Jump to content

Photo

[Spel] Dino RPG

• This topic is locked This topic is locked
1010 replies to this topic

#351 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 July 2009 - 13:04

Till en början tyckte jag också det. Men jag känner mer och mer mest frustreration över att det inte händer någonting - och för mig så känns det inte tilltalande och köpa ytterligare en dino heller och i princip börja om från början. Trodde det skulle bli roligare när man fick uppdrag i övärlden osv men det känns mer som om ju längre in i spelet man kommer ju mer värdelös transporttid får man.

Edited by XC, 07 July 2009 - 13:05.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#352 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 07 July 2009 - 13:37

jag har inte tröttnat på det här, däremot har jag nog tröttnat på mybrute, där är det ju 3 drag/dag, alldeles för många drag ;) .

#353 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 July 2009 - 14:23

My brute är fortfarande kul, eftersom det finns betydligt mer valmöjligheter där. DinoRPG så händer det mindre och mindre och begränsningarna känns bara mer och mer påfallande.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#354 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 07 July 2009 - 14:47

Tycker dino-rpg blir roligare ju mer dinoz man får. Blev riktigt segt när jag hade 1 dinoz och 23 timmar mellan rundorna, nu har jag iallafall 2 dinoz att göra drag med, om några veckor kankse jag har 3 att leka med. :P

#355 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 07 July 2009 - 16:23

Jo, jag håller med Chrille. Bara man får minst två dinoz så blir det riktigt intressant.. :)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#356 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 July 2009 - 16:29

Jag har ärligt svårt och se hur spelet blir intressantare med fler dinoz, det är väl fortfarande samma hjärndöda kringflyttande? Enda interaktionen jag har är och välja flytta/vila/strida och klicka mig igenom en massa text som jag finner svårare och svårare och engagera mig i att läsa.

fqq5BYam.jpg

#357 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 07 July 2009 - 20:02

My Brute har jag ärligt talat tröttnat på. Ni kanske märker att jag fastnade på nivå nio. Det är för att jag inte haft ork att göra nåt på ett tag där.

Det är ju samma sak hela tiden, i motsats till DinoRPG där man kan sysselsätta sig med allehanda uppdrag och växa sig stor och stark.. :)

//Peak

sixty six."

#358 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 07 July 2009 - 20:51

My Brute har jag ärligt talat tröttnat på. Ni kanske märker att jag fastnade på nivå nio. Det är för att jag inte haft ork att göra nåt på ett tag där.

Det är ju samma sak hela tiden, i motsats till DinoRPG där man kan sysselsätta sig med allehanda uppdrag och växa sig stor och stark.. :)

håller med om andemeningen i detta :)

#359 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 07 July 2009 - 21:27

Dock så blev jag lite frustrerad idag.. :P

Jag håller på med andra Skully-uppdraget, och därmed så stack jag till Sticky Swamp (man skulle prata med nån turist där för att få info om personen jag jagar) för första gången. Jag kom dit med lite dåligt energi, och råkade tvingas slåss mot två stora monster där.

Så nu sitter jag där återupplivad. En av de få gånger jag köpt en Angel Potion. Mest för att jag bara har en poäng kvar innan jag går upp en nivå.

//Peak

sixty six."

#360 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 July 2009 - 21:32

Säger inte att MyBrute är så mycket bättre - men till skillnad från DinoRPG så hymlar det inte med sina begränsningar. Alla uppdrag är ju i princip likadana - bara platser och texter i princip som ändras.

fqq5BYam.jpg

#361 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 July 2009 - 21:56

Nu har jag tagit uppdraget att döda 12 Green Giants. Känns som om jag kommer stå och stampa på level 12 ett tag. Vad händer om XP tar slut (om jag dör), det går väl inte att åka ner till level 11?

Edited by GaterGirl, 07 July 2009 - 21:56.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#362 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 07 July 2009 - 22:11

XP:n går väl inte ner om du inte dör, va? (och då halveras den "bara" om du inte köper Angel Potion).

Har för mig att det är en rätt fin belöning i slutet på Giant-uppdraget iaf...

*tittar*

Japp.

The Giants: 100 XP and 5000 Coins.

//Peak

sixty six."

#363 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 07 July 2009 - 22:34

Själv börjar jag bli rätt trött på båda, men mest på Dino eftersom det tar sån eeeeevigt lång tid mellan att man kan göra nåt. Om man inte betalar för sig och det vägrar jag. MyBrute är enklare att hålla uppe lite till, men snart börjar även det bli omöjligt om man inte har en massa elever.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#364 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 July 2009 - 22:49

om XP tar slut (om jag dör), det går väl inte att åka ner till level 11?

Självklart inte, men du tappar hälften av all din intjänade XP under pågående level om du inte använder Angel Potion. Som kan vara bra att ha till hands ifall du har över hälften i XP. Lite surt att tappa över hälften och behöva tjäna in den igen om man är nära nästa level.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#365 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 07 July 2009 - 22:58

Jopp, som jag. Jag har en poäng kvar till nästa level och dog nu...

Och det är ju en liten sport att klara sig utan att betala riktiga pengar, tycker jag. Det går, det tar bara lite längre tid, och inte mig emot.

De som är riktigt tuffa kan ju sticka upp till Venerables lair (vid vulkanen) och försöka spöa Venerable (stor drake med 1000 i XP som jag inte tror nån på engelska servern klarat att besegra än).

//Peak

sixty six."

#366 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 08 July 2009 - 20:35

Bloody, bloody, bloody Eeloz....

Jag känner att jag nog har lite för låg nivå för att spöa de två jag måste möta för att klara uppdraget, men jag skall göra ett försök. Jag har dött två gånger för deras händer nu, men nu skall jag vänta tills energin är så pass hög att jag förhoppningsvis kan spöa dem. Jag trodde att omkring 30 + en battle ration skulle funka, men nejdå...

//Peak

sixty six."

#367 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 July 2009 - 20:55

Nu har jag tagit uppdraget att döda 12 Green Giants.

11 kvar. :) Jobbigt att de regenererar efter (nästan) varje attack jag gör.

Peak, Georgia och ni andra har ni också kommit upp i 23 timmar mellan varje vända?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#368 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 July 2009 - 21:03

Japp. 22-23 timmars lååång väntan mellan varje omgång

Någon som kört Lavapit uppdraget för Madam X? Tänkte göra det efter det att jag fixat pärlan. Så det blir att ta en simtur först och så innan jag beger mig upp till vulkanen. Kommer väl ta ett par dagar :lol:
Fick i alla fall 1000 mynt för förra uppdraget :)
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#369 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 09 July 2009 - 10:28

phew, klarade mig mot en gluon och en green giant trots, bara 5 i HP.

#370 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 09 July 2009 - 14:24

oj, vilken tur.

#371 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 09 July 2009 - 16:51

well, flight är till stor hjälp.

#372 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 11 July 2009 - 22:48

Tredje gången jag dog mot de där jäklans Eelozarna. Men nu så valde jag att bara reviva utan en Angel Potion eftersom jag redan ramlat upp en nivå.

Tror jag skall samla ihop mig till nivå 12 innan jag försöker gå ner igen, känns som om jag är lite för svag för de där dummingarna just nu.

//Peak

sixty six."

#373 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 11 July 2009 - 23:02

Jag hade bara 5HP kvar, vågade inte chansa, så nu vilar Nanut.

#374 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 July 2009 - 15:32

J*vla h*lv*te sk*t :angry:
Jag dog :upset: dumma monster på Mutant Falls. Och nu är jag tillbaka i Dinotown, hade inte ens en Angel Potion att ta till :(
Jag som ville klara av det uppdraget innan jag begav mig upp bland bergen. Nu vet jag inte hur jag ska göra. Testa bergen innan jag beger mig ut bland öarna igen kanske.
Måste i alla fall vila ett par dygn nu :(

#375 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 12 July 2009 - 15:35

Jo, jag har insett att min level är för låg för eelozarna, så jag tänkte ramla upp en nivå till innan jag försöker mig på dem igen. Vet ni om man kan fixa pärlan trots att man håller på med ett uppdrag? Kanske dags att göra det, känner jag.

Nu har min Pet1 för första gången träffat på en grön jätte, för övrigt...

Georgia: Vilka uppdrag håller du på med?

Hittade förresten vilka uppdragsgivare det fanns på franska servern, tror inte att alla dykt upp på den engelska än:

http://translate.goo...history_state0=

Jag har gjort upp till Green Giants hos Joe (antar att den låses upp nu när jag kan träffa på jättarna) och håller på med andra Skully-uppdraget (Skully vill ju att man skall leta reda på Moulder åt en, undrar vilken TV-serie de snott namnen ifrån.. :P )

//Peak

sixty six."