Jump to content

Photo

Stargateverse Nyheter | Spoilervarning

• Please log in to reply
644 replies to this topic

#401 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 April 2008 - 08:58

SG-1 Pilotavsnittet, Children of the Gods ska göras om och släppas på dvd. Trodde det var ett skämt först men den publicerades inte första april. Låter intressant. :) Bara de inte gör detta istället för en tredje film.

The special edition will not simply be a new cut, but a complete reworking of the film from original footage shot in 1997 -- plus some updates to the visual effects. Some scenes will be dropped to tighten it up, making "Children of the Gods" about seven minutes shorter than the version originally aired on Showtime and currently available on DVD.

The movie will have a new scene, and a slightly different beginning. It will be cut in 16:9 widescreen for the first time, and composer Joel Goldsmith will also revisit the score.

"Children of the Gods" worked well as a television pilot, but the producer's goal now is to make it a stand-alone movie rather than remaking it as a pilot. "Twelve years on, what is worth making is the movie -- the story of 'Children of the Gods' that is the movie," Wright said. "We spent a week or so recutting, editing, pulling some stuff out, updating the visual effects in many cases, [and] cutting out things I thought never belonged there (like the nudity)."

källa
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#402 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 April 2008 - 20:47

Äntligen lite mer info om Stargate Universe. :D läs här
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#403 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 April 2008 - 21:02

Så det är det den nionde symbolen är till för :thumbsup:
Låter ju riktigt spännande.

Hoppas bara dom byter namn på serien.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#404 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 April 2008 - 21:03

Kan bli intressant, men som det låter så är man inte tänd på idén och köra den parallellt med SGA.

Kul också och läsa att man fortfarande vill fortsätta göra SG-1 filmer.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#405 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 06 April 2008 - 09:40

3e serien låter intressant helt klart. Jag ser fram emot att få se den någon dag. Men ja, de vill tydligen inte köra den med SGA, som man gjorde innan tillsammans med SG1 under 3 säsonger. Tycker det är bra egentligen, kan bli kanske lite för mycket Stargate på en gång. Bra om de låter SGA gå för sig själv till den är slut och sen sätter de igång med den 3e serien. Risk annars att en av serierna kan bli lidande när de ska arbeta med 2 samtidigt. Undrar däremot hur de ska dra igång serien. SGA byggdes upp genom S7 av SG1, ska någon SG1 film hantera ärendet eller något från SGA där de hittar någon information i databaserna eller något? Eller kanske den blir helt fristående? Jaja, ska bli intressant. :)

#406 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 06 April 2008 - 13:36

Eller kanske den blir helt fristående?

Det kan nog bli fristående, RCC har ju sagt tidigare att det att serien inte ska vara någon spin-off. hittade texten jag letade efter....

Whatever form the series takes, viewers can definitely expect the same familiar form that has made the franchise a 10-year-old success. "There will be a Stargate, and a team on adventures," Cooper said. "I can tell you what it won't be, which is it really won't be as much of a spin-off of SG-1 as Atlantis was. And it won't be a spin-off of Atlantis. It's going to be a third arm of the franchise that will really stand alone and I think be an entirely new flavor from what we've done before." källa

men man vet ju aldrig de kan ju ändra sig.

Man planerar att börja sända den i Sverige hösten 2008.

(om Stargate Universe) det tror jag knappast, har ju inte ens börjat inspelats. :blink:

#407 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 06 April 2008 - 15:49

Man planerar att börja sända den i Sverige hösten 2008.

(om Stargate Universe) det tror jag knappast, har ju inte ens börjat inspelats. :blink:

:lol: Kanske någon som har åkt in i framtiden, hämtat lite kopior på inspelningen och åkt tillbaka. I SciFi är allt möjligt! :D

#408 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 April 2008 - 16:20

Stargate goes Star Trek... :ph34r:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#409 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 April 2008 - 18:04

Idén om Universe låter ju inte så jäkla hett direkt. Man väntar sig det värsta men hoppas på det bästa.

Winter is Coming

#410 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 10 April 2008 - 10:23

Continuum trailer:

Inte bästa kvalitén men det går att titta på iaf. Ser ut att kunna bli en riktigt bra film, mer påkostad än AoT på något sätt. Men de är ju bara en trailer så vi får se. Tror de är en film jag kan tänka mig att köpa hem till samlingen i sommar. :)

#411 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 10 April 2008 - 11:24

Cool. Jack!!!! :D

Finns en video där Amanda, Ben pratar om filmen.

DVD (R1):
Säsong 4 SGA: info om pris, extra material
Continuum: pris, extra material

Edited by GaterGirl, 10 April 2008 - 11:26.

#412 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 12 April 2008 - 11:20

gästskådespelare i SGA - säsong 5.

Speaking of which - the deals have been closed and we finally have our guest cast in place. And quite the kick-ass guest cast it is:

Major Anne Teldy… Christina Cox
Captain Alicia Vega… Leela Savasta
Sergeant “Dusty” Mehra… Janina Gavankar
Dr. Alison Porter… Nicole de Boer

Edited by GaterGirl, 12 April 2008 - 11:20.

#413 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 12 April 2008 - 18:46

Ojdå, trevligt med både Nicole DeBoer och Christina Cox, kanske värt att kolla in säsong 5. I alla fall med ett halvt öga.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#414 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 April 2008 - 23:40

Håller med, Nicole De Boer bli jag alltid glad av att se :wub:

Winter is Coming

#415 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 13 April 2008 - 10:00

The last time we had a “Hey, where the hell did she come from?” reaction, it was a couple of years ago while watching an equally talented young up-and-comer audition for a two-line part on SG-1. We didn’t cast her because it was such a small part that we figured we could give her a meatier role later in the season. When later came, I called up our local casting director and asked if we could see her again. “Sorry,”he replied. “She’s shooting a pilot in Hawaii.” The pilot: Lost. The actress: Evangeline Lily.

så kan det gå ibland.

#416 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 April 2008 - 20:39

What? Woosley In Charge Of 'Atlantis'?
(S5 spoiler, har postats tidigare här i tråden)...

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#417 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 17 April 2008 - 05:53

En blu-ray utgåva av Continuum kommer också att släppas. länk

Enligt informationen på amazon om Continuum, så kommer den kunna spelas på alla dvdspelare oavsett regionskod. :D

Region: All Regions källa

#418 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 April 2008 - 12:35

Stargate: Continuum trailer premiering Monday!

The long-awaited trailer for the upcoming DVD movie Stargate: Continuum will make its online premiere this Monday, April 21 -- right here at GateWorld!
...

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#419 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 April 2008 - 13:16

Som en uppföljning på min tidigare post om Stargate referenser i Kalle Ankas Pocket (Inlägg: #358, #360, #361 & #362) så petar jag in en till:

Kalle Anka Pocket nr: 270 (Utgivningsår 2002)
Titel: Grobianernas Planet
Synopsis: Farbror Joakim, Kalle och Knattarna undersöker ett tempel i jungeln och Kalle (vem annars? :P ) springer över en start startmekanism till en transportör. De färdas genom vad vi senare får veta ett maskhål. Planeten de kommer till beboddes tidigare av ancients ett högteknologiskt folk som byggde ett maskhålstransportsystem för resor över hela galaxen. Planetens nya invånare (reptiler :P ) är inte av den snälla typen. Nu när ankorna (mest av misstag) visat reptilerna att maskhålsystemet fortfarande fungerar (och var det är placerat) tänker de invadera jorden...

Edited by XC, 19 April 2008 - 13:18.

fqq5BYam.jpg

#420 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 19 April 2008 - 15:01

:lol:

#421 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 21 April 2008 - 07:48

Nu har jag sett teasern. :D Jag säger som Cameron: "This is going to be cool." Verkar bli en del action och space battles.

#422 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 April 2008 - 10:12

Nu har traileraddict.com lagt upp bara inte teaser trailern utan även en ehing the Scenes featurette. Ingen super upplösning kanske, men det duger. Håller med sig GG, ser redan fram emot den.

Stargate: Continuum Teaser Trailer - Trailer Addict

Stargate: Continuum Behind The Scenes - Trailer Addict (viss spoilervarning utfädas).

Edit: Förresten, postern har den postats tidigare? (Också den från Trailer Addict).

Posted Image <<-- Länken i bild leder ingenstans, bara en sida med texten 'No Adult'

Edited by XC, 22 April 2008 - 10:28.

fqq5BYam.jpg

#423 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 24 April 2008 - 17:58

Gillar postern! :) Men är fortfarande lite osäker med huvudbilderna. Undrar om det blir samma på omslaget till DVDn...

Nu kan man förbeställa Stargate: Continuum hos AxelMusic (R1 utgåvan). ;)

DVD Versionen (119,81kr)
Blu-Ray (179,69kr)

Blir en beställning på DVDn för mig, har dessvärre ingen HDTV eller Blu-Ray än. :(

#424 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 24 April 2008 - 18:05

yay, äntligen. tack för infon. :) har väntat på att den skulle släppas där.

edit: ja just ja, ska kanske inte ska beställa riktigt än

Edited by GaterGirl, 24 April 2008 - 18:10.

#425 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 28 April 2008 - 22:39

det där teckensnittet "stargate continuum" har jag. Undrar om det är fan-made? :unsure: fast den ser professionell ut (minus det teckensnittet, kanske bara lagt till det).