Frasier är en bra komediserie som jag iofs tror kommer att hålla länge, men jag gillar ju allt som är nytt bättre än det från förr, så min röst går till den lysande dramakomedin om den marijuanalangande förortsmamman i Agrestic.
Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie
Posted 30 November 2006 - 00:07
Frasier är en bra komediserie som jag iofs tror kommer att hålla länge, men jag gillar ju allt som är nytt bättre än det från förr, så min röst går till den lysande dramakomedin om den marijuanalangande förortsmamman i Agrestic.
Posted 30 November 2006 - 00:17
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 30 November 2006 - 06:05
Posted 30 November 2006 - 10:59
Weeds = vi vill vara en vuxenserie. Pleh.
Wannabe-famous like Friends-sitcom. Pleh.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 30 November 2006 - 11:32
Weeds = vi vill vara en vuxenserie. Pleh.
På vilket sätt Weeds inte en serie med och för vuxna? Det handlar om barnfamiljer och förortsliv, blir inte mycket mera vuxet än så imho.
Uh, va?Wannabe-famous like Friends-sitcom. Pleh.
Frasier har ingenting öht gemensamt med Friends annat än att det är en sitcom och att båda serierna fick många säsonger. Övriga premisser för serierna är totalt väsensskilda.
Frasier: Huvudkaraktärerna är vuxna, väletablerade inom sitt yrkesområde. Serien handlar om arbetsliv, familjeliv, kärleksliv m.m.
Friends: Huvudkaraktärerna är unga vuxna som är i starten av sina karriärer, söker finna sin plats i livet och samhället och som ännu inte bildat familj. Serien handlar om att växa upp (fast steget efter pubertets- och tonårsproblemen) och mogna.
Posted 30 November 2006 - 13:39
Frasier rösta jag. Samt ytterligare en röst på Frasier från Jazzdevil
Posted 30 November 2006 - 16:18
Uh, va?
![]()
Frasier har ingenting öht gemensamt med Friends annat än att det är en sitcom och att båda serierna fick många säsonger. Övriga premisser för serierna är totalt väsensskilda.
Precis, du slog huvudet på spiken. Det är en sitcom som hade hyfsat med tittare, men kommer alltid hamna i skuyggan av både Vänner och Seinfeld. Inget som minns i långa loppet.
(Jag skrev faktiskt först att kommentaren inte hade något att göra med innehållet eller handlingen, men strök det eftersom det då blev mindre likt Kermits inlägg.)
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 30 November 2006 - 16:29
Oj, så fel du har. Serien kommer alltid att stå högt upp listan över klassiska långlivade sitcoms av god och hög kvalitet. Intelligent humor glöms inte bort så lätt.men kommer alltid hamna i skuyggan av både Vänner och Seinfeld. Inget som minns i långa loppet.
Posted 30 November 2006 - 21:45
Sedan kan den vara hur bra som helst. I slutänden minns man bara de stora - vilka minns Jane MAnsfield då det finns en Marilyn Monroe?
Och med det låser jag det här ämnet och öppnar ett nytt för den nya rundan.

This topic is locked