Dagens Fniss
Posted 21 August 2010 - 20:10

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 23 August 2010 - 15:21
Posted 23 August 2010 - 19:58
Den här hittade jag idag:
»"Try my soup."
The waiter is confused.
"Is your soup too hot?"
"Try my soup."
"Is your soup too cold?"
"Try my soup."
"Is there a fly in your soup?"
"Just try my soup!"
The waiter, tired of the guessing game, gives in.
"Okay fine, I'll try your soup. Where's the spoon?"
"Aha!"« — [Källa]
Edited by XC, 23 August 2010 - 19:58.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 24 August 2010 - 21:42
Rödluvan lyssnade inte på sin mamma, Pinocchio var en lögnare, Robin Hood var en tjuv, Tarzan gick utan kläder å lekte med sin "apa" och Snövit levde ihop med 7 män, den slampan!! Pippi jagades av soc och Emil söp sig full i unga år.
Det här växte jag upp med, så klaga inte på hur jag blivit.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 25 August 2010 - 07:07

Posted 27 August 2010 - 10:31
»Blondinen är framme vid sista frågan i "Vem vill bli miljonär". Programledaren:
- Nu gäller det! Du har en livlina kvar och du vet att du kan ramla ner till 100 000 om du svarar fel. Är du redo?
- Visst, kör på bara.
- Okej, frågan lyder: Vilken av följande fåglar bygger inte sitt bo själv? Är det:
A - Staren
B - Svanen
C - Göken
D - Tofsvipan.
- Kom ihåg Majsan att det står en miljon kronor på spel!
- Jag tror det är... Nej jag är inte säker. Har inte en aning. Jag får ringa min vän Bettan bara för att vara säker.
(Det ringer)
- Hallå Bettan, det här är från "Vem vill bli miljonär". Jag har Majsan här och hon behöver din hjälp för att vinna en miljon. Är du redo?
Visst är hon det, och Majsan läser upp frågan och svarsalternativen. Bettan tvekar inte en sekund:
- Det är C - Göken!
- Är du helt säker?
- Hundratio procent!
- Okej, tack Bettan. Då säger jag C - Göken.
- Är det ditt slutgiltiga svar?
- Ja, jag litar på Bettan och här var hon säker.
- Okej Majsan, nu gäller det. Du hade en halv miljon, du sa C - Göken och det är rätt! Du har just vunnit en miljon kronor! Grattis!
Senare på kvällen träffas Majsan och Bettan för att fira. Medan de smuttar på sin champagne undrar Majsan hur Bettan kunde känna till att det var just göken som inte bygger egna bon.
- Men det är ju skitlätt. Alla vet ju att göken bor i en klocka...« — [Källa]

Posted 27 August 2010 - 16:05
Så kan man ju också tänka
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 04 October 2010 - 14:19
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 04 October 2010 - 16:08
Posted 29 October 2010 - 16:10
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 29 October 2010 - 21:38
Jag skulle öppna tanklocket idag för att tanka jobbilen, jag brukar inte tanka för jag äger ingen bil så jag visste inte hur man öppnar locket, så jag stod säkert i fem minuter och tryckte på locket men inget hände. Tillslut så kollade jag i manualen hur man gjorde. Sen fick jag inte in slangen riktigt så jag kunde inte fylla på för fullt så det tog flera minuter att få in ca 30 liter.
Edited by GaterGirl, 29 October 2010 - 21:39.
Posted 01 November 2010 - 22:23

(Från Failblog, så klart)
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 02 November 2010 - 08:56
@Fiskrens: TUr att man slutat åka slalom...

Posted 02 November 2010 - 15:03
Phone conversation with an acquaintance of my boss. They wanted to host a server with all of the music they’d copied from CDs, pirated or downloaded from iTunes.
Me: ”Legally, I need to sway you from starting a website that charges people to download all of the music you’ve copied off of your CDs.”
Client: ”What? Why? There’s all kinds of places you can get music for free. iTunes charges. I’m like iTunes!”
Me: ”No, iTunes has paid for licensing to distribute the music and make a profit off it.”
Client: ”Whatever, I’ll just get one of those… Now, on to the design. I want it to look exactly like iTunes so people think they are using them. Can we even get a web address that’s similar? Something like uTunes or iMusic.”
Me: ”You know Steve Jobs enjoys suing people, right?”
Client: ”Who?”
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 03 November 2010 - 09:11

Posted 03 November 2010 - 09:58
Edit: ännu större förvirring råder hos undertecknad då jag kollat på den andra tråden oxå... Där ska det vara citat står det, men sånt finns ju även här ser jag när jag scrollar upp på sidan?
Edited by Synon, 03 November 2010 - 10:09.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 03 November 2010 - 10:53
Numera är postningsaktiviteten inte så hög så kanske är det bara bra om de tre trådarna glider ihop till en nu.
Edited by XC, 03 November 2010 - 10:54.

Posted 03 November 2010 - 10:59
Posted 03 November 2010 - 14:01
Posted 08 November 2010 - 15:55
Edited by Synon, 08 November 2010 - 16:03.
Posted 08 November 2010 - 16:11

Posted 09 November 2010 - 14:26
Njae... Det är väl fint att ha dem sorterade.
Plus moderatorerna ska väl ha något att göra också
Posted 09 November 2010 - 15:38
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 10 November 2010 - 12:54
Posted 10 November 2010 - 14:25