Jump to content

Photo

Xena | Allmän diskussion & nyhetstråd

• Please log in to reply
787 replies to this topic

#376 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 July 2006 - 20:00

Och nej Capshaw , jag tror inte du kommer hata Gabrielle i S 5 :lol: ;) jag visste du skulle tro detta eftersom jag tycker om Gabrielle i S 5 , men faktum er jag tyckar om gabrielle i alla sæsonger utom S4 :)

Eh... Va det inte du som kallade tidiga Gabby tråkig? :unsure:

Edited by XC, 18 July 2006 - 20:00.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#377 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 18 July 2006 - 20:31

Eh... Va det inte du som kallade tidiga Gabby tråkig? :unsure:

Man kan tycka om något som är tråkigt också ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#378 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 18 July 2006 - 21:03

Jo hon er lite tråkig ;) men inte mesig :P och hon kan prata før sig , har humor , så jag gillar gabrielle bara inte S4 :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#379 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 July 2006 - 21:14

Jag kan hålla med om att hon är lite 'off' i säsong 4. Men samtidigt så är det just säsong 4 som gör karaktären levande, hon var inte perfekt ... utan en människa i förändring. Alla har den perioden då man ifråga sätter sig själv, och alla provar olika lösningar för att hitta sig själv.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#380 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 19 July 2006 - 16:07

karaktären levande, hon var inte perfekt ... utan en människa i förändring

sant , men i mina øgon har ingen av varken xena elle gabrielle varet perfekt , vilket er en av anledningarne till jag gillar serien.Det som irriterad mig er att alla vill = ( TPTB och rabiata fans :P ;) ) ha att man skal tycka Gabrielle er så underbar och kan inte gøra fel :rolleyes: , sjælvklart kan hon gøra fel bedømmnigar och bete sig fel hon också ! och det skal vara så IMO , annars hadde varet rigtigt tråkigt :)

Jag vet Gabrielle er i en soulsearching period ;) jag gillar bara inte hennes sætt i denna sæsong , ( allt er Xenas fel :rolleyes: och stackars Gabrielle :rolleyes: etc etc :lol: )

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#381 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 19 July 2006 - 19:23

PAST IMPERFECT

Inte lika bra som Crusader men ändå bra. Det var intressant att få fortsättningen på flashbacken som vi sett tidigare den här säsongen. Det ger ett ökat djup som jag gillar.

Heja Gabby! Stå på dig bara. Jag förstår Xenas beskyddande attityd - särskilt med tanke på att hon trott hon förlorat Gabi tidigare. Men att springa och gömma sig för Gabis del vore inte värt det. Som Kurgan en gång sa, "It's better to burn out than to fade away..." Låt Gabi vara och koncentrera dig Xena! :P

Betyg: 7/10.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#382 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 July 2006 - 13:03

Gillar avsnittet just för återkopplingen till det förflutna - och att man skymtade lite av Altis flashbacks. :) Xena är så inställd på att ändra utgången av visionen så hon ser inte skogen för alla träd. ;)

Past Imperfekt får 3 underminierade ringmurar av 3 möjliga.

fqq5BYam.jpg

#383 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 21 July 2006 - 22:39

KEY TO THE KINGDOM

Ett stort fett minus till att de fegade ur och inte vågade ha ett avsnitt utan Xena i det. Det sänkte tyvärr rätt mycket, för jag gillade sidekick-avsnittet som det annars var uppsatt. Och dessutom känns det konstigt att Xena plötsligt fladdrar ut så här utan Gabrielle. Nej, så fel det blev.

Pinsam början var det också och det tog ett tag innan avsnittet började bli bra. Det var ungefär lagom då Xena ... förlåt, Meg, förrådde Autoclys. Annars var det rätt roligt att se Auto som en auktoritär ledare. Joxer var lite extrem i sin kariaktyrroll här. Det hade varit roligar om de faktiskt försökt ge han lite mer dimension i det här avsnittet. Också en miss :(

Avsnittet hade potential, men det snubblar tyvärr rätt hårt :(

Betyg: 5/10.

#384 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 July 2006 - 08:46

A Key to the Kingom är ett av de få avsnitten som jag inte rikigt kan med. Jag håller med om att det finns potential och att hela avsnittet sänks iom att man tar in Xena.

Avsnittet får 1 levande nyckel av 3 möjliga.

fqq5BYam.jpg

#385 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 22 July 2006 - 10:09

Gillar inte heller avsnittet , men av andra anledning ;) før lite Xena :P

Men alvarligt det er ett tråkigt avsnitt , hållar jag med om . Ett utfyllningsavsnitt.

Min avatar samling

#386 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 22 July 2006 - 20:00

DAUGHTER OF POMIRA

Jag gillar kontinuitet så det är med glädje jag ser att man tar upp the Horde igen. Det är också intressant att se mer om deras kultur och att de inte bara är blodtörstiga vildar. Men plotten lyfter aldrig riktigt, utan det hela slutar i en okej men inte mer historia.

Jag gillar Gabrielles motivation här, men det är lite orealistiskt att inte tror att flickan skall ha känslor för den nya "familjen".

Betyg: 6/10.

IF THE SHOE FITS...

Det här har alla ingredienser som behövs för ett riktigt uselt avsnitt, så jag är väldigtförvånad över att dem inte lyckas med det. Avsnittet är briljant! :)

Jag älskar de olika berättelserna och förändringar i det. Barnets mycket begränsade reegister som skådis stör mig inte heller, utan jag finner henne nästan bedårande. Helt enkelt faller alla bitarna på plats.

Smågrälen mellan Xena och Gabrielle är också mycket roande och tillför ytterligare en dimension.

Betyg: 8/10

PARADISE FOUND

Jag gillar avsnitt där Gabrielle söker efter ett syfte och sin inre godhet - det här är inget undantag. Tyvärr är handlingen här så uppenbar så att det är skrämmande. Det hade varit mer intressant om han faktiskt varit god och den galna mannen ond. Då hade det varit lite mindre kliché.

Ännu mer scener för män att dreggla kring med Xena och Gabi i badet. Men jag dreglar inte än... Varför kan aldrig Callisto dela bad med dem? :( ;)

ÖVerlag, mediokert för sin förutsägbarhet.

#387 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 July 2006 - 20:21

DAUGHTER OF POMIRA

Det här avsnittet tror jag skulle ha funkat lite bättre som stand-alone än som en återknytning till ett säsong 2 avsnitt. Nu minns jag inte om det snackas åldrar - men flickan kan ju ha hjärntvättats.
Det här avsnittet får 2 listigt gömda ingångar av 3 möjliga.

IF THE SHOE FITS...

Aphrodite. :wub: En av mina favorit karaktärer. :D Det här avsnittet är helt underbart. Jag älskar när man tar gamla sagor/myter (är väl samma sak egentligen) och massakerar de fullständigt och skapar något nytt. Smågrälen mellan Xena och Gabrielle är helt underbara. (Nu finns det ju de som gärna vill se det som klassiska äktenskaps disskussioner.)
Det här avsnittet får 3 omkringsmygande bröderna Grimm av 3 möjliga

PARADISE FOUND

Paradise Found visades inte under Xenas första omgång på TV3 för det "kunde verka skrämmande för yngre". *Kramar min DVD box*. Kliché jo kanske. Men jag gillar ändå avsnittet. Man kan dra vissa paralleller med avnittet "The Furies" där Xena också trorts påtvingad galenskap ändå behåller en viss skärpa. (De säger ju att gränsen mellan galenskap och geni är hårfin). Dessutom: Callisto i badscenen skulle ha varit en oväntad twist. Och inte bara män drägglade nog över X&G i badet. ;)
Det här avsnittet korsar gränsen mellan galenskap och geni 3 gånger av 3 möjliga.

Edited by XC, 22 July 2006 - 20:22.

fqq5BYam.jpg

#388 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 23 July 2006 - 18:19

men flickan kan ju ha hjärntvättats.

Absolut - vilket stärker min poäng ytterligare.

Dessutom: Callisto i badscenen skulle ha varit en oväntad twist. Och inte bara män drägglade nog över X&G i badet. ;)

Callisto :wub:

Nej, men det är nog främst tänkt för männen vad jag menade. Men nu drägglade jag ju inte alls :(

Okej, är innen i Indien-sviten nu och även om det varit blandad kompott hoppas jag att det tar slut snart och går tillbaka till det vanliga.

DEVI

En ond Gabrielle som sparkar skiten ur Xena? Jag hade älskat det här avsnittet för ett tag sedan, men nu? Nej. Det är någonting med den besatta Gabrielle som jag inte klarar av. Det är inte dåligt skådespel från Renee, för jag köper det. Antagligen är jag för indragen i Gabrielles personlighet nu.

Ett rätt ordinärt avsnitt i sin helhet.

BETWEEN THE LINES

Vi får see Althea (sp?) igen - oväntat, men mycket trevligt. Jag är lite skakig på vad jag tycker om man försöker dra in alla mytologier i seriens kosmologi, men de lyckas balansera det problemet tycker jag. Jag gillar överhuvudtaget att se Gabrielle och Xena i omvända roller i sina framtida liv. Det var onekligen en av de stora fördelarna med avsnittet.

Så, över till nackdelarna nu då. Ja, det skulle väl vara Gabrielles nya frisyr...

Betyg: 9/10.

THE WAY

Och nu börjar jag tröttna på Indien. Kan vi inte bara glömma det här avsnittet? Snälla?

Det flyter på utan alltför stora problem och det är roligt med kontinuitet också. Men... Allt det här är så pretto surrealistiskt så att det tappar greppet. Jag är inte säker på om jag gillar heller vad allt är på väg att utveckla sig heller. Jag vill inte ha en Gabi-pacifist. Undra om inte det är det här som FX hatade? :P

Handlingen? Ja, tunn förstås med ett syfte att visa upp olika saker från hinduismen. Beundransvärt, men det skapar ett hål i avsnittet.

Nej, inte riktigt min kaka.

Betyg: 6/10

#389 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 July 2006 - 18:54

DEVI
Gillar avsnittet det har sina brister, det medges, men jag gillar storyn ändå. (Minns när jag var ute på en relativt nystartad irc kanal strax efter att detta visades första gången då vart jag indragen i en tämligen avancerad diskussion om Gabrielles magmuskler. :rolleyes: )
Devi får 2 livslystna onda :evil: av 3 möjliga.

BETWEEN THE LINES
Kluven till detta avsnitt, vissa delar - som framtidsgrejen - gillar jag. Andra saker - som den totalt färglösa Aminestra - stör jag mig på. Sedan fattade jag aldrig riktigt resonemanget Naima hade för att skicka tillbaka dem ... Naima skulle ju trots allt brännas på bål. (Eller var det kanske bara något för att få X's & G's uppmärksamhet?) saknade Callisto i dethär avsnittet.
Karman för det här avsnittet är 2 återfödda fräsare av 3 möjliga.

THE WAY
Gillar avsnittet. Alltid kul när Xena får visa sig på styva linan. Krishnas kommentar "That [bönen] was to get my attention" är helt enkelt underbar. Kuriosa av det här avsnittet - en del av avsnittet (där Xena säger att Hinduismeninte är en riktig religion) fick klippas bort efter protester från Hinduer. MiniSpoiler avslöjar inget viktigt eg: Slutdisclaimern är inspelad under säsong 5 .
Det här avsnittet hittade hela vägen och fann 3 nyslaktade armar av 3 möjliga

Edited by XC, 23 July 2006 - 18:54.

fqq5BYam.jpg

#390 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 23 July 2006 - 20:50

(Minns när jag var ute på en relativt nystartad irc kanal strax efter att detta visades första gången då vart jag indragen i en tämligen avancerad diskussion om Gabrielles magmuskler. :rolleyes: )

:blink: :huh:

Jag vill veta mer om det där :P

saknade Callisto i dethär avsnittet.

Jag saknar alltid Callisto :P

Nu vill jag ta tillfället i akt och tacka XC för alla små kuriosa fakta som hon sprider omkring sig. You rock! :wub:

#391 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 July 2006 - 21:01

(Minns när jag var ute på en relativt nystartad irc kanal strax efter att detta visades första gången då vart jag indragen i en tämligen avancerad diskussion om Gabrielles magmuskler. :rolleyes: )

:blink: :huh:

Jag vill veta mer om det där :P

Minns inte så noga... det började som en allvarlig disskussion som sedan spårade ur. (Lite grann som här på SFN faktiskt. ;) ) Jag lyckades trassla mig ur alla frågor iaf men kunde inte låta bli och fortätta läsa - tror de höll på och disskuterade i närmare 15 minuter om dessa magmuskler. :)

Nu vill jag ta tillfället i akt och tacka XC för alla små kuriosa fakta som hon sprider omkring sig. You rock! :wub:

Det var så lite så. Hade en period då jag läste en hel del episodeguider inför varje nytt avsnitt (tror det var omk min 3e privata rerun :P ).

Edited by XC, 23 July 2006 - 21:02.

fqq5BYam.jpg

#392 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 24 July 2006 - 13:38

Jag vill inte ha en Gabi-pacifist. Undra om inte det är det här som FX hatade? tongue.gif

Spot on :P helt korrekt uppfattad.

JA XC er en guldmine av information :thumbsup:

Min avatar samling

#393 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 24 July 2006 - 15:23

Ah, okej. Då är jag med på det. Får se om jag tycker likadant som dig. Det var först i de här avsnitten jag reagerat på det. Gjorde du det innan eller var det också här som du först störde dig på det?

Ah, okej. Då är jag med på det. Får se om jag tycker likadant som dig. Det var först i de här avsnitten jag reagerat på det. Gjorde du det innan eller var det också här som du först störde dig på det?

#394 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 July 2006 - 15:28

Just de här avsnitten så får Gabrielle en liten kris och gör en störande total helomvändning.

fqq5BYam.jpg

#395 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 24 July 2006 - 17:07

Just de här avsnitten så får Gabrielle en liten kris och gör en störande total helomvändning.

Liten kris vet jag nu inte , jag tyckar den er rætt omfattande faktisk :)

Det var vel omkring her jag børjade reta mig på Gabrielle ja :) vill inte gå i djupet och førstørra allt før dig :lol:

Første avsnittet då Gabrielle rigtig gick mig på nervarne var i Crusader , Gabrielles naivitet nær det gæller Najara , Najara hadde sådanna crazy vibbar att i min tycka kunne man inte undvika se hur galen hon var.jag tror att om inte Gabrielle varet dær hadde det inte varet længe innan Xena sett det , Xena har jo en aning från børjan. Då vi kom till campfire sången " insert puking smilie her " blev det før mycket før mig :lol: jag bara avskyr sånt och Gabrielle føll i min agtelse då hon føll før detta ;) Så her kan man sæga det egentligen børjade , ( min inte gilla Gabrielle i s 4 period )

Min avatar samling

#396 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 July 2006 - 18:47

Jag tyckte också det var lite konstigt att Gabby så blint köpte Najara (en karaktär som jag gillar mer och mer för varje rerun faktiskt) men samtidigt så trodde ju Gabby gott om alla och Xena mistrodde alla. Felet här var väl eg att Xena lyckades stöta bort Gabrielle.

Avslöjar detaljer om sista avsnittet i säsong 4: Få Gabby över i rätt tankebana igen måste ha varit ceasars stora prestation i hela serien.

BTW, "Liten Kris" var ett uttryck som jag använde främst för att inte spoila för mycket för Cappy. Men nu vet ju han vad vi talade om då. :D

Edited by XC, 24 July 2006 - 18:48.

fqq5BYam.jpg

#397 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 24 July 2006 - 23:10

Okej, jag har sett lite fler avsnitt nu. Men du hade fel ovan XC - det var i näst sista avsnitt som Caesar gjorde det ;)

Men nu, några få recensioner som jag fått gjorda idag då nätet varit nere och datorn avstängd pga. åskväder...

THE PLAY'S THE THING

Det är rätt roande att se Gabrielle försöka sätta ihop pjäsen - och Joxer härskar som producent. Stackarn. Tycker synd om honom i slutet :(

Jag gillar när Gabrielle fylls av passion och vill ha in mer blod, våld och sex. Det är den passionerade Gabrielle som vi känner och älskar. Sedan var avsnittet ärtt roligtdå krigshärskarna smög in och tjuvkikade :D

Betyg: 7/10.

THE CONVERT

Who-ho! Mer Najara. Jag älskar avsnittet, även om det faktiskt varit bra mycket mer intressant om de inte klivit in i den mest klyschiga väg som möjligt. Det hade varit så mycket mer intressant om Najara faktiskt blivit pacifist. Det hade kunnat ge en ytterligare dimension till avsnittet, men nu visste man exakt hur det skulle gå. Synd att de inte vågar bryta ny mark. :(

Trots det äger Kathryn Morris avsnittet. Gillar särskilt hur hon får fram Najaras lekar med Xena då hon spelar på att Xena är den som dödar henne. Det positiva är att hon inte är död, men jag tror inte hon kommer tillbaka mer ändå. Jag hoppas, men tror inte. Efter Callisto så är det Najara som jag faktiskt gillat mest som antagonist.

Och jag måste ta upp Joxer-delen i det hela. Så underbart att se honom få en vettig intrig och se något som ger honom dimension till karaktären! Me love. :wub:

TAKES ONE TO KNOW ONE

Ett detektivavsnitt! :D

Annorlunda, men jefligt bra. Det höjer verkligen avsnittet med alla bekanta ansikten, även om det givetvis får en att tro att faktiskt ingen av dem hade mördat prisjägaren. Det är väl det enda som drar ned det hela. Hade varit intressant om Najara varit här och visat sig vara oskyldig. Det hade varit nog rätt perfekt för mig.

Dock skall inte avsnittet förringas på något sätt. Jag gillar uppbyggnaderna och de små berättelserna i berättelsen. Jag gillar också spelet mellan Autoclys och Joxer - så sött, så sött.

Betyg: 9/10

ENDGAME

Good bye, sweet Effiny. :(

Ett amazon-avsnitt och det brukar göra att det är bra. Så är det här avsnittet verkligen bra? Svaret är ja. Vet inte om jag skall älska eller hata the new kid :P Hon är bångstyrig och jobbigt samtidigt som hon är alerta och intressant. Jag får nog vänta att komma där med en kommentar.

Intressant att se Brutus här särskilt då man vet Ceasars öde. Jag gillade dock Brutus och den roll han spelade öppnar för intressant fortsättning. Jag ser fram emot att få den att utvecklas ytterligare.

Sorgligt avsnitt, men samtidigt lite utdraget med amazonriter... :(

IDES OF MARCH

Wow... Absolutely wow.

Hur mycket jag än av ren skadeglädje skulle vilja finna något att peta på i det här avsnittet går det inte. Det finns inte ett enda svagt moment i hela avsnitt. Det är perfektion rätt igenom, så underbart. Jag gråter av extas!

Callisto :wub:

*gråter mer*

Brutus... Wow.

Korsfästning - wow. Hela uppbyggnaden inför det här momentet har varit så underbar.

Betyg: En mycket stark 10:a av 10 möjliga.

DEJA VU ALL OVER AGAIN

Efter Ides of March tänkte jag att det inte fanns något sätt att överträffa det - särskilt då jag såg vad det var för sorts avsnitt. Och det gjorde det inte heller, men... Det var inte särskilt långt ifrån. Vad som jag trodde skulle bli ett Annie blir Xena-avsnitt, så lägger de in en tvist som gör att inte bara Joxer får all den cred han förtjänar - han får även Gabrielle (fast det är förstås Ted Raimi då, inte Joxer).

Jag gillar alla tvisterna och älskar då Annie inser att hon är Joxer. Det är roligt att Ted Raimi får spela en större roll här än tidigare och med mer auktoritet. Flashbacksen fungerar och vävs in fint i handlingen och fyller ett högre syfte.

Så underbart sött och vackert över hela avsnittet - och med gamla bekanta ansikten.

:wub:

Betyg: 10 av 10.

#398 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 24 July 2006 - 23:47

Oj, vad höga betyg du ger helt plötsligt.

Säsong 3, 4 och 6 är de absolut bästa säsongerna av Xena, imho.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#399 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 25 July 2006 - 00:00

Helt plötsligt vet jag inte, på senare tid har det pendlat mellan 6-8 i avsnittens betygskala. Men jag måste ge bra betyg då avsnitten faktiskt är genuint bra i min smak.

Xena har helt enkelt peakat nu i säsong fyra. Jag tyckte avslutningen på säsong tre var stark, men den var jätteblek i jämförelse med det här. :)

#400 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 25 July 2006 - 00:25

Japp. Jag anser att säsong 3 var då Xena riktigt började blir riktigt bra (samma sak med "faderserien" Hercules).

Om Cappy får alltför stor ångest när väl Xena är slut så kan jag rekommendera Herc förresten, så har du 6 säsonger till att se på.. :P

Stilen är ungefär densamma, och en hel del karaktärer från Xena är även med i Hercules. Skillanden (tror jag att jag sagt förut) är att Herc i allmänhet (iaf säsong 1-4) lite ljusare. Xena har lite mer ångest.

Och bästa avsnittet någonsin i Herc/Xena-universumet är fortfarande ett Hercules-avsnitt.. :P

http://www.tv.com/he...99/summary.html

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."