Hockeysäsongen 2009/2010
Posted 28 March 2010 - 19:19
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 28 March 2010 - 20:41
Kanal 9 visar den sjunde och helt avgörande kvartsfinalen mellan Skellefteå och Färjestad på tisdag i Skellefteå Kraft Arena. Du följer den matchen och hela slutspelet här på slutspelssajten och i Kanal 5 Play, där du kan se matcherna live.
Sändningen börjar 18:30 med nedsläpp 19:00.
Yay.
-Gangstagrass
Posted 28 March 2010 - 20:42
Posted 28 March 2010 - 20:47
-Gangstagrass
Posted 28 March 2010 - 21:09
Blir en högst intressant sjunde mellan Linköping och Frölunda. Tycker fortfarande att Frölunda sett bättre ut i den serien än LHC.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 29 March 2010 - 16:30
Tampa eller Luleå alltså. Omark har också brutit kontraktet, som var på 1+1, han lär nog satsa på NHL och Oilers. Han vart trea i interna poängligan i Dynamo.Johan Harju har valt att bryta sitt kontrakt med Dynamo Moskva. Jag fick uppgifter om det redan för någon vecka sedan men då nekade hans agent i sten.
Om han spelar i elitserien nästa säsong är chansen stor att den klubben är Luleå Hockey. Men mycket avgörs hur det går i VM.
Gör han bra ifrån sig där spelar han på andra sidan Atlanten. norrbottens kuriren
Luleås J20 lag har valt att möta Leksand i semifinalen (avgörs i en match) till helgen, (eftersom LHF vann grundserien i Super Elit Top 8 så får de välja lag, det stod mellan leksand och Brynäs med Markström mfl, a-lagsspelare).
Yay, kanske jag kan titta på.Luleå Hockeys matcher, semfinalen på söndagen och antingen det blir final / bronsmatch på måndagen kommer att sändas över webbTV - och mer information om detta kommer lämnas när vi har alla detaljer klara för oss.
Edited by GaterGirl, 29 March 2010 - 16:38.
Posted 30 March 2010 - 20:56
skulle vara kul att se men jag kommer inte vara hemma i påsk, får se om jag kan få någon internettid.Junior-SM för J20 och J18 sänds i webb-TV
Junior-SM för J20 och J18 sänds i webb-TV 2-5 april.
Junior-SM för J20 och J18 sänds i webb-TV
JSM-slutspelet för J20 och J18 i påsk på Hovet/Globen kommer att sändas i webb-TV på www.swehockey.se
länk
Posted 30 March 2010 - 21:48
-Gangstagrass
Posted 30 March 2010 - 22:21
Posted 30 March 2010 - 22:26
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 31 March 2010 - 12:05
Målvaktssidan: Johan Holmqvist har ju inte direkt stärkt sina aktier till NHL eller KHL med den här säsongen, inte statistikmässigt sett i alla fall. Fast som jag ser det är problemet inte Honken, han är ojämn ibland, men kan vara en riktigt matchvinnare andra matcher. Felet, som jag ska gå in på, är nog mer backarna. Eller försvarsspelet i stort. Ett litet problem är dock att de borde ha låtit en reserv spela mer, och jag hade hellre sett Sebastian Idoff eller Pontus Hansson matchas in än Gusten Törnqvist.
Backar: HÄR behöver Frölunda förstärka. Särskilt om Niskala försvinner till KHL, som det ryktas om, och om de ska satsa pengar nästa år behövs en eller två värvningar här. Gärna stabila bakåt, Ronnie Sundin- eller Sanny Lindström-typen. Philip Larsen försvinner också, men Christian Bäckman hoppas jag stannar. Optimalt vore en offensiv och en defensiv back här. Det behövs också en trygghet defensivt, som gäller både forwards och backar, ett stabilare spel där Honken inte lämnas ensam så mycket. Jag hoppas på att Peter Andersson utvecklas nästa år och får vara hel.
Forwards: Till att börja med kan man väl gissa på att Niklas Andersson slutar nu. Pebben hoppas jag kör ett eller två år till, Joel Lundqvist också. Även om de har varit skadade. Men det har ju varit ett problem hela säsongen, skador bland framförallt centrarna. Andreas Karlsson kom ju tillbaka till slutspelet, matchades försiktigt i början men var en av Frölundas bästa spelare. Riku Hahl är en klasspelare som för ofta är skadad tyvärr. Här finns dock en härlig blandning av veteraner och unga, lovande spelare. Och det är de unga spelarna som jag tycker att de ska satsa på, inga dyra värvningar här helst. Fredrik Pettersson är kanske inte jätteung, men en egen produkt och en av de bästa poängmakarna i laget. Carl Klingberg, Nicklas Lasu, Joakim Andersson, det finns talang här, och det finns andra som kan få chansen underifrån. Detta hade kunnat bli precis samma spännande blandning av gammalt och nytt som Djurgården har, där alla kedjor kan producera. Men jag undrar om de fortfarande fokuserade för mycket på Kallio och Niklas Andersson här.
Tränare: Ulf Dahlén har ju inte riktigt fått till något stabilt spel, utan Frölunda har svajat ordentligt. Stephan Lundh bidrog till en annan trygghet när han kom in, kanske vore han ett bättre namn som huvudtränare? Önskvärt vore också att Frölunda satsade på målvaktsutbildning, titta på hur Erik Granqvist i Färjestad utvecklar målvakt efter målvakt. Robin Rahm t.ex, som har tillhört Frölunda, men fick sitt verkliga lyft i FBK.
Så...jag hoppas att Frölunda behåller kärnan här, men städar ut lite dyra, skadebenägna spelare. Ger centrar som Mikael Johansson och Joakim Andersson mer speltid, och satsar hårt på Nicklas Lasu och Carl Klingberg. I stort, en mer långsiktig ungdomssatsning och försök hitta klubbens identitet igen! Det håller inte att ha en dyr spelartrupp och få panik så fort det går lite tungt. Jag tror att Frölunda skulle nå precis samma resultat med en billigare och yngre trupp, och då skulle alla se det som ett steg i rätt riktning istället för att vråla fiasko så fort de förlorar två matcher i rad.
Posted 31 March 2010 - 16:23
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 31 March 2010 - 17:00
Posted 31 March 2010 - 18:16
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 06 April 2010 - 10:57
Luleås J20 lag tog brons i JSM, slog SAIK med 3-0 i bronsmatchen.
Posted 06 April 2010 - 14:14
Omark och Harju har skrivit kontrakt med olika NHL klubbar och ska för första gången inte spela i samma lag. Omark med Oilers och Harju Tampa Bay. Hoppas verkligen de gör ett försök där borta och inte bara lämnar direkt om de inte tar en fast NHL plats, som vissa andra spelare tex Dick Axelsson.
Posted 07 April 2010 - 17:29
onsdag
canal plus: Hv71- Saik
kanal 9: djurgården - linköping
torsdag
canal plus: Hv71- Saik
kanal 9: djurgården - linköping
Daniel Alfredsson har nu gjort 1000 NHL matcher, grattis.
Posted 07 April 2010 - 17:45
-Gangstagrass
Posted 07 April 2010 - 18:09
Posted 08 April 2010 - 05:54
Posted 08 April 2010 - 19:02
Posted 08 April 2010 - 19:32
Posted 08 April 2010 - 20:59
Som det ser ut nu kommer det bli ett nytt elitserielag nästa säsong, AIK ligger tvåa inför sista omgången och har jumbon Växjö hemma i sista matchen. Fast det är rätt så jämnt Leksand/Almtuna är 2 poäng bakom, Rögle 1. Södertälje kommer att spela i Elitserien, de har ett ointagligt försprång.
Posted 08 April 2010 - 22:06
Kul att märka att Hockey fortfarande är den lagsporten där det inte alltid handlar om vem som köper häftigaste spelarna från blocket efter ha scoutat dem via text-tv. HV71 är ett väldigt starkt Hockeylag. Det är Djurgården också.
Jag är väldigt imponerad.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 09 April 2010 - 05:30