Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#376 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 22 October 2007 - 17:30

Vad fan är det här? Kan man bara spara ett visst antal sparfiler i Half-Life 2??? Efter 8 sparningar så kan jag inte spara en ny längre. :(

Hur många sparfiler behöver du egentligen? Varje kapitel går ju att komma åt så fort du har klarat det, så åtta sparfiler borde väl räcka? Själv kör jag bara med quicksave.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#377 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 22 October 2007 - 18:35

Då TF2 inte funkar och jag inte får posta på steams egna forum än (reggade mig igår, aktiverade mig och allt, men måste vänta på att en moderator låter mig posta :rolleyes) i min jakt på en lösning, så försökte jag klara portal. Har fastnat på bana 17. Den där man ska (antar jag nu iaf) göra en portal så man kan trycka på en knapp och sen få så att ett "klot" flyger in genom dörren som öppnas. Lyckas inte med tajmingen

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#378 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 October 2007 - 12:16

Fick hem The Legend Of Zelda - Phantom Hourglass till Nintendo DS idag så jag har börjat spela det. :)

#379 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 23 October 2007 - 15:27

Fick hem The Legend Of Zelda - Phantom Hourglass till Nintendo DS idag så jag har börjat spela det. :)

Schysst :) Hur är det?
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#380 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 October 2007 - 15:33

Har inte spelat så mycket än men mina första intryck är att det är snyggt, bland det finaste jag sett på DS hittills. Det är lite ovant att lira ett Zelda spel med stylusen, det är som vanligt fantastisk musik, kanske att det är lite för enkelt eller hur jag nu ska uttrycka mig så här i början av mitt spelande. Men det märks att det är ett Zelda spel. :)

#381 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 26 October 2007 - 15:19

Spelar äntligen Team Fortress 2 nu igen.
blev en total avinstallation av allt som har med Steam att göra; HL2, ep1, ep2, CS:S osv. Nu funkar allt iaf, så jag kan fortsätta leka Nick fury :P

#382 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 November 2007 - 05:12

Har äntligen kommit igång med Command & Conquer 3. :)

Peace through power!

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#383 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 November 2007 - 14:26

I väntan på att jag ska få mitt Super Maio Galaxy till Wii så håller jag på att avsluta Resident Evil 4 - Wii Edition (ett grymt bra spel har blivit ännu bättre) samt är halvvägs (tror jag iaf) in i Metroid Prime 3 - Corruption till Wii.

#384 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 November 2007 - 14:52

Har nu klarat Half-Life 2 och ska sätta igång med Episode 1. :)
Kul att när man klarat spelet så låser man upp en trailer för Left 4 Dead spelet som visas om man låter spel-menyn gå en strund.

Hoppas det blir något av Alyx spin-off spelet för jag skulle inte ha något mot att spela henne. Man blir ju lite småkär i karaktären. :P

Jag blev lite besviken på Dr Breen storyn Hela grejen med att han var en förädare för hela mänskligheten av maktbegär och själviska orsaker. Jag tycker att det hade gett spelet mer om det var som det först verkade, att han gjorde vad han trodde var det bästa för mänsligheten och för att skydda vår ras från att gå under. Nu blev det istället att han sålde ut mänskligheten för att själv kunna få makt och oändlig kunskap.

Edited by Crusader, 14 November 2007 - 17:31.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#385 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 November 2007 - 18:42

Hoppas det blir något av Alyx spin-off spelet för jag skulle inte ha något mot att spela henne. Man blir ju lite småkär i karaktären. :P

Har tänkt på det jag också, skulle vara riktigt trevligt :D

Winter is Coming

#386 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 14 November 2007 - 21:53

Har nu klarat Half-Life 2 och ska sätta igång med Episode 1. :)
Kul att när man klarat spelet så låser man upp en trailer för Left 4 Dead spelet som visas om man låter spel-menyn gå en strund.

Jag blev lite besviken på Dr Breen storyn Hela grejen med att han var en förädare för hela mänskligheten av maktbegär och själviska orsaker. Jag tycker att det hade gett spelet mer om det var som det först verkade, att han gjorde vad han trodde var det bästa för mänsligheten och för att skydda vår ras från att gå under. Nu blev det istället att han sålde ut mänskligheten för att själv kunna få makt och oändlig kunskap.

Nä, det där är inte sant. Han är faktiskt hela tiden övertygad om att The Combine ska släppa in mänskligheten i deras allians och således göra mänskligheten kraftigare. Men för att komma dit tror han att allt detta lidande krävs. Mycket intressant kan läsas här.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#387 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 16 November 2007 - 18:27

De senaste 5 veckorna har jag ägnat åt en massa kreativt så äntligen får man ägna sig åt lite hjärndöd underhållning istället. CDON hade Superman returns för 39kr och förutom det blev det idag Halo 3, det första spelet jag köpt till nypris på många år.

Superman Returns är helt okej men lite för lite lugna stunder så långt som jag spelat. Den miljö man verkar spendera mest tid i, Metropolis hinner man inte utforska då det är ständiga katastrofer. I grund och botten är det ett beat em up. Snyggt, inte riktigt lättstyrt och medelkul.

Halo 3 har jag kört ungefär lika lite som det ovan, kanske en timme eller 2, men det är som de tidigare i grunden. Ett okej fps. Det som hittills är bättre är att miljöerna inte är lika enformiga, grafiken förstås, att kunna köra 2 pers co-op i kampanjen och att man kan få text så man hör vad karaktärerna säger.
Multiplayerdelen har jag inte tittat på än.

Jag har precis återupptagit mitt Kotor 2-spelande med målet att vara klar till Mass Effect släpps. Jag hoppas att deras nya spel inte är lika statiskt när det gäller npcs. Jag börjar tycka det känns tråkigt när folk står still på en plats för att bara vänta på att bli interagerad med. Lite mer liv i världen tack.

Och ni som har Xbox 360, missa inte att Live Arcadespelet Carcassonne är gratis att ladda ner just nu.

Edited by DanielSchenström, 21 November 2007 - 22:16.

#388 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 23 November 2007 - 07:09

Klarade halo 3 här om dagen och jag måste säga att längden på kampanjen lämnar mycket att önska, det är vad jag kan åminna mig det kortaste fps jag nånsin spelat, och det har ju blivit en del.
Multiplayerbanorna är okej men inte mer, men det är ingen skillnad mot tidigare delar. Forge, där man kan köpa ut vapen, fordon och andra stationära eller mobila objekt under pågående multiplayermatch är kul att leka med ett tag och kan användas riktigt kreativt har jag märkt efter att ha laddat ner varianter från bungie.

Köpte en Wii med spelet Endless Ocean som är ett dykarspel, i princip Everblue 3 om man spelat den serien på PlayStation 2 tidigare. Laddade ner Dragon's Curse som är samma spel som fanns till Master System och Megadrive som Wonder Boy: The Dragon's Trap, som är ett sidoscrollande äventyrsspel som jag och min bror spelade mycket när vi var yngre.

Något som överraskade mig med Wiin är att knapppositionerna är märkliga, vilket visar sig fort i Endless Ocean där man använder alla knappar och verkligen får använda extrem handakrobatik eller bägge händerna för att använda enbart Wiimoten. Det känns väldigt osmidigt vilket känns väldigt onintendo som haft sköna kontroller från Nintendo 64:n och framåt (sånär som på det hemska styrkorset på N64:n). När den enbart använder A och B som är de vanligaste knapparna funkar det väl, det jag testat på Wii sports, golf och bowling inbegriper inga märkliga fingerfattningar.

Superman returns kunde involvera lugna stunder märkte jag efter vidare spelning, händelser aktiveras inte förän man närmar sig speciellt markerade områden så den kritiken tar jag tillbaks.

Mass Effect släpps idag och jag har klockat in min 50:e timme i Kotor II så jag borde vara nära slutet om det är ungefär lika långt som föregångaren.

Fick låna tre spel av en polare, Arx Fatalis, Prey och Raze's Hell, varav jag testat de två senare hittills.
Prey är ett fps, som börjar med att man kidnappas av utomjordingar som man givetvis ska skjuta bort med diverse vapen. Snyggt men jag fastnade en kort bit in.

Raze's Hell är en tredjepersonsshooter där man spelar ett monster som ska skjuta bort de gulliga fluffiga Teletubbiesliknande Kewlettsen. Lite rolereversal mot hur spel brukar vara alltså. Inte så snyggt, hackar en del, men känns värt att spela vidare i en bit för att utvärdera det ordentligt.

#389 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 November 2007 - 07:16

Håller på med Half-Life 2 Episode 2 nu och försöker klara det så jag kan börja spela Mass Effect sen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#390 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 23 November 2007 - 13:19

Har kört lite Warcraft 2 och Half Life: Opposing Force på senaste, men det har inte blivit mycket gejmande för min del. Idag släpps ju Unreal Tournament 3, är grymt sugen på det, men får nog vänta till julafton :( Dessutom är jag bra sugen på Super Mario Galaxy, Guitar Hero III och Metroid Prime: Corruption. Pengar och tid, var det.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#391 Corto Maltese

Corto Maltese

Lieutenant Commander

• Validating
  • 160 posts

Posted 23 November 2007 - 15:34

Jag provade att spela lite Super Mario Galaxy när jag var hos Cartman under veckan. Här pratar vi om ett spel som verkligen pressar basenhetens prestanda ordentligt. Inte bara det att spelet är snyggt, det är även väldigt bra kontroll, kul handling, utmanande och så där härligt som bara ett Super Mario spel kan vara.

Hoppas att jag en dag får råd att köpa ett Wii själv och ett gäng spel. Tills dess får jag hålla tillgodo med min 360 och diverse äldre konsoler/spel.

Edited by Corto Maltese, 23 November 2007 - 15:34.

#392 Insikt

Insikt

Lieutenant

• Members
  • 98 posts

Posted 23 November 2007 - 19:57

Provade precis ett par minuter Assassins Creed, det visade sig vara riktigt skoj. Synd bara att jag inte har ensamrätt på våran 42" HD plasma :S
Tänker inte förstöra det spelet genom att lira på en gammal sketen 28" tv från 80-talet någon gång.
RögleBK i elitserien!

#393 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 November 2007 - 20:06

Fick Limited Edition av Mass Effect idag. :D Så jäkla kul . Känslan och stilen är verkligen som i Star Wars: Knights of the Old Republic fast tillochmed bättre med fantastisk detaljrik grafik.
Så det är spelet jag spelar just nu. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#394 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 24 November 2007 - 13:05

Igår var första gången på 7 veckor som jag hängde med mitt vanliga helgumgängesgäng och spelande. Vi körde Sacred som är en Diabloklon som i mina ögon piskar originalet med råge. Jag har inte spelat Diablo II så jag vet inte om det spöar det också. I huvudsak fungerar det på samma sätt, fast 90% av tiden är ovan mark i vildmarksområden och det fungerar bra både för dem som gillar att spela solo, eller i en tajt grupp, eller en grupp av ensamstöringar då man kan gå vart man vill när man vill, och om man behöver förstärkningar eller fly kan man teleportera till valfri annan gruppmedlem.

Vi kör nu Sacred Gold, och hoppas innerligt att till skillnad mot Sacred när det släpptes så ska det vara betydligt färre buggar. Till och med med den första patchen kunde man råka på fel som gjorde det omöjligt att komma vidare i spelet.

Det är den första och enda Diabloklon som jag kan säga att jag gillar.

Assassin's Creed som Insikt nämner tyckte jag inte verkade vara nåt speciellt alls tills recensionerna började droppa in. Får hålla utsikt efter det i realådorna senare.

Nu ska jag piska vidare i Kotor II så jag med gott samvete kan införskaffa Mass Effect.

#395 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2007 - 15:44

Jag spelar Super Mario Galaxy. Riktigt bra och äckligt beroendeframkallande.

#396 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 26 November 2007 - 15:54

Jag spelar Super Mario Galaxy. Riktigt bra och äckligt beroendeframkallande.

Kan tänka mig det. Det är väl det spel som jag är sugen på mest just nu, men jag tänker inte köpa en Wii. Dels för att jag inte har pengarna (eller tiden) och sen känns det inte som att det kommer särskilt många intressanta titlar :( Men Galaxy verkar ju hur bra som helst :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#397 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2007 - 15:57

Jag har ett fåtal riktigt bra spel till Wii och köper bara det jag verkligen tror på. Tycker att det dock börjar lossna lite nu och med flera bra och intressanta titlar så tror jag att konsolen blir ännu starkare än vad jag tycker den är.

Något jag uppskattar med Galaxy är att det tillsynes är riktigt stort och omfattande och inget spel som man bara spribnger igenom. Sedan är ju Mario alltid Mario, även när han är mindre bra. (som i t.ex. Super Mario Sunshine)

#398 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 26 November 2007 - 16:03

Igår var första gången på 7 veckor som jag hängde med mitt vanliga helgumgängesgäng och spelande. Vi körde Sacred som är en Diabloklon som i mina ögon piskar originalet med råge. Jag har inte spelat Diablo II så jag vet inte om det spöar det också. I huvudsak fungerar det på samma sätt, fast 90% av tiden är ovan mark i vildmarksområden och det fungerar bra både för dem som gillar att spela solo, eller i en tajt grupp, eller en grupp av ensamstöringar då man kan gå vart man vill när man vill, och om man behöver förstärkningar eller fly kan man teleportera till valfri annan gruppmedlem.

Vi kör nu Sacred Gold, och hoppas innerligt att till skillnad mot Sacred när det släpptes så ska det vara betydligt färre buggar. Till och med med den första patchen kunde man råka på fel som gjorde det omöjligt att komma vidare i spelet.

Det är den första och enda Diabloklon som jag kan säga att jag gillar.

Sacred är riktigt roligt. Speciellt när man hittar de små påskäggen i det, såsom solglasögon på "semesterorten", och Jasons machete och mask. Nästan så man får installera det igen och lira lite.

Jag tycker inte det är bättre än D2, utan snarare på samma nivå. Buggarna drog ju ner Sacred rejält, osv.

Sen ang. wi.diskussionen så kommer jag nog att åka och köpa ett relativt snart. Så jäkla sugen på spel som Super MArio Galaxy och Metroid osv.

Edited by Hofling, 26 November 2007 - 16:07.

#399 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2007 - 16:15

Hoffe

Wii är så pass billigt med och det skulle inte förvåna mig om någon butikskedja kör en bra och billig drive nu till jul med konsol och spel till ett bra pris.

#400 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 26 November 2007 - 16:43

Jo, det stämmer bra. HAr sett att OnOff (bland andra då) har olika "Wii-paket" som då är konsol + diverse spel. Men det är ju då att ha pengar till det med. Arbetslös + inga pengar + köpa wii = ERROR! INCORRECT VALUES. typ. :P