Jump to content

Photo

Senast sedda film v.4

• This topic is locked This topic is locked
1001 replies to this topic

#351 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 January 2011 - 23:29

Jag håller med dig om Angelina.

TRON: Legacy

"I fight for the users!"

3/5

Legion

When the last angel falls, the fight for mankind begins.

2/5

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#352 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 January 2011 - 00:43

The Karate Kid (2010)

12 åriga Dre och hans mamma flyttar till Kina något Dre inte alls gillar. Bättre blir det inte heller när han ständigt blir misshandlad och trakaserad av den äldre kille Cheng och hans gäng för att Dre är intreserad i en flicka, Mei Ying, som Cheng anser vara sin. Men så möter han den buttra eremiten och vaktmästaren Mr. Han som lovar att hjälpa honom. I löfte om att Dre ska ställa upp i en Kung-Fu tunering lovar Cheng att låta honom vara. Nu gäller det bara för Mr. Han att lära Dre Kung-Fu's ädla konst.

Underbar Amerikank-Kinesisk Drama-Komedi i samma anda som orginalet från 1984.
Will Smith's son, Jaden Smith, har vuxit till sig och man ser mycket av hans far i honom. Han är verkligen som en liten Will Smith på alla sätt och vis och har fått en bra del av sin pappas humor.
Och fy vad vältränad han var. Nästan äkligt att se en 12 åring med sådana muskler.
Det var kul att se Jackie Chan pryla upp busungarna.
Intresant att höra Kinesisk hip hop.
DVD-fodralet var visst återvinningsbart för hela insidan var formad med en gigantisk Återvinnings symbol. :P
Ända var väl igentligen att slutet kanske var lite för fint med hur den elake ungen överlämnar priset till Dre och hur de alla hälsar Han som en mästare. Men sådant får man ta.
Väldigt roligt, spännande och trevlig.

8/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#353 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 January 2011 - 11:24

Princess of Thieves (2001) #MZ
Action äventyr med Kiara Knighly som utspelar sig en tid efter de flesta andra Robin Hood-filmer. Konceptet är ju bra: Robin Hood har en dotter som går i pappas fotspår. Man har även en rätt bra skådespelerska i titelrollen. Dock så är den illa skriven, storymässigt så håller den ihop och har inte allt för många luckor - men den lider av att man aldrig vågat ta steget och göra en Robin Hood utan Robin Hood. För även om man på ett tidigt stadium försökt så handlar storyn i första hand om just Robin. Det är synd. Annars så är det riktigt fina miljöer och bra rekvisita - och överlag bra skådespelare. Det märks att man jobbat under en Ikea-budget men det är inget som skämmer filmen i övrigt. Musik som påminner lagom mycket om gamla äventyrsfilmer och som är riktigt bra faktiskt. Man har lyckats med en välkomponerad scen där Kiaras rollfigur växer upp, den är enkel och inte några specialeffekter värda namnet, men den är effektiv och faktiskt riktigt snygg. Slutet är som väntat, kanske hade jag personligen små problem med att se Gwen drägla över sin syssling (visst var väl Marion kusin till Richard Lejonhjärta va ?) men det kanske bara är jag. En rakt igenom underhållande film som kunde varit så mycket mer, en av de få som man känner på ett tidigt stadium att en eventuell uppföljare skulle ha varit bra och kanske bättre än den här.

Edited by XC, 17 January 2011 - 11:25.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#354 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 January 2011 - 21:39

Twelfth Night: Or What You Will (1996)
Williams Shakespeares klassiska förväxlingskomedi. Storymässigt gedigen (även om slutet är lite tamt idag - hade varit mycket roligare om Olivias känslor för Ceasario varit besvarade). Fina och passande miljöer och en i övrigt övertygande produktion. Dock hade jag vissa problem med att följa med i dialogen, önskar min version hade varit textad på ett begripligt språk (men icke). Gillar musiken som sätter punkten över i och på det hela taget är det kul att se Olivia svärma för Ceasario och denne försöka slingra sig ut det hela. Väldigt bra skådespelar insatser, speciellt Imogen Stubbs i sin 1½-roll. En film som helt klart tål att ses många gånger - och storyn i sig lär stå sig ett par sekler till. :)

Edited by XC, 17 January 2011 - 21:40.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#355 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 17 January 2011 - 22:28

TRON: Legacy (3D)

Daft - dvs. dum - (Cyber)punk.

Betyg: OK+
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#356 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 18 January 2011 - 13:26

Cargo

Det är svårt att inte dra paralleller till Pandorum och Moon även fast de tre filmerna är väldigt olika. (Man kan snegla lite åt Sunshine också om man vill) Men där Pandorum går på ren skräck och Moon psykologiskt drama så hamnar Cargo någonstans emellan utan att riktigt veta var den vill ta vägen. (F.ö. intressant att alla tre filmerna är nominerade i årets filmturnering. ;) ) Vad Cargo lyckas med är utseendet. Väldigt läcker scenografi blandad med fina effekter som skapar en suverän miljö och stämning. Skådespelarna är också bra och storyn är underhållande trots att den är något trevande och småseg i vissa partier samt innehåller den minst motiverade kärlekshistorien på länge. Men det är en bra idé som dom gärna hade fått ta bättre vara på. Nu får filmen leva lite väl mycket på sina visuella kvlaitéer.

3/5

Splice

"What's the worst that could happen?."

2/5

The Ghost Writer

Roman Polanskis första film på evigheter tänkte jag skriva tills jag kollade och insåg att jag inte har sett Oliver Twist. Något att åtgärda någon dag. Det här är dock något som jag tycker att Polanski ska klara med bravur. Politisk konspirationsthriller liksom. Men gud vad det tar tid innan det händer nåt och som Polanski berättar det så går man hela tiden och väntar på att något ska hända vilket det också gör. Efter typ 90 minuter. Så när det väl kommer är man redan less på att vänta och filmens twist är så sjukt väntad och lika menlös som själva slutet att det hela faller ihop som ett korthus. Polanskis regi är det dock inget fel på och det finns en del tjusiga scener i filmen på den gråa och regniga ön som filmen utspelas på. Men den som verkligen imponerar är Pierce Brosnan som nog aldrig varit bättre än här. Verkligen storartat och överaskande. Olivia Williams är också riktigt bra som vanligt. Ewan McGregor är däremot rätt tråkig.

3/5

Mary and Max

Väldigt gripande och rolig film om en åttaårig australiensisk flicka som blir brevvän med en 40-årig man i New York. Genom deras brev får man ta del av deras liv som kantas av tragedier men också mycket värme genom deras vänskap och filmens lite råa humor. Alla som känt sig utanför kan nog relatera till den här filmen. Trots att det handlar om en liten flicka och att filmen är animerad är det här inte alls någon barnfilm utan är väldigt mörk på sina ställen. Filmen är underbart snyggt stop-motion animerad i lera med ett fantastiskt sinne för detaljer. Stadsvyerna ser otroliga ut. Det enda som dra ner filmen lite är att den tappar momentum i andra halvan och har sedan lite svårt att hitta tillbaka men slutet är oerhört bra. Rösterna görs av bl.a. Philip Seymour Hoffman (som inte alls går att känna igen) och Toni Collette.

Det förvånar mig verkligen att den blev ignorerad på Oscarsgalan förra året. För mörk?

4,5/5

@XC: Kul att du gillade Twelfth Night. :) Väldigt bra film.

Edited by Wylie Times, 18 January 2011 - 13:26.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#357 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 18 January 2011 - 15:08

visst var väl Marion kusin till Richard Lejonhjärta va ?

Jag tror att det är så i Prince of thieves, men i övrigt råder det väldigt delade bud om den saken. Med tanke på att vederbörande av allt att döma inte funnits i den så kallade verkligheten och heller inte ägs av eller har sitt ursprung hos någon specifik författare eller något företag, antar jag att man kan göra lite som man tycker att det passar just den version av historien man själv har tänkt berätta.

#358 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 January 2011 - 15:37

Nu blev jag nyfiken och kollade upp saken, jag bara utgick från att kusin var hennes status. Wikipedia säger följande:

»Marian's actual connection to the Plantagenet royals tends to vary. Generally she is depicted as a high-ranking lady of the court. In the famous Errol Flynn film, she is a ward of the court, an orphaned noblewoman under the protection of King Richard. In the Kevin Costner epic Robin Hood: Prince of Thieves, she is a maternal cousin to the sovereign while in the BBC TV Show adaption of 2006, she is the daughter of the former Sheriff and was betrothed to Robin prior to him leaving for the Holy Land. Possibly the oddest connection is found in the animated Disney Robin Hood; it is stated that Maid Marian is King Richard's niece, even though she is depicted as a fox and he as a lion, and Maid Marian is not treated as a royal although she does live in Nottingham Castle.«[Källa]

Tack. I Princess of Thieves nämns hon bara vid namn vad jag minns och inte ett ord om huruvida hon är släkt med Richard Lejonhjärta eller ej. Och nu när jag tänker på det så var Marian i senaste BBC-serien dotter till den avsatte Sheriffen i Nottingham. Så du verkar ha helt rätt i att man kan anpassa henne hela efter storyn.

fqq5BYam.jpg

#359 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 18 January 2011 - 15:37

Tron: Legacy

Så har man sett sin första 3D-film.

Legion

Nej, den här filmen kan man klara sig utan.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#360 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 18 January 2011 - 23:42

The Ghost Writer

Politiska thrillers brukar inte falla mig i smaken och den här filmen är inte något undantag. Politik är sövande. Filmen är smått sövande. Två timmar lång och berättelsen förs långsamt fram utan några nervkittlande element. Vissa logiska luckor tittar fram ibland. Jag känner mig väldigt oengagerad och väntar bara på eftertexterna. Inget att anmärka på skådespelarna som gör sitt jobb. Fotot och miljöerna är passande lika grått och tråkigt som filmen. Och kan bara hålla med om det Wylie noterar i sin spoilermarkering.

2/5

Hm, undrar hur jag ska rösta i turneringen då denna film möter Solomon Kane... ^_^

Edited by Synon, 19 January 2011 - 20:37.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#361 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 19 January 2011 - 00:57

Jag var osäker innan på Ghost Writer och än mer nu efter Synons inlägg.

Solomon Kane

En man vid namn Solomon Kane med ett mycket våldsamt förflutet avsäger sig allt våld efter att Djävulen är ute efter hans själ. Han flyttar till ett kloster men blir ivägskickad för att hitta sin egen väg. På sin vandring möter han en familj som han blir god vän med men Trollkarlen Malachis krigare dödar familjen och det får Kane att ta upp striden igen och för att leta reda på den enda överlevande i familjen och för att återfå sin själ. En våldsam film med snygga miljöer och ganska bra skådespeleri. Men manuset är tunt och storyn ganska förutsägbar. En okej film som i alla fall inte får mig att ångra att jag sett den, jag lär väl aldrig se den igen dock.

6/10

Edited by Rick Hunter, 19 January 2011 - 00:57.

Winter is Coming

#362 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 19 January 2011 - 01:35

Solomon Kane

“He was . . . a strange blending of Puritan and Cavalier, with a touch of the ancient philosopher, and more than a touch of the pagan. . . . A hunger in his soul drove him on and on, an urge to right all wrongs, protect all weaker things. . . . Wayward and restless as the wind, he was consistent in only one respect—he was true to his ideals of justice and right. Such was Solomon Kane.”

2/5

-Gangstagrass

#363 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 19 January 2011 - 16:34

The Ghost Writer

Jag blev positivt överraskad! Okej första 90 min är seg och bitvis tråkig men räddas en hel del av bra skådespelare. Sista halvtimmen känns som hela filmen lyfter sig när det faktiskt börjar bli nån sorts handling. Regin är bra och manuset okej. Sevärd film i alla fall sista 30-40 minuterna.

6/10

Winter is Coming

#364 Vicky

Vicky

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 63 posts

Posted 19 January 2011 - 17:22

Mary and Max

Det förvånar mig verkligen att den blev ignorerad på Oscarsgalan förra året. För mörk?

4,5/5

Trevligt att du har fått upp ögonen för den här filmen. :) Jag lyckades att se den på 35 mm genom en filmförening och det är jag glad för. På stor duk så ser filmen helt fantastiskt ut. Jag hade den nominerad ett tag i filmturneringen men sedan tänkte jag att det nog inte är så många som skulle tilltalas av filmen om man ser till vilket forum vi är på. Fördomar, jag vet. ;)

Och jag tror utan tvekan att den ansågs vara för svår och mörk för att platsa som nominerad för bästa animerade film på förra årets Oscarsgala.

#365 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 19 January 2011 - 18:49

Mary and Max

Trevligt att du har fått upp ögonen för den här filmen. :) Jag lyckades att se den på 35 mm genom en filmförening och det är jag glad för. På stor duk så ser filmen helt fantastiskt ut. Jag hade den nominerad ett tag i filmturneringen men sedan tänkte jag att det nog inte är så många som skulle tilltalas av filmen om man ser till vilket forum vi är på. Fördomar, jag vet. ;)

Jag kunde ha sett den på Hagabion här i Götet men jag kom mig aldrig i väg tyvärr. Jag tänkte nominera den ändå fastän jag också var säker på att den skulle åka ut direkt men bara för att uppmärksamma lite människor på att den finns. Men så vart det för sent. Så kan det gå. Jag hoppas ändå att folk kollar upp den för den var helt fantastisk. :)

-Gangstagrass

#366 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 January 2011 - 19:14

The Ghost Writer

En spökskrivare får i uppdrag att skriva färdigt memoarerna om den föredetta Brittiska Premiärministern Adam Lang när den tidigare författaren omkommer under mystiska omständigheter. Samtidigt hamnar Lang i blåsväder när han anklagas för krigsbrott för att ha överlämnat misstänka terrorister till CIA där de sedan blev torterade. Mitt i krisen inser han att det är något som inte stämmer.

Förvånande komisk film. Jag skrattade gott flera gånger. Och hade det inte varit för det så hade jag nog somnat innan filmen tog slut. Det är ingen nagelbittande hög fart i filmen precis. Det tar typ större delen av filmen innan något ens händer. Men där var ett intresant mysterium iallafall som gav mig lite intresse. Synd bara att de valde att koncentrera sig på det. Att filmen dessutom är väldigt grå och trist gör inte det hela bättre. Men musiken var bra och levde upp de annars tråkiga scenerna.
Handlingen och regin shiftar mellan att vara riktigt bra och urbotat dum. Som när fru Lang har lagt sig naken i hans säng och frågar om det gör något och han bara svarar "givetvis inte", klär av sig naken och lägger sig. Samma kan sägas om scener i slutet.
Sedan måste jag säga att slutet är till större delen väldigt dåligt på gräns till uselt.
Men ändå är jag glad att jag har sett filmen för det var en lite trevlig film att slötitta på en gång men ingen jag någonsin kommer se igen.

4,5/10

Solomon Kane

1600 talet var en tid av ondska, häxor och magi. Solomon Kane var en mördare och rövare tills dagen då The Devils Reaper kom för hans själ.
Efter det tog han tillflykt i ett kloster och svort att aldrig mer ta en annan människas liv. En dag skickas han ut i världen för att finna sin plats och sin försoning. Men när djävulens arme sprider sig över världen så blir han tvungen att åter ta upp svärden.

Baserad på berättelserna om Solomon Kane's ständiga strid mot ondska av Robert E. Howard (Conan's skapare) och fungerar som en pre-quel till dem.
Filmen börjar bra men får sedan sina svängar. Men trots det en mycket spännande och underhållande historia även om filmens början var den bästa biten i hela filmen.
Intresant idé att använda pesten som djävulens verk att sprida sig mellan människor och ta över deras kroppar.
Gillar man mörk medeltids fantasy om en krigare så kommer man gilla den här.

7/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#367 Vicky

Vicky

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 63 posts

Posted 19 January 2011 - 19:53

Jag kunde ha sett den på Hagabion här i Götet men jag kom mig aldrig i väg tyvärr. Jag tänkte nominera den ändå fastän jag också var säker på att den skulle åka ut direkt men bara för att uppmärksamma lite människor på att den finns. Men så vart det för sent. Så kan det gå. Jag hoppas ändå att folk kollar upp den för den var helt fantastisk. :)

Attans vilken osis att du missade att se filmen på bio. Men jag är glad att du hade den i åtanke och fick anledning att återkomma till den lite senare, för det är en så pass bra film att det vore synd om man missar den helt. Med lite tur så kanske någon blir nyfiken av vårat orerande här och nu. ;)

#368 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 19 January 2011 - 20:41

Rick: vad skönt att du inte blev färgad av min åsikt om The Ghost Writer. Själv gör jag ju som så att jag undviker recensioner av de flesta filmerna för att med öppet sinne kunna bilda mig en egen uppfattning. Btw: tryckfelsnisse vart visst framme för filmen skulle fått en tvåa av mig och inte en etta. Nog för att den var otroligt långsam och tråkig, men så kackig var den inte. Fanns ju hyfsade skådisar med t ex. :)

Wylie: Du har övertygat mig om att jag bör se Mary and Max som helt gått mig förbi. Och även Vicky verkar ju uppskatta den. Får ta och se den vid tillfälle. Men först filmerna i turneringen här så klart!

#369 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 19 January 2011 - 20:47

@Vicky: Du ser... ;)

Bra där Synon, visste väl att jag kunde locka dig. :) Ah, jag blev lite förbryllad över din etta på Ghost Writer.

-Gangstagrass

#370 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 19 January 2011 - 20:48

Hehe, ja ibland går det undan när man skriver saker...

Predators (2010)

"There is no hunting like the hunting of a man. And those who've hunted armed men long enough, and like it, never really care for anything else thereafter."

3/5

Edited by Synon, 19 January 2011 - 20:50.

#371 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 19 January 2011 - 23:14

Crazy Heart

Bad Blake är en gammal försupen legendarisk Country sångare som lever sitt liv ständigt resande mellan olika gig på småbarer. Men en dag träffar han och förälskar sig i den unga journalisten Jean Craddock och det får honom att börja fundera på sitt liv.

Förvånandsvärt bra. Kanske just för att jag hade förvänt mig en tråkig sångar-film.
En gripande film om att supa bort sitt liv för att man inte har haft något bättre för sig och sedan inse att man aldrig haft något pga sitt supande.
Fast när han tappar bort pojken kunde ha gjorts bättre. Det hade känts mer passande om man verkligen kände att det hela var helt hans fel men faktum är att pojken smög iväg medans Bad betalade och det kunde ha hänt vem som helst. Det hade varit mycket mer effektivt om Bad glömde bort honom och gick ifrån honom eller något sådant.
Sedan måste jag erkänna att jag förstår inte Jean. Visst förstår jag att hon fick nog. Men att sedan inte vilja ha något alls med honom att göra trots att han nykrar till sig och skaffar sig ett bra liv.
Visst, en gammal gubbe är väl igentligen inget för en ung tjej och hon klarar sig nog bättre utan men som sagt så finner jag det hela ologiskt.

Och den eviga frågan. Varför faller unga tjejer för gammla försupna gubbar? :rolleyes:
Iallafall, en bra film med bra musik.

7/10
-Sora, Kingdom Hearts

#372 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 19 January 2011 - 23:46

Kul att du gillade filmen, Crusader!

Kick-ass

Frank D'Amico: Playtime's over kid.
Hit Girl: I *never* "play"

4/5

#373 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 19 January 2011 - 23:58

Daybreakers

Living in a world where vampires are the dominant species is about as safe as bare backing a 5 dollar whore.

3/5

Edited by Wylie Times, 19 January 2011 - 23:58.

-Gangstagrass

#374 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 January 2011 - 02:00

Knight and Day

Dagen då June träffar den alltid glade och sympatiske Roy på flygplatsen så förändras allt. Plötsligt är hon i en ständig kamp på liv och död, ständigt jagad av fientliga agenter.

Riktigt bra och spännande action komedi i toppklass. Men mot slutet så flippar den en aning. När June plötsligt blir action-tokig. För att inte säga när han går fram till henne under skottlossningen och kysser henne. Och jag fattar inte hela grejen med att hon låter sig själv bli kidnappad. Så urbotat korkat.
Och det hela blir lite förmycket typiskt komedi-slut.
Men annars så är filmen väldigt bra och mycket underhållande.

7,5/10
-Sora, Kingdom Hearts

#375 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 January 2011 - 14:59

Crazy Heart

Jeff Bridges spelar med bravur Bad Blake är en gammal alkoholiserad countrysångare som träffar kärleken i Maggie Gyllenhalls karaktär. Ett mycket bra och välspelat drama med mycket fin musik. Härlig kemi mellan Bridges och Gyllenhall. En riktig pärla :)

8/10

Winter is Coming