Jump to content

Photo

Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie

• This topic is locked This topic is locked
896 replies to this topic

#376 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 30 August 2006 - 17:25

Omröstningen är gjord och fastslagen och kommer inte göras om. Punkt. End of discussion.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#377 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 30 August 2006 - 17:36

Hade jag inte föregripit en extra röstomgång för att slå ut en av tre vinnare i omgången hade det ju blivit utslagsröstning mellan omgångarna. Men eftersom jag myglade ut TK och kallade omgången över - och sedan besinnade mig och backtrackade - så blev det ju så här denna gången. Givetvis ska utslagsröster avges innan nästa omgång tar vid, men just i det här fallet så blev det inte så.

Och för tredje gången: Det kommer inte att hända igen.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#378 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 30 August 2006 - 17:51

Inte igen nej, men den felaktiga röstningen går fortfarande att rätta till, men nej "end of discussion".

Röstningen gick fel till, får mig att fundera på att sluta rösta.

#379 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 30 August 2006 - 18:01

Då får du förklara hur den felaktiga röstningen går att rätta till? Genom att stryka hela Buffy-omgången och börja om därifrån? På vilket sätt skulle det förändra resultatet?

Jag frågar för att veta och förstå, inte i något annat syfte.

#380 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 30 August 2006 - 18:13

Inte igen nej, men den felaktiga röstningen går fortfarande att rätta till, men nej "end of discussion".

Röstningen gick fel till, får mig att fundera på att sluta rösta.

Det är ditt val, men man kan inte låta en tävling påverkas genom utpressningshot från deltagare. Det är bara ett hån mot själva tävlingen och dess integritet. Det finns ingen som helst förfarande om hur det skall gå till vid en felräkning. Gå tillbaka och läs första posten i omröstningstråden. Bara för det gjorts på ett sätt tidigare betyder inte det att det är det enda möjliga sättet.

Det här är så det är och det är inget brott mot några regler (annat än inbillade sådana). Därav "end of discussion". Rösterna är lagda och resultatet fastslaget.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#381 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 30 August 2006 - 19:11

(Marie, har du aldrig sett Rome? Du som väl brukar gilla HBO-serier)

Svarar i diskussionstråden, då röstningstråden är reserverad för röster.

Nej, jag har valt bort Rome då så många sagt att den är välgjord men mördande tråkig och oengagerande. Min tid är allför värdefull för att jag ska se på något som jag inte gillar fullt ut (eller kan tänkas gilla).

Edited by Marie Morot, 30 August 2006 - 19:12.

#382 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 31 August 2006 - 22:57

Då får du förklara hur den felaktiga röstningen går att rätta till?

Den görs om som alla andra omröstningar när det stått lika gjorts. Mellan omgångar - inte mitt under en som nu skedde. Det går bra att klaga på att det inte gjordes någon officiell röstning men sen går det inte att klaga på hur den "officiella" röstningen sen gick till. Den är precis lika inofficiell som våra "röster" i den här tråden för mig.

Det är ingen utpressning ( :rolleyes: ), det är enbart lika röstning för alla deltagande serier. Nothing more, nothing less.

Sen ser jag personligen ingen poäng i att (fortsätta) rösta när en röstningen inte går rätt till. Jag ger det här en chans men inte mer.

#383 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 31 August 2006 - 23:27

Den är precis lika inofficiell som våra "röster" i den här tråden för mig.

Nej, det är den inte. Bara för den inte hamnar där du vill ha den, gör den inte inofficiell. Den ligger i röstningstråden och då blir den per definition officiell. Att det sedan inte stämmer med hur du vill ha det är irrelevant.

Gå tillbaka och läs tråden igen. Ser du någonstans i tråden det står exakt hur förfarandet sker vid utslagsröster? Nej, just det. Bara för det har gjorts så tidigare betyder inte att allt annat är fel. Det är officiellt så länge som det sker utav en av tävlingsledarna. I det här fallet gjordes det av Marie., ergo officiellt.

Hade det varit bättre om det skett mellan omgångarna? Visst, för då hade vi sluppit allt gnäll :rolleyes:

Det är ingen utpressning ( :rolleyes: )

Vad konstigt då missförstod jag ditt inlägg som uttryckligen sa att om vi inte ändrade så skulle du inte rösta längre. Rätt tydligt tyckte jag.

Sen ser jag personligen ingen poäng i att (fortsätta) rösta när en röstningen inte går rätt till. Jag ger det här en chans men inte mer.

Du spelar ut ett kort som inte finns i leken. Hur du vill ha det, bestämmer inte vad som är officiellt eller inofficiellt. I övrigt, se ovan.

#384 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 September 2006 - 08:17

Har dock aldrig sett på det ordentligt, utan bara några minuter som spelas in tillsammans med Star Trek TNG eftersom de visas efter varandra :P

Samma för mig - fast tvärtom. ;)

#385 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 September 2006 - 22:30

Jag citerar Georgia i senaste omröstningen:

Röstar på samma som Cappy

Jag som trodde jag var helt ensamma att det finna det kultiga i Space Rangers. :blink:

#386 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 September 2006 - 22:47

är det heat 40 nu? är det inte 41??
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#387 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 02 September 2006 - 23:05

Jo, det är det. Jag glömde ändra. Tack för påminnelsen. :)

Cappy får justera det i morgon när han ändå är inne och gör en ny omröstning. ;)

#388 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 September 2006 - 23:19

Cappy får justera det i morgon när han ändå är inne och gör en ny omröstning. ;)

Sa hon till han som aldrig ändrat den under hela tävlingen :P

Riktigt så illa är det inte riktigt, men jag glömmer den ofta...

#389 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 02 September 2006 - 23:31

Consider yourself påmind. :P

#390 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 03 September 2006 - 00:23

Consider yourself påmind. :P

Sparka på mig då de bedrar sig så kanske jag minns det... Nu skall jag däremot krypa i sängs! :rambo:

#391 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 September 2006 - 10:58

:P Jag gör alltid en kontrollräkning av rösterna och korrigerar dessa när jag postar nya omgångar.

Man kan ju editera en rubrik genom att klicka och hålla nere knappen på den i dess forum. Då behöver man inte öppna hela editera fönstret för det. :) (Fast det funkar dock inte i VNI av någon anledning).

Edited by XC, 03 September 2006 - 11:23.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#392 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 03 September 2006 - 11:12

Jo, jag anade att du fått rätta mig rätt mycket ;)

#393 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 September 2006 - 11:26

:P Jag gör korrigeringen när jag postar nya heat. Tro't eller ej men vid ett tillfälle så fick jag "dra ned" heat numret.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#394 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 03 September 2006 - 11:57

:blink:

#395 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 September 2006 - 12:07

Tro't eller ej men vid ett tillfälle så fick jag "dra ned" heat numret.

:lol2:
Någon som hade bråttom.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#396 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 September 2006 - 12:19

Att klicka och hålla nere för att ändra rubriken funkar ju bara på första raden, underrubriken måste fortfarande ändras i edit-läge - väl? :unsure:

För att dra tillbaka tråden on-topic igen så vill jag slå ett nostalgislag för The Persuaders/Snobbar som jobbar. Signaturen till den serien är dessutom en klassiker som fortfarande håller. :wub:

#397 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 03 September 2006 - 12:42

Jag gör detta på gamla häderliga sättet ;) det andra ni hållar på med låter komplicerad :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#398 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 September 2006 - 12:45

Marie: Det skall funka på båda. (Fast kanske var det dubbelklick och hålla ned? :unsure: ) för jag editerar heat nummer titt som tätt i forumlistningen. :P ;)

fqq5BYam.jpg

#399 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 03 September 2006 - 13:06

Jag gör detta på gamla häderliga sättet ;) det andra ni hållar på med låter komplicerad :P

Amen! :)

#400 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 September 2006 - 13:14

Nej. Nej. Testa så får ni se. (Det smidigaste vore ju om man kunde ändra rubriken redan i VNI).

fqq5BYam.jpg