Och då röstade du rätt ocksåÄntligen kommer några filmer där jag sett båda.
Edited by Rick Hunter, 02 March 2011 - 19:48.
Posted 02 March 2011 - 19:47
Och då röstade du rätt ocksåÄntligen kommer några filmer där jag sett båda.
Edited by Rick Hunter, 02 March 2011 - 19:48.
Winter is Coming
Posted 02 March 2011 - 19:50
Posted 02 March 2011 - 20:06
Winter is Coming
Posted 02 March 2011 - 20:07
Posted 02 March 2011 - 20:12
Winter is Coming
Posted 02 March 2011 - 20:15
Posted 02 March 2011 - 20:22
Edited by Rick Hunter, 02 March 2011 - 20:23.
Winter is Coming
Posted 02 March 2011 - 20:30
Posted 02 March 2011 - 20:45
Haha, det är det som jag är rädd för - att vara en moraltant. Men det finns så mycket annat våldsamt som jag gärna tittar på, så jag tror att jag klarar mig där.
(men jag fattar fortfarande inte grejen med Kick-Ass)
Posted 02 March 2011 - 20:54
Sen måste man komma ihåg att de flesta civila inte känner till grejer som 80/90-talens serietidningar där man dekonstruerade superhjälten eller möjligtvis gjorde "realistiska" storys hur det skulle funka om det dök upp folk med superkrafter i vår värld.
Posted 02 March 2011 - 21:16
Okej jag fattar. Och jag kan tänka mig att de finns dem som skulle beskriva Kick-Ass som osmaklig (moraltanter i USA kanske?
)
Vi som är seriefans har nästan sett dekonstruktioner av superhjältar och "realism" till leda nu, alla vill göra den nya Watchmen eller DKR. Men "civila" kanske bara tror att man gnäller för att de VÅGAR driva med superhjältar.
Posted 02 March 2011 - 22:03
Jag är väl ingen reklambyrå heller?Så, Rick. Sälj den!
Winter is Coming
Posted 02 March 2011 - 23:10
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 03 March 2011 - 07:21
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 03 March 2011 - 09:05
Jo jag håller med. Jag älskar Christopher Nolans "The Dark Knight" och i den visar ju Nolan att han har en hel del idéer om att dekonstruera grejer med en superhjälte-karaktär osv. Jag älskar filmen, men många av den typen av "dekonstruktions-idéer" är ju sånt man skrivit i 20-30 år i serier. Lite så med Kick-Ass också att det finns inte så mycket nytt i den för den skaran av publiken som är vana vid serietidningar. Snarare att Millar (och givetvis Vaughn) har lyckats ta upp den typen av grejer som går hem med en modern biopublik.
Det som fick mig nyfiken på filmen till att börja med var ju grejen med hur verkligt det verkade vara, att en kille utan några som helst färdigheter skulle dra på sig en mask och bekämpa brott (förutom att han har en hög smärtgräns). Det får en att tänka på att det mycket väl skulle kunna se ut så här i fall någon skulle försöka sig på det i verkligheten. Men den delen är mest i första delen av filmen. Sen övergår ju filmen till mer vanlig om än brutal action. I alla fall så fann jag det väldigt underhållande, och jag har väl den humorn också att det är kul när barn svär och slåss på film/tv. Lite av en ny idé och sådana är ju ovanliga i Hollywood numera. Kick-Ass är en frisk fläkt bland superhjältar på film!
Posted 03 March 2011 - 09:38

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 03 March 2011 - 09:40
Posted 03 March 2011 - 11:51
Varsågod.Wylie lilla rebus: Ah... lurig. Misstänkte ju vilken film du syftade på, men fick inte riktigt till åsnan i ekvationen.
Visste inte att åsna även kan kallas för ass. Där ser man! Tack för dagens lektion.
Edited by Wylie Times, 03 March 2011 - 11:52.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 03 March 2011 - 12:03
Sorry./me ger XC smisk för att hon var för sen att ge utslagsrösten
Edited by XC, 03 March 2011 - 12:03.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 03 March 2011 - 12:07
Posted 03 March 2011 - 18:01
Tack Vicky.
För vi vet ju alla vilket instant-fan jag blev av Willow Smith...
Jag lägger portion hämnd i frysen... Beware!
Posted 03 March 2011 - 18:12
Winter is Coming
Posted 03 March 2011 - 18:26
Posted 06 March 2011 - 19:06
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 06 March 2011 - 19:24