Jump to content

Photo

Batman: The Dark Knight Rises

• Please log in to reply
425 replies to this topic

#351 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 November 2011 - 23:09

Flera offciella bilder och spoilerfylld info om handlingen. Folk var inte helt fel ute när man började spekulera om att filmen är lite "The Dark Knight" inspirerad.....

http://www.superhero...rk-knight-rises
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#352 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 November 2011 - 07:46

Tycker det är lite underligt att de låtit Batman vara folkets fiende nr.1 i 8 år nu.
Måste säga att jag är inte så värst glad över hur Bane verkar bli men det brukar bli bra i Nolans filmer ändå.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#353 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 22 November 2011 - 13:44

Jag tycker Bane verkar hur cool som helst. Är på tiden att Batman möter någon skrämmande typ som faktiskt ser ut som att han skulle kunna fysiskt spöa på Batman. Beskrivningen på honom låter ju väldigt brutal och otrevlig. Vilket är sättet man ska göra en skurk som detta. Allting med honom låter betydligt bättre än en väldigt trogen till serien version av Bane skulle vara. Sen vet vi ju inte om han varit folkets fiende nummer 1 i 8 år, egentligen så avslutas ju TDK med den vibban att folk bara trott att Batman fått spader, däremot så är det ju lite tråkigt att Batman skulle lagt av och tyckt synd om sig själv i 8 år efter allt som inträffade i TDK, men å andra sidan så visas det ju The Dark Knight Returns vilket stort inflytande det som inträffade med Jason Todd hade på Batman.
Batman Begins

The Dark Knight

#354 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 November 2011 - 21:33

Bale snackar mer om Batman, fler citat, bättre versioner av de officiella bilderna etc.

http://www.superhero...-rises-co-stars
Batman Begins

The Dark Knight

#355 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 December 2011 - 18:05

Jag har ju inte jättekoll på seriens Bane, men av vad jag har sett så verkar ju filmens motsvarighet betydligt häftigare. Så det ryktas om lite Dark Knight Returns-känsla? Ska bli intressant att se hur Nolan och gänget har tänkt här...
*Hockey och superhjältar*

#356 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 December 2011 - 14:18

Ny poster

http://www.superhero...-sheet-revealed
Batman Begins

The Dark Knight

#357 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 13 December 2011 - 09:27

Jag tycker att postern är häftig :).

Nolan pratar ovanligt mycket om The Dark Knight Rises.

http://www.superhero...rk-knight-rises
Batman Begins

The Dark Knight

#358 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 19 December 2011 - 20:39

Nu är första trailern tillgänglig.

http://www.superhero...ficially-online
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#359 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 19 December 2011 - 22:58

Ser riktigt lovande ut. Fast det förväntar man ju sig av Nolan. Både Hathaway och Hardy ger bra intryck. För de som vill rota så finns det några versioner på nätet (med kass bild) på The Dark Knight Rises -prologen som visas framför Mission Impossible IV i USA.
Batman Begins

The Dark Knight

#360 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 20 December 2011 - 13:04

Efter att ha sett den blev jag riktigt peppad - känns som om Nolan kommer att kunna leverera en sista gång! :thumbsup:
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#361 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 22 December 2011 - 16:09

Får jag väl gå mot strömmen och konstatera att jag tyvärr inte är jättepeppad ännu som med de två första filmerna. Tycker fortfarande inte Bane är någon jättelockande karaktär.. Trailern var ungefär vad jag förväntade mig, bra trailer, men den nyfikna känslan från dom två första filmerna är borta. Både att få se hur Batman uppstod berättad för första gången på ett bra och mer ingående sätt filmatiserat, samt få se Jokern och en bra Twoface var helt enkelt mer lockande än Bane... Catwoman ska bli spännande att se, men var för lite av det i trailern. Vi får väl se. Får kanske äta upp detta så småningom.

#362 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 December 2011 - 21:19

Ser ut att bli en värdig avslutning på Nolans triologi :)

Winter is Coming

#363 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 January 2012 - 23:50

Flera nya bilder, och citat från Bröderna Nolan och Christian Bale. Måste säga att Bale ser än en gång perfekt ut som Bruce Wayne! :batman:

Posted Image

http://www.comicbook...s/news/?a=52678

http://www.comicbook...s/news/?a=52688

http://www.comicbook...r/news/?a=52692

Edited by super85, 12 January 2012 - 23:52.

Batman Begins

The Dark Knight

#364 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 July 2012 - 14:17

Filmen och skurken Bane är visst en konspiration från Demokraterna mot Republikanernas President kandidat. :P

Problemet? Bane är skapad av en Republikan. :duh: Men sedan var Rush Limbaugh, en arg knarkande radiopratare känd sedan 90-talet, säkert hög när han sa det här vilket gör att ett svar på Twitter verkligen träffade. :lol2:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#365 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 July 2012 - 09:55

Herregud, först blir en kritiker dödshotad för sin negativa recension av filmen och nu läser jag att folk blivit skjutna på en premiär i Denver, Colorado. Vilka galningar det finns! Otäckt.

http://www.aftonblad...icle15143277.ab

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#366 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 July 2012 - 13:40

Ja. 14 döda (hitils) och 50 skadade. Många av dem barn. Herregud!

Edited by Crusader, 20 July 2012 - 13:51.

-Sora, Kingdom Hearts

#367 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 July 2012 - 15:54

Hemsk händelse.

Trodde det var premiär här idag också dubbelcheckade inte datumet så jag flyttade tråden några dagar för tidigt.
SF måste ha flyttat fram premiärdatumet någon gång under våren utan att jag märkte det.
Så nu vet ni varför den inte ligger kvar i spoiler forumet.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#368 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 July 2012 - 20:38

Oerhört tragiskt. Vad är det med folk i Denver egentligen?

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#369 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 July 2012 - 21:07

Rykten säger att det var för att filmen inte var i 3D men det tvivlar jag på. Snarare skulle jag tro att det var en extrem Republikan som trodde på konspiration-grejen med Bane.
-Sora, Kingdom Hearts

#370 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 July 2012 - 21:17

Jag syftade mer på att det är samma stad som Columbine massakern. Men visst kan man spekulera i varför han gjorde det, eller varför det slår slint i skallen på en del människor, för helt frisk kan han ju inte ha varit. Sen hjälper det ju inte att USA har så slappa vapenlagar som dom har.

-Gangstagrass

#371 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 July 2012 - 22:24

Nej, verkligen inte. Även om vissa idioter påstår att det här inte hade hänt om de hade haft MINDRE stränga vapenlagar. Alla vapen han använde var olagliga men om han hade haft lättare att få tag på vapen så kanske skadorna hade varit mindre omfattande, anser de. De använder det som hände i Norge för att visa att det inte är något fel på deras vapenlagar.
Jag, och många andra, anser att de är idioter. Men Facebook komentarerna gick varma av idioter som försvarade vapenlagarna.
-Sora, Kingdom Hearts

#372 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 July 2012 - 22:55

Visst kan man använda argumentet att om han nu hade bestämt sig för att göra det här så hade han fått tag på vapen på ett sätt eller annat. Det stämmer säkert också, med tanke på som du säger att vapnen var olagliga. Men vart kom å andra sidan dom vapnen ifrån? Ingenting blir bättre av att det är lätt att få tag på vapen. Olagligt eller lagligt. Jämför också hur ofta det här inträffar i USA jämfört med andra länder.

-Gangstagrass

#373 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 July 2012 - 09:10

Den misstänkte gärningsmannen (tillika galningen) kallades tydligen sig för The Joker och alla vapen var tydligen lagligt införskaffade. Håller med om att USAs vapenlagar borde ses över. Och undrar om det kommer att - återigen -diskuteras hett om filmers påverkan på 'ungdomar'... Mycket tråkig och tragisk händelse, men samtidigt bra att ingen tog beslutet att inte visa filmen, flytta fram den.
Läser även att det kommer vara kontroller på amerikanska biografer i de största städerna: inga masker får bäras, väskor måste lämnas in.

http://www.hollywood...ht-rises-352454

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#374 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 July 2012 - 11:48

Rykten säger att det var för att filmen inte var i 3D men det tvivlar jag på. Snarare skulle jag tro att det var en extrem Republikan som trodde på konspiration-grejen med Bane.

Nu hoppar jag in lite i trött tillstånd, men ,uppfattar jag rätt så menar du att en teori om varför nån rubbad individ går in i en fullsatt biosalong och mejar ner oskyldiga människor har något att göra med att han är arg för att Nolans Batman film inte är konverterad till 3D?, om du nu råkar ha läst sådant på internet så är det väl större chans att det var ett smaklöst skämt fän något annat?. Jag ber om ursäkt om jag missupfattade dig. Det här verkar enbart vara något gjort av en väldigt sjuk människa som borde ha fått professionell hjälp långt innan det här.

Sen hoppas jag också att den delen av tråden som handlar om den här idioten kommer flyttas så småningom till typ Off-Topic eller Nyheter eller något. Även om offren förtjänar respekt, så ska inte en sån här typ vinna all uppmärksamhet. Han har inget att göra med själva filmen, dess produktion eller det bemötandet filmen får. Att idioten färgat sitt hår rött och kallat sig "Jokern" säger väl det mesta, att han inte ens får den biten rätt.

Christopher Nolans uttalande som går att läsa på de flesta nyhetsiter, t ex comicbookmovie.com

Speaking on behalf of the cast and crew of "The Dark Knight Rises", I would like to express our profound sorrow at the senseless tragedy that has befallen the entire Aurora community. I would not presume to know anything about the victims of the shooting but that they were there last night to watch a movie. I believe movies are one of the great American art forms and the shared experience of watching a story unfold on screen is an important and joyful pastime. The movie theatre is my home, and the idea that someone would violate that innocent and hopeful place in such an unbearably savage way is devastating to me. Nothing any of us can say could ever adequately express our feelings for the innocent victims of this appalling crime, but our thoughts are with them and their families.

Edited by super85, 21 July 2012 - 11:48.

Batman Begins

The Dark Knight

#375 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 July 2012 - 13:41

Den misstänkte gärningsmannen (tillika galningen) kallades tydligen sig för The Joker och alla vapen var tydligen lagligt införskaffade.

http://www.hollywood...ht-rises-352454

Underligt. Vad jag har hört så är alla automatgevär olagliga i USA för privatpersoner.

Nu hoppar jag in lite i trött tillstånd, men ,uppfattar jag rätt så menar du att en teori om varför nån rubbad individ går in i en fullsatt biosalong och mejar ner oskyldiga människor har något att göra med att han är arg för att Nolans Batman film inte är konverterad till 3D?, om du nu råkar ha läst sådant på internet så är det väl större chans att det var ett smaklöst skämt fän något annat?. Jag ber om ursäkt om jag missupfattade dig. Det här verkar enbart vara något gjort av en väldigt sjuk människa som borde ha fått professionell hjälp långt innan det här.

Jo, det låter minst sagt galet. Kan ju ha varit ett skämt och att jag kan ha tolkat det fel.

Sen hoppas jag också att den delen av tråden som handlar om den här idioten kommer flyttas så småningom till typ Off-Topic eller Nyheter eller något. Även om offren förtjänar respekt, så ska inte en sån här typ vinna all uppmärksamhet. Han har inget att göra med själva filmen, dess produktion eller det bemötandet filmen får. Att idioten färgat sitt hår rött och kallat sig "Jokern" säger väl det mesta, att han inte ens får den biten rätt.

Jag håller med. Man ska ju inte heller behöva unvika tråden för att man inte vill bli påmind av de här hemskhyeterna varända gång man går in här.

Ang. håret så är det, iallafall i Sverige, svårt att få sitt hår färgat grönt (jag har försökt och fick ta till karamellfärg istället vilket inte var en bra idé :P ) så kanske kan det bero på det. Men jag hoppas att det är som han inte är insatt i det hela och det kan vara så att han det är som han helt enkelt inte känner till Batman och vill använda filmerna som ursäkt för att få vård istället för fängelse.
-Sora, Kingdom Hearts