Okej, jag har sett lite fler avsnitt nu. Men du hade fel ovan XC - det var i näst sista avsnitt som Caesar gjorde det
Men nu, några få recensioner som jag fått gjorda idag då nätet varit nere och datorn avstängd pga. åskväder...
THE PLAY'S THE THINGDet är rätt roande att se Gabrielle försöka sätta ihop pjäsen - och Joxer härskar som producent. Stackarn. Tycker synd om honom i slutet
Jag gillar när Gabrielle fylls av passion och vill ha in mer blod, våld och sex. Det är den passionerade Gabrielle som vi känner och älskar. Sedan var avsnittet ärtt roligtdå krigshärskarna smög in och tjuvkikade
Betyg: 7/10.
THE CONVERTWho-ho! Mer Najara. Jag älskar avsnittet, även om det faktiskt varit bra mycket mer intressant om de inte klivit in i den mest klyschiga väg som möjligt. Det hade varit så mycket mer intressant om Najara faktiskt blivit pacifist. Det hade kunnat ge en ytterligare dimension till avsnittet, men nu visste man exakt hur det skulle gå. Synd att de inte vågar bryta ny mark.
Trots det äger Kathryn Morris avsnittet. Gillar särskilt hur hon får fram Najaras lekar med Xena då hon spelar på att Xena är den som dödar henne. Det positiva är att hon inte är död, men jag tror inte hon kommer tillbaka mer ändå. Jag hoppas, men tror inte. Efter Callisto så är det Najara som jag faktiskt gillat mest som antagonist.
Och jag måste ta upp Joxer-delen i det hela. Så underbart att se honom få en vettig intrig och se något som ger honom dimension till karaktären! Me love.
Betyg: 8/10
TAKES ONE TO KNOW ONEEtt detektivavsnitt!
Annorlunda, men jefligt bra. Det höjer verkligen avsnittet med alla bekanta ansikten, även om det givetvis får en att tro att faktiskt ingen av dem hade mördat prisjägaren. Det är väl det enda som drar ned det hela. Hade varit intressant om Najara varit här och visat sig vara oskyldig. Det hade varit nog rätt perfekt för mig.
Dock skall inte avsnittet förringas på något sätt. Jag gillar uppbyggnaderna och de små berättelserna i berättelsen. Jag gillar också spelet mellan Autoclys och Joxer - så sött, så sött.
Betyg: 9/10
ENDGAMEGood bye, sweet Effiny.
Ett amazon-avsnitt och det brukar göra att det är bra. Så är det här avsnittet verkligen bra? Svaret är ja. Vet inte om jag skall älska eller hata the new kid

Hon är bångstyrig och jobbigt samtidigt som hon är alerta och intressant. Jag får nog vänta att komma där med en kommentar.
Intressant att se Brutus här särskilt då man vet Ceasars öde. Jag gillade dock Brutus och den roll han spelade öppnar för intressant fortsättning. Jag ser fram emot att få den att utvecklas ytterligare.
Sorgligt avsnitt, men samtidigt lite utdraget med amazonriter...
Betyg: 8/10
IDES OF MARCHWow... Absolutely wow.
Hur mycket jag än av ren skadeglädje skulle vilja finna något att peta på i det här avsnittet går det inte. Det finns inte ett enda svagt moment i hela avsnitt. Det är perfektion rätt igenom, så underbart. Jag gråter av extas!
Callisto
*gråter mer*
Brutus... Wow.
Korsfästning - wow. Hela uppbyggnaden inför det här momentet har varit så underbar.
Betyg: En mycket stark 10:a av 10 möjliga.
DEJA VU ALL OVER AGAINEfter Ides of March tänkte jag att det inte fanns något sätt att överträffa det - särskilt då jag såg vad det var för sorts avsnitt. Och det gjorde det inte heller, men... Det var inte särskilt långt ifrån. Vad som jag trodde skulle bli ett Annie blir Xena-avsnitt, så lägger de in en tvist som gör att inte bara Joxer får all den cred han förtjänar - han får även Gabrielle (fast det är förstås Ted Raimi då, inte Joxer).
Jag gillar alla tvisterna och älskar då Annie inser att hon är Joxer. Det är roligt att Ted Raimi får spela en större roll här än tidigare och med mer auktoritet. Flashbacksen fungerar och vävs in fint i handlingen och fyller ett högre syfte.
Så underbart sött och vackert över hela avsnittet - och med gamla bekanta ansikten.
Betyg: 10 av 10.