Jump to content

Photo

Dagens Fniss

• Please log in to reply
558 replies to this topic

#401 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 August 2010 - 20:10

:lol:

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#402 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 August 2010 - 15:21

En människa som ägnar livet åt att valsa runt i kvällstidningarna och skvallerpressen är normalt inte nåt jag bryr mig om, men när en av mina favoritbloggerskor länkar till ett blogginlägg av Linda Rosing var jag bara tvungen att läsa och nu har jag skrattat så att tårarna rinner och måste få dela med mig av denna komedi på hög nivå. Varsågoda! :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#403 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 August 2010 - 19:58

Hon har ju självförtroende iaf. :P

Den här hittade jag idag:

»"Try my soup."
The waiter is confused.
"Is your soup too hot?"
"Try my soup."
"Is your soup too cold?"
"Try my soup."
"Is there a fly in your soup?"
"Just try my soup!"
The waiter, tired of the guessing game, gives in.
"Okay fine, I'll try your soup. Where's the spoon?"
"Aha!"« — [Källa]

Edited by XC, 23 August 2010 - 19:58.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#404 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 August 2010 - 21:42

Kopierat från en vän på FB

Rödluvan lyssnade inte på sin mamma, Pinocchio var en lögnare, Robin Hood var en tjuv, Tarzan gick utan kläder å lekte med sin "apa" och Snövit levde ihop med 7 män, den slampan!! Pippi jagades av soc och Emil söp sig full i unga år.
Det här växte jag upp med, så klaga inte på hur jag blivit.

:lol2:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#405 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 25 August 2010 - 07:07

fqq5BYam.jpg

#406 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 August 2010 - 10:31

»Blondinen är framme vid sista frågan i &quot;Vem vill bli miljonär&quot;. Programledaren:
- Nu gäller det! Du har en livlina kvar och du vet att du kan ramla ner till 100 000 om du svarar fel. Är du redo?

- Visst, kör på bara.

- Okej, frågan lyder: Vilken av följande fåglar bygger inte sitt bo själv? Är det:
A - Staren
B - Svanen
C - Göken
D - Tofsvipan.

- Kom ihåg Majsan att det står en miljon kronor på spel!

- Jag tror det är... Nej jag är inte säker. Har inte en aning. Jag får ringa min vän Bettan bara för att vara säker.
(Det ringer)

- Hallå Bettan, det här är från &quot;Vem vill bli miljonär&quot;. Jag har Majsan här och hon behöver din hjälp för att vinna en miljon. Är du redo?

Visst är hon det, och Majsan läser upp frågan och svarsalternativen. Bettan tvekar inte en sekund:
- Det är C - Göken!

- Är du helt säker?

- Hundratio procent!

- Okej, tack Bettan. Då säger jag C - Göken.

- Är det ditt slutgiltiga svar?

- Ja, jag litar på Bettan och här var hon säker.
- Okej Majsan, nu gäller det. Du hade en halv miljon, du sa C - Göken och det är rätt! Du har just vunnit en miljon kronor! Grattis!

Senare på kvällen träffas Majsan och Bettan för att fira. Medan de smuttar på sin champagne undrar Majsan hur Bettan kunde känna till att det var just göken som inte bygger egna bon.

- Men det är ju skitlätt. Alla vet ju att göken bor i en klocka...« — [Källa]

fqq5BYam.jpg

#407 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 August 2010 - 16:05

Så kan man ju också tänka
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#408 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 October 2010 - 14:19

Posted Image
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#409 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 04 October 2010 - 16:08

#410 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 29 October 2010 - 16:10

Osäkra källor rapporterar att den vanligaste sjukskrivningsorsaken i Malmö just nu är ryggskott...
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#411 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 29 October 2010 - 21:38

:P

Jag skulle öppna tanklocket idag för att tanka jobbilen, jag brukar inte tanka för jag äger ingen bil så jag visste inte hur man öppnar locket, så jag stod säkert i fem minuter och tryckte på locket men inget hände. Tillslut så kollade jag i manualen hur man gjorde. Sen fick jag inte in slangen riktigt så jag kunde inte fylla på för fullt så det tog flera minuter att få in ca 30 liter. :lol2: :blush:

Edited by GaterGirl, 29 October 2010 - 21:39.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#412 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 01 November 2010 - 22:23

Tveksamt om jag skulle följa de här instruktionerna:
Posted Image
(Från Failblog, så klart)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#413 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 02 November 2010 - 08:56

@GG: Minns att mamma sade till mig när jag fått körkort: vänta bara tills du står på macken själv första gången - det brukar vara som en uppkörning till. :P

@Fiskrens: TUr att man slutat åka slalom... :lol:

fqq5BYam.jpg

#414 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 02 November 2010 - 15:03

Clients from Hell

Phone conversation with an acquaintance of my boss. They wanted to host a server with all of the music they’d copied from CDs, pirated or downloaded from iTunes.

Me: ”Legally, I need to sway you from starting a website that charges people to download all of the music you’ve copied off of your CDs.”

Client: ”What? Why? There’s all kinds of places you can get music for free. iTunes charges. I’m like iTunes!”

Me: ”No, iTunes has paid for licensing to distribute the music and make a profit off it.”

Client: ”Whatever, I’ll just get one of those… Now, on to the design. I want it to look exactly like iTunes so people think they are using them. Can we even get a web address that’s similar? Something like uTunes or iMusic.”

Me: ”You know Steve Jobs enjoys suing people, right?”

Client: ”Who?”

:o :lol2:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#415 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 November 2010 - 09:11

Hörde väl kanske hemma i Bash.org, warpdrive.se, tjuvlyssnat.se v2.0-tråden men strunt samma. :)

fqq5BYam.jpg

#416 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 03 November 2010 - 09:58

Ah, glömt bort den tråden! Hm, vad är egentligen skillnaden? Är det inte typ samma tema eller har jag missat något? :unsure:

Edit: ännu större förvirring råder hos undertecknad då jag kollat på den andra tråden oxå... Där ska det vara citat står det, men sånt finns ju även här ser jag när jag scrollar upp på sidan?

Edited by Synon, 03 November 2010 - 10:09.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#417 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 November 2010 - 10:53

Folk har tydligen lite svårt att hålla isär "Dagens Fniss" (som var ämnad för vitsar), "Dagens Rubrik" och "Bash-tråden" (med "IRL"-citat från tex Tjuvlyssnat).

Numera är postningsaktiviteten inte så hög så kanske är det bara bra om de tre trådarna glider ihop till en nu. :)

Edited by XC, 03 November 2010 - 10:54.

fqq5BYam.jpg

#418 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 03 November 2010 - 10:59

Kan nog vara en god idé att slå ihop dem - fniss som fniss. :D

#419 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 03 November 2010 - 14:01

Njae... Det är väl fint att ha dem sorterade.

#420 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 08 November 2010 - 15:55

Felsida från You Tube... :lol:

Posted Image

Edited by Synon, 08 November 2010 - 16:03.

#421 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 November 2010 - 16:11

fqq5BYam.jpg

#422 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 09 November 2010 - 14:26

Njae... Det är väl fint att ha dem sorterade.

Plus moderatorerna ska väl ha något att göra också ;)

#423 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 November 2010 - 15:38

Ärligt talat - lägg till Dagens bild-tråd också i förvirrade röran av trådar. Många gånger tänker jag "Det här ska jag posta!" men skiter i det för jag vet inte var jag borde posta det. Det borde bli tydligare tycker jag. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#424 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 10 November 2010 - 12:54

Man skulle ju kunna lägga alla liknande trådar i ett särskilt forum... om man tycker att det verkar som en bra idé.

#425 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 November 2010 - 14:25

De ligger i ett särskilt forum... ;)

fqq5BYam.jpg