Bara jag som fullständigt älskar BSG sista avsnitt och hur det slutar?
Svar: ja

Och givetvis så ska ditt nästa projekt vara att se Babylon 5 Synon. Bättre Sci-fi serie har nog aldrig gjorts eller knappast kommer att göras igen!
Men, menar du att B5 är bättre än BSG?

Wow.
Ja, ni har alla övertygat mig: nästa projekt blir B5

Någon som vill att jag kör samma race med B5 som med BSG när det väl är dags, eller räcker det nu? Förresten glöm det, såg nu att tråden innehåller rubbet och det går ju inte. Kanske kör det på min blogg i stället om andan faller på. We'll se. Någonstans måste jag skriva av mig, för min egen skull

Angående Caprica så är det en serie jag kände innan den kom var att den skulle vara totalt onödig och överflödig. Men den visade sig vara mycket, mycket intressant. När den kommer till svensk tv vet jag dock inte. Och när den väl gör det lär väl den ändå bara gå på nån "låtsaskanal" halv två på natten ändå. Men som tur är finns ju andra möjligheter för oss moraliskt svaga 
Jag lär nog se den nångång när den släppts på DVD. Efter vad ni alla säger så känns den inte som prio 1 när det finns så många andra som pockar på min uppmärksamhet.
Jag har aldrig haft några problem med det religiösa i serien förrän i det sista avsnittet. Så länge saker och ting lämnas öppet och man inte skrivs på näsan att Gud gjorde det här så är jag för det mesta ok med det.
Håller med dig om det. Jag hade heller inga problem med det tidigare. Nu när jag haft lite tid på mig att smälta slutet så börjar jag inse att det var den biten inklusive "back to the nature" som störde mig mest. Förvånande slut med tanke på hur de förbehållit sig till det tidigare. Hållit det öppet för egna tolkningar, vilket är mer intressant än att de talar om för oss hur det ligger till. Önskar även att de hittat på någon roligare och intressantare förklaring till Starbucks återuppståndelse för den biten kändes oxå som ett stort "jaha". Känns mer som något de snabbt kokat ihop då fantasin tröt, vilket förstärks av det du skriver sen, om RDM. Jättesynd på en i övrigt fantastiskt tv-serie.
PS. Tack för påminnelsen: ska genast ta itu med extramaterialet till serien!
Dock vill jag påpeka, att trots besvikelsen över slutet, så älskar jag denna tv-serie som var en ren njutning att se och jag kan lova att det inte var sista gången jag såg den
Edited by Synon, 12 April 2010 - 09:01.