Jump to content

Photo

*wheee*/*whohoo*

• This topic is locked This topic is locked
1006 replies to this topic

#351 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 March 2009 - 00:17

Låter kul Rick. Håller du på och sparar till något speciellt eller är det mer allmänt samlande?

Nja, slänger småmynten i en burk bara av vana skulle jag tro. Gjort så i flera år. Enkronor och femtioöringar är ju ändå knappt användbara idag.

Edited by Rick Hunter, 20 March 2009 - 00:17.

Winter is Coming

#352 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 20 March 2009 - 09:39

Låter kul Rick. Håller du på och sparar till något speciellt eller är det mer allmänt samlande?

Nja, slänger småmynten i en burk bara av vana skulle jag tro. Gjort så i flera år. Enkronor och femtioöringar är ju ändå knappt användbara idag.

Brukade stoppa alla tiokronor jag kom över i en PET-flaska. När en sån är fylld har man drygt 10 000 :- ! :thumbsup: . Tar några år, men j-kla skön känsla när man sågar sönder den (det går inte att "tulla") och häller ut hela rasket.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#353 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 March 2009 - 11:56

Rick: Många bäckar små. ;) Jag kan hålla med om femtioöringarna, dom använder man sällan. Enkronor använder jag lite oftare

Fiskrens: Har en polare som gör exakt samma sak. Det blir en rätt imponerande samling när man fått hålla på ett tag. Tungt blir det också fick jag erfara när jag vred och vände på flaskan vid ett tillfälle.

#354 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 March 2009 - 12:04

Är perfekt att spara alla mynt, de ligger ju i alla fall bara och skramlar i väskan/fickan/plänboken. Sen blir det en glad överraskning när man tömmer sparbössan och räknar ihop skramlet. För det är alltid mer än man tror. :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#355 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 20 March 2009 - 12:59

Jag lägger växelpengarna i en burk jag med. När den är full brukar det bli närmare 2 000 kronor. Tar ungefär ett år om jag tömmer plånboken regelbundet.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#356 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 20 March 2009 - 14:17

2 ölburkar brukar bli 800-1000 spänn ungefär och tar nå't år att få ihop.

Posted Image
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#357 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 29 March 2009 - 15:19

snart kan jag se på Primeval 3.01 :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#358 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 30 March 2009 - 11:09

Skaffade en ny dator igår, som jag nu sitter och meckar lite med. Dvs installerar det som är livsviktigt; Steam och photoshop so far :P

Hatar att det är Vista på den, dock :/ Men turligt nog kan man ju ställa in så man har "classic Windows".

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#359 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 30 March 2009 - 15:56

roligt. är det en laptop eller stationär?

Jag har inga som helst problem med Vista.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#360 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 30 March 2009 - 22:44

Laptop.
Jag har väl inga större problem med Vista utöver att det är så jäkla fult. Men som sagt, så går dt ju att fixa.
Sne har jag hört att vista inte ska vara så spel-vänligt, men det återstår att se. De flesta nyare spel kör jag ju på PS3't. Bara TF2 och andra liknande spel funkar på laptopen så är jag nöjd

#361 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 30 March 2009 - 23:28

Vista fult? Absolut största fördelen med vista är väl att det är så förbannat snyggt! :)
Jag tycker Vista är väldigt spelvänligt, jag kör spel som Mass Effect, Orange Box, Halo 2, Crysis och t.o.m GTA 4 som ska vara en av de mest buggtäta spel som finns utan ett enda problem! Dock så var det skitsegt innan jag bytte systemdisk, men efter att jag bytte disk har det gått som en klocka :)

Winter is Coming

#362 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 30 March 2009 - 23:40

Det var ju bra att det är spelvänligt, iaf.

Men jag håller fast vid att det är fult :P tycker det är alldeles för flashigt. Jag är en såndär som älskar designen på de tidigare operativsystemen som win98-00. Körde alltid klassiskt läge med XP :)

Edited by Hofling, 30 March 2009 - 23:41.

#363 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 31 March 2009 - 13:30

Kul Hoffe :)

Jag fick tillbaka min andra dator i dag. Dom bytte moderkort på den, och det var det enda jag behövde betala :D
Håller tummarna nu att den ska funka som den ska och inte leva sitt eget liv så att jag får använda min dator för mig själv i fortsättningen.

Vilken lättnad, jag behövde inte installera om operativsystemet mm på den andra datorn :hurrah:
Bara kopiera över alla filer som ska dit och det tar ju inte så lång stund :)
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#364 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 April 2009 - 15:35

Idag fick jag alla biljetter i brevlådan som har med min lilla tripp att göra i sommar :D

Ska bli så j*vla kul :hurrah:

#365 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 04 May 2009 - 10:57

YAY, har hittat mina solglasögon. trodde jag glömde dem hos någon kund men dem låg i fodret av en jacka, vid ryggen till, med trasig ficka. :D

#366 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 May 2009 - 10:42

Idag kom vårt nya kök :)
Hela förmiddagen har dom hållit på att byta ut allt gammalt mot nytt, är bara bänkskivan kvar nu.
Alla underskåp (förutom det under diskhon) har bytts ut mot lådor och överskåpen har fått nya luckor.

Nu är det bara en diskmaskin och en ny fläkt och spis som ska införskaffas.

#367 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 08 May 2009 - 15:08

Jag har uppfunnit stolen. Är ni nöjda nu? :hurrah: :hurrah:

#368 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 May 2009 - 16:37

Härligt Georgia! Vet inte om resten där är så "bara", men ändå. ;)

#369 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 May 2009 - 17:28

:lol:
Spis och fläkt är från stenåldern så där behövs det nytt och så blir man rätt bortskämd att ha diskmaskin, nu har vi varit tvungna att hand diska sen vi flyttade hit. Det beställdes i dag i alla fall så i slutet av nästa vecka kommer dom med det.
:D

#370 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 May 2009 - 18:00

Handdiska? :o :ph34r:

Diskmaskin är en mänsklig rättighet. :P

#371 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 08 May 2009 - 18:47

Vad nu då. Vem har stoppad in mitt inlägg här. Syftet var ju att det var temat utvecklingslinjen
på nya begagnade uppfinningar.
Varför ska jag bli instoppad i en blandad kompott.

Ska ni snart också redigera min text också?

Det här känns ju meningslöst att vilja posta nåt överhuvudet när risken är så stor
att inlägger hamnar nån annans från sin handlings åsyftning

Men annars går så bra för andra att posta utan att bli förflyttad. Det är tydligen skillnad på folk och folk här
vilket jag tydligen ska bli särbehandlad.

Att först sätta min tråd på prov för veta dess syfte var tydligen inte på frågan. Flafff oj vart tog den vägen.
Moderatorn händer är visst snabbare än hjärnan.

Edited by Supertreck, 08 May 2009 - 18:49.

#372 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 May 2009 - 20:19

Vad nu då. Vem har stoppad in mitt inlägg här. Syftet var ju att det var temat utvecklingslinjen
på nya begagnade uppfinningar.

Syftet med din post var lika klar som flytande lera. Ett inlägg som består av orden

Jag har uppfunnit stolen. Är ni nöjda nu?

ger mig inte känslan av att du vill diskutera "utvecklingslinjen på nya begagnade uppfinningar" - vad det nu är. Jag förstår uppriktigt sagt inte vad det är du vill prata om. Stolar? De har i princip sett likadana ut i alla tider. Men har du en tidslinje för stolens utveckling kan du ju posta den i en ny tråd.

Varför ska jag bli instoppad i en blandad kompott.

För att dina ord tillsammans med din dubblerade smiley gav mig intrycket av att du ropade jippi över att du uppfunnit stolen. Då det i så fall skulle göra dig lika gammal som Metusalem såg jag inte inlägget som allvarligt menat på något vis och därför stoppade jag in det i den här tråden, som i och för sig kan vara allvarlig nog, men oftast är mera lättsam.

Ska ni snart också redigera min text också?

Nej.

Det här känns ju meningslöst att vilja posta nåt överhuvudet när risken är så stor
att inlägger hamnar nån annans från sin handlings åsyftning

Då får du göra en bättre ämnesbeskriving och fylla ut ditt inlägg med något mer än två korta meningar utan vidare förklaring till vad du egentligen menar. Jag kan lova dig att din ursprungliga tråd inte hade fått ett enda svar, för det skulle inte vara någon som förstod att du ville prata om ett allvarligt ämne. Särskilt inte som du lagt det i Ten Forward, vårt lekforum.

Men annars går så bra för andra att posta utan att bli förflyttad. Det är tydligen skillnad på folk och folk här
vilket jag tydligen ska bli särbehandlad.

Nej, du blir inte särbehandlad.

Att först sätta min tråd på prov för veta dess syfte var tydligen inte på frågan. Flafff oj vart tog den vägen.
Moderatorn händer är visst snabbare än hjärnan.

Skulle jag frågat dig vad meningen var med tråden? Varför? Det är mitt jobb att se på saken och fatta beslut. Det gjorde jag.

Du är välkommen att starta ett nytt ämne om samma sak, men gör då ett riktigt inlägg där du från början gör klart vad det är du vill diskutera. Glöm för all del inte att lägga det i rätt forum också. Ten Forward är till för lekar och andra lättsamma interaktioner. Diskussioner tas lämpligen i andra forum. Vi har rätt många att välja på.

#373 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 08 May 2009 - 21:25

Syftet var ju att det var ett ämnet för skoj skull som inte alls har nån avsikt
att sättas under lupp för hur vettig den är.

Men vad gör ni. Ni väntar inte ens för att se vad det blir för sedan avgöra.
Snacka att bedöma nåt i blindo. En startat tråd som aldrig hann utvecklas till vad det nu blir

Som att bedöma nån på utseende men hur det ter sig driter man i.

Som det här då?
http://www.scifinytt...?showtopic=8855

Jag ser ingen beskrivning än att en såkallad moderator vill berättar om sina ettor.
Borde inte den vara lika banal okey att flyttaa hit? Vad är skillnaden?

Edited by Supertreck, 08 May 2009 - 21:26.

#374 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 May 2009 - 21:38

Skillnaden är att hade hon sagt "Jag har bara 11111 nu! :hurrah: :hurrah: " så hade jag flyttat det inlägget också. Nu formulerade hon sig på ett annat sätt och då funkade det att ha som eget ämne i Ten Forward.

Syftet var ju att det var ett ämnet för skoj skull som inte alls har nån avsikt
att sättas under lupp för hur vettig den är.

Men det var inte lätt att se vad det var som var skoj med ämnet. Utvecklingslinje för stolar? Jag kanske är ovanligt trög idag, men humorn i detta är inte lätt för mig att hitta... :unsure:

#375 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 08 May 2009 - 21:59

Hur går man till väga om man vill diskutera på skoj i en egen tråd utan behövas
tas på allvar utan att förflyttas? Att inlägget hamnade här blir som att hälla vatten i vatten.
Ärendet desarmerades.

Så du anser att "Någonstans på vägen tappade jag mina nollor och blev enbart ettor
11111 :lol: "

är en inledning till ett ämne?

Skulle det varit nån skillnad om jag skrev.
En gång för länge sen år 2009 så uppfann jag stolen Blev ni nöjda nu? :lol: