Jump to content

Photo

X-Men 3

• Please log in to reply
513 replies to this topic

#376 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2005 - 18:19

Min gissning (Och hopp) är att de avslutar Magneto storyn nu och att nästa triologi blir om Apocalypse eller Mr Sinister. Det finns för mycket att berätta i X-Men världen för att de ska sluta nu.
Klart karaktärer kommer försvinna. Det gör de i serierna hela tiden. Bara de inte byter skådespelare till nån viktig så. Ser t ex Storm lämna gruppen än att en ny skådespelerska får ta över rollen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#377 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 06 December 2005 - 18:31

Snarare tror jag mer på att om det blir fler filmer får de mer "New Mutants"-stuk. Många skådisar börjar bli fört stora och dyra och ha med i fler filmer.
Sen hoppas jag personligen inte på Apocalypse eller Mr. Sinister, de passar absolut inte in i den mer "realistiska" värld som Bryan Singer angav tonen till i sina två X-Menfilmer.
*Hockey och superhjältar*

#378 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2005 - 19:32

Snarare tror jag mer på att om det blir fler filmer får de mer "New Mutants"-stuk. Många skådisar börjar bli fört stora och dyra och ha med i fler filmer.
Sen hoppas jag personligen inte på Apocalypse eller Mr. Sinister, de passar absolut inte in i den mer "realistiska" värld som Bryan Singer angav tonen till i sina två X-Menfilmer.

Det gör de väl visst det. Apocalypse var ju världens första mutant och hans krafter är ju mutant krafter. Och Mr Sinister gjordes till mutant av Apocalypse.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#379 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 06 December 2005 - 19:33

Man kan såklart tycka olika, inget fel i det, men tycker själv Mr. Sinister och Apocalypse är för överdrivna för den hör typen av filmer.

#380 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 06 December 2005 - 20:59

Det gör de väl visst det. Apocalypse var ju världens första mutant och hans krafter är ju mutant krafte

Men jag ser inte heller hur de skulle kunna passa in i en X-men film som är baserad på en sån värld som är så "realistisk" som möjligt. Finns en massa andra mutanter som inte heller skulle passa in så bra. Typ "Beak" och en massa andra Morrison skapeleser t ex. Men ja givetvis så får man tycka annorlunda.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#381 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 06 December 2005 - 21:15

Beak skulle säkert passa. Han är ju bara typ en människofågel. Inget för konstigt med det.

#382 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 07 December 2005 - 23:59

Bild av Colossus, inte Cyclops som jag skrev först, tagen från officiella hemsidan, den är gömd dock så nån hade snott den och postat på superherohype forumet.

Länk

http://img209.images...colossus5fb.jpg

Edited by super85, 08 December 2005 - 12:12.

Batman Begins

The Dark Knight

#383 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 08 December 2005 - 07:33

Colossus menar du. ;)
Hoppas de gör något åt ögonen, som det är nu ser det ut som en man i en metallmask. Men förhoppningsvis ser det bättre ut när man får se Piotr i rörelse.

#384 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 08 December 2005 - 12:11

Jo menade Colossus...dammmit. Och jo, han borde ha vita ögon. han hette väl bara Peter ,med "amerikansk" stavning i X2?.

Edited by super85, 08 December 2005 - 12:12.

Batman Begins

The Dark Knight

#385 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 08 December 2005 - 14:08

Jo också hade han amerikansk accent :(
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#386 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 08 December 2005 - 16:25

Jo menade Colossus...dammmit. Och jo, han borde ha vita ögon. han hette väl bara Peter ,med "amerikansk" stavning i X2?.

Fast å andra sidan brukar han kallas Peter av sina "gruppmedlemmar" i serien också. Men han heter Piotr. Det är ungefär som att Kitty Pryde heter Catherine, men sällan kallas det. Och en rysk accent på en liten cameo-roll resonerade Bryan Singer hade distraherat och jag tror han har rätt där.

#387 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 08 December 2005 - 16:44

Och en rysk accent på en liten cameo-roll resonerade Bryan Singer hade distraherat och jag tror han har rätt där.

jo kanske. jag hoppas man får höra lite rysk accent i X3. Vi får ju se fastball special i alla fall :)

Edited by Robban, 08 December 2005 - 16:45.

En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

#388 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 08 December 2005 - 19:03

Har sett teasern ett antal gånger nu (Men den är mer som en trailer som nån skrev tidigare) och jag ser alltmer fram emot X3! Ska bli kul att se Beast och Juggernaut! Synd bara att Gambit blev dumpad :(

Winter is Coming

#389 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 December 2005 - 01:31

Kopierade den här från Superherohype.com

John Powell to Score X-Men 3

Source: Music From the Movies
December 9, 2005

Music From the Movies reports that John Powell will compose the music for 20th Century Fox's X-Men 3:

Powell, whose previous action scores include Face/Off, The Bourne Identity and The Italian Job, is working for the first time with director Brett Ratner. Previous reports about Lalo Schifrin being involved in the project (Ratner worked with him on the two Rush Hour films and After the Sunset) are no longer accurate. The two first X-Men films, directed by Bryan Singer, were scored by Michael Kamen and John Ottman.

Edited by super85, 10 December 2005 - 01:31.

Batman Begins

The Dark Knight

#390 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 10 December 2005 - 11:02

coolt! John Powell gjorde riktigt bra musik till Face/Off och Bourne filmerna. Ska bli ett nöje att höra hans musik till detta

#391 StarTrekin

StarTrekin

Cadet Second Year

• Members
  • 13 posts

Posted 01 January 2006 - 13:54

Har äntligen lyckats se trailern (med jättebra ljud också, då min lillebror fått ett coolt ljudsystem till familjens dator :) ) och det verkar ju som om den kan bli riktigt bra (det är iofs svårt att säga nåt bara genom at se trailern ;) )

Hm.. så de har bytt kompositör igen, nåja John Powell kan nog bli bra, musiken till Shrek är ju helt underbar :D (har inte riktigt koll på hur resten av hans musik låter...)
Agent Smith: I want everything.
Morpheus: Would that include a bullet from this gun?
* Förbundet Unga Forskare * Unga Forskare Östra Götaland *

#392 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 20 January 2006 - 18:01

Bilder på Storm, Callisto, Psylocke , Stacy X etc

http://www.superhero...ews.php?id=3786
Batman Begins

The Dark Knight

#393 Icerock

Icerock

Cadet Third Year

• Members
  • 18 posts

Posted 21 January 2006 - 12:05

Jag måste säga att det är skit dåligt av dem att lägga in alla personerna från X-Men men inte Gambit som var min favorit!

Sen borde blir jag förbanade över att de lägger in Rogue som ser ut som en liten flicka som är ful också! Rogue var den snyggaste kvinnliga karaktären som fanns i X-Men serierna, om jag gjorde filmen skulle Angelina Jolie vara mitt val för Rogue.
Döda få och du är en mördare, men döda 1 miljon och du är en erövare - tänk på det...

World of Warcraft:
Namn: Frosty: http://wow.allakhaza...ile.html?115194
Class: Night Elf Rouge lvl 60
Server: Bloodhoof
Guild: Gatekeepers: http://www.gk-guild.com/

Favorit sidor:
http://www.baka-upda...om/releases.php och http://www.robotech.com/

#394 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 January 2006 - 12:21

att de lägger in Rogue som ser ut som en liten flicka som är ful också!

Jag tycker att hon är rätt söt.
Batman Begins

The Dark Knight

#395 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 21 January 2006 - 12:22

Jag håller med, Anna Paquin är riktigt söt. Det är även Ellen Page som spelar Kitty

Edited by Robban, 21 January 2006 - 12:22.

#396 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 January 2006 - 12:24

Tycker också att hon är söt, sen är hon en duktig skådespelerska också. Dessutom känns det lite mer trovärdigt att en tjej som inte kan vidröra någon utan att de hon stjäl deras person och i vissa fall krafter är lite mer som filmens Rogue, mer tillbakadragen.

#397 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 21 January 2006 - 14:56

Om man nu ska snacka om hennes utseende, så visst, hon e söt, men framför allt duktig som skådis. Och de gör givetvis rätt i att framställa henne som den Rogue hon var INNAN hon tog Binarys krafter och blev en osårbar stålkvinna.
I love the smell of napalm in the morning

#398 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 January 2006 - 17:03

Om man nu ska snacka om hennes utseende, så visst, hon e söt, men framför allt duktig som skådis

Givetvis skall vi diskutera sådant också :) . Ingen skillnad på kvinnliga, och säkert vissa manliga fans kommentarer om hur heta manliga skådespelarna är i superhjältefilmer :)
Batman Begins

The Dark Knight

#399 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 30 January 2006 - 23:52

Om man nu ska snacka om hennes utseende, så visst, hon e söt, men framför allt duktig som skådis

Givetvis skall vi diskutera sådant också :) . Ingen skillnad på kvinnliga, och säkert vissa manliga fans kommentarer om hur heta manliga skådespelarna är i superhjältefilmer :)

Skulle isåfall vara Hugh Jackman. :D Fast ärlig talat föredrar jag att snacka om tjejerna i filmerna. :rolleyes:

Jag måste säga att det är skit dåligt av dem att lägga in alla personerna från X-Men men inte Gambit som var min favorit!

Sen borde blir jag förbanade över att de lägger in Rogue som ser ut som en liten flicka som är ful också! Rogue var den snyggaste kvinnliga karaktären som fanns i X-Men serierna, om jag gjorde filmen skulle Angelina Jolie vara mitt val för Rogue.

Producenterna tyckte att det var för mycket likheter mellan Gambit och Cyclops och att ge Gambit en liten roll hade varit fel. Så han tänkte spara honom till X4 istället.

När det gäller Rouge så var hon visseligen 1 år yngre än hon var när hon gick med X-Men i serierna och de skippade hela grejen att hon varit ond men jag tyckte om resultatet. Angelina Jolie hade varit totalt fel, för gammal och fel utseende.
Ända jag saknade var hennes Sydstats dialekt.

Edited by Crusader, 31 January 2006 - 00:09.

-Sora, Kingdom Hearts

#400 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 February 2006 - 14:54

Den här bilden på Colossus ser hemsk ut

Posted Image

Umm....

Posted Image

Harry verkar säga att filmen är "utterly doomed"

http://www.aintitcoo...ay.cgi?id=22437

Och "RENT" jämförelsen med affisherna är rätt humoristisk

http://www.aintitcoo...ay.cgi?id=22441

Edited by super85, 11 February 2006 - 14:55.

Batman Begins

The Dark Knight