Jump to content

Photo

The Amazing Spider-Man (Reboot till version 2.0)

• Please log in to reply
533 replies to this topic

#401 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 January 2011 - 20:32

Två bilder till:

http://www.aintitcool.com/node/48225

Posted Image

Posted Image

Det finns spekulationer om att detta skulle vara Spider-Mans wrestlingdräkt, men undrar det, jag. Detta är nog dräkten vi kommer få se.
*Hockey och superhjältar*

#402 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 25 January 2011 - 20:56

Klassiska grejer som fanboys säger om man är osäker på dräkten, "Det kommer se annorlunda ut i filmen"(som jag själv redan använt här i tråden) och "det kanske bara är första dräkten , han byter till den riktiga sen!" :). Ibland stämmer ju de gissningarna. Annars så tycker jag att dräkten ser bättre ut i de där två bilderna, än i de tidigare inofficiella bilderna, och att Garfield/Garfields stuntman har väldigt bra Spidde-fysik! :)

Edited by super85, 25 January 2011 - 21:35.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#403 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 25 January 2011 - 20:59

Fysiken på Spidde har de nailat, och Garfield ser bra ut som Peter Parker. Jag gillar dock fortfarande inte dräkten. Spännande att se någon gång hur Lizard ser ut. Och om de kör med en Proto-Goblin, vad för sorts troll det är. Som det ska vara eller en light-Hulk?

#404 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 25 January 2011 - 22:04

"Min" version av Spider-Man är den från 80-talet. Minns nåt nummer där Lizard och Spidde samarbetade för att ge ett gäng elakingar på nöten. Tror att storyn handlade också till en viss del av Curt Connors familj. Minns en cool scen där Spidde och han skakar hand och han har fortfarande sin ödlehand liksom. Är väldigt länge sen jag läste det :).

Fler bilder på Spidde.

http://www.comicbook...4/news/?a=28721
Batman Begins

The Dark Knight

#405 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 January 2011 - 07:45

Åttiotalets Spidde är ju egentligen mer muskulös än han är nuförtiden. Nu är det ju mer åt Ditko-hållet, särskilt i Ultimate Spider-Man av förklarliga skäl, då. Om de kör med Rhys Ifans som Curt Connors så känns det inte som den där sympatiske Curt heller, som vi har sett i serierna. Kanske mer av Ultimate-hållet, där han har sina amoraliska sidor...

#406 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 January 2011 - 20:22

Jo jag vet att det är mer Ditko numera, vilket är ju helt rätt på många sätt. Menade bara allmänt att majoriteten av Spidde-historierna jag läst är nog från 80-talet. Jag ville faktiskt se Lizard i Raimis filmserie.
Batman Begins

The Dark Knight

#407 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 January 2011 - 20:27

Jo, Lizard satt man och längtade efter. Mycket för att Curt Connors väl var med redan i ettan. Förresten är åttiotalets Spider-Man den jag växte upp med också, och han kunde ju ha lite mer slank kroppsform om t. ex Ron Frenz tecknade honom istället för John Romita jr. :)

#408 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 January 2011 - 20:34

Jo, kommer ihåg att så var fallet. Minns en massa grejer med Svarta dräkten som jag gillade. Och nummer med Black Cat :). Sen någon konstig skurk, en kille som typ såg ut som en dalmatin. Alltså inte att han såg ut som en hund, utan att han var vit och hade en massa konstiga svarta prickar på dräkten/kroppen som han använde på finurliga sätt. Ultimate Spider-Man gillade jag som sagt i början, men tröttnade på det sen.

Edited by super85, 27 January 2011 - 14:21.

Batman Begins

The Dark Knight

#409 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 January 2011 - 20:50

Spot menar du! Haha, ja, han var en klassiker. Spider-Man vred sig av skratt redan i första mötet med honom. Har fortfarande den svarta dräkten som favorit, men nu är den ju mest förknippad med Venom, tyvärr. Men den var så snygg! Tyckte också Ultimate Spider-Man var bra i början, men den spårade ur bland annat med Carnage och klonsaga såpass tidigt. Bendis tappade helt konceptet. Och så gillade jag aldrig hans Green Goblin som sagt. Men det finns bra saker som de kan plocka ur den serien, så jag hoppas att de använder sig både av originalet och Ultimate. Som Spectacular Spider-Man gjorde. ;)

#410 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 28 January 2011 - 11:42

Detta är ju rena spekulationer, men eftersom det kan vara kul också, så here goes:

Tydligen ska ju en "van Adder" vara med som en karaktär, och det finns en motsvarighet i serierna om än ganska okänd; Niels van Adder eller "Protogoblin".

Posted Image

Detta är alltså precis som det låter, en "prototyp" till Green Goblin, Norman Osborns försökskanin till sin Goblin-formel. Det som är intressant med detta är att han är en muterad Goblin, vilket skulle kunna peka på att Green Goblin, när eller om han dyker upp (vilket han lär göra) kommer vara den muterade Ultimate-varianten. Tycker jag det vore en bra idé? Nej. Men de lär ju vilja göra något annorlunda än Power Rangers-varianten i Spider-Man 1.

#411 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 28 January 2011 - 15:58

Ogillar såna här retcon-karaktärer, måste jag säga... Men om dom ska ha med en proto-goblin så är det väl bra att dom kör med en etablerad figur iallafall.

Själv trodde jag att det skulle bli nånting som Headsman faktiskt. En sorts goblin-knockoff av liknande stuk som Jack-O-Lantern.

http://www.marvunapp...ix/headsman.htm

#412 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 28 January 2011 - 16:20

Det är väl också en retcon-karaktär om han var med i Untold Tales of Spider-Man? Men jag förstår vad du menar, det brukar mest bli krystat om de ska klämma in för mycket mellan raderna sådär. Men (igen), de har ju möjligheten att göra något bra av det i filmen, de kan plocka lite från olika delar av serierna. Och det är ju bara lite spekulationer av mig, det kan lika väl bli en Headsman-aktig figur som ett Goblin-monster.

#413 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 28 January 2011 - 18:53

Kan inte säga att jag kan något om "Protogoblin". Det är viktigt med ärlighet :). Är ju viktigt att distansera sig från tidigare filmskapare etc, men jag undrar hur det där blir. Kul rykte i alla fall :).

Lite mer bilder från inspelningen, inget nytt egentligen, roligast kanske att se Spidde ha på sig en jogging-outfit.

http://www.comicbook...4/news/?a=28886
Batman Begins

The Dark Knight

#414 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 28 January 2011 - 19:06

Det har inte jag heller kan jag säga, men jag hörde det här ryktet för ett tag sedan och har läst på lite granna. Och jag menar, att gräva är kul ibland. :)

Där ser man ögonen bättre och de ser bra ut! Då tänker jag på de första bilderna där han har en jacka på sig. :)

#415 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 29 January 2011 - 00:12

Ja, masken ser bra ut i de bilderna. Det är helt sant. Sen ser kanske Spidde-emblemet vettigare ut i de bilderna, men sen är det ju här inte de skarpaste och bästa bilderna Kan mycket väl vara mycket "kewla" grejer i den när man ser den sen på nära håll igen.
Batman Begins

The Dark Knight

#416 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 29 January 2011 - 07:47

Ja, och det är fortfarande så att en del saker med den här filmen verkar lovande, men hittills tycker jag inte alls om dräkten. Visst hade den kunnat vara mycket värre också, men den är inte bra för det.

#417 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 31 January 2011 - 02:54

En hel bunt med bilder på Spidde från inspelningen

http://www.comicbook...n/news/?a=29022

Posted Image
Batman Begins

The Dark Knight

#418 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 31 January 2011 - 11:42

Jag har fortfarande väldigt svårt för några detaljer kring dräkten, särskilt "handskarna" som jag tycker rent ut sagt ser ut som skit. Och som sagt, ännu mindre som något en tonåring skulle kunna svänga ihop. Sen föredrar jag också en mörkare blå/svart som det nog var tänkt av Steve Ditko att det skulle vara från början. Ungefär som att svart hår tecknas som blått och svart ihop. Men man skulle ju aldrig få för sig att casta en Bruce Wayne eller Clark Kent med blått hår! Sen har i och för sig Spiddes dräkt blivit blåare med åren, redan hos John Romita Sr. tror jag närmare bestämt. Masken ser väldans bra ut i alla fall, fortfarande nyfiken på hur symbolen på ryggen ser ut!

#419 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 31 January 2011 - 12:02

Ungefär som att svart hår tecknas som blått och svart ihop. Men man skulle ju aldrig få för sig att casta en Bruce Wayne eller Clark Kent med blått hår!

Ah, en av mina "favoriter" när civila pratar om superhjältar. Även vissa serie-fans konstigt nog. Alltid kul att försöka förklara att håret är menat att vara svart,men på grund av att den tidens färger/papper så var man tvungen att färglägga det så, och vissa färgläggare gör det så ibland även i moderna serier (även om det är mer sällan) på grund av någon form av tradition. Sen brukar de ju inte skådisar färga sitt hår blått heller....

Rätt många sneak-pics av Spidde man fått se btw. Kan hålla med om att handskarna ser kanske lite konstiga ut. Jag gillar också masken.
Batman Begins

The Dark Knight

#420 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 31 January 2011 - 12:14

Nej, det är väl t. om så att Christian Bale som Bruce Wayne har mer mörkbrunt hår än korpsvart. Vissa grejer med serier handlar om förenklingar och stiliseringar, något man inte kan översätta rakt av till film. En annan sak är ju det där med abnormt stora muskler, som en del gnällde om att Venom inte hade stora muskler. Eller att vi knappast kommer få se Bane som ett muskelberg heller. Om vi ska gå tillbaka till det där med färgläggningen så tror jag att det där lever kvar som en del i de "konventioner" som serieteckningar har. Det gäller ju bara att man har kunskap om det om man ska översätta det till film. Det hade varit intressant med en mörkare blå eller t.om svart på Spiddes dräkt, för jag tror att det ändå var tanken från början.

#421 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 31 January 2011 - 12:26

Jo, jag undrar hur många varianter man testade innan man beslöt sig för den här slutgiltiga designen? garanterat väldigt många. Den valda designen är den som säkert en hel bunt producenter och diverse filmbolagsmänniskor gett tummen upp till. Har Marvel kommenterat filmen på något sätt förresten? känns lite som de snackar mest om "sina egna" filmer numera. Det förstår man, men Spidde är ju så stor del av Marvel.
Batman Begins

The Dark Knight

#422 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 31 January 2011 - 12:30

Japp, sen är ju frågan om det var ett BRA val av diverse filmproducenter. Visst, det fanns säkert mer anskrämliga varianter och man kan förstå lite att de vill göra en dräkt som skiljer sig lite från den Tobey Maguire hade, men jag tycker fortfarande inte att den är snygg nog, och av det jag har sett på nätet är det en ganska vanlig uppfattning. Däremot pratas det mer och mer positivt om den här (och mycket av vad Sam Raimi missades tas upp, som man hoppas att de "rättar till" nu) filmen överlag.

Nej, har inte sett så mycket av vad Marvel har sagt faktiskt. Har säkert missat något.

#423 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 31 January 2011 - 13:38

Här har någon smygfilmat när spidde svingar iväg från lastbilen... Coolt.

#424 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 31 January 2011 - 18:38

Häftigt :thumbsup:

Och jag är inget fan av denna dräkt heller för övrigt.

Edited by Rick Hunter, 31 January 2011 - 18:38.

Winter is Coming

#425 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 February 2011 - 21:07

Mer bilder på dräkten, och hur spideln på ryggen ser ut.

http://www.superhero...pictures-galore
Batman Begins

The Dark Knight