Jump to content

Photo

X-Men 3

• Please log in to reply
513 replies to this topic

#351 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 November 2005 - 15:13

Gud vad seg jag är, visste inte ens att man hade börjat spela in X3 ens!

Winter is Coming

#352 StarTrekin

StarTrekin

Cadet Second Year

• Members
  • 13 posts

Posted 14 November 2005 - 21:32

kan detta verkligen stämma? (jämför datumen för Sverige och USA) Vore lite roligt om det stämde :thumbsup2:
Agent Smith: I want everything.
Morpheus: Would that include a bullet from this gun?
* Förbundet Unga Forskare * Unga Forskare Östra Götaland *

#353 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 14 November 2005 - 22:40

tveksamt om de kan säga så exakt än. är ju ett halvår kvar.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#354 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 02 December 2005 - 21:16

Här är lite info om vad vi lär kunna få se i trailern! Låter verkligen intressant! Jag längtar till femte december

While in Vancouver visiting the set of X-Men 3, ComingSoon.net/SuperheroHype.com and several other online journalists were asked by Hugh Jackman, in full Wolverine garb, if we had seen the teaser trailer. When we said we hadn't, he said, "Oh, you've got to see it!" Little did we know that he hadn't seen it either and was actually on his way to check it out. After a quick check with the Fox representatives, Hugh Jackman got approval from our gracious Fox hosts to let us see it with him. He then led us through a maze of trailers to a truck trailer with a screening room. (There's nothing more surreal than following Wolverine, along with a group of fellow internet geeks, through a movie set.) We all sat down and got to watch the teaser along with Jackman himself. I'll do my best to recap it.

The trailer is a montage of scenes from the film. It starts out with a voice over by Patrick Stewart. As he talks about the war of mutants (as well as angels and demons), we see a bunch of very, very brief scenes. Here's what I remember (not necessarily in order):

- The X-Men walking down the hall in the basement of the X-Mansion. We see Wolverine, Storm, Kitty Pryde, Colossus, and others.
- An exterior shot of the X-Mansion
- Storm walking out of the Mansion doors and looking at a cloudy sky.
- Quick shot of Professor X in a wheelchair.
- A shot of Beast and the other X-Men at what appears to be a funeral.
- A shot of Angel, shirtless and in a lab, quickly unfolding his wings in from of some scientists.
- A quick shot of the President and his advisors.
- Juggernaut in a containment cell.
- A shot of Magneto in the woods flanked by Pyro, Juggernaut, and an Asian mutant among others. Magneto delivers a line and dozens of mutants raise their fists in the air.
- Cyclops screaming at the sky.
- Wolverine meeting Cyclops at Alkali Lake and his glasses flying off and into Wolverine's hand.
- Jean Grey waking up on an infirmary table.
- An X-Student walking through the halls of the Mansion flying paper airplanes with his powers.
- Storm flying through the air, then spinning and knocking people over.
- Storm flying and knocking Wolverine out of the way of debris falling down (in a Danger Room training sequence).
- A shot of Magneto causing a car to fly up into the cab of a truck.
- A shot of Magneto and other mutants walking along the Golden Gate Bridge. The Bridge then starts ripping and bending apart.
- A shot of Jean Grey casually walking towards a door in the infirmary and it violently blowing apart.
- A scene of Wolverine jumping out of a tree and tearing someone apart with his claws.
- A shot of Mystique jumping onto a desk in front of somebody, and her hands are chained together.
- Wolverine falling down in a corner in between two walls and as he's falling he's got his claws sticking out slowing his fall and there are sparks flying from his claws.

The trailer then concludes with the X and Wolverine's claws as seen on the poster. The reaction to it was overwhelmingly positive among us and we applauded it (which was again surreal with Hugh Jackman there seeing it for the first time with the rest of us).

This teaser gives us our first look at Beast in full makeup. The best way to describe it is to say that Kelsey Grammer looks like the Marvel Legends Beast action figure, at least from the neck up. You'll have to freeze frame the trailer in order to get a good look at him (or any of the mentioned scenes, for that matter). However, the scene with Angel is what stood out to most of us who watched it together. Seeing him unfold his wings was an impressive sight.

We asked to see it again and they obliged. Jackman even wanted to see it too, so he stuck around. All in all it was a fun evening. You'll hear more about our visit to the set in coming months.

The X-Men 3 teaser trailer will be attached to "King Kong" when it hits theaters, but it will debut online this coming Monday, Dec. 5th. Watch for it on Apple's website in High Definition quality.

Thanks again to 20th Century Fox and Hugh Jackman for giving us a sneak peek. You guys are going to love it, too.

En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#355 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 02 December 2005 - 21:28

två bra saker som sker 5e dec då :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#356 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 December 2005 - 23:58

Det är nästan den 5 Dec nu :D

OT. Jag antar att X-Men 3 kommer före Spider-Man 3 men med hur mycket? Även Spider-Man 3 filmas väl i detta nu?

Winter is Coming

#357 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 December 2005 - 12:21

Bilder. Berrys hår ser bra ut för första gången i franchisen, och Beast ser riktigt bra ut.

http://www.usatoday....05/x3/flash.htm
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#358 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 05 December 2005 - 13:30

Beast ser mycket bättre ut än väntat. Allt som fattas är glasögonen
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

#359 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 December 2005 - 15:39

Rent visuellt sett så är jag imponerad av vad Ratner har valt, eller vad han sagt åt designfolket att skapa.
Batman Begins

The Dark Knight

#360 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 05 December 2005 - 16:29

Tror X-Men 3 kommer bli en otroligt snygg film, men dock väldigt rörig. Det är ju en massa karaktärer som ska vara med! Förresten WETA, Peter Jacksons specialeffektskompani ska vara med och hjälpa till. Det är ett gott tecken.

#361 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 06 December 2005 - 01:40

Har nu sett trailern ett antal gånger.

Musiken i början av trailern ogillar jag, fast det är trailer musik.

Annars så är det visuellt snyggt, och Rattner lyckats kopiera mycket av Singers stil, Inte dåligt alls, skymtar en "Fast Ball Special" I trailern, och Phoenix verkar lagom "Dark" så X-men fansen är nog väldigt nöjda med teasern.Inte pjäkigt alls. Riktigt bra faktiskt. Jag är i allafall nöjd med vad jag ser.

Edited by super85, 06 December 2005 - 01:44.

Batman Begins

The Dark Knight

#362 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 06 December 2005 - 07:41

Jean har långt hår!!!!! Wieee!!!!! Den här filmen kan nog inte bli så dålig som man trodde först. Håller med super85, den ser lagom Singer lik ut.

Länk till trailern: Trailer

#363 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 06 December 2005 - 09:59

Har denna tredje del större budget än de föregående?

Det märktes att del två hade mer pengar att spendera än den första, jag är ett stort fan av båda. Tycker uppföljaren klår originalet dock.

Edited by Ned Flandiddelianders, 06 December 2005 - 10:00.

I love the smell of napalm in the morning

#364 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 06 December 2005 - 10:54

Lite sådärnöjd själv. Något skriker "B-action" för mig, och musiken gillade jag inte alls. Hoppas jag har fel, ska se om trailern några gånger till...
*Hockey och superhjältar*

#365 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 06 December 2005 - 11:44

Det verkar vara många i Brotherhood denna gång. Såg förutom Magneto, Pyro och Mystique: Juggernaut (såg helt okej ut), Stacy X (vad i helvete gör hon i filmen egentligen), Callisto, nån kines/japansk mutant kanske Sunfire, Multiple Man, och jag tror jag även såg Omega Red. Det verkar som att Iceman kommer vänsterprassla lite i denna film, tillsammans med Kitty (Ellen Page). Jag undrar vems begravning det är som visas i trailern. Såg varken Wolverine, Cyclops eller Professor X bland gästerna.

#366 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 06 December 2005 - 12:18

Kan ju vara Jeans begravning också?
tyckte mig även ana Jean stå jämte Magneto i skogsscenen...

#367 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 06 December 2005 - 12:42

jo, nog var det Jean alltid. Brotherhood of Mutants lär väl vara reserv för Hellfire Club. Gillar inte riktigt Jeans "dräkt". Tycker den kunde ha haft en stor Phoenix symbol. Fast nu vet vi ju inte om det där är samma dräkt som hon kommer ha filmen igenom. Jag är riktigt nöjd av det jag sett av Jean i alla fall :)

#368 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 06 December 2005 - 13:35

Gillar inte hur Juggernaut ser ut, annars har jag inga klagomål på det visuella. Men av det man fick se av Juggernaut så verkar det inte särskilt bra alls. Han ser mest ut som en snubbe i någon Sadomasochist-klubb.

Det är nästan den 5 Dec nu :D

OT. Jag antar att X-Men 3 kommer före Spider-Man 3 men med hur mycket? Även Spider-Man 3 filmas väl i detta nu?

Spider-Man 3 kommer ut sommaren (?) 2007. De har börjat filma vissa saker, men de är liksom inte i full gång än. Och x3 är lite "framstressad" p.g.a diverse omständigheter...

#369 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2005 - 16:16

Har bara sett den gammla teasern och den visade ju ingeting från filmen.
Men den här var cool. Visade ovanligt mycket för en teaser. Verkar som att det kommer gå vilt till i filmen. Ser jag fram mot. :D

Juggernaut såg lite ut som i de gammla serierna vilket jag tycker var bra. Vet inte vad jag tycker om att de har gjort honom till mutant (Varför skulla han annars hänga med Magneto?) och jag undrar om han är Professor X´s bror i filmen. (Tror inte det)

Colossus, Kitty, Iceman och Rouge har visst äntligen blivit X-Men och fått sina dräkter.

Edited by Crusader, 06 December 2005 - 16:34.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#370 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 06 December 2005 - 16:42

Tycker att Kitty Pryde är perfekt castad. Ellen Page ser precis ut som Kitty ska se ut, oskyldig och söt.

#371 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2005 - 16:55

När det gäller storyn. Skulle jag gissa från teaser så antar jag att den är något liknande detta:
Några veteskapsmän har uppfunnit en maskin som kan "bota" Mutanter. (Kan även vara så att de ska sätta lag på att alla Mutanter ska botas) Magneto svarar på det genom att förklara krig mot mänskligheten och anfalla först.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#372 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 06 December 2005 - 17:14

Det här, även om den gick under namnet "Teaser" är inte vad teasers brukar vara, finns ju trailers som är kortare än det här som går under namnet trailer. Tror att tanken är att lansera filmen nu snabbt, och man valde att visa en så här lång trailer redan , för att få mer hype, än t ex Singers Superman Returns teaser, vilket var mer en teaser än något annat.

Om vi ska gnälla på något i trailern, så scenen där Jean får dörrarna att flyga iväg med tankekraft, ja det ska ju vara tunga järn/metall dörrar, och kolla hur fint de studsar tillbaka "rubber style!" :) . Vet inte om den scenen redigeras om sen när filmen har premiär, men det är alltid kul att peka ut tekniska missar, och små goofs. Och jo, Juggernaut ser ut som en S/M Chippendale.

Edited by super85, 06 December 2005 - 17:18.

Batman Begins

The Dark Knight

#373 StarTrekin

StarTrekin

Cadet Second Year

• Members
  • 13 posts

Posted 06 December 2005 - 17:17

Jag vill se trailer, men jag har inte Qiucktime 7, för det fungerar inte på Windows 98 T_T

Av de bilder som släppts så tycker jag att det verkar se bra ut, specielt Beast verkar se ut som han ska göra :)
Agent Smith: I want everything.
Morpheus: Would that include a bullet from this gun?
* Förbundet Unga Forskare * Unga Forskare Östra Götaland *

#374 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 December 2005 - 18:00

Synd att Gambit inte kommer vara med. Men en av producenterna säger att Gambit antagligen kommer vara med i nästa X-Men film. Betyder det att det trots allt är möjligt att det blir en X-Men 4 om X-Men 3 säljer bra? Det har ju sagts att X-Men 3 blir den sista men med Magneto filmen och Wolverine filmen så kanske det finns hopp.
Vem isåfall tror ni kommer spela Gambit? Josh Holloway (Sawyer i LOST) ansökte ju om rollen när det var tänkt att Gambit skulle ha en statist roll och det sades tillochmed att han hade fått rollen. Undrar om det blir honom i X-Men 4?

Läste om Stan Lees roll i X-Men 3: (Läs inte om du vill hitta honom själv)
Han spelar en äldre man som vattnar blommorna när Phoenix plötsligt får hans vatten att rinna uppåt och han säger: 'What the fuck?'

Edited by Crusader, 06 December 2005 - 18:06.

-Sora, Kingdom Hearts

#375 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 06 December 2005 - 18:04

I en intervju med Zak Penn eller om det nu var Simon Kinberg (manusförfattarna till x3) så sades det att x3 är den sista i en första "trilogi", och att det kan komma en till "trilogi" sedan. Hoppas personligen inte på det, vore bättre om x3 i alla fall blev hyfsad och att de lät det vara sen. Flera skådisar lär antingen saknas eller bli recastade annars och har ändå aldrig varit så förtjust i Gambit. Irriterande typ...