Batman: The Dark Knight Rises
Posted 21 November 2011 - 23:09
http://www.superhero...rk-knight-rises
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 22 November 2011 - 07:46
Måste säga att jag är inte så värst glad över hur Bane verkar bli men det brukar bli bra i Nolans filmer ändå.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 22 November 2011 - 13:44
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 27 November 2011 - 21:33
http://www.superhero...-rises-co-stars
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 05 December 2011 - 18:05
Posted 11 December 2011 - 14:18
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 13 December 2011 - 09:27
Nolan pratar ovanligt mycket om The Dark Knight Rises.
http://www.superhero...rk-knight-rises
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 19 December 2011 - 20:39
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 19 December 2011 - 22:58
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 20 December 2011 - 13:04
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 22 December 2011 - 16:09
Posted 22 December 2011 - 21:19
Winter is Coming
Posted 12 January 2012 - 23:50

http://www.comicbook...s/news/?a=52678
http://www.comicbook...s/news/?a=52688
http://www.comicbook...r/news/?a=52692
Edited by super85, 12 January 2012 - 23:52.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 18 July 2012 - 14:17
Problemet? Bane är skapad av en Republikan.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 July 2012 - 09:55
http://www.aftonblad...icle15143277.ab
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 20 July 2012 - 13:40
Edited by Crusader, 20 July 2012 - 13:51.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 July 2012 - 15:54
Trodde det var premiär här idag också dubbelcheckade inte datumet så jag flyttade tråden några dagar för tidigt.
SF måste ha flyttat fram premiärdatumet någon gång under våren utan att jag märkte det.
Så nu vet ni varför den inte ligger kvar i spoiler forumet.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 20 July 2012 - 20:38
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 20 July 2012 - 21:07
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 July 2012 - 21:17
-Gangstagrass
Posted 20 July 2012 - 22:24
Jag, och många andra, anser att de är idioter. Men Facebook komentarerna gick varma av idioter som försvarade vapenlagarna.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 July 2012 - 22:55
-Gangstagrass
Posted 21 July 2012 - 09:10
Läser även att det kommer vara kontroller på amerikanska biografer i de största städerna: inga masker får bäras, väskor måste lämnas in.
http://www.hollywood...ht-rises-352454
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 21 July 2012 - 11:48
Rykten säger att det var för att filmen inte var i 3D men det tvivlar jag på. Snarare skulle jag tro att det var en extrem Republikan som trodde på konspiration-grejen med Bane.
Nu hoppar jag in lite i trött tillstånd, men ,uppfattar jag rätt så menar du att en teori om varför nån rubbad individ går in i en fullsatt biosalong och mejar ner oskyldiga människor har något att göra med att han är arg för att Nolans Batman film inte är konverterad till 3D?, om du nu råkar ha läst sådant på internet så är det väl större chans att det var ett smaklöst skämt fän något annat?. Jag ber om ursäkt om jag missupfattade dig. Det här verkar enbart vara något gjort av en väldigt sjuk människa som borde ha fått professionell hjälp långt innan det här.
Sen hoppas jag också att den delen av tråden som handlar om den här idioten kommer flyttas så småningom till typ Off-Topic eller Nyheter eller något. Även om offren förtjänar respekt, så ska inte en sån här typ vinna all uppmärksamhet. Han har inget att göra med själva filmen, dess produktion eller det bemötandet filmen får. Att idioten färgat sitt hår rött och kallat sig "Jokern" säger väl det mesta, att han inte ens får den biten rätt.
Christopher Nolans uttalande som går att läsa på de flesta nyhetsiter, t ex comicbookmovie.com
Speaking on behalf of the cast and crew of "The Dark Knight Rises", I would like to express our profound sorrow at the senseless tragedy that has befallen the entire Aurora community. I would not presume to know anything about the victims of the shooting but that they were there last night to watch a movie. I believe movies are one of the great American art forms and the shared experience of watching a story unfold on screen is an important and joyful pastime. The movie theatre is my home, and the idea that someone would violate that innocent and hopeful place in such an unbearably savage way is devastating to me. Nothing any of us can say could ever adequately express our feelings for the innocent victims of this appalling crime, but our thoughts are with them and their families.
Edited by super85, 21 July 2012 - 11:48.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 21 July 2012 - 13:41
Underligt. Vad jag har hört så är alla automatgevär olagliga i USA för privatpersoner.Den misstänkte gärningsmannen (tillika galningen) kallades tydligen sig för The Joker och alla vapen var tydligen lagligt införskaffade.
http://www.hollywood...ht-rises-352454
Jo, det låter minst sagt galet. Kan ju ha varit ett skämt och att jag kan ha tolkat det fel.
Rykten säger att det var för att filmen inte var i 3D men det tvivlar jag på. Snarare skulle jag tro att det var en extrem Republikan som trodde på konspiration-grejen med Bane.
Nu hoppar jag in lite i trött tillstånd, men ,uppfattar jag rätt så menar du att en teori om varför nån rubbad individ går in i en fullsatt biosalong och mejar ner oskyldiga människor har något att göra med att han är arg för att Nolans Batman film inte är konverterad till 3D?, om du nu råkar ha läst sådant på internet så är det väl större chans att det var ett smaklöst skämt fän något annat?. Jag ber om ursäkt om jag missupfattade dig. Det här verkar enbart vara något gjort av en väldigt sjuk människa som borde ha fått professionell hjälp långt innan det här.
Jag håller med. Man ska ju inte heller behöva unvika tråden för att man inte vill bli påmind av de här hemskhyeterna varända gång man går in här.Sen hoppas jag också att den delen av tråden som handlar om den här idioten kommer flyttas så småningom till typ Off-Topic eller Nyheter eller något. Även om offren förtjänar respekt, så ska inte en sån här typ vinna all uppmärksamhet. Han har inget att göra med själva filmen, dess produktion eller det bemötandet filmen får. Att idioten färgat sitt hår rött och kallat sig "Jokern" säger väl det mesta, att han inte ens får den biten rätt.
Ang. håret så är det, iallafall i Sverige, svårt att få sitt hår färgat grönt (jag har försökt och fick ta till karamellfärg istället vilket inte var en bra idé
-Sora, Kingdom Hearts