Jump to content

Photo

Senast Köpta Spel?

• Please log in to reply
460 replies to this topic

#376 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 December 2013 - 18:04

Jag har också en bra spel-PC för en gångs skull (fortfarande trotts att den är 1,5 år gammal) men jag överdrev nog lite med moddarna för spelet kräver ram så förbaskat i närheten av byn jag är vid just nu då spelet efter en stund laggar så förbaskat. Jag har stängt av vatteneffekterna då det verkar vara i närheten av dem (och framförallt när jag tittar mot vattenfall osv) som problemen uppstår för på andra ställen så flyter det. Har inte hunnit testa ännu om det funkar då jag har tagit en liten paus nu pga överspelande. :P

Edited by Crusader, 31 December 2013 - 18:12.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#377 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 01 January 2014 - 12:35

Mysko. Misstänker att det har med arbetsminnet att göra. Jag har själv en ungefär lika gammal dator, med 2 Gb grafikminne och 16 Gb RAM (tog i lite väl där när jag köpte den ;)). Du kanske kan ta en titt på http://www.nexusmods...rim/mods/3211/?, skulle kunna hjälpa. Eller kanske nånting här: http://www.rcrncommu...u-may-not-know.

För mig är det närmast tvärtom: jag tar emellanåt paus från Skyrim med andra spel ;). Är inne på min fjärde vända nu - och jag hittar alltid något nytt. Och då har inte ens provat sånt som Falskaar.

Edited by Fiskrens, 01 January 2014 - 12:39.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#378 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 January 2014 - 23:46

Jag har nästan 4GB grafikminne och 6GB RAM så visst tycker jag att den borde klara det. Ska testa det du länkade till. :)

Jag har haft en väldigt lång paus innan jag började spela igen nu vid Jul. Har spelat väldigt lite Skyrim under 2012 och 2013. Fast jag är änå uppe i 400+ timmar. :P

Edited by Crusader, 01 January 2014 - 23:52.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#379 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 02 January 2014 - 11:29

Haken med Skyrim är att det är dåligt på att använda det minne man faktiskt har. Innan Bethesda släppte en patch kunde det bara utnyttja 2Gb oavsett hur mycket du hade! Och deras fix rättade bara en liten del. Hoppas du hittar något användbart. Å andra sidan så ska du kanske inte följa mitt exempel, jag har omkring 100 mods nu och drabbas av CTD av och till för att de inte alltid lirar som de ska...

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#380 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 January 2014 - 15:57

Jo, jag läste det.

Är själv väl nästan uppe i 100 med allt smått jag har laddat ner. Förstorade städer, bättre skin till karaktärer, bättre grafik och effekter, bättre ljuse, Fallout: New Vegas liknande Hardcore Mode osv.

Idag köpte jag Elder Sign: Omens (spin-off till Arkham Horror bordspelet) som nu äntligen finns att köpa på Steam! Och DuckTales: Remastered som är dagens deal på Steam.

-Sora, Kingdom Hearts

#381 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 06 January 2014 - 19:04

Elder Sign: Omens har jag lirat en hel del på surfplattan. Rätt kul - framför allt eftersom man faktiskt kan klara det, till skillnad från brädspelet ;).

#382 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 07 January 2014 - 01:09

Jag är sugen på att köpa Elder Sign: Omens, men tvekar om det kommer att göra sig så bra på mobilen som jag har. Dessutom så tycker jag att det är i det dyraste laget. Jag gillar ju verkligen det fysiska spelet så det borde vara ett klockrent köp. Men som sagt, jag har velat fram och tillbaka ett tag nu.

#383 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 07 January 2014 - 01:43

Det jag pratar om är på Steam till PC. Innehåller alla DLCer också. Fast även det lite dyrt. Men jag har längtat så länge så jag köpte det ändå. ;)

-Sora, Kingdom Hearts

#384 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 07 January 2014 - 01:59

Hehe, jo det förstod jag. Men jag tror att jag och Fiskrens pratar om samma spel i alla fall. ;)

#385 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 07 January 2014 - 12:33

Jepp, jag menade Android :). Lirade det också på min Galaxy S2 och det funkade bra även där (även om större skärm så klart gör det trevligare). DLC:erna verkar vara sanma som man kan köpa till i Android, dvs. nya Ancient Ones och utredare. Utredarna kan man klara sig rätt bra utan tror jag (ingen som är OP), Ancient Ones ger väl lite andra former av spel så de kan vara rätt kul. Men €14 är rätt saftigt, håller med.

#386 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 08 January 2014 - 02:00

Priset för mig är i SEK (25:97) i Goggle Play men det kanske är runt €14. Är så dålig på det där med valuta. Hade missat att det fanns två expansioner att skaffa som in-app purchases. Jag är fortfarande sugen på att slå till, men är lite osäker kring prestanda och om det blir bra på min enhet. Jag står även inför samma val kring andra favoriter som Catan (27:49), Talisman Prologue (22:00), Ticket to Ride (45:34), Small World 2 (65:28), osv.

Nu är ju detta inte en tipstråd per se, men jag tar gärna emot sådana till android. Både officiella brädspel som inofficiella. Och givetvis andra bra spel med givetvis.

#387 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 08 January 2014 - 05:36

Jag kan tillägga att speltipsen inte behöver vara sådana som kostar pengar, utan det kan lika gärna vara gratisspel.

#388 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 14 January 2014 - 14:35

Då jag börjar närma mig slutat på pecka & klicka RPGt The Dark Eye - Chains of Satinav så kunde jag inte mostå frestelsen att köpa uppföljaren The Dark Eye - Memoria när det var halva priset på GoG. :)

The Dark Eye är Tyskarnas eget Dungeons & Dragons, kan man säga. Alltså deras berömdaste P&P RPG.

-Sora, Kingdom Hearts

#389 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 30 January 2014 - 02:53

Har precis köpt det gigantiska klassiska RPGt Gothic för ca 16kr. :)

-Sora, Kingdom Hearts

#390 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 04 February 2014 - 16:46

Två till spel till mitt Wii Mini. Nu har jag satt ett inköpsstopp, det blir helt enkelt inte fler inköpta spel på ett bra tag framöver.

Super Paper Mario (nytt)
Bully: Scholarship Edition (begagnat)

Och så länge höll det "handelembargot". ;)

Igår köpte jag följande till min Wii Mini;

NBA Jam (nytt)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (nytt)

Jag har även fyndat ett större gäng spel att lira på min smartphone. Då alla inte kostar pengar så listar jag väl bara dom som jag har betalat för, vill ni ha tips om vilka gratisspel det var så får ni väl hojta till;

Gurk II
Gurk III
Arcane Quest Ultimate Edition

Edited by Garm, 04 February 2014 - 16:46.

#391 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 14 February 2014 - 19:56

Tomb Raider (2013)

Väldigt bra uppdatering av klassikern: engagerande, dramatiskt och - i alla fall på en bra PC - snyggt. Jag har så här i början lite svårt med kontrollerna och har dött ett antal gånger bara genom att inte riktigt hinna med, men spelet sparar per automatik ofta och laddar snabbt. Lagom mix av pussel och action som det ska vara, och uppdragen är väl kopplade till situationen. Ett spel som är svårt att släppa just nu.

#392 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 February 2014 - 12:33

Dungeon Keeper Gold (OK, så den var gratis på GoG. :P )

Resten för $15 på Humble Bundle!

Sid Meier's Civilization III: Complete
Sid Meier's Civilization IV: The Complete Edition
Sid Meier's Civilization V + Gods and Kings, Brave New World, Scrambled Nations, Scrambled Continents
Sid Meier's Pirates!
Sid Meier’s Ace Patrol
Sid Meier’s Ace Patrol: Pacific Skies
Sid Meier's Railroads!

Samt soundtrack till Civilization IV och V.

Edited by Crusader, 16 February 2014 - 12:35.

-Sora, Kingdom Hearts

#393 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 16 February 2014 - 22:11

Jo, jag "köpte" också Dungeon Keeper Gold. Håller som bäst på med att få KeeperFX att lira, så att grafiken blir lite bättre.

#394 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 21 February 2014 - 01:44

Två spel till min smartphone.

Catan
Elder Sign: Omens

Edited by Garm, 21 February 2014 - 01:44.

#395 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 26 February 2014 - 16:49

Har köpt några spel från Humble Bundle för $15!

The Raven: Legacy of a Master Thief - Digital Deluxe Edition
Safecracker: The Ultimate Puzzle Adventure
Aura: Fate of the Ages
Dark Fall: The Journal
Dark Fall 2: Lights Out
The Book of Unwritten Tales - Digital Deluxe Edition
The Book of Unwritten Tales: The Critter Chronicles - Collectors Edition
Jack Keane 2: The Fire Within
Edna & Harvey: The Breakout
Dead Reefs
Mystery Series: A Vampire Tale

Jag fick även med Deponia men då jag redan har det så har jag givit bort spelet till en vän.

-Sora, Kingdom Hearts

#396 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 February 2014 - 22:31

Två spel till min smartphone.

Catan

fungerar det bra på en telefon?

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#397 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 27 February 2014 - 02:26

Jag spelar det på min Sony Xperia miro ST23i och det fungerar väldigt bra och är riktigt kul.

Om du som mig gillar brädspel så finns det flera officiella till Android. Utöver Settlers of Catan (och även Elder Sign: Omens som jag också tipsade om i samma inlägg) finns t.ex. Ticket to Ride (blir nog mitt nästa inköp med tanke på hur kul det fysiska brädspelet är), Carcassonne (det har jag redan), Small World, Neuroshima Hex, Talisman Prologue HD, m fl. Flera av dom erbjuder dessutom möjlighet att köpa till expansioner genom sk "in-app purchases".

#398 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 February 2014 - 09:03

Älskar brädspel. Har funderat på Catan några gånger men inte blivit av. Ticket to ride har jag till min telefon Iphone 4s, Europa, Schweiz och USA. Nästan lika kul som brädspelet.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#399 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 27 February 2014 - 23:40

:D Jag älskar också brädspel. Har ett helt gäng med sådana här hemma att ta fram och spela när man blir sugen. Och ett bra komplement är ju att köpa sina favoriter och spela mobilt med. Hoppas att du blir nöjd med Catan om du köper det sedan. Och tack för att du skrev hur Ticket to Ride är. Tror inte att det skiljer så överdrivet mycket mellan formaten, så jag ser fram emot att köpa det till Android.

#400 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 28 February 2014 - 12:29

Jag älskar också brädspel men tyvärr har jag ingen att spela med då ingen annan är intreserad eller har tid.

Föresten, älskar ni brädspel så kan jag varmt rekomendera Wil Wheaton's Table Top på Felicia Day's Youtube kanal Geek & Sundry! Där spelar han brädspel (bla. just nämda Ticket to Ride, Elder Sign: Omens och Catan) med olika kändisar och det är väldigt underhållande att se. :)

-Sora, Kingdom Hearts