(Talade om det i TV-Turneringstråden här om dagen. Skall jobba igen på EM.
Jo, men jag trodde inte det betydde kväll/natt också
Men nu är du här... PEak fick bli min surrogatpappa i går
Katten... Skall det inte vara ett avsnitt till ("Them Bones, Them Bones") här?
Det är det och jag har sett det. MEn jag verkar ha sparat över min recension av det i dokumentet.
I alla fall...
THEM BONES, THEM BONESJag har sett det här avsnittet förut. En sen natt på ett hotell i Göteborg. Det var en sak som övertygade mig om att Xena var en skräpserie. Så hur ser jag på det nu? Samma sätt? Nej, inte alls. Det är lättare att ta sig åt avsnittet då man sett mer. Vilket är ett skäl jag alltid numer rekomenderar att man faktiskt ser från början och håller sig kvar av en serie för att se om den utvecklar sig.
Riterna existerar här och är inte riktigt lika utdragna och hemska som vanligt. Mycket intressant att se Gabrielle få kontakt med andevärlden och bli beskyddande över Xena. Jag gillar den här Gabrielle som verkligen är redo att ställa sig framför och skydda Xena med sitt eget liv. Att hon däremot som nybörjare i andevärlden skulle få storstryk var inte särskilt oväntat. Gillade Althis kommentar också: "Xena's bitch!"
Jag gillade tvisten med Amarices hemlighet och även hur Gabrielle hanterade det. Det var en chock, men det förklarar ändå mycket av det vi såg då hon dök upp i hennes första avsnitt. Hennes "i min klan"-snack som egentligen var den romantiska bild av amazoner som hon hade.
En sak som dock fortfarande är löjligt med avsnittet är specialeffekterna. Striden mellan skeletten är "nej, nej, nej..." Hemskt kan det sammanfattas som.
Betyg: 7 av 10.
(Gillar heller inte Xena med psykokinetiska krafter.)
Yay! Jag är inte ensam
Marie Matiko gör en strålande insats i dubbelrollen som Pao Su och K'ao Hsin, så bra att jag faktiskt missade förstagången att det var samma skådespelare.
Var det samma person?

De är ju inte lika för fem öre
(Nu fanns det en sak till som störde mig - men eftersom du inte verkar sett "Them Bones Them Bones" så låter jag det vara så länge.)
Har sett det som sagt var, men jag var tydligen mer senil än vanligt. Så nu undrar jag nyfiket vad det var.
Jag slår upp i Lao Mas bok och ser att det här avsnittet fick 2 vilsna tvillingdöttrar av 3 möjliga.
Ja, inte så konstigt att det bara blev två tvillingdöttrar - annars hade det ju varit trillingar
Gillar Aphrodite, en av mina favoritgudar i Xenaverse. 
Jo, jag vet.... Men kan för allt smör i småland inte förstå varför
Håller med om att det är en snygg casting - dock så är det kanske lite plågsamt uppenbart att man nu försöker skriva runt det faktum att Lucy Lawless faktiskt var gravid under inspelningarna av detta avsnitt.
Ah, så det var därför den här storylinen kom till. Men... Var hon inte ggravid under de andra avsnitten också?

Vet du mellan vilka avsnitt som hon var gravid?
Callisto lyfter det här avsnittet (men det gör väl Hudson Leick alltid eller hur?
)
*nickar*
Nu får man veta allt man behöver veta om Xenas graviditet och kan man förrsten annat än älska denna ordväxling:
Jag älskade också ordväxlingen!
Rätt intressant förresten här med Seeds of Faith. Xena har blivit en jungfru med sin jungfrufödsel - om hon nu föder barnet dvs.
Nu när jag tänker efter så kan man dra vissa intressanta paralleller härifrån och till "Amphipolis Under Siege"... Men det blir en senare fråga. (
)
Ser fram mot det avsnittet redan nu
Teaser: [Lyre, Lyre Heart on Fire]: Stäng inte av mirakelmaskinen för tidigt - det finns en bunusgrej placerad i slutet på eftertextera! 
Jag ser dem på VHS så jag lär inte missa det - för jag kommer åt det eftersom jag behöver ta mig igenom det tills jag kommer till nästa avsnitt.
XC Edit: Fixade koden. Fick lägga in mitt eget inlägg citat för citat innan jag hittade var felet låg.
Edited by XC, 27 July 2006 - 12:12.