Nja jag vet inte om den har så mycket gemensamt med Escape from NY annat än ett sargat avstängt och kaotiskt Manhattan. Det här är mer jordnära och mänskligt. (Ingen Snake Plissken) Men väldigt bra ändå.På din beskrivning låter det lite som "Flykten från NY"...och därför ska det genast kolla upp
Vad läser du just nu?
Posted 28 June 2006 - 22:54
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 29 June 2006 - 04:40
Vad tycker ni förresten om 52? 8e veckan, och det har en rätt trög utveckling tycker jag.. Men jag förväntade mig inte ngt annat om detta skulle sträcka sig nu ett helt år
Posted 01 July 2006 - 15:56
Jag gillar den här moderniseringen av Golden age Sandman mer och mer. Här är det riktigt härlig Raymond Chandler stil på handlingen och Wagner backar inte för ämnen som rasism, barnövergrepp och social misär. Det enda negativa var teckningarna i The Face. Guy Davis tog ett avbrott i dom här arcen och medan The Brute var helt ok tecknad av RG Taylor så var John Watkiss teckningar i The Face riktigt usla.
Synd också att DC inte fortsatte ge ut två arc per samling, med totalt 71 nummer (inräknat en annual) kommer det ta evigheter innan dom samlat allt.
-Gangstagrass
Posted 01 July 2006 - 16:48
Posted 01 July 2006 - 17:06
Har fortsatt även läst 52 som hållit måttet de första 2 månaderna. Hoppas nivån inte sjunker under resterande 10 månader
Edited by super85, 01 July 2006 - 17:07.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 01 July 2006 - 23:08
last.fm Filmtipset
Posted 02 July 2006 - 22:57
Har också läst färdigt James Robinsons 8 delars Batman/Detective story "Face The Face" riktigt jäkla bra tycker jag. Batmans "One Year Later" story var verkligen läsvärd. Nu väntar man på Grant Morrisons och Andy Kuberts första nummer. Och Paul Dini på Detective!.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 08 July 2006 - 12:24
last.fm Filmtipset
Posted 08 July 2006 - 14:10
Y börjar däremot kännas tröttsam. Det är tur att den snart är inne på sista året så det kan avslutas innan det blir dåligt.
Jag har även läst hela Ultimate Galactus serien som väl var lite så där. Det var en bra set up i Ultimate Nightmare men jag tyckte inte riktigt att resten levererade.
-Gangstagrass
Posted 08 July 2006 - 15:20
last.fm Filmtipset
Posted 19 July 2006 - 01:52
Edited by Psylocke, 19 July 2006 - 01:58.
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter
Posted 20 July 2006 - 10:33
Hela Midnight nation, en några år gammal serie från Top Cow. Rätt så bra faktiskt, spännande och cool. Verkligen inget fan av Top Cow, men det här dög mer än väl.
Kraven's last hunt. Jag har letat som en galning efter den här serien i flera år på loppmarknader, antikvariat m.m. Det kändes ju onekligen som att jag som ju är ett Spidde-fan måste ha läst denna story som alla snackar om. Det var först förra veckan det slog mig att man kanske kunde tanka den. Och efter lite letande hittade jag den. Jag förstår visserligen vad alla snackar om, men riktigt så bra som jag hade väntat mig var den inte. Tyvärr...dock en mycket, mycket bra serie som känns lite annorlunda jämfört med den tidens Spidde-storys. Spännande, cool, underhållande, välskriven m.m. Ett "måste" antar jag...
Senaste numret av Runaways (kom igår) - Riktigt jävla bra! Bra upplösning, lite sorglig dock...ska bli spännande att läsa fortsättningen.
Eternals 2 (kom också igår) - fortsätter det så här kommer det här vara något att minnas länge...riktigt bra!
Senaste All Star Batman & Robin - En reko titel, dock har det blivit lite sämre de senaste numren...man väntar sig mer från så här tunga namn
last.fm Filmtipset
Posted 20 July 2006 - 22:27
last.fm Filmtipset
Posted 26 July 2006 - 23:04
Civil War: Young Avengers & Runaways #1. Första numret av ännu en Civil War-titel. Marvel försöker göra det så stort som möjligt, och försöker casha in så mycket det bara går. Genom att låta två av deras häftigaste superhjältegrupper just nu mötas i en specialare får respektive grupps fans upp ögonen för den andra gruppen, och så gör man för att sälja mer tidningar på ett smart sätt! Hyfsat underhållande ändå...
Och nästa grej är betydligt tyngre och mer efterlängtad (i alla fall av de flesta
Grant Morrison's första nummer av Batman, Batman 655!!! Det börjar riktigt bra...spännande, intressant och väldigt välskrivet...Morrison gör det igen...och Alfred nämner Artemis Fowl
last.fm Filmtipset
Posted 28 July 2006 - 20:26
Vi kan börja med det första och i särklass största numret..!
Daredevil #87: Avslöjandet av den andra Daredevil! Innehåller den häftigaste rutan jag sett på länge.. Dessutom bjuder Brubaker på ännu ett chockavslöjande på sista sidan! Högklassigt nummer.
New Avengers #22: Respekt till Luke Cage! Detta är också numret som avgör varför jag tycker han och Jessica Jones är det mest intressanta paret i MU. Bästa NA numret på länge. Även en bra tie-in i Civil War sammanhang.
52 #12: Skönaste scenen i Marvel-familjen någonsin. Captain Marvel har blivit galen av ansvaret som den "nya Shazam". Hans "konversation" med de sju dödssynderna är hysterisk också. Handlingen i 52 får sig ett påtryck i större skalor än tidigare. Mkt läsvärt 52 denna veckan.
Exiles #84: Ni har förmodligen redan hört om att Claremont ska ta över denna titel. Kolla bara hur avlösningen går till. Ett måste för Exiles-fans.
Posted 29 July 2006 - 00:05
Nej nej nej...! NU glömde du bort ytterligare titlar som förtjänar att nämnas
![]()
Vi kan börja med det första och i särklass största numret..!
Daredevil #87: Avslöjandet av den andra Daredevil! Innehåller den häftigaste rutan jag sett på länge.. Dessutom bjuder Brubaker på ännu ett chockavslöjande på sista sidan! Högklassigt nummer.
New Avengers #22: Respekt till Luke Cage! Detta är också numret som avgör varför jag tycker han och Jessica Jones är det mest intressanta paret i MU. Bästa NA numret på länge. Även en bra tie-in i Civil War sammanhang.
52 #12: Skönaste scenen i Marvel-familjen någonsin. Captain Marvel har blivit galen av ansvaret som den "nya Shazam". Hans "konversation" med de sju dödssynderna är hysterisk också. Handlingen i 52 får sig ett påtryck i större skalor än tidigare. Mkt läsvärt 52 denna veckan.
Exiles #84: Ni har förmodligen redan hört om att Claremont ska ta över denna titel. Kolla bara hur avlösningen går till. Ett måste för Exiles-fans.
Shit...missade en hel del där...får ta och kolla upp några av de där i helgen
last.fm Filmtipset
Posted 04 August 2006 - 18:22
Posted 06 August 2006 - 01:17
Jag har just läst ur The Couriers och blev inte besviken. Den skiljer avsevärt i stil och berättande mot för DMZ och Local (som jag läst första numret av) Det här är ren och skär action i bästa Hong Kong stil. Rob Gs teckningar är väldigt mangainspirerande vilket också förstärks av berättarstilen. Om jag skulle jämföra med nåt annat (förutom manga action) så skulle jag säga Global Frequency för den härliga non-stop action känslan som båda serierna förmedlar. Språket är också lite mer åt det håll man är van att läsa i Warren Ellis serier.
The Couriers is a fast-paced action-adventure comic set in New York City, featuring Moustafa and Special: mercenary couriers. They do the work the normal couriers are only barely aware of: intelligence, large cash transfers, protection, assassinations, blockade-running... you name it.
Edited by Wylie Times, 06 August 2006 - 01:27.
-Gangstagrass
Posted 09 August 2006 - 22:32
last.fm Filmtipset
Posted 09 August 2006 - 22:53
Posted 10 August 2006 - 00:22
Åhå, jag får kanske ta och kolla upp den.Jag har läst Grant Morrisons WE3 ikväll...skulle nog vilja rekommendera den, speciellt till Wylie Times!
-Gangstagrass
Posted 10 August 2006 - 10:06
Dialogen känns Whedon-rapp och storyn håller rätt hyfsat. Kan definitivt rekomendera den för Buffyfans, men även för icke Buffyfans som gillade den stämning som fanns i 2099-titlarna hos Marvel.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 15 August 2006 - 12:03
av Brian Wood och Becky Cloonan.
Demo är 12 fristående berättelser om unga människor som befinner sig i ett avgörande vägskäl i livet. Berättelserna i början handlar mycket om personer som har superkrafter och hur dom hanterar det på ett mer vardagligt och icke-typiskt DC/Marvel sätt. Det kanske låter tråkigt men det är väldigt bra. Brian Wood kättrar snabbt uppåt på min lista över favoritförfattare. Becky Cloonan gör också ett mycket imponerande jobb som tecknare här då hon byter stil i varje nummer,allt från mangastil till Sin City inspirerad skuggstil.
-Gangstagrass
Posted 18 August 2006 - 19:30
Jag har precis läst Marvels "Eternals" #1 och #2! Och jag är helt begeistrad! Fantastiskt vacker och välskriven serie! Kan knappt vänta tills #3 dimper ner i brevlådan om någon vecka!
Jag väntar nu också spänt på Garth Ennis nya "The Boys" - #1 bör komma i brevlådan samtidigt som Eternals #3. Sen väntar jag också på "Elephantmen" #1 (Image Comics) i samma leverans.
Mycket nytt och trevligt just nu!
PS! Snart släpps väl också Jim Lee's "Wildstorm: Wildcats". Den lär bli en höjdare också!
Posted 19 August 2006 - 01:03
av Alan Moore och Gene Ha
Det fortsätter i lika bra stil som tidigare och knyts ihop på ett mycket bra sätt. Jag inser nu, lite försent att man helst ska läsa dom 12 första numren i ett svep eftersom dom hänger ihop som ett långt arc egentligen eller som en TV-säsong som Moore ville efterlikna. Nu är jag förstås väldigt upprörd över att det inte blev fler några "säsonger" för det här är, tillsammans med LoEG den bästa ABC titeln. Förvisso finns även The 49ers men det handlar inte om samma personer och jag är väldigt skeptisk mot Beyond the Farthest Presinct som inte Alan Moore har skrivit. Jag får trösta mig med Smax miniserien härnäst...
-Gangstagrass