Vad läser du just nu INOM Scifi, Fantasy & Skräck?
Posted 11 August 2009 - 10:34
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 15 August 2009 - 13:35
Ska precis börja med bok 3.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 10 September 2009 - 18:04
Den här gången är det inte en jätte(tung) bok som ska läsas utan tre normala pocket utgåvor
Första boken är The Thousand Orcs, sen följer The Lone Drow och till sist The Two Swords
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 05 October 2009 - 20:35
Försöker göra slut på Flood av Stephen Baxter, inte bra bra
Får nog ta å läsa Zombie survival guide igen...
Posted 07 October 2009 - 18:27
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 07 October 2009 - 19:20
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 16 October 2009 - 13:59
Håller nu på med Edge of Hunger, första boken i Rhyannon Byrds serie Primal Instinct.
Omdöme med lite spoilertendens:
Posted 18 October 2009 - 22:25
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 October 2009 - 18:20
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 23 October 2009 - 20:55
Early in the twenty-third century, young Priscilla "Hutch" Hutchins serves
as a space pilot for a team of archaeologists investigating a long-extinct
galactic civilization. Marvelling at the monuments left on distant planets,
Hutch and her colleagues confront the natural hazards of new worlds and
stay one step ahead of human colonizers, as the archaeologists unravel a
secret that may be the key to human survival.
Posted 10 November 2009 - 20:41
Posted 10 November 2009 - 21:13
Grattis! de blir bara bättre och bättre längre framUpptäckte att den fanns på biblioteket så nu har jag börjat läsa Sandman av Neil Gaiman har läst de 2 första volymerna, så ska ta mig till biblioteket och skaffa mer snart.
Själv läser jag Tuf Voyaging av G.R.R. Martin.
Posted 18 November 2009 - 11:31
Posted 22 November 2009 - 16:53
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.
Posted 22 November 2009 - 22:09
Posted 17 December 2009 - 12:30
Posted 27 December 2009 - 01:30
Jag har läst Star Trek Voyager: Homecoming och nu läser jag fortsättningen, The Farther Shore (Christie Golden)
Kul att läsa och lindrar, till viss del, min abstinens som uppstår varje gång jag sett det sista avsnittet av Voyager
Sedan tänkte jag komma ner på jorden igen genom att ta itu med Odd-böckerna av Dean Koontz.
Edited by Synon, 27 December 2009 - 01:32.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 27 December 2009 - 20:59
Posted 28 December 2009 - 00:37
Posted 11 January 2010 - 00:53
Posted 13 January 2010 - 19:11
Har bara läst de första 30 sidorna men gillar det än så länge.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 17 January 2010 - 06:58
Posted 23 January 2010 - 12:46
Har även hittat ett utkast till den femte Twilight-boken på stephenie meyers hemsida som jag läser.
Den är faktiskt intressant - kul att veta hur Edward tänker för en gångs skull.
Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.
Posted 26 January 2010 - 20:28
Posted 30 January 2010 - 19:22