eller så kör vi på den eviga slangen teorin
Lost Säsong 1
Posted 09 April 2005 - 23:04
eller så kör vi på den eviga slangen teorin
Posted 09 April 2005 - 23:16
Posted 10 April 2005 - 11:05
Posted 10 April 2005 - 11:29
Posted 10 April 2005 - 16:57
last.fm Filmtipset
Posted 10 April 2005 - 17:36
Posted 10 April 2005 - 17:51
Och vem er They ? vill jag också veta
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 10 April 2005 - 18:25
Posted 10 April 2005 - 19:16
hoppas att det inte är pga av mig hördu, för som jag sa så skojade jag baraJag lägger ner och talar om Lost här. Meningslöst.
hjälp! vad pratar du om?Och vem er They ? vill jag också veta
...eller kanske en tråd eller ett snöre!helt otroligt intressant det här med huruvida det rörde sig om en kabel eller en slang, ni tror inte att det kanske var en ledning eller rent av en vajer?
Jon var namnet:
Posted 11 April 2005 - 14:53
Posted 11 April 2005 - 15:25
Posted 12 April 2005 - 23:56
Jag hoppas ingen har tagit för givet att Lost uteblir denna veckan, p.g.a. ovanstående inlägg. Hockeyn avslutades ju redan i måndags, och enligt TV4.se så blir det ett avsnitt av Lost i dag.Nästa vecka verkar det inte bli något LOST, p.g.a. någon sport, så vi får väl vänta ett bra tag på den spännande fortsättningen...
Posted 13 April 2005 - 00:31
Posted 13 April 2005 - 07:04
Posted 13 April 2005 - 11:46
Äsch, det är klart att det är Ethan. Enda anledningen till att man inte lät Hurley säga namnet var att inte spoliera överraskningen i sista scenen (även om det var ganska givet; tillfälliga roller som får extra spotlight trots att de inte varit med i tidigare avsnitt blir automatiskt suspekta). Vad skulle han annars ha för anledning till att inte hämta Jack, som han blev ombedd? Visst, han skulle kunna vara psykotisk eller knäpp eller nåt, men hade han haft en sån bakgrundsstory så skulle han ha varit med från början. Man introducerar inte en knäpp flygplanspassagerare i samma avsnitt som han ska göra sin grej.Ah... men vem säger att det var Ethan som var den som inte var med på manifestet? Det sa inte Hurley något om ...
![]()
För några dagar sedan sa jag till en kompis att vi nog började närma oss slutet på alla flashbacks, eftersom alla intressanta människor redan fått varsin. Michael, Claire, Boone, Shannon och Hurley kan väl knappast bjuda på någonting intressant, sa jag. Men där tog jag fel; Claires flashback var bra och intressant.Bra avsnitt. Att Claire skulle ha den back storyn (med killen som ångrade sig) var väntat, men resten med "siaren" var oväntat - och skumt.
Posted 13 April 2005 - 21:15
Det var som vanligt väldigt bra...Men jag trodde aldrig att Charlie skulle dö när han hängde så där hjälplöst, han är ju en av seriens mest färgstarka personer. Det blir ännu mer spännande och det är väldigt bra och underhållande. Författarna är ju proffs på cliffhangers så efter varje avsnitt är man ju väldigt sugen på nästa
last.fm Filmtipset
Posted 13 April 2005 - 21:44
Jag trodde faktiskt det var kört för honom - Jack dunkade på honom så länge utan att det gav något resultat, och han måste ju ha hängt i trädet en stund innan de fick syn på honom också. Jag tolkade Kates reaktion när hon tog och släppte Charlies hand som att han redan börjat kallna (nej, jag vet inte hur lång tid det brukar ta).Men jag trodde aldrig att Charlie skulle dö när han hängde så där hjälplöst, han är ju en av seriens mest färgstarka personer.
Det var en riktig chock faktiskt. Hade de låtit Charlie dö så hade det varit en tydlig signal på att precis vad som helst hade kunnat hända i serien, när ingen är skyddad bara för att de står upptagna i rollistan. Annars är det ju ett vanligt problem att alla rollfigurerna är skyddade av "hjältekontrakt".
Ur den synvinkeln är det nästan lite synd att Charlie klarade sig; nu vet vi fortfarande inte om manusförfattarna skulle våga gå så långt. Men bara "nästan"; bortsett från den lilla detaljen så är jag väldigt lättad över att han överlevde.
En liten detalj vid sidan av, ett stycke karaktärsutveckling som lätt går en förbi om man inte tänker på det: Locke är en duktig spårare. Det säger oss att han faktiskt måste haft erfarenhet av vildmarksliv redan innan han blev rullstolsbunden. Efter hans ursprungsavsnitt kritiserade jag upplägget då jag tyckte det blev för mycket att låta honom övervinna två hinder - inte bara att han återfick rörelseförmågan i benen, utan också att han framstod som den lille mannen med drömmar om att bli en riktig macho-man, en dröm som gick i uppfyllelse i och med att han hamnade på ön där ingen kände till hans sanna ursprung. Men spårningskunskaperna visar att han har tidigare erfarenhet. Det är en sak att lära sig jaga vildsvin på kort tid, det kan jag köpa, men ingen skulle kunna klara av att spåra enbart på teori.
Posted 13 April 2005 - 21:52
Undrar hur många revben han haft som varit hela om den behandling Jack gav honom hade varit på riktigt ...
Fick rysningar då Jacks pappa talade om att han hade offrat relationen dem emellan för att stärka Jack i rollen som kirurg. Vilket var en stor "load of crock", var det inte så att Jack sökt sig bort ifrån banan som läkare som yngre och först efter några år vänt åter och påbörjat läkarutbildningen? Men jag minns väl fel som vanligt ...
Är också bottenlöst besviken att det var Ethan som var outsidern. Att "They" är ute efter Claires barn är ju ganska självklart. Det är en ny Messias/Djavulen hon bär på.
Posted 14 April 2005 - 07:28
...min största oro om honom är att han blivit sjuk, liksom "de andra" eller hur det nu var... han är trots allt så tyst.
(givetvis är man i chock efter att ha blivit hängd och varit död i några minuter)
Men men... längtar tills nästa vecka nu =)
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 14 April 2005 - 08:47
Jon var namnet: