Vad är det för bok? [Lek]
Posted 03 December 2006 - 20:54
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 04 December 2006 - 08:38
Nu blir jag förvirrad
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 04 December 2006 - 11:40
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 04 December 2006 - 13:59
Det är 13 böcker som beskriver en monumental förändring i vampyrsamhället. Varje bok utspelar sig kring en av de tretton klanerna (Toreador, Tzimisce, Gangrel, Setite, Ventrue, Lasombra, Assamite, Ravnos, Malkavian, Giovanni, Brujah, Tremere & Nosferatu) och avslutas sedan med en liten antologi.
Den bygger på rollspelet Vampire: The Masquerade, vilket som FX påpekade fick en teveserie (Kindred: The Embraced). Dock har inte bokserien något med det här att göra - konstnären i serien var för övrigt snarare Daedalus, vilket var en nosferatu
Din tur Wylie.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 04 December 2006 - 17:10
Nästa:
She walked back towards the house. There was another polite noise from behind her. It was the cat.
"By and by" it said. "It was was sensible of you to bring protection. I'd hang on to it, if I were you."
Edited by Wylie Times, 04 December 2006 - 17:10.
-Gangstagrass
Posted 05 December 2006 - 08:49
"We are small and we are many,
We are many, we are small,
We were here before you rose,
We will be here when you fall."
-Gangstagrass
Posted 05 December 2006 - 11:11
Okänd?
Posted 05 December 2006 - 12:33
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 05 December 2006 - 13:20
-Gangstagrass
Posted 05 December 2006 - 14:28
Okänd?
Posted 05 December 2006 - 15:18
Coraline , kanske man skulle läsa den ? . Mina barn läste den i skolen och tyckte den var mycket skrämmande.
Posted 05 December 2006 - 15:25
Det är väl bara att googla rätt på ett citat? Den här leken handlar ju inte om böcker utan om folk klarar av att googla, så varför anstränga sig?
Utan namn på personer och/eller platser är det extremt svårt att googla till sig rätt svar. Upp till citatmakaren att bestämma svårighetsgraden mao...
Okänd?
Posted 05 December 2006 - 15:37
Utan namn på personer och/eller platser är det extremt svårt att googla till sig rätt svar. Upp till citatmakaren att bestämma svårighetsgraden mao...
Japp
Posted 06 December 2006 - 09:34
Nytt citat:
Kaffe och andra drycker serverades i slutna behållare som kallades för "mjölkflaskor". Man drack genom sugrör av plast, för i tyngdlösheten kan ju inga vätskor rinna. Förfriskningarna serverades i centralkontrollen. De bars dit i ett serveringsställ som såg ut som en dubbelbricka med speciella hål i den övre brickan för var särskild behållare. Denna severing hälsades alltid som ett mycket välkommet avbrott i vakten utom då officeraren var så upptagen av brådskande tjänsteangelägenheter att han inte hade tid att ägna sig åt den efterlängtade kafferasten.
Okänd?
Posted 08 December 2006 - 11:09
Liftarens Guide Till Galaxen?
Edited by XC, 08 December 2006 - 11:09.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 08 December 2006 - 11:17
Ledtråd: World Airways anordnar en tävling...
Edited by rino, 08 December 2006 - 18:04.
Okänd?
Posted 08 December 2006 - 11:29

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 08 December 2006 - 11:34
Okänd?
Posted 08 December 2006 - 11:43
Ian Flemming?
Edited by XC, 08 December 2006 - 11:43.

Posted 08 December 2006 - 18:03
Ledtråd 3: Författaren jobbade inom det militära under andra världskriget och nej, han är inte svensk.
Okänd?
Posted 08 December 2006 - 19:29
Posted 08 December 2006 - 19:35
Ledtråd 4: Två av hans böcker har filmatiserats, den ena utspelar sig för fem år sedan...
Okänd?
Posted 08 December 2006 - 19:56
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 08 December 2006 - 20:07
Författaren är rätt men citatet är inte från någon av de böckerna.
Okänd?