Jump to content

Photo

Diskutera årets film 2008

• Please log in to reply
501 replies to this topic

#376 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 March 2009 - 23:54

Jaha, där åker Get Smart. :(

Ja lite synd jag gillade den. Men Låt den rätte komma in är det mest intressanta filmsverige spottat ur sig på flera år så valet var ända ganska enkelt för mig :)

Winter is Coming

#377 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 March 2009 - 19:31

Katten G. Nu gjorde du det igen. :upset:

Må dina fingrar växa fast i datorbordet! :evil:

Edited by XC, 12 March 2009 - 19:31.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#378 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 March 2009 - 19:36

Rätt enkelt val för mig den här gången. The Mist är fortfarande en besvikelse i sin helhet. Den har sina stunder men det är egentligen bara få saker som jag tycker mycket om. 30 Days of Night tycker jag är bra rakt igenom.

#379 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 March 2009 - 19:58

Tycker tvärtom att The Mist var bra rakt igenom om man räknar bort det usla slutet.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#380 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 March 2009 - 20:03

Katten G. Nu gjorde du det igen. :upset:

Må dina fingrar växa fast i datorbordet! :evil:

:whistle:

Nope, det gick inte i dag heller :evil: dina krafter verkar inte funka på mig :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#381 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 12 March 2009 - 20:48

Tycker tvärtom att The Mist var bra rakt igenom och dessutom med ovanligt och bra slut.

Så borde det stått :P
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#382 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 12 March 2009 - 22:12

Den här gången instämmer jag med Fiskrens. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#383 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 March 2009 - 22:33

Tycker tvärtom att The Mist var bra rakt igenom men jag är väldigt kluven till slutet.

Jag kommer med en tredje variant. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#384 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 12 March 2009 - 22:37

:lol2:

Det är ett perfekt slut då mao. Det väcker många känslor till liv. Det är bra i min bok. :)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#385 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 March 2009 - 22:58

Ja, många dåliga känslor. Jag tror aldrig jag har himlat med ögonen så mycket i hela mitt liv som under det slutet. Jag höll på att smälla av.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#386 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 12 March 2009 - 23:09

För dig, ja. Nu talade jag inte om en enstaka person, utan för flera. Av kommentarerna ovan visar det ju upp att många känner olika inför slutet och det är positivt. Om alla tycker "Det suger" eller "Det är världsbäst" hade ju filmen varit mer enkelspårig. Nu lyckas ju filmen prägla folk väldigt olika, vilket jag tycker är positivt - oavsett vad jag tycker om slutet.

#387 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 March 2009 - 23:19

Ja, många dåliga känslor. Jag tror aldrig jag har himlat med ögonen så mycket i hela mitt liv som under det slutet. Jag höll på att smälla av.

Det där håller jag med om även fast jag skulle säga att The Mist har ett högst märkligt slut istället för ett dåligt :P Men det kan ju tolkas som samma sak i för sig.

Winter is Coming

#388 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 12 March 2009 - 23:23

Märkligt är inte samma som dåligt. Så då har vi: 1 dåligt, 1 märkligt, 1 kluven och 2 underbara. ;)

#389 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 March 2009 - 15:24

2 dåligt, 1 märkligt, 1 kluven och 2 underbara. wink.gif

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#390 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 March 2009 - 19:29

neeeej, nu kommer continuum åka ut. :(

Edited by GaterGirl, 13 March 2009 - 19:29.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#391 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 March 2009 - 19:49

Nja den leder än så länge :)

Winter is Coming

#392 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 13 March 2009 - 19:58

Precis, sådär säger du varje gång och varje gång går Stargate vidare. ;)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#393 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 13 March 2009 - 20:01

Men den här gången hoppas jag att du har rätt GG. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#394 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 March 2009 - 20:05

He he, undrar om man ska regga 5 användare till och rösta på Continuum bara för att alla förväntar sig att The Dark Knight ska vinna :P

Winter is Coming

#395 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 March 2009 - 14:49

Allt för spänningens skull :D

Winter is Coming

#396 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 14 March 2009 - 15:49

Mer spännande än vad jag förväntat mig. Men jag betvivlar inte att TDK går vidare.

#397 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 March 2009 - 18:28

Hade inte Super röstat för Grodan så hade det blivit oavgjort och en extra röst hade behövts.
Här var det nära att Batman åkte ut.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#398 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 14 March 2009 - 18:38

Hoppet att det skulle ske var inte särskilt stort hos mig. Som jag sagt tidigare, det här är filmen som tar hem allt. Ser inget av de kvarvarande bidragen som kan hota det.

Däremot är jag lite förvånad över att Stargate kunde pressa ur sig så här pass mycket röster mot en så pass fan-driven film.

#399 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 March 2009 - 18:44

tycker det borde vara förbjudet att rösta åt någon annan. B)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#400 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 14 March 2009 - 18:50

:lol2:

I just det här fallet borde det varit det. ;)

Men kom igen nu folk, som blev besvikna över resultatet, nu röstar vi i nästa omgång på den andra filmen som Batman möter oavsett vilekn den är. Are you with me? ;)