Vad spelar du just nu?
Posted 26 November 2007 - 16:45
Posted 26 November 2007 - 16:51
Kommer många bra spel. Jag själv kommer bli näst intill ruinerad pga den.
Mario Galaxy
Twilight Princess
MP3
Nights Into Dreams
Okami
Super Smash Bros Brawl
( lite olika Virtual Console-titlar som kanske får ett köp. Rätt billigt.)
Sen får man ju vänta och se om Street Fighter 4 verkligen kommer till Wii, men det är många av oss som hoppas..
Posted 27 November 2007 - 20:48
Nu är det bara 21 spel till kvar...
När jag såg att lönen kommit in var det bråttom att spendera. Ett styck Star Trek remastered HD-DVD, en Xbox 360 HD-DVD-add on, en duk till projektorn och Mass Effect. Har tidigare projicerat på vägg och även om det funkar så har jag fått skjuta det så högt upp att man får nackspärr så nu blir det en duk med staffli, men kommer sätta upp det i taket.
Sen var det slut på den lönen
Edited by DanielSchenström, 27 November 2007 - 20:57.
Posted 29 November 2007 - 18:03
Liten fråga; Jag har hört att det ska finnas nåt chip till wii som gör så man kan spela de gamla goa spelen man hade till 8-bitars. Stämmer detta eller har jag hört fel?
Edited by Hofling, 29 November 2007 - 18:04.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 29 November 2007 - 18:10
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 30 November 2007 - 13:37
Posted 01 December 2007 - 01:27
Spelet är verkligen värdigt filmen. Det är exakt som filmen, något folk sim inte sett filmen har kritiserat. De anser att spelet skulle haft freeroaming och ett större djup men så jag ser det är det vad som är så bra med spelet. Det är stenhård action från början till slut och går bara ut på en sak: Springa och skjuta hundratals fiender på coola häftiga överdrivna vis, spränga saker i luften, slänga sig och kasa på marken mednas man skjuter (eller ned från räcken, eller gungandes från en lampa osv.) och sedan mellansekvenser som visar handlingen mellan action-delarna.
Hård action hela vägen och riktigt coolt spel. Ofta säger man "wow" när man gör något riktigt coolt. T ex sikta in sig mot en fiende, skjuta och sedan följa kulan helavägen tills den träffar fienden är bara så jäkla häftigt.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 December 2007 - 12:54
Jag undrar bara hur man börjar spela från början och ändå har kvar det man unlockat, som nya spelfigurer, skills och sådant. Jag vill inte göra så att allt försvinner genom att starta ett nytt spel och råka ta bort allting.
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 01 December 2007 - 17:38
Miljöerna är sjysst uppbyggda och designen på utomjordingarna riktigt läckra.
Texturerna är på sina håll riktigt imponerande, körde på projektor och duk ett tag, och man ser porer och ojämnheter i ansiktena väl.
Att ha dialogvalen upplagda så att de i de flesta fall leder till en viss linje känns som lite för enkelt, det blir inget pirr när man ska försöka välja det för sin karaktär bästa valet.
Karaktärsskapandet var kul, speciellt att fixa med utseendet, men det var inte något mixtrande med grundegenskaperna som i Kotor-spelen. Synd att man inte kunde leka med kroppsformen. Star Wars Galaxies och Saint's Row är fortfarande de bästa spelen för den delen överlag.
Posted 02 December 2007 - 02:19
Gratulerar!! Du har gjort några alldeles utmärkta val.Nyss spelade jag Twilight Princess, och nu ska jag spela Super Mario galaxy
Du kan ju kolla in listan jag postade, över spel som kan vara värda en peng, på Wii.
Posted 02 December 2007 - 13:30
Posted 02 December 2007 - 16:27
Posted 02 December 2007 - 23:04
https://secure.eve-o...CFRAUQgod43V0uA
På tv7 i game spy visade dom spelet, Jösses vilken bra grafik. Princip lika bra effekter som i rymdfilmer
som Star Trek o Stargate och dylikt. Så visade dom ett annat rymdspel där efter så såg man vilken
skillnad på kvaliteten på grafiken. Andra spel såg mer enklare tecknat ut jämfört med EVE.
Edited by Supertreck, 02 December 2007 - 23:05.
Posted 03 December 2007 - 00:48
Jag tycker i alla fall att deras adds är helt klart sköna för spelet.
För de som inte sett dem, så går det i stil med att man ser halva ansiktet en helt vanlig tjomme, så står det något i stil med "In the Library, I kindly ask people to be quiet." Sen flyttas det över till andra halvan, som är deras karaktär och det står "In EVE I make them scream". De har ju en del olika, men detta var en av de bästa IMHO.
Sen är min personliga åsikt att superbra grafik inte är allt i ett spel. Hellre en bra story och hyffsad graik, än ett spel med snygg grafik och sen usel story.
Posted 03 December 2007 - 01:05
Har inte testat det (än), ska väl ladda ned trial nån gång, men nu är det Wii som gäller så vetetusan när det blir.
Jag tycker i alla fall att deras adds är helt klart sköna för spelet.
För de som inte sett dem, så går det i stil med att man ser halva ansiktet en helt vanlig tjomme, så står det något i stil med "In the Library, I kindly ask people to be quiet." Sen flyttas det över till andra halvan, som är deras karaktär och det står "In EVE I make them scream". De har ju en del olika, men detta var en av de bästa IMHO.
Sen är min personliga åsikt att superbra grafik inte är allt i ett spel. Hellre en bra story och hyffsad graik, än ett spel med snygg grafik och sen usel story.
Ok men. Om du ser ett spel med mycket bra grafik så borde det väl väcka stor uppmärksamhet och känsla?
Du menar att om ett spel har en bra handling så kan spelet lika väl vara en DOS-spel i usel låg upplösning?
Det är handlingen som räknas?
Posted 03 December 2007 - 02:03
Och nej, jag säger inte att enbart handlingen räknas. Som jag skrev; "hellre en bra story och hyffsad grafik".
Edited by Hofling, 03 December 2007 - 12:49.
Stavning. Igen.
Posted 03 December 2007 - 05:27
Vilka har testat det här onlinespelet EVE?
På tv7 i game spy visade dom spelet, Jösses vilken bra grafik. Princip lika bra effekter som i rymdfilmer
som Star Trek o Stargate och dylikt. Så visade dom ett annat rymdspel där efter så såg man vilken
skillnad på kvaliteten på grafiken. Andra spel såg mer enklare tecknat ut jämfört med EVE.
Spelar en hel del EVE till och från och dess största styrka är friheten man har i det, du kan välja att göra det mesta som tänkas kan tom bygga en egen rymdstation. Måste sticka till jobbet nu men jag skriver troligtvis mer när jag kommer hem igen.
Posted 03 December 2007 - 06:58
Posted 03 December 2007 - 15:22
Spelar en hel del EVE till och från och dess största styrka är friheten man har i det, du kan välja att göra det mesta som tänkas kan tom bygga en egen rymdstation. Måste sticka till jobbet nu men jag skriver troligtvis mer när jag kommer hem igen.
Dras inte du till spel med häftigt bra grafik? Handlingen i ett spel kan ju vara enkel men trots
är häftigt bra snyggt i grafiken. Min läggning är mest gamla arkadspel. Det görs ju många nya remake
på gamla 80-talsspel som suttit i specifika spelkonsoler och dom blir ju så häftigt snygga ut.
Spelet som har blivit förstört är The Settlers. Det ska vara den gamla hederliga The settlers på Amiga
och man ser dom små fjuttiga figurer bygger upp en by.
Dom moderna The Settlers har tappat sin mysiga charm och enkelhet.
Folk som gör spel verkar utgå ifrån att bättre innebär mer avancerat och krångligare.
Posted 03 December 2007 - 16:47
Dras inte du till spel med häftigt bra grafik? Handlingen i ett spel kan ju vara enkel men trots
är häftigt bra snyggt i grafiken. Min läggning är mest gamla arkadspel. Det görs ju många nya remake
på gamla 80-talsspel som suttit i specifika spelkonsoler och dom blir ju så häftigt snygga ut.
Spelet som har blivit förstört är The Settlers. Det ska vara den gamla hederliga The settlers på Amiga
och man ser dom små fjuttiga figurer bygger upp en by.
Dom moderna The Settlers har tappat sin mysiga charm och enkelhet.
Folk som gör spel verkar utgå ifrån att bättre innebär mer avancerat och krångligare.
Mjo visst är det trevligt med bra grafik men jag tycker det är så mycket annat som gör spel bra, anser egentligen att bra grafik bara är ett plus i kanten. Det viktigaste för mig i ett spel är att handlingen är intressant samt att kontroller och liknande är välgjorda.
The Settlers är ett utmärkt exempel på ett spel som inte har mått bättre av utvecklingenm iaf enligt mig. Dom bästa spelen i den serien är fortfarande 1:an och 2:an, 2:an funkar men det var väl där någonstans det började gå utför. Efter det så har The Settlers bara blivit ett helt vanligt strategispel i mängden och förlorat mycket av charmen som gjorde dom tidigare spelen så bra.
För att återgå till just EVE så spelar jag inte det pga av grafiken, det har sett värre ut än vad det gör nu. Dom har precis gjort om hela spelmotorn för att förbättra grafiken och jag vill minnas att dom gjorde samma sak för några år sedan. Spelet har existerat ända sedan 2003 har jag för mig. Fördelarna med EVE jämfört med andra MMORPG är många men för mig är det främst friheten, man kan tex anfalla vem som helst var som helst även om det inte är att rekomendera då "polisen" kan bli ganska sur på en eller så har personen ifråga vänner som hjälper dom. I stort sett allt som säljs i spelet är tillverkat av andra spelare, ekonomin är styrd helt av spelarna och utvecklarna undviker att lägga sig i så långt det bara går. Var inte så länge sedan som en spelare lurade till sig ofantliga summor pengar (tror det var runt 80 miljarder) genom att öppna en "bank" eller liknande och sedan sticka med pengarna utan att någon gjorde något åt det. Kan fortsätta ett bra tag till med att skriva ner fördelar men det har jag inte tid med just nu, kan dock skriva mer senare om någon vill veta mer.
Edit: Glömde ännu en stor fördel med EVE. Nämligen att samtliga expansioner är gratis, dom är förvisso oftast ganska små men kommer desto oftare. Föredrar det istället för att vänta på en expansion i 1-2 år och sedan betala för den. Tycker det ger spelet längre livstid och minskar risken för att iaf jag och många med mig tröttnar på spelet.
Edited by Insikt, 03 December 2007 - 16:49.
Posted 14 December 2007 - 07:10
Nu är Mass Effect avklarat. Jag satsade på att klara allt förutom de få små uppdragen som var mot min karaktärs moral, så mig veterligen var det två stycken jag inte kunde slutföra. Missade också att hitta alla lättmetaller.
45 timmar tog det och det var 45 blandade timmar med större delen positiv. Det som stör mest är framdropsen under strid och de generiska grottorna, samt planeter med allt för kraftigt klippig terräng.
Personligen så tycker jag att det är Biowares bästa spel. Storyn och världen är bättre än Kotor-spelen och Jade Empire vilka är de jag har att jämföra mest med. Har även spelat en hel del Baldur´s Gate men inte klarat det.
Har startat om en andra sväng men kommer lägga det på hyllan ett tag för Eternal Darkness, Bard's Tale och några andra spel. Nu finns det i alla fall inga nya spel som jag känner att jag måste ha så man kan ägna sig åt att spela klart någon av dem man övergav för Commander Shephard.
Spelar också gamla klassikern Phantasy Star II med en polare och förvånas över hur användarovänligt det är. Målet är att spela genom det och de andra två MegaDrivespelen.
Posted 14 December 2007 - 13:50
Nu håller jag på att fortsätta mitt spelande av Super Mario Galaxy och Baldur's Gate.
Posted 14 December 2007 - 16:31
last.fm Filmtipset
Posted 14 December 2007 - 22:12
Posted 15 December 2007 - 00:39
Då har du en riktigt rolig stund framför digJag drog igång Portal nu under eftermiddagen. Roligare än vad jag hade väntat mig faktiskt, men miljöerna känns lite väl sterila och tråkiga. Annars är det en rolig spelidé
Jon var namnet:

This topic is locked