Jump to content

Photo

Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie

• This topic is locked This topic is locked
896 replies to this topic

#401 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 September 2006 - 13:37

Aha. Första raden klickar man och håller nere, men underrubriken får man dubbelklicka på för att det ska funka, det hade jag inte förstått innan för det kommer ingen förklarande instruktion när man hovrar över underrubriken. :P

Det är så ytterst sällan som jag ändrar i rubrikerna att jag inte har någon rutin för att använda funktionen, men jag håller med om att det vore bra om det funkade från VNI också.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#402 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 September 2006 - 13:38

Nej. Nej. Testa så får ni se. (Det smidigaste vore ju om man kunde ändra rubriken redan i VNI).

Man kan ju editera en rubrik genom att klicka och hålla nere knappen på den i dess forum. Då behöver man inte öppna hela editera fönstret för det.

vad är det för knapp man ska hålla nere? :unsure: fattar inte.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#403 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 September 2006 - 13:39

Om du står i forumlistningen och vill ändra rubriken i en tråd kan du klicka på rubriken och hålla nere musknappen för att ändra texten. I Firefox står det dessutom hur man gör om man hovrar över rubriken. :)

#404 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 September 2006 - 13:43

Funkar det för icke-mods också? :unsure:

Edit: :hijack:

Edited by XC, 03 September 2006 - 13:44.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#405 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 September 2006 - 13:48

Funkar det för icke-mods också? :unsure:

Edit: :hijack:

nej, men jag är moderator på ett annat forum ( :P ). jag visste inte att det gick, men nu vet jag.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#406 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 September 2006 - 13:59

Som icke-mod borde det funka för trådar man själv skapat. Kanske.. :unsure:

#407 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 03 September 2006 - 14:16

Som icke-mod borde det funka för trådar man själv skapat. Kanske.. :unsure:

nepp. det går inte.

#408 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 September 2006 - 19:13

Tycker att det snart borde komma en ny omgång... :whistle:

#409 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 September 2006 - 19:14

*räcker upp handen*
Tycker jag med
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#410 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 03 September 2006 - 19:20

tycker inte jag. :P vill att någon ska komma med en CitC röst.

#411 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 03 September 2006 - 19:28

Det kommer då jag känner för det :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#412 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 September 2006 - 19:56

Man får bara välja två!! :upset:

#413 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 03 September 2006 - 19:58

Lätt val idag. :) Frasier.

#414 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 03 September 2006 - 20:04

Lätt val idag.

Instämmer. Karneval! ;)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#415 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 03 September 2006 - 20:07

Frasier är väldigt överskattad. Dock inte lika mycket som Seinfeld.

Vad konstigt då missförstod jag ditt inlägg som uttryckligen sa att om vi inte ändrade så skulle du inte rösta längre. Rätt tydligt tyckte jag.

Vad gör det dig eller turneringen om jag röstar eller inte? Det är väl helt upp till mig eller vem som om de vill rösta eller inte och det är ingen utpressing. Jag uttrycker min åsikt och får jag inget ut av att rösta (längre), varför rösta. Sluta läsa in saker jag inte sagt.

#416 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 September 2006 - 20:08

Blev Carnivále för mig också.
Har bara sett första säsongen, och det var bland det mest mysko jag sett på länge.
Någon dag ska jag väl se säsong 2, men innan får jag nog se om säsong 1.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#417 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 September 2006 - 20:53

Jag lär ju vara ensam om att rösta på Spooks, som iofs tappade efter andra säsongen, men som ändå är mycket bra. :wub:

Frasier för att det finns alldeles för lite intelligenta sitcoms här i världen.

Carnivàle är det många nog som röstar på ändå för att den ska gå vidare. Jag har inte sett den i sin helhet jag heller, men kommer att göra det någon dag.

#418 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 03 September 2006 - 21:19

inget ut av att rösta (längre), varför rösta. Sluta läsa in saker jag inte sagt.

Jag läser inte in någonting i dina poster. Särskilt inte när du ovan upprepar exakt samma sak som jag menade med utpressning.

Blev Carnivále för mig också.
Har bara sett första säsongen, och det var bland det mest mysko jag sett på länge.
Någon dag ska jag väl se säsong 2, men innan får jag nog se om säsong 1.

Jag slutade kolla på serien efter första avsnittet för det var så segt och kasst i mina ögon.... Men alla talade så gott om det så jag gick tillbaka och såg om avsnitten som följde efter det och fastnade för serien. Så min rekomendation till folk är - se serien, men skippa första avsnittet :P

Carnivàle är det många nog som röstar på ändå för att den ska gå vidare. Jag har inte sett den i sin helhet jag heller, men kommer att göra det någon dag.

Famous last words :P

#419 Catholic Block

Catholic Block

Commander

• Members
  • 202 posts

Posted 03 September 2006 - 22:56

Carnivàle :wub:
The Office US :urk:

Bäst för er att UK är med i turneringen. Bästa komediserien någonsin! ;)
eternal sunshine of the spotless mind
each pray'r accepted and each wish resign'd

#420 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 04 September 2006 - 00:08

Den är också med i tävlingen så det kommer :)

#421 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 04 September 2006 - 13:03

Jag lär ju vara ensam om att rösta på Spooks

Inte då. :)

Kul att så många röstar på Carnivále också. Jag hade inte väntat mig det med tanke på att den inte visats på svenska TV. (Ja förutom på Canal+ då)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#422 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 04 September 2006 - 17:22

Hulken är det den med Bill Bixby?

Åhh Frasier vidare. :wub:

#423 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 04 September 2006 - 17:30

Hulken är det den med Bill Bixby?

Japp!
*Hockey och superhjältar*

#424 Catholic Block

Catholic Block

Commander

• Members
  • 202 posts

Posted 04 September 2006 - 18:38

Absolutely Fabulous idag bara för att det ge det sjukaste som någonsin visats på tv lite uppskattning. ;)
eternal sunshine of the spotless mind
each pray'r accepted and each wish resign'd

#425 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 04 September 2006 - 18:55

AbFab är ab fab! :wub: Finns inga damer som är så coola som Patsy och Edina. ;)