Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie
Posted 22 December 2006 - 01:02
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 22 December 2006 - 01:07
Posted 22 December 2006 - 08:02
Men nu blev jag förvirrad. Är den nya Dr Who fortsättning på den gammla??? Jag uppfattade det som med Battlestar Galactica, en typ av remake.
Som Illyria säger, det är baserat på den gamla men varje Doctor är olika.
Som du ser i slutet av säsong 27 så byter han skepnad till 28. Det är samma sak som har hänt mellan säsong 26 och 27.
Så Marie har rätt i att det är en uppdatering som sker i sig, men hon har fel i att man inte ska eller kan jämföra det med tidigare avsnitten. Det är ungefär som att säga att SeaQuest DSV och SeaQuest 2032 inte går att se som samma serier, utan är helt separata.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 22 December 2006 - 10:13
Att man kommit eoner längre med specialeffekter idag gör ju också att man upplever en enorm skillnad och jag kan tänka mig att man haft en helt annan serie långt tillbaka om man haft de möjligheterna på 60-, 70- och 80-talet - för idéerna finns där, om än inte tekniken.
Posted 22 December 2006 - 14:29
Däremot håller jag med dig om att det är en annan - och MYCKET bättre - stämning i det hela. Men det gör inte att det är samma serie eftersom det fortsätter narrativet och inte är en remake.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 22 December 2006 - 23:56
Idag var det ett lätt val. Jag har inte sett en sekund av Earth 2 och tycker ganska bra om Angel. Till och med riktigt bra ibland.
Posted 23 December 2006 - 00:18
Winter is Coming
Posted 23 December 2006 - 00:33
Dr Who-verse är en komplicerad historia. Det både är och är inte en direkt fortsättning med omstarten förra året.
Då vill jag veta hur det INTE är en fortsättning? (Jag sa inte att det var en direkt fortsättning - jag sa att det var en fortsättning - det är inte samma sak.)
Idag var det ett lätt val. Jag har inte sett en sekund av Earth 2 och tycker ganska bra om Angel. Till och med riktigt bra ibland.
Svårt val för mig. Jag gillar Angel mycket, men den tappade då de först misshandlade Cordy och sedan dumpade henne . Earth2 lades ned innan den nådde en hög potential, men den hade allt som man ville ha av en serie. Och så hade de Dr. Julia Heller. Och den där "traitor amongst us"-plotten.
Jag är kluven.
Posted 23 December 2006 - 02:15
Posted 23 December 2006 - 02:28
Edit:
Nej nej NEEEEEEEEJ!!! Inte 2 av mina absoluta favoritserier mot varandra.
En fråga innan jag bestämmer mig. Gäller detta V: The Mini Series/Final battle OCH V: The Series eller bara en av dem?
Edited by Crusader, 23 December 2006 - 19:35.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 December 2006 - 20:15
Firefly
Ohh! Tack för det cappy, det började se riktigt mörkt ut...Ser iofs inte bra ut ändå
Okänd?
Posted 23 December 2006 - 20:28
En fråga innan jag bestämmer mig. Gäller detta V: The Mini Series/Final battle OCH V: The Series eller bara en av dem?
Bara The Series.
Ohh! Tack för det cappy, det började se riktigt mörkt ut...Ser iofs inte bra ut ändå
Jag vet
Posted 23 December 2006 - 20:38
Posted 23 December 2006 - 20:40
Vem nominerade? Den borde ju veta det.
Bara The Series.
Posted 23 December 2006 - 20:49

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 23 December 2006 - 20:57
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 December 2006 - 20:57
Firefly
Ohh! Tack för det cappy, det började se riktigt mörkt ut...Ser iofs inte bra ut ändå![]()
Jag förstår inte hur någon INTE kan gilla Firefly! Sen jämfört med V så är det det klaraste valet i världen.
Jag har faktiskt en bekant som inte gillade Firefly...vet inte vad det är för fel på honom.
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 23 December 2006 - 21:24
Jag tror snarare att hela V (De båda miniserierna och tv-serien nominerades som en).
Vi hade flera olika nomineringar för serier som t.ex. Twilight Zone, i så fall skulle de räknas som en och samma serie. Samma med Star Trek, Buffyverse etc.
Samma sak med dr. Who - jag räknade nomineringen som den senaste serien inte hela (även om den hör ihop med de gamla
Posted 23 December 2006 - 21:47

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 23 December 2006 - 22:00
Eller sa den som nominerade klart och tydligt V: The Series? För annars skulle det likagått kunna vara Miniserierna. Från början så visades ju allt dessutom som en serie i sverige.
Edited by Crusader, 23 December 2006 - 22:05.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 December 2006 - 22:19
Eftersom jag gick på kermits nominering så inkluderade jag hela paketet - eftersom de hör ihop.

Posted 23 December 2006 - 23:14
Som det är nu känns det väldigt godtyckligt och kan tolkas åt vilket håll som helst.
Posted 23 December 2006 - 23:16
Men om det är fri för tolkning och båda nomineringarna har satts samman som en så väljer jag att tolka det som hela serien.
Edited by Crusader, 23 December 2006 - 23:18.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 December 2006 - 23:23
Dessutom var det jag som sammanställde listan
Edited by XC, 23 December 2006 - 23:24.

Posted 23 December 2006 - 23:57
I första fall den som nominerar, inte andra fall är det ett avgörande som bestäms av TÄVLINGSLEDNINGEN. Alltså inte du. Det är något som i så fall förs fram till diskussion i rätt tråd.
Men om det är fri för tolkning och båda nomineringarna har satts samman som en så väljer jag att tolka det som hela serien.
Vilket är fel
Nu kan du inte jämföra tre sammanhängade serier med en serie och dess spinn-off.
Klart jag kan. I just did.
Jag vet att det inte är riktigt samma sak, men tillräckligt nära.
Edit: Ändrade till TÄVLINGSLEDNING istället för JURY. Poor choice of words.