Jump to content

Photo

SFN tittar på film - Förslagstråd

• Please log in to reply
470 replies to this topic

#401 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 01 August 2016 - 15:16

Jag har kollat igenom Hitchcock-filmerna och dom allra flesta verkar intressanta att se.

Cruz, vill du att vi tar bort dom filmerna som du var minst intresserad av? (Rope (1948), To Catch a Thief (1955), The Wrong Man (1956), Frenzy (1972) och Family Plot (1976))

Pussla ihop det är nog rätt lätt. :) Bara att köra enlig mitt förslag med Tarzan ena vecka, Hitchcock den andra och sedan Garbo den tredje. Sedan börjar man om. Eller något sådant. En film i veckan låter i alla fall vettigt. I alla fall nu under sommaren, så får man se sedan om man vill öka på det framöver eller ej. Det viktiga är i alla fall att inte stressa. Jag ser hellre en film i veckan och tar mig tid att se den och skriva om filmupplevelsen helhjärtat, än att trycka in och se 3-4 filmer i veckan där man får stressa sig igenom alla och skriva korta och tråkiga omdömen. Eller ja, tråkiga kan dom ju bli ändå, men ni fattar vad jag menar. ;)

Är vi nöjda med urvalet av Garbo-filmer eller vill vi lägga till, ta bort eller ändra om bland dom? :)

Det kommer nog att bli så att dom olika filmfesterna blir olika långa, om man medvetet inte bestämmer att man bara ska se X antal filmer av varje.

Edited by Garm, 01 August 2016 - 15:16.

#402 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 August 2016 - 16:47

Jag har kollat igenom Hitchcock-filmerna och dom allra flesta verkar intressanta att se.

Cruz, vill du att vi tar bort dom filmerna som du var minst intresserad av? (Rope (1948), To Catch a Thief (1955), The Wrong Man (1956), Frenzy (1972) och Family Plot (1976))

Nej, de kan vara kvar. Var mäst om ni tyckte att listan blev för lång. :)

Pussla ihop det är nog rätt lätt. :) Bara att köra enlig mitt förslag med Tarzan ena vecka, Hitchcock den andra och sedan Garbo den tredje. Sedan börjar man om. Eller något sådant. En film i veckan låter i alla fall vettigt. I alla fall nu under sommaren, så får man se sedan om man vill öka på det framöver eller ej. Det viktiga är i alla fall att inte stressa. Jag ser hellre en film i veckan och tar mig tid att se den och skriva om filmupplevelsen helhjärtat, än att trycka in och se 3-4 filmer i veckan där man får stressa sig igenom alla och skriva korta och tråkiga omdömen. Eller ja, tråkiga kan dom ju bli ändå, men ni fattar vad jag menar. ;)

Jo, jag förstår och håller med. :)

Är vi nöjda med urvalet av Garbo-filmer eller vill vi lägga till, ta bort eller ändra om bland dom? :)

Garbo har jag, som sagt, ingen koll på så jag litar på erat omdömme. ;)

Det kommer nog att bli så att dom olika filmfesterna blir olika långa, om man medvetet inte bestämmer att man bara ska se X antal filmer av varje.

Vi har 16 andra Tarzan filmer att lägga till när vi är klara med de första 12 så där är det inga problem. ;) Sedan kan man lägga till någon ny serie när den ena tar slut om vi vill. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#403 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 01 August 2016 - 17:55

Jo, filmer finns det ju alltid att se har vi ju märkt. Och nya förslag tillkommer lite då och då. Vi skulle ha lite att göra om man ska se allt som föreslås. :lol:

Men så bra, då börjar ju bilden att klarna när det gäller Tarzan och Hitchcock.

XC: Vill du lägga till eller ta bort några filmer från din och min lista över Garbo-filmer? Vi skulle kunna försöka att sammanställa något i kronologisk ordning så vi vet vad man ska skaffa fram och i vilken ordning det ska ses. Cruz litar på oss, så jag antar att vi får försöka att backa upp det hela nu. ;)

Edited by Garm, 01 August 2016 - 17:56.

#404 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 August 2016 - 11:06

Det här är den fullständiga listan när jag slår ihop våra filmer, som inkluderar Gösta Berlings Saga:

• A Woman of Affairs--1928 (Drama)
  • Anna Christie --1930 (Drama Romance)
  • Anna Karenina --1935 (Drama Romance)
  • Camille --1936 (Drama Romance)
  • Flesh and the Devil--1926 (Drama Romance)
  • Grand Hotel --1932 (Drama Romance)
  • Gösta Berlings Saga (Saga of Gosta Berling) --1924 (Drama Romance)
  • Hollywood Party --1934 (Comedy Musical)
  • Joyless Street --1925 (Drama)
  • Mata Hari --1931 (Drama Romance)
  • Ninotchka --1939 (Comedy Romance)
  • Queen Christina --1933 (Biography Drama History Romance War)
  • The Divine Woman --1928 (director Victor Sjöström "Seastrom")
  • Wild Orchids --1929 (Drama Romance)

Eller i kronologisk ordning:

• Gösta Berlings Saga (Saga of Gosta Berling) --1924 (Drama Romance)
  • Joyless Street --1925 (Drama)
  • Flesh and the Devil--1926 (Drama Romance)
  • A Woman of Affairs--1928 (Drama)
  • The Divine Woman --1928 (director Victor Sjöström "Seastrom")
  • Wild Orchids --1929 (Drama Romance)
  • Anna Christie --1930 (Drama Romance)
  • Mata Hari --1931 (Drama Romance)
  • Grand Hotel --1932 (Drama Romance)
  • Queen Christina --1933 (Biography Drama History Romance War)
  • Hollywood Party --1934 (Comedy Musical)
  • Anna Karenina --1935 (Drama Romance)
  • Camille --1936 (Drama Romance)
  • Ninotchka --1939 (Comedy Romance)

Jag har väl inget att tillägga egentligen, mer än att jag inte tittat efter hur tillgänglig GBS är.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#405 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 02 August 2016 - 22:53

GBS går att få tag på om man vill.

Jag har dock inte kollat upp om jag kan få tag på alla som du listade, men kan kolla upp det någon dag.

Om det sökandet ger grönt ljus och om Cruz inte har några invändningar på Garbo-listan, så kan vi sedan spika den med.

Det känns som att vi är rätt nära att kunna starta upp det hela snart. Trevligt.

Det ska bli intressant att se om man mäktar med att se all gammal film. :P

Tack för listningen föresten. :)

#406 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 August 2016 - 07:20

Ja, det hela ser bra ut för mig. :) Förhoppningsvis kommer vi faktiskt till start och inte fastnar i limbo under ett halvår igen. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#407 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 August 2016 - 10:58

Förutom Garbo, har jag inte kollat så noga på vilka filmer som går att få tag på... Lat som jag är litar jag på att det går att lösa "efterhand".

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#408 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 05 August 2016 - 00:28

Jag kan börja när som helst. Typ nästa vecka kanske är ett bra förslag, eller vad säger ni andra? Har ni några önskemål om i vilken ordning som ni vill se dom olika filmfesterna, eller blir följande formel bra?

Förslag: Vecka 32 Tarzan. Vecka 33 Hitchcock. Vecka 34 Garbo. Vecka 35 Tarzan. Vecka 36 Hitchcock. Vecka 37 Garbo. Och så vidare.

Ordningen spelar ingen roll för mig. Inte heller om vi slaviskt följer den eller om man vill ändra under filmtittandets gång. Inte heller om vi vill ändra om något, det kanske är så att vi alla tröttnar på en av filmgrupperna efter ett tag och då finns det ju ingen anledning att vi tvingar oss att se resterande filmer som är kvar. Livet är för kort för sådant tvång.

Jag kommer att fixa fram filmerna som vi ska se allteftersom. Om det är någon film som jag inte kan få tag på eller som är alldeles för omständig att få tag på, så kommer jag att hoppa över den. Men förhoppningsvis så ska det inte behöva hända.

#409 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 05 August 2016 - 03:09

Låter bra för min deal. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#410 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 August 2016 - 11:10

OK: Ett utkast till schema följer...

• v32 | Tarzan-vecka i SFN's FilmFest | Tarzan the Ape Man --1932
  • v33 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | Blackmail --1929
  • v34 | Garbo-vecka i SFN's FilmFest | Gösta Berlings Saga (Saga of Gosta Berling) --1924
  • v35 | Tarzan-vecka i SFN's FilmFest | Tarzan and His Mate --1934
  • v36 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | The Man Who Knew Too Much --1934
  • v37 | Garbo-vecka i SFN's FilmFest | Joyless Street --1925
  • v38 | Tarzan-vecka i SFN's FilmFest | Tarzan Escapes --1936
  • v39 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | The 39 Steps --1935
  • v40 | Garbo-vecka i SFN's FilmFest | Flesh and the Devil--1926
  • v41 | Tarzan-vecka i SFN's FilmFest | Tarzan Finds a Son! --1939
  • v42 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | The Lady Vanishes --1938
  • v43 | Garbo-vecka i SFN's FilmFest | A Woman of Affairs--1928
  • v44 | Tarzan-vecka i SFN's FilmFest | Tarzan's New York Adventure --1942
  • v45 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | Rebecca --1940
  • v46 | Garbo-vecka i SFN's FilmFest | The Divine Woman --1928
  • v47 | Tarzan-vecka i SFN's FilmFest | Tarzan Triumphs --1943
  • v48 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | Saboteur --1942
  • v49 | Garbo-vecka i SFN's FilmFest | Wild Orchids --1929
  • v50 | Tarzan-vecka i SFN's FilmFest | Tarzan’s Desert Mystery --1943
  • v51 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | Shadow of a Doubt --1943
  • v52 | Garbo-vecka i SFN's FilmFest | Anna Christie --1930
  • v1 | Tarzan-vecka i SFN's FilmFest | Tarzan and the Amazons --1945
  • v2 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | Notorious --1946
  • v3 | Garbo-vecka i SFN's FilmFest | Mata Hari --1931
  • v4 | Tarzan-vecka i SFN's FilmFest | Tarzan and the Leopard Woman --1946
  • v5 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | Rope --1948
  • v6 | Garbo-vecka i SFN's FilmFest | Grand Hotel --1932
  • v7 | Tarzan-vecka i SFN's FilmFest | Tarzan and the Huntress --1947
  • v8 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | Strangers on a Train --1951
  • v9 | Garbo-vecka i SFN's FilmFest | Queen Christina --1933
  • v10 | Tarzan-vecka i SFN's FilmFest | Tarzan and the Mermaids --1948
  • v11 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | Rear Window --1954
  • v12 | Garbo-vecka i SFN's FilmFest | Hollywood Party --1934
  • v13 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | To Catch a Thief --1955
  • v14 | Garbo-vecka i SFN's FilmFest | Anna Karenina --1935
  • v15 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | The Man Who Knew Too Much --1956
  • v16 | Garbo-vecka i SFN's FilmFest | Camille --1936
  • v17 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | The Wrong Man --1956
  • v18 | Garbo-vecka i SFN's FilmFest | Ninotchka --1939
  • v19 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | Vertigo --1958
  • v20 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | North by Northwest --1959
  • v21 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | Psycho --1960
  • v22 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | The Birds --1963
  • v23 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | Marnie --1964
  • v24 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | Frenzy --1972
  • v25 | Hitchcock-vecka i SFN's FilmFest! | Family Plot --1976

Vi kommer hålla på ett tag... :P

Jag har ett CSV-kalkylblad för den som vill infoga schemat i en kalender.

fqq5BYam.jpg

#411 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 07 August 2016 - 00:18

:hick: Man blir nästan lite mörkrädd när man ser hur långt den där listan sträcker sig. :P :lol2:

Sedan kanske det tillkommer fler filmer under tiden. Cruz nämnde ju något om att det t.ex. finns flera Tarzan-filmer att ta av. :blink: ;)

Att få en notis varje vecka som påminnelse vore kanske en bra ide. Speciellt för alla oss som har ett teflonminne. :D

Edited by Garm, 07 August 2016 - 00:25.

#412 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 07 August 2016 - 06:06

Nästan ett år. :o :P Jo, en kalender kan hjälpa. Moderna datorer skippar ju att visa veckonummer. :bang: 

Ja, där är 16 Tarzan filmer att lägga till. Vi får se efter vi har sett hur hur vi känner. Eller ska vi lägga till dem redan nu? :D

Sedan kan det ju hända att vi tar en mindre paus också om vi blir sugna på att se andra filmer. Halloween närmar sig. :whistle:

-Sora, Kingdom Hearts

#413 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 August 2016 - 09:01

Min tanke blev lite: "Vad sjutton har jag givit mig in på?" ... och "Är det logiskt att redan nu bli sugen på Tarzan-stumfilmerna?". :P

Det här excelarket skall vara klart att importera i en kalender, den bygger på en mall för Google Calendar men torde vara byggd på en någon typ av standard. Den lägger in en påminnelse varje måndag för veckans film.

Förstår problematiken med veckonummer. Jag hade länge en separat app installerad bara för att visa veckonummret på startskärmen, numera har jag en kalender app som faktiskt visar veckonummer.

fqq5BYam.jpg

#414 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 08 August 2016 - 15:56

Jag har fixat fram dom tre första filmerna i varje serie. :D Rätt skönt att man nu kan ta ledigt fram till vecka 41 och bara se på film. ;)

Jag är inte främmande för att se stumfilmerna när det gäller Tarzan. Jag orkar dock inte att fixa fram dom just nu, men vi behöver kanske inte se allt i kronologisk ordning utan kan kanske klämma in stumfilmerna på något annat ställe i schemat? Typ på slutet av XCs eminenta schema så är det ju bara Hitchcock-filmer kvar, där kanske det skulle vara skönt att kunna varva det med stumfilmerna med Tarzan varannan vecka? :)

Förresten, var håller vi till med våra omdömen? I Senast Sedda Film-trådem eller skapar vi 3 nya trådar, en för varje filmserie?

Edited by Garm, 08 August 2016 - 15:57.

#415 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 08 August 2016 - 20:01

Jag tror att det blir bäst med nya filmtrådar. Lättare att hålla reda på dem (inte för att Senast Sedda film är överaktib längre, precis. :P ) och lättare för andra att hänga med om de vill. :)

-Sora, Kingdom Hearts

#416 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 August 2016 - 21:00

Tror också det blir bäst med 3 trådar, även om det bara blir vi tre.

fqq5BYam.jpg

#417 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 10 August 2016 - 00:46

Låter bra. Blir kul att se vem som blir först ut och får skapa trådarna, eller om vi sitter och väntar ut varandra. :P

#418 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 August 2016 - 17:21

Jag har skapt dem... Tyckte det var lika bra då jag har bbc-koder för veckorna i excel och därmed lätta att filtrera/separera.

fqq5BYam.jpg

#419 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 12 August 2016 - 19:45

Du är en klippa XC! Bra att du fixade till trådarna åt oss. Tack. :)

#420 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 November 2016 - 18:49

OK pojkar -- nu har jag uppdaterat filmlistorna i trådarna. Hittar ni något fel hojta till.

Veckonumreringen är vecka följt av veckodag (1=mån; 4=tors).

v23.4 = torsdag vecka 23.

fqq5BYam.jpg

#421 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 04 November 2016 - 23:41

Skulle precis fråga om det. Blev lite förvirrad. :P Trodde först att 4:an stod för 4 filmer den veckan. :o

-Sora, Kingdom Hearts

#422 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 05 November 2016 - 03:10

Jag ska skumma igenom listorna lite så får vi se. Skulle givetvis ha gjort det tidigare, men teflonminnet strikes back.

#423 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 November 2016 - 11:28

Skulle precis fråga om det. Blev lite förvirrad. :P Trodde först att 4:an stod för 4 filmer den veckan. :o

"För bästa effekt, se filmen 4ggr". :lol2:
Jag hade givetvis kunnat lagt in i formeln som genererar BBC-koden att den skulle byta ut siffran mot veckodag -- men det kändes som en overkill. Jag ville bara markera att det handlade om undantagsvecka med två filmer och att det inte blivit fel i numreringen.

Jag ska skumma igenom listorna lite så får vi se. Skulle givetvis ha gjort det tidigare, men teflonminnet strikes back.

Tack, jag har kollar igenom dem 2 gånger nu, men det är alltid bäst om ett extra par ögon (eller två) checkar av dem med. :)

fqq5BYam.jpg

#424 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 November 2016 - 03:46

Finns där någon huvudlista över alla filmerna vi ska se? Alltså inte efter typ?
-Sora, Kingdom Hearts

#425 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 November 2016 - 16:20

Absolut:

• v32.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan the Ape Man --1932
  • v33.1 | Hitchcock-vecka! | Blackmail --1929
  • v34.1 | Garbo-vecka! | Gösta Berlings Saga (Saga of Gosta Berling) --1924
  • v35.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan and His Mate --1934
  • v36.1 | Hitchcock-vecka! | The Man Who Knew Too Much --1934
  • v37.1 | Garbo-vecka! | Joyless Street --1925
  • v38.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan Escapes --1936
  • v39.1 | Hitchcock-vecka! | The 39 Steps --1935
  • v39.4 | Hitchcock-vecka! | Young and Innocent --1937
  • v40.1 | Garbo-vecka! | Flesh and the Devil--1926
  • v41.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan Finds a Son! --1939
  • v42.1 | Hitchcock-vecka! | The Lady Vanishes --1938
  • v43.1 | Garbo-vecka! | A Woman of Affairs--1928
  • v44.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan's Secret Treasure --1941
  • v45.1 | Hitchcock-vecka! | Rebecca --1940
  • v45.4 | Hitchcock-vecka! | Mr. & Mrs. Smith --1941
  • v46.1 | Garbo-vecka! | The Divine Woman --1928
  • v47.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan's New York Adventure --1942
  • v48.1 | Hitchcock-vecka! | Suspicion --1941
  • v48.4 | Hitchcock-vecka! | Saboteur --1942
  • v49.1 | Garbo-vecka! | Wild Orchids --1929
  • v50.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan Triumphs --1943
  • v51.1 | Hitchcock-vecka! | Shadow of a Doubt --1943
  • v51.4 | Hitchcock-vecka! | Spellbound --1945
  • v52.1 | Garbo-vecka! | Anna Christie --1930
  • v1.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan’s Desert Mystery --1943
  • v2.1 | Hitchcock-vecka! | Notorious --1946
  • v3.1 | Garbo-vecka! | Mata Hari --1931
  • v4.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan and the Amazons --1945
  • v5.1 | Hitchcock-vecka! | Rope --1948
  • v5.4 | Hitchcock-vecka! | Under Capricorn --1949
  • v6.1 | Garbo-vecka! | Grand Hotel --1932
  • v7.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan and the Leopard Woman --1946
  • v8.1 | Hitchcock-vecka! | Strangers on a Train --1951
  • v9.1 | Garbo-vecka! | Queen Christina --1933
  • v10.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan and the Huntress --1947
  • v11.1 | Hitchcock-vecka! | Rear Window --1954
  • v11.4 | Hitchcock-vecka! | Dial M for Murder --1954
  • v12.1 | Garbo-vecka! | Hollywood Party --1934
  • v13.1 | Tarzan-vecka! | Tarzan and the Mermaids --1948
  • v14.1 | Hitchcock-vecka! | To Catch a Thief --1955
  • v15.1 | Garbo-vecka! | Anna Karenina --1935
  • v16.1 | Hitchcock-vecka! | The Man Who Knew Too Much --1956
  • v17.1 | Garbo-vecka! | Camille --1936
  • v18.1 | Hitchcock-vecka! | The Wrong Man --1956
  • v19.1 | Garbo-vecka! | Ninotchka --1939
  • v20.1 | Hitchcock-vecka! | Vertigo --1958
  • v21.1 | Hitchcock-vecka! | North by Northwest --1959
  • v22.1 | Hitchcock-vecka! | Psycho --1960
  • v23.1 | Hitchcock-vecka! | The Birds --1963
  • v24.1 | Hitchcock-vecka! | Marnie --1964
  • v24.4 | Hitchcock-vecka! | Torn Curtain --1966
  • v25.1 | Hitchcock-vecka! | Frenzy --1972
  • v26.1 | Hitchcock-vecka! | Family Plot --1976

Edited by Garm, 06 December 2016 - 03:49.

fqq5BYam.jpg