Senast sedda film v.4
Posted 20 January 2011 - 22:54
Ett gäng kortfilmer (8 tror jag) som centreras till rövarhistorier som bärgarn drar för Blixten. Alla lika hejdlösa påhitt och flera absurda situationer att trycka in en bärgare i. Snygga, välproducerade och med fler cameos från kändisar från första filmen. Dock håller de kanske inte för en vuxen att se alla 8 i sträck kanske - men räckte till över middagen iaf. Bjuder på fniss givetvis, och är var och en för sig riktigt underhållande.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 21 January 2011 - 16:58
Sarah förlorar sin man och dotter i en riktigt brutal bilolycka. Ett år senare bestämmer hon tillsammans med 5 tjejkompisar att åka ut i skogen för att bo i en stuga och utforska en grotta. Det visar sig att grottan inte var den rätta grottan de kom överens om utan istället är det en outforskad grotta där de lever människoätande gollum-liknande varelser. En efter en faller de offer medans de desperat letar efter en väg ut. En riktigt klaustrofobisk mörk äckelthriller i lite av blair witch-stil. Bra spelat och rätt spännande och även några få scener där man faktiskt hoppade till (ovanligt för mig). Bra skräck växer inte på träd
8/10
The Descent Part 2
Fortsätter där ettan tog slut, Sarah blir funnen och tagen till sjukhus. Men polisen vill ha med henne ner i grottorna igen och leta efter de andra. Väl nere igen dröjer det inte länge innan mardrömmen börjar igen. Denna gång är det än äckligare och än blodigare, men inte på något sätt bättre än sin föregångare. Inte alls lika skrämmande som ettan och mycket beror nog på att de valt att filma denna med mycket mer ljus, en mörkare film hade fungerat bättre. Kul att återse ett par av skådespelarna från föregångaren och mindre roligare med ett par av de nyare. Klart sämre skådespel i denna. Godkänt inte mer.
5/10
Winter is Coming
Posted 22 January 2011 - 00:04
XC har också sett den.
Tjejer som åker rullskridskor kan det verkligen vara nåt? Det var väl ungefär vad jag tyckte när jag hörde om den här filen första gången men sen dess har jag hört mycket positiva saker från personer med just den förevändningen och visst är det här bra. Drew Barrymore gör sin regidebut här och hon lyckas det är en mycket stabil insats. Framför allt har hon lyckats klockrent med castingen. Ellen Page och Alia Shawcat har en fantastisk "bästa vän" kemi som man köper direkt och inom laget hittar man samma sköna stämning. Framför allt Kristen Wiig sticker ut där och jag har alltid varit övertygad om att honom kommer att bli riktigt bra när hon väl lämnar SNL för bättre saker. Jimmy Fallon är rätt perfekt som kommentator och Marcia Gay Harden kan man inte misslyckas med. Däremot kända jag inte alls igen Daniel Stern. Länge sen jag såg honom i nåt sist. Sen kan man ju tycka att det är väldigt tacksamt att casta Juliette Lewis som bad girl men det funkar ju. Storyn är väldigt förutsägbar men avviker ändå på ett par avgörande ställen från mallen för den här typen av story och det vinner filmen helt klart på. Sen har den en härlig feel good känsla också som aldrig är fel.
Just ja, väldigt bra musik också.
3,5/5
Edited by Wylie Times, 22 January 2011 - 00:25.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 22 January 2011 - 01:21
Kate och John adopterar en flicka med ryskt ursprung från ett barnhem för att lindra sorgen efter att deras dotter vart dödfödd. Först verkar allt bra men sakta händer märkliga saker, folk gör sig illa i flickans närhet och snart blir det ännu värre. Efter en ganska långsam inledning av filmen blir det rätt spännande när Kate (som tycks vara den enda som kan se att nått inte stämmer med flickan) börjar nysta fram den ena ledtråden efter den andra och gör till slut en chockerande upptäckt. Bra spelat av framförallt Vera Farmiga och hon som spelar den väldigt creepy flickan. Mot slutet spårar det dock ur en aning och blir ganska förutsägbart men det är en ganska trevlig resa ändock.
7/10
Winter is Coming
Posted 22 January 2011 - 03:26
Nicholas Cage - nej tack.
Snäll och ger den en svag tvåa.
Whip It
"Tjejer som åker rullskridskor kan det verkligen vara nåt?" undrar Wylie.
Nej, det kan det inte. Inte i den här filmen i alla fall. Drew Barrymores regidebut och det är tydligt. Viljan och glädjen finns där att göra en personlig film om starka tjejer som har kul, men hon tappar något på vägen och behöver arbeta mer på dramaturgin. Ta roller derbyt som exempel: väldigt tråkigt kameraarbete och avsaknad av nerv gör att mitt engagemang blir obefintligt. Jag menar, hur kul är det att se ett gäng tjejer åka runt, runt på en liten bana? Ok, ibland knuffar de varandra också.
Storyn är något vi sett ett otal gånger förut där endast förpackningen skiljer sig åt och den bjuder inte på några överraskningar utan allt är tråkigt förutsägbart.
Har jag något positivt att säga om filmen kan man ju undra? Ja visst har jag det. Styrkan i filmen är skådespelarna där framförallt Ellen Page, Marcia Gay Harden, Kristen Wiig och Alia Shawkat lyser starkt. Håller inte riktigt med Wylie gällande Juliette Lewis: självklart är det tacksamt att casta henne för rollen som bad girl, men jag tycker inte hon imponerar nämnvärt här. Jag skulle tro att det beror på personregin och svagt manus för hon spelar inte dåligt. Hon är bara blek och försvinner i mängden på något sätt. Kanske att hon även får för lite spelutrymme?
Halva filmen är en stark trea, men tyvärr rasar den till en svag tvåa. Gillar början med berättelsen om Bliss och hennes liv. Här håller jag med Wylie om att kemin mellan Ellen Page och Alia Shawcat är klockren. Stämningen i början av filmen är härligt feel good. Marcia Gay Harden är härlig som mamman. Det stora fallet blir med Oliver (som XC är inne på), men i synnerhet roller derbyt som tar över och inte lyckas med det till fullo.
Undrar vad det var för överraskning XC noterade i slutet av filmen?
2/5
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 22 January 2011 - 04:39
17-åriga Bliss är trött på alla skönhetstävlingar som hennes mamma envisas om att hon ska ställa upp i. Men när hon går på en Roller Derby tävling så får hon en egen dröm, att bli en Roller Derby stjärna. Som "Babe Ruthless" blir hon känd för sin snabbhet. Men det är en brutal sport och dessutom har hon ljugit om sin ålder.
Brutalt rolig film. Så otroligt kul att se tjejer slå is skiten och få stryk.
Roligast var när hon skulle få sin bästa vän att spy.
Det hela blir såklart mindre roligt när allt går åt skogen.
Så nu förtiden när en kille dumpar en så äter man gratäng istället för glass?
Slutet var snopet. Ovanligt. Men jag gillade att hennes mamma inte totalt tvärvände utan fortfarande var lite mot det hela.
Underhållande drama som är klart sevärd.
6,5/10
Troligen det faktum att de förlorade i finalen. I den här typen av filmer så slutar det så gott som alltid med att de vinner.Whip It
2/5
Edited by Crusader, 22 January 2011 - 04:51.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 22 January 2011 - 05:08
Whip It
"Tjejer som åker rullskridskor kan det verkligen vara nåt?" undrar Wylie.
Nej, det kan det inte. Inte i den här filmen i alla fall. Drew Barrymores regidebut och det är tydligt. Viljan och glädjen finns där att göra en personlig film om starka tjejer som har kul, men hon tappar något på vägen och behöver arbeta mer på dramaturgin. Ta roller derbyt som exempel: väldigt tråkigt kameraarbete och avsaknad av nerv gör att mitt engagemang blir obefintligt. Jag menar, hur kul är det att se ett gäng tjejer åka runt, runt på en liten bana? Ok, ibland knuffar de varandra också.
Jag håller inte med dig här. Jag tyckete absolut derby scenerna var engagerande. Det var lite svårt att komma in i dom bara men på slutet var det kul. Visst, det är inte lika flashigt regisserat som många andra regissörer säkert hade valt att göra men jag tycker inte att det behövdes heller.
Storyn är något vi sett ett otal gånger förut där endast förpackningen skiljer sig åt och den bjuder inte på några överraskningar utan allt är tråkigt förutsägbart.
Visst är det en story vi sett många gånger förut men jag tycker inte att det gör något. Barrymore berättar den väl och som jag skrev avviker tillräckligt för att göra det helt förutsägbart och tråkigt.
Visst, jag kan hålla med om att hennes karaktär är lite slarvigt skriven. Men hon har som sagt inte så stor roll heller så det gör inte så mycket tycker jag. Filmen handlar ju främst om Bliss och dom i hennes närhet.Den är inte uppbyggd som att hon sa ha en stor antagonist i filmen. Inte den sortens antagonist iaf.Håller inte riktigt med Wylie gällande Juliette Lewis: självklart är det tacksamt att casta henne för rollen som bad girl, men jag tycker inte hon imponerar nämnvärt här. Jag skulle tro att det beror på personregin och svagt manus för hon spelar inte dåligt. Hon är bara blek och försvinner i mängden på något sätt. Kanske att hon även får för lite spelutrymme?
-Gangstagrass
Posted 22 January 2011 - 10:08
När talade jag om för dig senast hur smart du är Crusader?Troligen det faktum att de förlorade i finalen. I den här typen av filmer så slutar det så gott som alltid med att de vinner.Whip It
Väldigt kul att så många gillade filmen iaf.
Edited by XC, 22 January 2011 - 10:09.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 22 January 2011 - 10:18
För 1 st konventionell SciFi-film:
- 1 del Alien
- 0.5 delar Matrix
- 1 del Moon
- 1 nypa 2001
Blanda alltsammans och fyll upp till kanten med CGI (går bra med den enklare varianten). Släng i en gnutta omotiverad kärlekshistoria. Smaka av.
Vill alltså gilla den här filmen, kan kan inte riktigt. Tycker historien genom att försöka sno från annan SciFi mest får till något som inte räcker ända fram nånstans. Det blir lite "okänd passagerare" , lite "det onda företaget" , lite "vad är verkligt?" . Enda som fattades för att göra röran komplett var väl "skeppsdatorn som har egen agenda" . Känns tufft att klaga på CGI:n med tanke på att det är en sån budgetfråga, men kan inte låta bli att tycka att den ser rätt steril och billig ut för det mesta.
Men handlingen och hur det går för huvudpersonen den är så pass engagerande att man vill se klart den.
Betyg: OK
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 22 January 2011 - 15:11
Tror det var ett tag sedan så du får gärna säga det igen.När talade jag om för dig senast hur smart du är Crusader?Troligen det faktum att de förlorade i finalen. I den här typen av filmer så slutar det så gott som alltid med att de vinner.Whip It
Undrar vad det var för överraskning XC noterade i slutet av filmen?![]()
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 22 January 2011 - 15:43
Jag håller inte med dig här. Jag tyckete absolut derby scenerna var engagerande. Det var lite svårt att komma in i dom bara men på slutet var det kul. Visst, det är inte lika flashigt regisserat som många andra regissörer säkert hade valt att göra men jag tycker inte att det behövdes heller.
Tycker det är lite kul att vi för en gångs skull inte helt är överens vad vi tycker om en film.
Visst är det en story vi sett många gånger förut men jag tycker inte att det gör något. Barrymore berättar den väl och som jag skrev avviker tillräckligt för att göra det helt förutsägbart och tråkigt.
Jag ser inte denna avvikelse som du nämner. Och vad gäller slutet så hade jag redan fått känslan av att det inte skulle bli happy-ending vare sig det gällde matchen eller killen. Men som sagt var: början tycker jag var riktigt bra och lovande, bara att det inte höll hela vägen.
Jag hade gärna sett någon annan i denna roll. Hade nog kunnat bli bättre och bjudit på mer underhållning. Kanske det som stör mig som du nämner att det inte är uppbyggt för att ha en stor antagonist i filmen, men iom Juliettes medverkan så får jag undermedvetet den bilden?Visst, jag kan hålla med om att hennes karaktär är lite slarvigt skriven. Men hon har som sagt inte så stor roll heller så det gör inte så mycket tycker jag. Filmen handlar ju främst om Bliss och dom i hennes närhet.Den är inte uppbyggd som att hon sa ha en stor antagonist i filmen. Inte den sortens antagonist iaf.
Tycker du? Själv vart jag ganska imponerad av vad de lyckades åstadkomma i CGI-väg med tanke på den låga budgeten. Var det överlag eller var det vissa scener som du tyckte så om?Känns tufft att klaga på CGI:n med tanke på att det är en sån budgetfråga, men kan inte låta bli att tycka att den ser rätt steril och billig ut för det mesta.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 22 January 2011 - 17:18
Crusader är smart.Tror det var ett tag sedan så du får gärna säga det igen.När talade jag om för dig senast hur smart du är Crusader?Troligen det faktum att de förlorade i finalen. I den här typen av filmer så slutar det så gott som alltid med att de vinner.Whip It
Undrar vad det var för överraskning XC noterade i slutet av filmen?![]()

Posted 22 January 2011 - 19:12
Harry Potter i en amerikansk highschool tappning.
2/5
Posted 22 January 2011 - 19:49
Tyckte att det överlag fanns en "datorgenererad"-stämpel över alla de scenerna, men några scener stack ut, som när antennen sprängdes . Som du säger: bra för den budgeten.Tycker du? Själv vart jag ganska imponerad av vad de lyckades åstadkomma i CGI-väg med tanke på den låga budgeten. Var det överlag eller var det vissa scener som du tyckte så om?
Känns tufft att klaga på CGI:n med tanke på att det är en sån budgetfråga, men kan inte låta bli att tycka att den ser rätt steril och billig ut för det mesta.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 22 January 2011 - 19:57
Storymässigt så påminner den mycket om annan SF som producerats, den innehåller inte några jättestora överraskningar. Den blir aldrig särskilt spännande eller skrämmande utan action scenerna är väldigt mycket pang-pang. Men ett och annat skratt bjuds det på iaf. Karaktärerna känns lite som hämtade ur ett standard register och vanligtvis så har jag svårt för konceptet: "gröngölingar och blåbär som kommer in och gör kometkarriär" men här är det inget som försämrar upplevelsen utan fungerar riktigt bra. Sedan att jag kan tycka att "Cameron" verkar väldigt malplacerad i sin uniform. Reklamfilmerna från federationen som petas in här och där är udda inslag som ofta kommer helt oväntat - bortsett från att jag snabbt tröttnade på raden "Do you wanna know more?" som alla avslutades med så var det en rätt kul bit av filmen. Visuellt så känns det inte helt övertygande, inte så pass mycket att det stör, men det är tämligen uppenbart att det är special effekter här och där.
--
Kung fu Soccer / Shaolin Soccer (2001) @MZ, #Cartman
Samma känsla av en liveaction variant på en tecknad serie som jag upplevde när jag såg Kung fu Hustle. Underhållande men lockar aldrig riktigt till skratt. (Ungefär som jag upplever de andra Stephen Chows filmer jag sett). Kombinationen Kung fu korsat med fotboll låter kanske lite bättre på pappret än det visar sig vara i verkligheten. En underhållande och sevärd film där den ondskefulle fotbollsmogulen i slutändan känns lite grann som kaka på kaka och en del av storyn som lätt hade kunnat hoppas över.
--
Dante 01 (2008) @mz, @NF, #Synon, #WylieTimes, #InsertUsername
Någonstans, någon gång så beslöt en grupp människor att bygga en sluten psykiatrisk anstalt på en rymdstation utanför den himlakropp döpt Dante. Liksom i det klassiska verket av författaren med samma namn så ter sig denna anstalt som helvetets portar. Fylld med karaktärer av välbekanta namn alla i samma frånvaro av frisyr men ändock har var och en mer tydliga personliga drag. Ibland fysiskt, ibland beteendemässigt. Det finns ingen klar driven handling i denna annars välskrivna historia. Du fängslas av att inte veta vart vi är på väg eller hur. Vi vet bara att helvetestratten går åt ett håll. Att låta rymden krydda huvudintrigen (som bla involverar dna-experiment på människor) med en känsla av tomhet och slutgiltighet gör filmen. Att det hela sig utspelar sig 2 år från lagens långa arm höjer upplevelsen flera snäpp; lite som det gör när man förflyttar en intrig på en psykiatrisk anstalt till 50-talet men med fördelen att tekniken kan spolas framåt istället för bakåt. Skådespelarna gör bra ifrån sig, ingen kanske som sticker ut mer än någon av de andra och frånvaron av en kvinnlig intern är smärtsamt uppenbar. Det här lär vara en av de få filmerna där jag tycker det känns relativt passande att vi egentligen inte vet mer om huvudpersonen än när vi började. Jag älskar kanske inte slutet, men det känns ändå passande på något vis.
--
Edit: Sådär nu finns alla länkar med (tror jag)
Edited by XC, 22 January 2011 - 20:12.

Posted 22 January 2011 - 22:05
Posted 22 January 2011 - 23:56
Polanski kan det här med film. Så är det bara. Detta är en bra film och det på många plan. Framförallt är fotot alldeles enastående bra och med tanke på intrigens relativa enkelhet har han lyckats göra en film som berättas i precis rätt tempo och som fyller sina två timmar utan problem. Avskalat och karaktärsdrivet vilket väger upp den faktiskt rätt barnsliga intrigen. Pierce Brosnan som de avdankade premiärministern är faktiskt riktigt bra och lyckas hitta precis rätt ton. Överhuvudtaget är skådespeleriet bra, även om det ibland är mer funktionellt än lysande, och castingen är synnerligen lyckad. Ewan MacGregor är ofta blek, men inte så att det sänker filmen, å andra sidan kunde kanske någon annan gjort det bättre.
Men det är fotot och berättandet som är huvudpersonen här. Jag har förstått att filmen upplevts som seg, men det är något jag själv inte kan hålla med om. Filmen håller precis rätt tempo och tappar heller aldrig detsamma.
Manus är bra, även om det är konventionellt och knappast nyskapande till innehåll. Men satt i en såpass vacker form hamnar ett snäpp över thrillers i gemen.
Jag njöt av att se filmen, i dubbel mening. Gott hantverk med en estetisk känsla över det vanliga. Med beröm godkänt får Polanski. Nästa gång skulle jag vilja se lite mer utöver det vanliga i själva handlingen, intrigen, men denna behöverinte skämmas för sig.
Måste ju bara tillägga att huset som mycket av filmen utspelar sig i är extraordinärt häftigt ja, rent av vackert. Överhuvudtaget är miljöerna vackra och kongeniala och gör mycket för filmen. Polanski gör också det mesta av dem.
Book Of Eli
Nej, nej, nej. Det här var ingen bra film. Två timmar bortkastade på vad som mest verkat varit en övning i kamerateknik och effekter för bröderna Hughes. Historien kan bäst beskrivas som ett halvdant datorspel, utan nerv och med en överspänd Denzel som vandrar runt och leker tuffing.
Jag var illa uttråkad av den här filmen och av den ansträngda religiösa tonen. Manusförfattaren, med benäget bistånd från de så kallade regissörerna, lämnar publiken med en hög av dialog och scener som bäst kan beskrivas som utkast till ett datorspel. Ingen nerv, ingen historia.
Underkänt. Och det med besked. Och vilket slut sen, ett WTF-ögonblick av rang. Om inte filmen redan då sjunkit ner i gyttjan så gjorde den det då.
Nej, låt det här filmen sova i frid. It'll hurt your eyes… and your brain!
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 23 January 2011 - 00:59
Winter is Coming
Posted 23 January 2011 - 12:05
Ett tag sen jag såg den, men minns att jag mest tyckte den var skön underhållning där hjärncellerna fick vila ett tag. Inget fel i det, kan behövas ibland.
Tolkar det som att filmen gav dig mer än det gjorde mig?
Ah, får en flashback till "A Serious Man" där vi även tyckte väldigt olika.The Ghost Writer
Show no mercy! Härligt att få läsa en skön sågning för det händer alltför sällan. Ja, då vet vi vilken film du INTE kommer rösta på i turneringen!Book Of Eli
..
Nej, låt det här filmen sova i frid. It'll hurt your eyes… and your brain!
Posted 23 January 2011 - 12:40
Absolut, den vinner en del på att den har en stoy också, och inte bara snyggt pang-pang som se senare årens hjärndöda actionstänkare.Ett tag sen jag såg den, men minns att jag mest tyckte den var skön underhållning där hjärncellerna fick vila ett tag. Inget fel i det, kan behövas ibland.
Säkert.Tolkar det som att filmen gav dig mer än det gjorde mig?

Posted 23 January 2011 - 12:44
Hehe. Ja, jag anade att Dante 01 gav dig mer än mig.
...
Scott Pilgrim vs. the World
An epic of epic epicness.
4/5
Posted 23 January 2011 - 15:19
In the year 2019, a plague has transformed most every human into vampires
Bra film
Betyg: 4 av 5
Resident Evil - Afterlife
Zombies zombies zombies
Betyg: 3 av 5
Jonah Hex
Underhållande
Betyg: 3 av 5
Barbarossa (2009) - IMDb
Hade ingen aning om vad denna film handlade om, visste att Rutger Hauer var Barbarossa men inte mycket mer.
Fick för mig att det var en pirat film, men vad fel jag hade
Barbarossa är en tysk kejsare som levde på 1100-talet och som vill utöka sitt rike och lägger stad för stad under sig nere i Italien.
Men när han kommer till Milano så stöter han på motstånd. Många år tidigare när han varit på genomresa så blev han räddad av en ung pojke Alberto från ett vildsvin och gav då honom en dolk som tack.
Nu är Alberto vuxen och när de två möts igen när Milano är under belägring så skonar Barbarossa Alberto pga dolken.
Självklart så har vi svek och förräderi som gör att Milano faller, och det hårt.
Man får följa deras historia under ett par år och ibland var det lite svårt att hänga med i hoppen tidsmässigt. Har det gått ett par dagar, månader eller år?
Alberto blir senare ledaren för motståndsrörelsen om man nu kan kalla det så, för att återuppliva/bygga upp Milano på nytt som Barbarossa jämnade till marken ett antal år tidigare.
Betyg 3 av 5
Hade jag sett denna film själv så är jag tveksam om jag sett klart den, nu blev det lite mer intressant eftersom vi försökte pussla ihop bitarna historiskt under filmens gång.
Jag erkänner, jag gillar att prata medan jag tittar på film
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 23 January 2011 - 15:23
Max är en överaktiv pojke med ett hett temprament. Innom honom bor där ett vilddjur som ibland släpps lös och gör saker som som han sedan ångrar.
En dag iklädd sin monsterdräkt så slår det över totalt för honom och han hamnar i en fantastisk värld full av depprimerade människoätande monster. Där blir han kung.
Baserad på en berömd bilderbok vid samma namn.
Filmen är välgjord och de har verkligen lyckats får monsterna att visa känslor. Men den är också långtråkig och depprimerande.
5,5/10
Edited by Crusader, 23 January 2011 - 15:23.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 January 2011 - 16:18
Välgjort som alltid av Pixar om leksakerna som blir dumpade när barnet växt upp. Vart ska de nu ta vägen? Vi får följa deras äventyr ut i den stora världen. Kreativt med ett manus som har roliga och intressanta idéer. Skådespelarröster som passar utmärkt till sina respektive karaktärer. Allt uppbackat av filmmusik som fyller sin funktion.
Dock ska jag erkänna att jag inte är helt lyrisk över filmen – den fyller sin funktion som underhållning för stunden. Men storyn är lite för enkel för mitt tycke. Charmig och välgjord, ja visst, men det krävs lite mer för att jag ska bli helt såld. Något Disney sällan lyckas med då de har svårt för att ta steget utanför familjealbumet.
3/5
Posted 23 January 2011 - 18:25
-I don't actually know who you are.
-Really? You don't recognize me?
-Are you in Depeche Mode?
2/5
Edited by Wylie Times, 23 January 2011 - 18:25.
-Gangstagrass

This topic is locked