Jag har kollat igenom Hitchcock-filmerna och dom allra flesta verkar intressanta att se.
Cruz, vill du att vi tar bort dom filmerna som du var minst intresserad av? (Rope (1948), To Catch a Thief (1955), The Wrong Man (1956), Frenzy (1972) och Family Plot (1976))
Pussla ihop det är nog rätt lätt.
Bara att köra enlig mitt förslag med Tarzan ena vecka, Hitchcock den andra och sedan Garbo den tredje. Sedan börjar man om. Eller något sådant. En film i veckan låter i alla fall vettigt. I alla fall nu under sommaren, så får man se sedan om man vill öka på det framöver eller ej. Det viktiga är i alla fall att inte stressa. Jag ser hellre en film i veckan och tar mig tid att se den och skriva om filmupplevelsen helhjärtat, än att trycka in och se 3-4 filmer i veckan där man får stressa sig igenom alla och skriva korta och tråkiga omdömen. Eller ja, tråkiga kan dom ju bli ändå, men ni fattar vad jag menar. ![]()
Är vi nöjda med urvalet av Garbo-filmer eller vill vi lägga till, ta bort eller ändra om bland dom? ![]()
Det kommer nog att bli så att dom olika filmfesterna blir olika långa, om man medvetet inte bestämmer att man bara ska se X antal filmer av varje.
Edited by Garm, 01 August 2016 - 15:16.