk från byn som anställdes där heller.

Hmm. Du har kanske rätt. Hon kanske simmade ut dit och 'claimed her terretory'. :)

CRUSADER

Kathryn Morris :wub: Jag hoppas vi får se Najara igen, även om hon med största sannolikhet är ett one hit wonder. Folk som kan spöa Xena är alltid välkomna ;)

Oh Dear! My lips seemes to be sealed again. What a pity. *Undrar om Cappy köper samma skämt en gång till*

Jag var rädd för att de skulle göra Najara till en typisk bad guy som spelade god, men lyckligtvis var det inte så. Hon var genuint god, även om hennes metoder var off. Just det tar upp diskussionen om gråzoner som jag gillar - och det höjer även värdet i avsnittet.

Och vilka var djinnerna? Hoppas som sagt på mer här! :)

Annars gillar jag det emotionella spelet som Najara har med Xena om visionen, och spelet mellan Najara och Gabrielle om det goda. Loving this episode! :)

Om jag inte minns fel fanns det ett xfiles avsnitt som innehöll en Jinn... Vill du veta mer om Jinn i all största allmänhet kan man läsa det i Encyclopedia Mythica™. Najara är väl antagligen den (förutom Callisto då) som verkligen vet vilka knappar hon skall trycka på. :P Gillar också upplägget - till skillnad från Callisto så drivs Najara inte av hat dock så kan man skömnja ondska gömd under ett tunnt lager godhet. Troligen så har Jinnerna förvridit hennes sinne. Storartat och Brilliant. Och Kathryn Morris lyckas verkligen fånga den känslan. Någon var det dessutom som tyckt att Gabbys 'initsiering' påminde om ett bröllop. :P

The Crusader får 3 nygifta (f'låt) nyinitsierade korstågsriddare av 3 möjliga.

fqq5BYam.jpg

#364 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 July 2006 - 20:53

Hatar Hater hater ! Najara .

jag kan inte med religiøsa fanatiker . kathryn Morris er dugtig , før hon får mig verkeligen hata hennes karaktær !

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#365 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 July 2006 - 20:56

Nej, jag föll inte för det en gång till! Men vad besviken jag blivit om jag sett svaret istället... :P

Jo, jag vet vad djinner är. Jag var mer ute efter vad man gjort med dem här i Hercverse.

Jo, jag trodde inte Kathryn Morris skulle lockas i en fantasyserie, men det lyckades hon med. Hon är en stark antagonist på samma sätt som Callisto var. Men jag tycker inte att man kan klassa henne som ond. Hon gör trots allt goda saker enligt metoden "ändamålen helgar medlen". Men pga. det kan man inte riktigt klassa henne som god. Så hon står någonstans där mitt i mellan, i en gråzon, vilket gör det så väldigt intressant.

*håller tummarna för att få se henne mer*

#366 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 July 2006 - 20:57

Dum? Att vara mänsklig? Jag tyckte den scenen var en av höjdpunkterna och verkligen visar på Gabis person

ja fast ( om jag minns rætt ? ) så hadde Gabrielle valet mellan att rædda en ven eller døda en fiende ? och om jag minns rætt så tyckte jag hon var " dum " :)

Min avatar samling

#367 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 July 2006 - 21:21

Är det verkligen rätt att döda, även om det är för ett gott syfte?

För Gabi är det inte det, även om hon faktiskt försökte göra det. Hon kastade spjutet och försökte döda personen, men hon är en krigare och spjutet nådde inte fram heller. Det föll ganska banalt åt sidan. Så ja, jo... Hon kanske var dum som slängde spjutet ;) :P

#368 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 July 2006 - 21:40

För Gabi är det inte det, även om hon faktiskt försökte göra det.

Okay jag kanske minns fel ( nær jag kommer hem skal jag titta på avsnittet igen ) , men som jag minns det valgte hon att " missa " .Så man kan jo teoretisk sæge att hon valgte døda sin ven iom hon inte dødade fienden eller ? vad hon en valgte skulle nån dø , så varfør inte fienden ? :)

Min avatar samling

#369 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 July 2006 - 21:57

Det var väl inte ett val direkt, utan en fråga om övertygelse. Vill du undermedvetet inte skada någon så är det som sagt var inte så lätt att träffa.

Angående val - vad säger att en väns liv är mer värt än någon annans? Särskilt en man som själv dödat i krig? Det är inte rätt att döda - och bara för någon dör betyder det inte att man har fritt att döda själv. Soldaten gjorde trots allt bara sin plikt, sitt arbete. Han var inte ond. Så att då Gabi skulle döda honom känns inte bara Out of character, det är även moraliskt fel.

#370 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 18 July 2006 - 16:33

Angående val - vad säger att en väns liv är mer värt än någon annans?

Ingen kan bestemma sånt , man kan bara utgå från sina egna værdier.

Mitt valg hadde varet att rædda min " ven " framfør fienden.

Låt mig också sæga , att sæsong 4 er den sæsongen vart jag gillar Gabrielle minst. Varfør lær du upptæcka længere fram :P Gabrielle er hyklerisk och falsk och først i sæsongsavsluttningen øker min respekt før Gabrielle igen :lol:

Min avatar samling

#371 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 July 2006 - 16:42

FX: Äh. Hon fick en liten kris. Än sedan? Vi har alla våra kriser då och då... :P ;)

fqq5BYam.jpg

#372 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 18 July 2006 - 16:48

FX: Äh. Hon fick en liten kris. Än sedan? Vi har alla våra kriser då och då... tongue.gif wink.gif

Liten :blink: :P

Jag gillar Gabrielle i vanliga fall , båda Xena och Gabrielle er nødvendiga før serien , men sæsong 4 Gabrielle er blæhhhhhhh :lol2:

Sæsong 5 Gabrielle rockar !! :thumbsup:

Min avatar samling

#373 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 18 July 2006 - 18:25

Hatar Hater hater ! Najara .

jag kan inte med religiøsa fanatiker . kathryn Morris er dugtig , før hon får mig verkeligen hata hennes karaktær !

Såg inte det här förut, så jag svarar nu. I verkliga livet gör jag inte det, men de gör för rätt intressanta dramatiska karaktärer. Najara är en sådan - de blir läskiga i hur rättfärdiga de är.

Ingen kan bestemma sånt , man kan bara utgå från sina egna værdier.

Klart det går. Det är faktiskt olagligt att döda folk i vårt samhälle - även om det är okej i våra värderingar att skydda en vän.

Då man säger att det är okej att rädda sin "vän" genom att döda en annan har du sagt att det är okej att döda folk. Det enda som skiljer dig från den andra då är vad du tycker är okej att begå mord för. Det är det som jag gillar för Gabrielle hon har en absolut moral där det inte är okej att kompromissa genom att döda någon.

Mitt valg hadde varet att rædda min " ven " framfør fienden.

Jag vet ärligt talat inte vad jag skulle gjort (jag skulle nog mest legat och bölat, totalt chocskadad om jag hamnade mitt i striden där :P ).

Låt mig också sæga , att sæsong 4 er den sæsongen vart jag gillar Gabrielle minst. Varfør lær du upptæcka længere fram :P Gabrielle er hyklerisk och falsk och først i sæsongsavsluttningen øker min respekt før Gabrielle igen :lol:

Hmm...

FX: Äh. Hon fick en liten kris. Än sedan? Vi har alla våra kriser då och då... :P ;)

...ahhh....

Liten :blink: :P

Jag gillar Gabrielle i vanliga fall , båda Xena och Gabrielle er nødvendiga før serien , men sæsong 4 Gabrielle er blæhhhhhhh :lol2:

...ohhh.... Det här verkar intressant. Ser fram tills jag kan ha en åsikt om det här :)

Jaha. Det betyder ju att jag kommer hata henne då... :(

#374 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 July 2006 - 18:58

Jaha. Det betyder ju att jag kommer hata henne då... :(

Få se nu... Föredrar du Gabby i 'DreamWorker' eller 'The Prodigal'? Det kommer inte att ske några stora förändringar egentligen, vissa val måste göras (de har varit under uppseglig sedan senare säsong 2) och Gabby får en mer aktiv roll. Om det fanns ett steg mellan sidekick och huvudperson så intar Gabby det i säsong 5 . (Jag avslöjar inga detaljer egentligen, men min teori om vad som verkligen pågår med Gabby i säsong 4).

BTW, Cappys nästa avsnitt är 'Past Imperfect'. Ytterligare ett avsnitt som jag gillar. :)
I Princip Spoilerfri Teaser: Evil Xena. Behövs något annat för att göra ett bra avsnitt?

fqq5BYam.jpg

#375 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 18 July 2006 - 19:52

Klart det går. Det är faktiskt olagligt att döda folk i vårt samhälle - även om det är okej i våra värderingar att skydda en vän.

Då man säger att det är okej att rädda sin "vän" genom att döda en annan har du sagt att det är okej att döda folk.

Ja det olagligt i vort samhælle. Det som pågick i detta avsnit hænde var en krig , i krig er situationen annorlunda.Det skal aldrig vara tillåttet at mørda eller døda och om jag fick bestæmma skulle der aldrig vara krig eller mord.

Men nu er det krig och Gabrielle hadde det jobbiga valet mellan att rædda en ven från døden gennom att døda sjælv eller vara passiv och låta vennen dø.Hursomhelst kommer hennes val innebæra att nån dør. Det er så jag menar. Hon har inte møjligheten att låta hennes moral och godhet styra læget, nån annan ( situationen ) har bestæmt hur læget er. Det intressante ved hennes val hær i detta avsnitt och nån avsnitt senare gør henne till vad jag vill kalla " hyklerisk " . Mer en det kan jag inte sæga utan att førstøra allt før dig .

Och nej Capshaw , jag tror inte du kommer hata Gabrielle i S 5 :lol: ;) jag visste du skulle tro detta eftersom jag tycker om Gabrielle i S 5 , men faktum er jag tyckar om gabrielle i alla sæsonger utom S4 :)

Min avatar samling