Vilken film köpte du senast? v.2
Posted 21 June 2011 - 15:25
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 July 2011 - 20:24
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 10 July 2011 - 20:34
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Var in på Media Markt idag och fyndade:
Repo: the Generic Opera - 49:-
X-Men Origins: Wolverine - 99:-
The LKibrarian III: Curse of the Judas Chalice - 99:
Tack för Kaffet - 179:-
Curse of the Golden Flower - 49:- (köper den med Cartys rekomendation som ena ursäkt).
VA wolverine för bara 99 ... nästa media market va de länge sen du köpte den där ?
Posted 11 July 2011 - 18:14
Sista natten med gänget : handlar om fyra tonåringars sista natt tillsammans före college.
Återupptäck dragracing, drive-in bio och sommarkvällar.
nostalgiska tillbakablickar på 60-talet .
Batman Forever : Återigen ska Batman möta skurkar som hotar att förstöra Gotham. Dock börjar han tröttna på att under natten vara stadens räddare och under dagen den rika och mäktiga Bruce Wayne. Han jagas av minnena från natten då hans föräldrar mördades och börjar nu komma ihåg detaljer som han sedan länge glömt. Bruce/Batman kommer i kontakt med den vackra doktor Chase Meridian. Hon får romantiska känslor för både Bruce och Batman utan att veta att de är samma person. Bruce bjuder med Chase på en föreställning på en välgörenhetsföreställning på cirkusen. Föreställningen får ett abrupt slut då skurken Two-Face, som anser att Batman är ansvarig för hans vanställda ansikte, försöker spränga cirkusen. Det slutar med att en familj med akrobater dör och efterlämnar deras yngsta son, Dick RobinGrayson, som nu är ute efter hämnd på Two-Face.Han kommer snart på att Bruce Wayne och Batman är samma person och ber Bruce att få bli Batmans partner. Under tiden så har Two-Face börjat ett samarbete med en av Bruce Waynes anställda, Edward Nigma även känd under namnet Gåtan. Han har uppfunnit ett nytt sätt att se på tv vilket gör att han får tillgång till alla Gothams invånares hemligheter. I sin önskan att hämnas på Bruce så får han information om att Bruce är Batman. Den ondskefulla duon, Two-Face och Gåtan kidnappar doktor Chase och Batman och hans nya partner beger sig till Two-Faces konstruerade metallö. Batman blir till slut tvungen att välja vem han ska rädda, Chase eller Robin, då även Robin blir tillfångatagen. Batman lyckas lura Gåtan och vända hans egen maskin mot honom så han förlorar förståndet och kan sen rädda både doktorn och Robin innan han dödar Two-Face.
Posted 14 July 2011 - 15:42
4 stycken Blu-ray/DVD combo.
Chaplins Pojke
Moderna Tider
Diktatorn
Guldfeber
Jag funderar på att framöver köpa till dom andra två Blu-ray/DVD combo-utgåvorna som Pan Vision/Soul Media har gett ut av Charlie Chaplin. Såg även att det är dom som har gett ut Lace I och II så här pratar vi om att den ena kulturgärningen efter den andra.
Posted 15 July 2011 - 13:15
2 filmer på Blu-ray samt 2 fribiljetter till den spanska rysaren Julias Ögon.
Filmerna som jag vann på Blu-ray är: Pans Labyrint och Barnhemmet.
Edited by Piranhaconda, 18 July 2011 - 14:44.
Posted 16 July 2011 - 02:59
Yay! Gammal favvo-rulle med Han Solo som street-racer.senaste inköp av film var :
Sista natten med gänget
Själv har jag börjat köpa lite film igen. Fördelen med uppehållet är att det finns en del bra filmer i fyndlådorna...
Watchmen U.C.
Shoot' Em Up
Crybaby
The Cowboys
The Haunted World of El Superbeasto
Burn After Reading
3:10 to Yuma (nya)
Quantum of Solace
+ en drös med lite udda Clintan-filmer.
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 18 July 2011 - 14:58
Forbidden Planet (Ultimate Collector's Edition) - [DVD]
Metropolis: Limited Steelbook Edition - [Blu-ray/DVD combo]
Sedan så har jag drygat ut min Charlie Chaplin samling lite mer.
Stadens Ljus - [Blu-ray/DVD combo]
Cirkus - [Blu-ray/DVD combo]
Charlie Chaplin Volym 1 - [DVD]
The Essential Charlie Chaplin Collection - [DVD]
Och så slog jag till på två intressanta dokumentärer.
Charlie: The Life and Art of Charles Chaplin - [DVD]
Special When Lit - [DVD]
Posted 19 July 2011 - 19:18
the twilight saga: eclipse (Blu-ray)
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 03 August 2011 - 14:14
Transformers: Revenge of the Fallen (Blu-ray)
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 August 2011 - 20:36
Edited by Georgia, 04 August 2011 - 20:37.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 04 August 2011 - 22:48
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 04 August 2011 - 23:03
Hamnade inte riktigt i brevlådan eftersom paketet var lite för stort enligt posten, fick hämta det på Konsum. Men hade jag beställt en film/TV-serie mindre då hade brevbäraren faktiskt delat ut det
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 13 August 2011 - 14:17
London Zombie Epidemic Blu-ray (bara titeln lockar ju en!)
Arctic Blast (katastroffilm med Michael Shanks, why not)
I Am Number Four Blu-ray
Snabba Cash (måste ju se med egna ögon anledningen till en amerikansk remake plus Kinnamans insats som tydligen öppnade porten till drömfabriken)
Posted 16 August 2011 - 15:14
Jagad (japansk utgåva)
På andra sidan häcken (spansk utgåva)
The Texas Chainsaw Massacre (1974) (spansk utgåva)
Antichrist (dansk utgåva)
Nyckeln till Frihet - 10th Anniversary Memorial Box (japansk utgåva)
Edited by Piranhaconda, 16 August 2011 - 15:55.
Posted 16 August 2011 - 19:35
Den Fantastiska Räven
The Fisher King
Svärdet i Stenen
idag.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 22 August 2011 - 16:48
Double Dare
Not Quite Hollywood: The Wild, Untold Story of Ozploitation
Heavenly Creatures: The Uncut Version
Puckoon
Erin Borckovich
Bernard & Bianca
Åsa-Nisse: Wälkom to Knohult
Spartacus - Special Edition
The Fall of the Roman Empire
Ice Planet
Fire and Ice
Sedan lade jag beslag på följande filmer.
Sucker Punch: Extended Cut (Blu-ray + DVD + Digital Copy)
First Men in the Moon
Posted 24 August 2011 - 17:04
Limitless
Red Riding Hood
World Invasion: Battle LA (Steelbook)
World Invasion: Battle LA (Blu-ray) Oops vart visst två versioner av den!
Prowl (Blu-ray)
Posted 30 August 2011 - 20:04
En galen Natt/what happens in vegas
Knight & Day/ Valkyria
Alien Trespass (den köpte jag av en enda anledning, Jonathon Young (min avatar)
2012 (Blu-ray)
The Mechanic (Blu-ray + DVD)
I am Number Four (Blu-ray)
The Eagle (Blu-ray + DVD)
Stargate (Blu-ray)
jag älskar filmer där man får både blu-ray och dvd i samma förpackning.
förbokat
World Invasion: Battle Los Angeles (Blu-ray) (har släppts men jag väntar tills de andra filmerna kommer)
Thor (Blu-ray)
PotC - I främmande farvatten (Blu-ray) skickade
Jurassic Park Trilogy Limited Gifset (Blu-ray)
Star Wars Complete Saga (Blu-ray) (skickad
finns några fler jag funderar på också men ännu inte bokat, de släpps i dec.
någon som är sugen på en filmhelg ja en vecka blir det nog. LOL ... antingen på min 46" Philips eller via min projektor.
Edited by GaterGirl, 23 September 2011 - 20:10.
Posted 09 September 2011 - 21:29
Själv fick jag hem häromdagen:
The Crazies
The Crazies - remake (blu-ray)
The Experiment (blu-ray)
Let Me In (blu-ray)
Caged
Posted 10 September 2011 - 21:08
There are som things you have to do. (Terry Pratchett - Thud!)
Posted 12 September 2011 - 17:43
Den sista färden (Import) Well, jag har den på Laser innan, men nu får jag kommentarspår åxå.
Keoma (1976)
Mannaja
Cat Ballou skjuter skarpt
Family Guy - It's a Trap! (inkl Digital Copy)
Edit: Jag glömde ju att jag var på Ö&B idag och kom ut med
Iron Man UE
Iron Man 2
Wolfman (2009)
Edited by Kizmiaz, 12 September 2011 - 18:04.
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 14 September 2011 - 19:21
Edited by Synon, 14 September 2011 - 19:44.
Posted 14 September 2011 - 19:38
Posted 14 September 2011 - 19:43