Alias
Posted 15 June 2005 - 08:55
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 15 June 2005 - 12:27
Var har Vaughns fru tagit vägen?? Har tyvärr missat de senaste två avsnitten..
Posted 15 June 2005 - 14:12
last.fm Filmtipset
Posted 15 June 2005 - 20:27
Posted 16 June 2005 - 08:38
Det här avsnittet kändes lite som om det ville fördröja handlingen, Lazarey försvinner (troligen död) och Lindsey försvinner (nu får vi antagen inte veta vad han hade emot Syd)
Will gör ett gästspel, gillar honom, men försvinner snabbt igen. Jag saknar Will ... hade de inte kunnar skicka iväg honom på ett träningsläger för CIA agenter istället?
Allison kan säkert komma igen, hon hade säkert en flaska bumbibärssaft eller ngt liknande med sig. Sark (Julian) förnamnet nämndes tidigare i ett avsnitt. Att Syd inte sköt Sark tycker jag är logiskt - jag kan inte minnas ngt avsnitt där Syd spelat avrättare.
Mer Rambaldi - känns som om storylinen är "back on track" igen. Sloane kommer mao visa sitt rätta ansikte igen väldigt snart. Kan inte riktigt bestämma mig för om Slone lyckades byta ut lådan eller ej. Weiss hade ju koll på honom?
Allt tyder på att Syds minnesförlust var ett medvetet val av Julia/Syd och kanske kan hon sabortera för sig själv nu genom att rota i det hela.
Ett bra avsnitt, på det hela taget, men som ändå känns som om det fördröjde handlingen lite.
Betyg: 3.75 Återtagna Rambaldi prylar av 5 möjliga.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 16 June 2005 - 09:47
Egentligen är det väl lite skumt att Will visade upp riktigt avancerade fighting-tekniker i detta avsnitt?, så vida han inte legat i hårdträning de senaste åren vill säga...
last.fm Filmtipset
Posted 16 June 2005 - 13:13
Eller också hade jag fel - kanske skickades han på träningsläger av CIA!

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 16 June 2005 - 17:07
last.fm Filmtipset
Posted 16 June 2005 - 17:33

Posted 17 June 2005 - 08:54
last.fm Filmtipset
Posted 17 June 2005 - 11:51
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 17 June 2005 - 19:21
last.fm Filmtipset
Posted 17 June 2005 - 19:39

Posted 17 June 2005 - 22:29
last.fm Filmtipset
Posted 18 June 2005 - 16:47

Posted 22 June 2005 - 11:47
Vad var det som hände egentligen?
Gårdagens avsnitt var otroligt händelsrikt, det hände ju en massa spännande grejer hela tiden, även om jag inte tyckte att det var något som var direkt upprörande eller tankeväckande. Tempot var ungefär som i en säsongsavslutning. Mycket bra avsnitt, om än lite rörigt, men med en mycket cool cliffhanger, jag visste redan från början att det var nåt skumt med henne!
last.fm Filmtipset
Posted 22 June 2005 - 12:47
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
Posted 22 June 2005 - 19:46
Fyran har ju varit relativt schyssta med Alias och vi slipper något vansinnigt sommar-break...annars hade jag nog inte stått ut
last.fm Filmtipset
Posted 22 June 2005 - 20:20
En liten detalj; när Sydney gjorde sitt första mord inför ett gäng höjdare från Brödraskapet hördes en bekant röst...var det inte Quentin Tarantino som gav order till henne att döda den bundna mannen???? Om jag inte minns fel så har Tarantino varit med förut i sässong 1, när han gjorde ett anfall mot SD6 högkvarter, har för mig att han överlevde, men jag kan ha fel.
Hoppas på mer Tarantino i nästa sässong
Posted 22 June 2005 - 21:46
Posted 22 June 2005 - 23:22
last.fm Filmtipset
Posted 23 June 2005 - 12:25
Alltid kul med små inhopp i såna här serier, Ricky Gervais (David Brent i suveräna "The Office") ska ju vara med i ett avsnitt av Alias. Fast det har inte visats i Sverige än...det här räknas inte som spoiler, eller?
Kul! Antar att han spelar en inlånad MI6-chef med alldeles för höga tankar om sig själv
Posted 23 June 2005 - 17:34
last.fm Filmtipset
Posted 26 June 2005 - 08:06
Det här var ett avsnitt som lämnade en udda känsla efter sig. Vi fick många svar, men inget direkt överraskande. Var inne på när Syd/Julia hade gömt "kuben" att Syd satte en pinne i sina egna planer - och se rätt fick jag.
Så Syd raderade sitt eget minne? Och lämnade order till Kendall att inte säga ngt till henne? Varför inte tillaggt då att han skulle stoppa henne om hon någonsin satte kurs mot kuben? Fast han hade antagligen inte lytt, han är antagligen lika sjukt intresserad av Rambaldi som Sloane.
Undrar om Slone var en omedveten mellanhand för att få igång Syd eller o han medvetet och frivilligt hjälpte brödraskapet på traven.
Marchall fick en nyckel roll... Syd vet precis var hon har honom. Vilken tur att han ite kunde låta bli och sätta en sändare på kuben...
Och Lauren jobbar för Sark? eller jobbar de båda för Brödraskapet? Eller är hon undercover för NCS? Är hon "Passageraren" Lazaray talade om? *skakar på huvudet* Cliffhangern lämnade de enda frågorna efter sig, och det är tillräkligt för att vara bokad nästa vecka.
Hoppas Allison är ett avslutat kapitel nu, men å andra sidan så kan Sark ha räddat henne.
Betyg: 4.25 Pålitligt Opålitliga Clown Tekniker av 5 möjliga.

Posted 29 June 2005 - 12:06
Syd och Vaughn kysser varandra ?!? Jo, det stämmer...Det var i och för sig väntat att dom skulle hitta tillbaks till varandra nu när vi fått veta att Vaugns fru jobbar för Brödraskapet. Men, jag trodde inte att det skulle hända så tidigt.
Ett helt OK avsnitt. Där svenska Isabella Rosselini, Ingrid Bergmans dotter, hade en ganska skum roll.
Fast framåt slutet när koreaner skjuts ner i mängder till lite soft musik börjar jag fundera på vad som egentligen är budskapet med denna serie? Det är väldigt tveksamt vilka som är onda och goda, eller om det ens finns något gott och ont? Jag är säker på att om man ville skulle man kunna göra en likadan serie och vinkla den från Brödraskapets vinkel, med samma trevliga karaktärer och intriger. Från början har det stått klart att Alias är en väldigt amerikansk serie, med lite patriotism och konstiga budskap. Är inte CIA precis lika onda som det fruktansvärda Brödraskapet eller ännu mer onda SD-6 och Alliansen? En tanke bara...
Annars är Alias en mycket bra serie, ser redan fram emot nästa avsnitt!
last.fm Filmtipset

This topic is locked