Jag har ju nämnt att jag pysslat lite med skaparguiden och vill göra den mer praktisk för skaparna. Här är lite av grejerna som kommer vara nytt:
1. På de figurer som det finns bilder från perioder och olika dräkter så kommer det vara med, i färg om det finns.
2. Första framträdande har ändrats till Framträdanden och där kan man nu se alla avsnitt där figuren har varit med.
3. På alla figurer finns nu tillägg om de kommande berättelser där de figurerar, dvs där folk berättat om serier under produktion eller kommande manus.
4. De föremål, utrustning och liknande som det finns bild på kommer nu ha en eller flera bilder på sig.
Kort kan man säga att guiden är bättre som referens och målet är att man inte behöver ha serierna som ett komplement om man ska kolla upp något. Alla dessa extra bilder innebär förstås att guiden är tjockare och just nu är den runt 170 sidor.
Ett 10-tal figurer är nya, eller har blivit flyttade till sektionen för de mer utvecklade figurerna.
Runt 50 nya namn på superpersoner har tillkommit.
De här figurerna behöver en profilbild:
Akki
Bloodhand
Bobby
Bönsyrsan
Det
Dödsskuggan
Fiddler
Gnå
Hjälmaren (Fixar jag)
Magiska Markus (Fixar jag)
Nörden
Orm
Pollution
Spegel
Svarta Örnen
White witch (fixar jag)
Så ni som kan teckna är väldigt välkomna att hjälpa till. Ett extra stort tack till Göta Lejon för den enorma insats han gjort på denna front sedan förra guiden.
Här är också en preliminär karta över Vintergatan med etablerade planeter och sånt på. De som är i vitt är de som är helt korrekta, resten är enbart gissningar från min sida. Jag vill få ihop en liknande för världen och Sverige där man kan se vart äventyren utspelat sig.

Kom gärna med synpunkter och önskningar för guiden så ska jag göra mitt bästa. Jag har några tankar som jag tänkte dela med mig av.
1. Använder någon kortprofilerna? Jag tar bort dem om ingen säger annat.
2. Funderar på att komplementera guiden med en bildguide, dvs bara bilderna med minimal text, för tecknarna. Om det blir av tänker jag mig att man tar bort överflödiga bilder från Skaparguiden.