Jump to content

Photo

*wheee*/*whohoo*

• This topic is locked This topic is locked
1006 replies to this topic

#376 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 May 2009 - 22:15

Starta du ett nytt ämne i TF om att du uppfann stolen och se hur roligt folk tycker att det är. Jag ska inte röra det. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#377 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 09 May 2009 - 00:55

Starta du ett nytt ämne i TF om att du uppfann stolen och se hur roligt folk tycker att det är. Jag ska inte röra det. :P

Nä. För hela hela nöjet är förstört av en egenbenägen generaliserad hierarki inte lät andra avgöra.
Men att berätta om sina ettor som en annan gör är märkligt nog okey.
Meningen såg också ut som ett slags utrop som saknar sin beskrivning.

Jag som trodde att ett forum var där folk självmant av eget intresse klev in i ämnestrådar.

#378 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 09 May 2009 - 11:39

Jag kan inte tala för andra men jag blev personligen ytterst nöjd.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#379 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 09 May 2009 - 14:12

Jag känner mig kränkt men det bryr ni väl inget om. Jag ska tydligen alltid bli behandlad som skit.
Jag ska tydligen alltid ha fel. Mina åsikter är tydligen alltid ett ringa bla.

Men vad andra gör är alltid rätt. Vad andra gör bryr ni er om. Andra ska tydligen alltid bli behandlade som guld.
Andras åsikter är alltid okey och fyller ett syfte, trots att nån annans tråd också inleds med en kort mening.

Men Supertreck går det så bra att spraka på och knuffa ut ur den rörande statistik efter ett initiativ av påbörjad tråd
son inte fick bli något. Supertreck tilldelas inte märkligt nog samma villkor som andra som naturligtvis får posta
dylika banala inledningar på egna trådar.

Ni särbehandlar alltså mig

#380 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 May 2009 - 11:11

sommarjobb i år igen, samma ställe! :cheer: 22 juni till 16 augusti.

Edited by GaterGirl, 12 May 2009 - 11:11.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#381 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 May 2009 - 18:23

Kul :)

Idag kom dom och installerade den nya diskmaskinen :hurrah: (fläkt och spis också) nu slipper jag handdiska ^_^
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#382 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 17 May 2009 - 15:45

Kul :)

Idag kom dom och installerade den nya diskmaskinen :hurrah: (fläkt och spis också) nu slipper jag handdiska ^_^

Gamla 80-tals diskmaskiner är bättre som har disktid på 30 minuter. Dagens diskmaskiner tar ju nästan två timmar
när det är klart. Dessutom fuskar dagens diskmaskiner som inte klarar av sådant som fastnat.
Så har diskningen misslyckats. Så har man bara fått parfymerade matrester.
Ska man behöva förskölja, varför det?

Varför ha en diskmaskin om man ska behöva göra halva jobbet? Inte försköljer man tvätten förhand
innan man slänger ner det i tvättmaskinen

Edited by Supertreck, 17 May 2009 - 15:52.

#383 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 May 2009 - 16:22

Därför att rengöra silen är hästlängder äckligare?

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#384 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 May 2009 - 16:31

Dagens diskmaskiner har också disktid på 30 minuter, det beror på vilket program man kör.

Så du menar att du inte ens försköljer tallrikar och bestick innan du lägger ner det i diskhon heller om du handdiskar?
Hur kul är det att diska bland gamla matrester som simmar runt i diskvattnet :urk: och att tro på reklamfilmer där dom stoppar ner byttor och sånt med intorkade matrester och tro att det blir rent efter en diskning i maskin, det är bara naivt.

Det går ju på automatik (i alla fall för mig) att skölja av tallrikar och sånt innan jag ställer ner det i diskmaskinen och i diskhon om jag är tvungen att handdiska senare.
Och det praktiska med en maskin är faktiskt att disken inte syns, för inte diskar jag efter varje måltid precis.

Det också. Plus att maskinen nog håller ett par år längre om man inte fyller den med gamla matrester pga lathet i stort sett.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#385 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 17 May 2009 - 17:42

Mjo, det är ingen sköljmaskin. Skölja och diska är 2 olika steg. ;)

Saknar att ha diskmaskin... livet var mycket enklare då. :P

#386 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 17 May 2009 - 20:09

Äldre diskmaskiner var kanske bättre, men det som gjort nyare maskiner låmgsammare är att de är mycket mer energisnåla och återanvänder värme och vatten. Så att vilja ha tillbaks gamla maskiner är som att önska sig 98-oktanig blyad bensin ;) .

Är själv så gammalmodig (har ju inte ens riskokare ;) ) att jag inte har nån diskmaskin. Trodde att jag skulle köpa en rätt snart jag och exet separerade, men eftersom jag just nu bor själv går det väldigt bra utan. Det är bara när man har fester & middagar det känns surt. Men när jag och flickvän flyttar ihop blir det nog helt säkert maskin igen.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#387 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 17 May 2009 - 20:53

Dagens diskmaskiner har också disktid på 30 minuter, det beror på vilket program man kör.

Så du menar att du inte ens försköljer tallrikar och bestick innan du lägger ner det i diskhon heller om du handdiskar?
Hur kul är det att diska bland gamla matrester som simmar runt i diskvattnet :urk: och att tro på reklamfilmer där dom stoppar ner byttor och sånt med intorkade matrester och tro att det blir rent efter en diskning i maskin, det är bara naivt.

Det går ju på automatik (i alla fall för mig) att skölja av tallrikar och sånt innan jag ställer ner det i diskmaskinen och i diskhon om jag är tvungen att handdiska senare.
Och det praktiska med en maskin är faktiskt att disken inte syns, för inte diskar jag efter varje måltid precis.

Det också. Plus att maskinen nog håller ett par år längre om man inte fyller den med gamla matrester pga lathet i stort sett.

Varför ha en diskmaskin om man ska behöva göra halva jobbet. Frågan var redan ställt i mitt tidiga inlägg.
Vad fyller det för syfte att diskmaskinen har försköljning i programmet. Helt onödig funktion i så fall
om man ändå ska göra det manuellt.

Edited by Supertreck, 17 May 2009 - 20:54.

#388 Noveau

Noveau

Commander

• Members
  • 211 posts

Posted 17 May 2009 - 22:39

Varför ha en diskmaskin om man ska behöva göra halva jobbet. Frågan var redan ställt i mitt tidiga inlägg.
Vad fyller det för syfte att diskmaskinen har försköljning i programmet. Helt onödig funktion i så fall
om man ändå ska göra det manuellt.

Kanske är ett tecken på att du borde byta till en annan tillverkare om du inte är nöjd? :)

Själv har jag bott på studentkorridor i 5 år och har efter det hållt kvar vid min vana av att alltid diska allt för hand direkt efter tillagningen. Gör man det innan saker och ting torkar så går det alltid jättefort :)

I och för sig är det väl kanske lite lättare när man bara lagar för sig själv :P

Edited by Noveau, 17 May 2009 - 22:41.

#389 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 27 May 2009 - 08:51

Verkar som jag har fått sommarjobb.
Är så glad & det är nattjänst så det ska bli roligt.

Är ledig idag. Ska ta och sova lite för den förlorade sömnen i natt.
Sen testa med att börja måla, måste ha vart 2,5 år sen man målade med vattenfärger, ect.

The Nanny säsong 3 har släpps på discshop.
Men mins är att man inte har råd att köpa, bah.
Säsong 2 släpptes för 2-3 år sen har jag för mej, så det har tagit sin tid.
Ialla fall så är man glad för den har släpps.
Vågar dock inte fundera hur lång tid det tar för de andra säsongerna att släppas.

Har tavlor att planera med att sätta upp.
Lika bra att ta stor möbleringen först innan man får upp talvorna på vägen.
Får väl ske lagom till helgen.

Ska äta pannkakor, med björnbär, hallon & blåbär till lunch.
Ser fram i mot det.

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#390 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 May 2009 - 09:38

Verkar som jag har fått sommarjobb.
Är så glad & det är nattjänst så det ska bli roligt.

grattis. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#391 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 06 June 2009 - 22:37

Skype är fantastiskt! Att kunna snacka med flickvännen som är nere i Burkina Faso är egentligen rätt magiskt. Internet när det är som bäst :D .
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#392 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 24 July 2009 - 19:16

yay, min timlön har visst höjts med ca 5 kronor. :thumbsup:

#393 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 27 July 2009 - 13:45

Är ledigt idag & fått den efterlängtade lönen.
Har hittat en bok serie man fastnat för & fastnat i en annan bra roman.
Sen är man överlycklig för det finns snälla & hjälpasamma människor här ute i världen.
Trivs bra på mitt sommarjobb, även om det går mot slutet av vikariatet. Baha vet inte vad som häner till hösten dock.
Vann också 50 kr på triss, det är alltid nått

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#394 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 July 2009 - 12:09

Testade ett par byxor som jag köpte för en månad sen och som satt väldigt trångt då, de var så billiga att jag inte kunde motstå inköpet ^_^ , hade inga problem att komma i och knäppa dom idag :hurrah:
Sakta men säkert så försvinner kilona från mig :) och jag tränar inte ens :lol: fast jag skaffat nyckel till träningsrummet här i huset, men jag ska ta och börja med det. Snart...

#395 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 July 2009 - 13:55

Testade ett par byxor som jag köpte för en månad sen och som satt väldigt trångt då, de var så billiga att jag inte kunde motstå inköpet ^_^

Min mamma är likadan. "Men de var ju så billiga." Sist slutade det med att pappa fick brock. :P

Men grattis, iallafall. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#396 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 29 July 2009 - 10:46

yay, Stargate SG-1 Children of the Gods (final cut) har kommit. Får ta och se den till helgen. :thumbsup:

#397 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 July 2009 - 13:21

Stort tack till Discshop som la till Buffy s.7 i min order :thumbsup: för när jag beställde Buffy boxarna så var det fortfarande originalpris på s.7 fast det stod att den ingick i kampanjen, men idag såg jag att det var ändrat.
Skickade ett lite PM/Mail till dom och frågade om det gick att lägga till den i min order (eftersom alla boxar inte blivit skickade).
Tog det 10 min så var det fixat :hurrah:

#398 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 07 August 2009 - 10:19

Hemma från landet igen, vilket betyder att jag har min egen dator! Woooh! :cheer:

Det var asjobbigt att behöva tigga om att få låna pappas laptop eller syrrans dator i en månad. Skönt att ha en egen dator som jag kan använda när det passar mig bäst. :D

Edited by Restless, 07 August 2009 - 10:19.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#399 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 14 August 2009 - 23:12

Stort tack till Discshop som la till Buffy s.7 i min order :thumbsup: för när jag beställde Buffy boxarna så var det fortfarande originalpris på s.7 fast det stod att den ingick i kampanjen, men idag såg jag att det var ändrat.
Skickade ett lite PM/Mail till dom och frågade om det gick att lägga till den i min order (eftersom alla boxar inte blivit skickade).
Tog det 10 min så var det fixat :hurrah:

Just deras fantastiska service är en anledning till att jag håller fast vid dem!
Alltid lika hjälpsamma och snabba på att svara. Gillar dem skarpt! :wub:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#400 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 August 2009 - 00:09

Nu vill jag bara att de ska skicka boxarna också. Pga slut i lager så har jag bara fått en box än så länge.