Kul att höra! Vilka blev du intresserad av? *nyfiken*Intresant läsning. Och jag blev intreserad av ett par av filmerna.
Tack.
Edited by Synon, 02 November 2009 - 09:23.
Posted 02 November 2009 - 09:23
Kul att höra! Vilka blev du intresserad av? *nyfiken*Intresant läsning. Och jag blev intreserad av ett par av filmerna.
Tack.
Edited by Synon, 02 November 2009 - 09:23.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 02 November 2009 - 14:02
Men du vet, folk har så kort minne och kidsen idag har ingen koll på Evil Dead och dylikt. Det bara stör mig när folk kritiserar DMTH för något den inte är.
Även en dagisfröken kan drivas till att mörda ett barn.
Den har ett slut som är så jävla fruktansvärt, så tungt att det inte finns ord för det. Flera gånger mot slutet önskade jag inget hellre än att Jenny skulle begå självmord bara så vi skulle slippa detta helvete. Men ingen sådan förlösning ges, ingen pardon utan det blir bara värre. Hennes skrik i slutet är bland det värsta jag upplevt på film.
Vi hade nog kunnat klämma in några till, men vi hade ju så mycket att prata om
Feed (2005)
Phillip Jackson arbetar framgångsrikt som polis, och undersöker kriminella sidor på internet. Bland porr och pedofili hittar han en mystisk webbsajt om "feeders" och "gainers" - och upptäcker en sjuk värld, där män besatta av feta kvinnor träffas på internet.
My Bloody Valentine (2009)
Måste först börja med att säga att vi började med att se 3D versionen av denna DVD, men blev rejält besvikna. Bildkvaliteten har verkligen fått ta stryk för att ge plats åt några detaljer som är gjorda för att få en 3D effekt. Mesta tiden satt vi och såg dubbelt så vi blev nästan illamående och själva storyn gled förbi i bakgrunden då vi hade fullt upp med att värja oss mot dubbelseende och samtidigt få ta del av effekterna, som faktiskt fanns där. Vi avbröt tidigt och gick över till den vanliga versionen istället. Skrattade och sa att vi iaf sett otroligt läckra kugghjul i 3D - sen att de hörde ihop med Lions Gate var väl en annan sak...
Friday the 13th (2009)
Som ni förstår handlar det om nyinspelningen och jag tror en synopsis är överflödig?
Trick 'r Treat (2008)
Vilken positiv överraskning! Jag tycker den här filmen var helt underbar: riktig rolig underhållning och jag bara älskar Dylan Barker som rektorn! Fruktansvärt roliga scener med honom. Alla händelser knyts ihop på ett bra sätt. Visst finns det några mindre bra scener, men de kan jag ha överseende med då helheten var så pass bra. Snygga förtexter som var gjorda som en serie. Startskottet gick redan i början då filmen satte fart med en gång.
The Last House on the Left (2009)
Nyinspelning av film med samma namn.
Mari och hennes vän kidnappas av en förrymd fånge och hans kumpaner. Livrädda, brutalt överfallna och lämnade att dö är Maris enda tanke att ta sig tillbaka till sina föräldrar. Som av en slump söker de brutala kidnapparna skydd på samma ställe...
The Descent (2005)
Ett tjejgäng ger sig iväg ut i skogen för att leta upp en grotta att utforska. Då vägen ut blockeras av ett stenras så får de leta efter en alternativ väg. Snart märker de att de ej är ensamma där.
The Exorcism of Emily Rose (2005)
Baserad på en verklig händelse. Emily Rose var en vanlig flicka som blev besatt av en demon som slutligen helt tog över hennes liv.
Edited by Cartman, 02 November 2009 - 14:05.
Posted 02 November 2009 - 15:09
Även en dagisfröken kan drivas till att mörda ett barn.
Ett intressant grepp. Själv blev jag kluven till scenen. En del tyckte det bara var rätt åt pojken men den andra tyckte det var fel då han var en av dom som mer eller mindre hetsades till att utföra sin del i övergreppet.
Den har ett slut som är så jävla fruktansvärt, så tungt att det inte finns ord för det. Flera gånger mot slutet önskade jag inget hellre än att Jenny skulle begå självmord bara så vi skulle slippa detta helvete. Men ingen sådan förlösning ges, ingen pardon utan det blir bara värre. Hennes skrik i slutet är bland det värsta jag upplevt på film.
Jag håller med dig. Det hade nästan känts bra om man hade fått se det i bild. Hur sjukt det än kan låta. Bara ge oss ett snabbt avslut. Nu är slutet ännu värre. Man kan bara tänka sig vad hon kommer utsättas för innan hon äntligen får ro. Jobbigt att bara tänka på det.
---
--- | filmtipset | ---
Posted 02 November 2009 - 15:41
Posted 02 November 2009 - 16:41
Edited by Georgia, 02 November 2009 - 16:48.
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 02 November 2009 - 16:53
Posted 02 November 2009 - 17:15
Håller med, inte många gånger som jag går igång på skådespelarprestationer - men jag gjorde det med den här filmen. Scenen i kyrkan, när hon bryts bakåt, är den enda som är manipulerad.Hon spelade Emily Rose riktigt bra faktiskt, de få scener man fick se henne vara besatt.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 02 November 2009 - 17:30
Japp, riktigt härlig helg! Kan tillägga att jag sett The Cave tidigare och då någon var tvungen att stå för markservicen så...The Cave låter ju intressant. Den kanske man borde se någon gång.
Riktigt kul att läsa vad ni båda tyckte om filmerna. Ni verkar ha haft hur kul som helst och flera av filmerna blir man ju riktigt intresserad av att se.![]()
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 02 November 2009 - 17:46
My Bloody Valentine (2009)Kul att höra! Vilka blev du intresserad av? *nyfiken*
Intresant läsning. Och jag blev intreserad av ett par av filmerna.Tack.
Posted 02 November 2009 - 19:00
Japp, riktigt härlig helg! Kan tillägga att jag sett The Cave tidigare och då någon var tvungen att stå för markservicen så...
The Cave låter ju intressant. Den kanske man borde se någon gång.
Riktigt kul att läsa vad ni båda tyckte om filmerna. Ni verkar ha haft hur kul som helst och flera av filmerna blir man ju riktigt intresserad av att se.![]()
![]()
Vad gäller den filmen så var jag inte lika lyrisk som Georgia (var ju bara tvungen att sno hennes ord hehe)
Posted 02 November 2009 - 19:35
Japp, riktigt härlig helg! Kan tillägga att jag sett The Cave tidigare och då någon var tvungen att stå för markservicen så...
The Cave låter ju intressant. Den kanske man borde se någon gång.
![]()
Vad gäller den filmen så var jag inte lika lyrisk som Georgia (var ju bara tvungen att sno hennes ord hehe)
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 02 November 2009 - 22:55
Posted 02 November 2009 - 22:57
My Bloody Valentine (2009)
Låter som en lagom intresant Slasher.![]()
Friday the 13th (2009)
Har jag varit intreserad av innan. Men att du skrev det mäst positiva om den som jag har hört bådar ju inte sådär jätte bra.Men jag vill ändå ge den en chans.
Trick 'r Treat (2008)
Jag gillar vanligtvis inte den här typen av filmer (en grupp kortfilmer med gemensamt tema) men det åter faktiskt intresant.
Kaw (2007)
Människoätande fåglar intreserar mig.![]()
The Last House on the Left (2009)
Verkar vara en bra film av typen jag igentligen inte borde se för jag tar så illa vid mig. Men samtidigt låter den som sagt mycket intresant.
The Hills Run Red (2009)
Låter också mycket intresant.
The Descent (2005)
Den har jag velat se länge, jag väntar bara på 2:an för att se båda på raken.![]()
The Exorcism of Emily Rose (2005)
Är lite intreserad av att se den här också även om jag också är lite tveksam till övernaturliga filmer baserade på verkliga händelser.
All the Boys Love Mandy Lane (2006) tyckte jag inte var så värst bra heller. Möjligen fick jag ut lite mer ur den än ni men jobbiga odrägliga karaktärer, förtidigt avslöjande av mördaren och slutet sänker filmen riktigt ordentligt, för att inte tala om logiska luckor. De hade kunnat rädda filmen om den slutade med att Mandy Lane och hennes psyckopojkvän tog sinna liv för att de var olyckliga mobbade offer som ville hämnas på de som förstört deras liv. Mandy Lane var trots allt en avskydd hackkyckling innan hon plötsligt blev populär pga att hon kom tillbaka till skolan som en sexig het tjej och inte den plugghäst hon var innan (något de är dåliga på att visa i filmen för man får istället läsa sig till det på internet). Då hade filmen fått en större betydelse och ett djupare om än tragiskt avslut. Men istället bestämde de sig för att gå den "häftiga" vägen.
Posted 03 November 2009 - 14:16
Edited by Cartman, 03 November 2009 - 15:36.
Posted 03 November 2009 - 22:09
Posted 03 November 2009 - 23:15
Fira med Ferris - tror jag har sett den en gång i tiden, men ej helt säker7 filmer sedan senast. Länkar till dom och så får ni själva välja att läsa recensionerna eller inte.
Fira med Ferris - BRA
Eagle vs Shark - VÄLDIGT BRA
The Wrestler - VÄLDIGT BRA
León - BRA
Barnhemmet - BRA
The Frighteners - BRA
Svarta änglar - ETT RENT MÄSTERVERK
Ja, för höga förväntningar kan ställa till det! Själv gillar jag den skarpt. Bästa upplevelsen var när jag såg den första gången på bio: wow! Vilken effekt, kände inte riktigt samma när jag sen såg om den på DVD...konstigt va?The Descent
Har haft den här liggande på hyllan i över ett år utan att ha gett mig tillfälle att se den, men senaste tidens snack fick mig att rycka mig i kragen. Bra, men inte så bra som jag hoppats; förväntningar som ställer till det igen. Mer gore/slasher och mindre psykologi och krypande (höhö) skräck än jag hade väntat mig - blir helt enkelt inte lika skrämd av en sån här fiolm som av t ex El Orphanato. Men fortfarande bra i sin enkelhet och rättframhet. "Inget trams", liksom. Gillar att det är sex tuffa tjejer i huvudrollerna, som också är välskrivna: inga stereotyper så långt man kan se.
Betyg: Bra+
Man on Fire
Tony Scott kan vara jäkligt ojämn som regissör, den här är väl nånstans mittemellan. Har ett svagt öga för Denzel Washington, som jag tycker kan göra vilken roll som helst sevärd. Själva dramat i sig (livvakt som på grymt sätt spårar sin skyddslings mördare) är egentligen rätt ospännande, men jag greps ändå med. En del stör sig säkert på det (negativt menat) "hippa" sättet att filma, ungefär som i Domino men tack och lov lite nedtonat här. Helt OK film att fördriva tiden med.
Betyg: OK
Posted 04 November 2009 - 12:01
The Descent
Gillar att det är sex tuffa tjejer i huvudrollerna, som också är välskrivna: inga stereotyper så långt man kan se.
Man on Fire
Fira med Ferris - tror jag har sett den en gång i tiden, men ej helt säker
Eagle vs Shark - blev nyfiken, så den vill jag se
The Wrestler - japp, mycket bra. Rourke gör en fantastiskt insats här.
León - Längesen jag såg den, men minns att jag tyckte den var bra.
Barnhemmet - skrämmande bra
Frighteners - snyggt gjord, även den ett tag sen jag såg den men gillade den då iaf
Svarta änglar - den vill jag se
Tack för tipsen
Edited by Cartman, 04 November 2009 - 12:05.
Posted 04 November 2009 - 13:55
Posted 04 November 2009 - 20:48
Ah, lite kärlek? Kan behövas i höstrusketTror du skulle uppskatta både Eagle vs Shark. Dels för att den är så skruvad samt för att det finns en väldigt fin kärlekshistoria invävd i allt.
Tror även att du skulle gilla Svarta änglar. Oerhört starkt och gripande drama baserat på verkliga händelser. Kate Winslet är helt fenomenal i sin roll. Även Melanie Lynskey som spelar hennes bästa vän.
Posted 05 November 2009 - 12:53
Ah, lite kärlek? Kan behövas i höstrusket
![]()
Ja, Kate Winslet brukar vara bra så bara det gör ju att jag vill se filmen.
Då var de noterade på "att-se-listan".
Posted 05 November 2009 - 13:15
---
--- | filmtipset | ---
Posted 05 November 2009 - 14:22

Posted 05 November 2009 - 21:40
Edited by XC, 05 November 2009 - 21:40.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 05 November 2009 - 22:21
Revolutionary Road rekommenderar jag varmt, föll pladask för den och Kate som var alldeles strålande i den!Visst är det så. Både att man kan behöva lite kärlek i höstrusket och att Kate ofta gör bra roller. Jag har inte sett Revolutionary Road med Kate än, men den verkar ju vara riktigt bra.
Posted 06 November 2009 - 00:15
Mmm en underbart bra film! Sorglig, dramatisk och rolig på sina håll ocksåGran Torino (2008)
VÄLDIGT BRA
Edited by Rick Hunter, 06 November 2009 - 00:16.
Winter is Coming