Doctor Who | Säsong 1/27
Posted 08 June 2007 - 13:21
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 June 2007 - 13:43
Posted 08 June 2007 - 23:08
När det är vackert väder i England så faller dock tittarsiffrorna ner till 6 miljoner sådär...
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 09 June 2007 - 02:48
Tur att det inte är så ofta då.När det är vackert väder i England så faller dock tittarsiffrorna ner till 6 miljoner sådär...
Jag snubblade över något väldgt konstigt... och skrämmande... när jag letade Dr Who bloopers. Ett gäng bloopers från: Dr. Screw. (Säkert ingen nyhet för er gammla Dr. Who fans som håller reda på allt) En Engelsk porr-TV-serie om en man bara kallad The Doctor (Som är beväpnad av en Sonic Dildo) som tillsammans med en kvinnlig blond kompanjon vid namn Holly reser runt i tid och rum i en flyttbar toalettbox (En BajaMaja kallad "Turdis") och har sex med rymdvarelser i universum för att stoppa sin nemesis, The Mistress, från att ta över världen. Alltså, jag kan knappt skriva det här utan att skratta.
Jag länkade till den officiella hemsidan som jag letade upp. Där är inget olämpligt att se om man inte klickar på "About", "Gallery" eller "Trailers" (Då får man se några nakna tjejer men inga närbilder). Tänkte bara säga det för att förvarna känsliga så att de vågar klicka på länken.
Här är länken till blooper videon som jag snubblade över. (Den innehåller inget olämpligt förutom dålig humor och 1 par bröst i slutet)
Så vad säger ni? En passande spin-off serie eller?
Nej, ärligt talat. Förutom ett gott skratt över dess existens så tror jag den är rätt botten.
Att det inte finns någon skam, tillochmed använda samma logotyp.
Nån som vill slå vad om att första avsnittet handlar om uppblåsbara dockor som plötsligt får liv och försöker ta över världen?
Edited by Crusader, 09 June 2007 - 03:26.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 June 2007 - 13:18

Glada nyheter till alla som gillade den säsongen av Doctor Who som precis har sänts på SVT. Nu kommer det en svensk release av hela säsongen på DVD. Såg en notis om detta i senaste postorderkatalogen från Science Fiction Bokhandeln. Där stod det också att boxen var fylld med kommentarspår och extramaterial, någonting som jag dock inte kan bekräfta.
Den billigaste utgåvan som jag har hittat är hos www.dvd.se för 329:-
Preliminär release är satt till 4:e Juli.
Stämmer det att allt extramaterial samt kommentarspåren finns med på den svenska releasen så är det ett "måste" köp för min del. En fin utgåva till ett bra pris.
EDIT: Enligt bilderna på omslaget till boxen som är taget ifrån www.cdon.com så verkar det inte stå någotning om extramaterial eller kommentarspår. Vet dock inte om detta är "final artwork" för boxen och att den kan komma att ändras, eller om det helt enkelt är så att det är en box med enbart avsnitten.
Edited by Cartman, 14 June 2007 - 13:24.
Posted 14 June 2007 - 13:31
Den enda sura med den engelska versionen jag köpte var att boxen var så kasst ihopsatt. Den ramlar ju sönder bara man blåser på den. Bara papp och (dåligt) klister.
//Peak
sixty six."
Posted 14 June 2007 - 13:41
Posted 14 June 2007 - 13:43
//Peak
sixty six."
Posted 14 June 2007 - 13:50
Posted 14 June 2007 - 14:05
FX som har en hel box, likadan som den Peak klagar över kanske ska låta den kvarstå i mint condition. Den lär vara värd några kronor med tanke på hur dåligt lådan håller när man öppnat den. Annars är det fräckaste designen. Jag skulle hellre se en police box i hyllan.
Posted 14 June 2007 - 14:45
//Peak
sixty six."
Posted 14 June 2007 - 16:03
Posted 14 June 2007 - 16:52
jag som skulle bränna alla avsnitt på dvd.
Posted 14 June 2007 - 17:39
Jätte irriterande när sånt händer. Jag skulle bränna Torchwood säsong ett men det fattades typ 25 Mb. Jag vet inte hur många gånger det har hänt och det är lika irriterande varje gång.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 15 June 2007 - 00:54
//Peak
sixty six."
Posted 15 June 2007 - 03:06
Liten bonus här. "Children in Need" webisodeavsnittet som du med största säkerhet aldrig kommer få se på TV (Tar vid exakt där säsongsavslutningen slutade):
Edited by Crusader, 15 June 2007 - 03:07.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 15 June 2007 - 15:50
Edited by GaterGirl, 15 June 2007 - 15:50.
Posted 19 June 2007 - 22:13
Voyager klättrade väl knappast över 100 000 alltför ofta, och där fick vi ändå alla säsonger... Kan väl vara värt då att köpa in Tennant för 95 000 klappande hjärtan.
Posted 19 June 2007 - 22:20
*börjar gräva i hottop*
Fel av mig, Piloten hade 790 000 tittare...
*ser vad sista avsnittet hade*
170 000 tittare, ser jag.
*plockar ett från mitten av säsong 4..*
450 000 tittare.
//Peak
sixty six."
Posted 19 June 2007 - 22:26
Hoppas fortfarande på en explosionsartad utveckling dock, en regelrätt Who-våg genom stugorna, OCH ett framtida inköp av Tom Baker åren åtminstone. Evig optimist ta mig tusan.
Edited by Thinice, 19 June 2007 - 22:27.
Posted 19 June 2007 - 22:35
//Peak
sixty six."
Posted 19 June 2007 - 22:50
Voyager gick väl bra vad jag minns. Har för mig att piloten hade över en miljon tittare...
*börjar gräva i hottop*
Fel av mig, Piloten hade 790 000 tittare...
*ser vad sista avsnittet hade*
170 000 tittare, ser jag.
*plockar ett från mitten av säsong 4..*
450 000 tittare.
Så många tittare
Med tanke på att SVT flyttade runt på serien på alla möjliga och omöjliga tider ju längre fram i serien dom kom.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 19 June 2007 - 22:54
//Peak
sixty six."