Vet inte hur det kom sig, men min äldre brorsa hade ett band (med originalspråk) som jag spelade sönder. Förstod inte mycket men fastnade ändå. Har inte sett ett avsnitt på säkert 15 år dock...
Diskutera: Turneringen Tidernas Vinjett
Posted 26 May 2007 - 18:17
Vet inte hur det kom sig, men min äldre brorsa hade ett band (med originalspråk) som jag spelade sönder. Förstod inte mycket men fastnade ändå. Har inte sett ett avsnitt på säkert 15 år dock...
Posted 26 May 2007 - 19:04
En rejäl nostalgitripp, Rahan... - och otippad. Hade helt glömt bort den.
Jag har själv sett något enstaka avsnitt som barn, fast inget som jag vrålälskade. Men signaturmelodin är ganska bra, den har Nina Wolmark (text), Vladimir Cosma (musik) och Michel Endersen (sång) gjort bra, fast jag gillar Memo Aguirres musik lite bättre så därför röstade jag på Flash Gordon.
Det finns två avsnitt (med originalspråk) på www.dailymotion.com om du är intresserad.
Edited by Erika, 26 May 2007 - 19:11.
Posted 26 May 2007 - 19:58
Det finns två avsnitt (med originalspråk) på www.dailymotion.com om du är intresserad.
Hittade bara ett klipp på 2:20... Kanske krävs att man skapar ett konto?
Posted 26 May 2007 - 20:22
Känner igen Vladimir Cosma åtminstone - gjorde (tydligen) musiken till La montre la croix et la manière. Kultklassiker med Jeff Goldblum som "Jesus". Ännu en nostalgitripp...
Vladimir Cosma har även skrivit musiken till ett par Asterix-filmer och Les Mondes Engloutis.
Hittade bara ett klipp på 2:20... Kanske krävs att man skapar ett konto?
Såvitt jag vet behöver man inte det, och nu hittade jag ytterligare ett avsnitt.
La lance magique
Le chef des chefs
Le retour des Goraks
Och så lite eftertexter.
Posted 27 May 2007 - 10:07
Stenålders-Tarzan är nog det bättre men stupar pga av att jag tycker det är alldeles för långt.
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 27 May 2007 - 11:17
Nästan tre minuter är lite väl för ett intro..
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 27 May 2007 - 14:50

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 27 May 2007 - 17:20
Hmm, två decennier och tre år gymnasiefranska senare - tappat glansen en smula.
Charmigt... Nöjer mig med det.
Posted 27 May 2007 - 21:27
väntar...
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 27 May 2007 - 21:39
![]()
väntar...
Samma här.
Posted 28 May 2007 - 09:33

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 28 May 2007 - 10:24
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 28 May 2007 - 11:33
Får bli en röst på Stålis, då jag har en känsla av att Firefly kommer vinna ändå
Posted 28 May 2007 - 11:41

Posted 28 May 2007 - 12:15
*lägger FX över knäert och ger henne smisk*
Firefly FTW!
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 28 May 2007 - 12:27
Vad har hon nu gjort?

Posted 28 May 2007 - 13:34
Jag ska ta och upp XC:s råd att skriva FXC hädanefter.
Byt hursomhelst ut ovanstående FX mot XC.
(Jag har smisk för er alla så det räcker och blir över för er alla.
Posted 28 May 2007 - 13:41
uhm..
Posted 28 May 2007 - 13:48
.Försök du bara...

Posted 28 May 2007 - 14:40
When a problem comes along
You must whip it
When somethings going wrong
You must whip it
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 28 May 2007 - 14:45
I alla fall, valet kändes rätt enkelt för mig. Just blandning av rymd och western-känsla med Whedons egna vinjettmusik är så härlig
Okeee-eeej... Så om jag ger dig smisk, så får jag smisk? Det låter som en win-win-situation för mig
I alla fall, valet kändes rätt enkelt för mig. Just blandning av rymd och western-känsla med Whedons egna vinjettmusik är så härlig
Posted 28 May 2007 - 14:51
Föresten, ska man kalla XC för han, henne eller det?
L&C har verkligen otur. Gillar det introt men gillar Firefly introt bättre.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 28 May 2007 - 15:51
Om du letar lite i Presentationsforumet får du ett svar på din fråga, och debatten här gick i Ten Forward forumet.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 28 May 2007 - 16:01
*Suck* Varför lär jag mig aldrig... Det här forumet är ju fullt av S&M-junkies. Ställ dig i kön Cruz... Det räcker och blir över till alla.Hallå, får inte jag någon smisk då?
Vilket som funkar för min del...Föresten, ska man kalla XC för han, henne eller det?
På ett annat forum (GTASajten, tror jag) så hade de en diskution ang. om XC på SciFiNytt var en man eller kvinna och ansåg det vara en var de största obesvarade frågorna i världen.

Posted 28 May 2007 - 16:20
XC's kön var vida omtalat, var det en man eller kvinna? Ingen visste, utom XC själv....
Men så kom dagen då XC avslöjade sin digra hemlighet: "Jag är till 100% av kvinnligt kön"