Jump to content

Photo

Figurer

• Please log in to reply
1791 replies to this topic

#401 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 04 January 2011 - 18:45

Det här känns ju väldigt intressant! Ska vi starta en särskild wikitråd där vi diskuterar wikin?

Det tycker jag låter som en förträfflig idé.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#402 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 04 January 2011 - 21:03

Jajjemen, THomas, det tycker jag vi gör! =) Kört hårt.

#403 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 05 January 2011 - 07:51

Fixat. Wikidiskussionerna förs nu i en egen tråd.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#404 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 05 January 2011 - 15:01

Jag tycker nog att en NS-wiki känns mer intressant än en mer allmän SSS-wiki, då SSS i allmänhet förmodligen platsar bättre på redan etablerade sidor som vanliga svenska Wiki och SerieWikin som seriefrämjandet driver.

:pling: Det som handlar om SSS och dess serier i allmänhet platsar nog bra på Seriewikin. Vår wiki kan fokusera på Nordens Stjärnor och få med all information som gäller serier som finns, serier som kommer att finnas och serier som troligen aldrig kommer att finnas.

(Som ni märker använder jag koder för smileys som admin inte hunnit (brytt sig om att) lägga in än. :pling: betyder "Jag håller med".)

#405 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 09 January 2011 - 02:21

Jag vet att ni säkert har mycket att göra till skillnad från mig, men jag hade uppskattat att få se bilder på mina karaktärer. Jag nämner det mest för att få se dem vid liv så att säga men också för att ha något att säga alls :)

Edited by Sret, 09 January 2011 - 02:21.

#406 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 12 February 2011 - 01:03

Moder Svea kommer faktiskt vara en av huvudfigurerna i uppkommande särskilda anti-rasistiska NS-storyn jag börjat fila lite löst på. :)

Åh, Anti-rasistisk story? Behöver du hjälp? Behöver du en skurk? Tag gärna en av dem jag skapat, skulle bli kul att se hur andra ser dem än jag. Önskar att höra mer, NS har blivit lite av en andra hobby för mig, då jag kan knappt tänka: "ska jag skriva ett manus till en serie?" utan att skriva ett med NS. jag har en "indirekt" fortsättning på En hobby för alla, som skulle kunna kallas för "Ingen trilogin." Har nämligen idéer till två fortsättningar till En hobby för alla.

Är det bara jag eller har jag haft en ganska stor roll med att skapa världen som NS utspelar sig i?

Lägg märke till att jag har fått i mig lite alkohol, och känner mig ensam på forumet som jag kollar flera gånger per dag.

#407 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 13 February 2011 - 21:20

En antirasistisk story låter trevligt!

Sret, vadå en andra hobby? Det är väl din första hobby? ^_^
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#408 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 14 February 2011 - 02:45

Sret: Tja, en co-writer hade väl varit kul? :)

Ta en titt på mitt upplägg i story-tråden, vetja:
http://www.scifinytt...ndpost&p=236332

#409 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 20 February 2011 - 20:44

NU så kan jag äntligen visa er EMERITUS BLOD's profil! ^^ Emeritus kommer vara boven i en serie som jag och Thomas Fels jobbar på, och kommer faktiskt vara NS absolut första fiende! 0_o Han är en slem vetenskapsskurk, i samma tappning som Dr. Sivana och Ultra Humanite.

Emeritus Blod

Verkligt namn: Professor Alvis Bloed, legalt ändrat till Blod.

Yrke: Professor Emeritus i Genetik, Biologi, Medicin, Mikrobiolog och Elektronik.

Identitet: Allmänt känd, men merparten av hans olagliga aktiviteter är inte kända för allmänheten.

Laglig status: Svensk Medborgare, tidigare straffad. Delat medborgarskap i Schweiz, Kajmanöarna, och Lichtenstein.

Civilstånd: Ogift.

Kända släktingar: Kona Bloed (Mor, född Heimskurdottir) och Harde Bloed (far)
Födelseort: Sverige, Lund.

Operationsbas: Sverige, men drar sig ofta tillbaka till andra delar av Europa för att planera och införskaffa finansiering för sina fortsatta vetenskapliga experiment och kriminella aktiviteter.

Första framträdande: Monstermakaren

Historia: Son till en holländsk professor och en isländsk sömmerska, föddes Professor Emeritus Alvis Bloed i Lund. Hans föräldrar förvånades tidigt över hans förbluffande intelligens, då han lärde sig att stava redan vid 1,5 års ålder. När han blev äldre så var hans studieresultat förfärande dåliga, trots sitt oerhörda intellekt.
Igenom större delen av sin skolgång i grundskolan så var hans betyg rent skamliga, då Emeritus själv kände att skolan var allt för banal, och lärarna var lika okunniga och simpla som deras elever.
Men allt kom att ändras en sommardag då han såg hur två bönsyrsor, låsta i en parningsdans avslutade sin lek med att hanen dödades och uppslukades.
Den unge Emeritus blev genast som besatt, intresset i arvets och djurens natur hade väckts.

Slutligen intresserad av att studera, så tog han sig snabbt in på Lunds finaste Universitet, där han på rekordtid slutförde sina studier i biologi och genetik. Vid 19 års ålder var han snart den yngsta Doktoranden på sitt Universitet. Han steg snabbt i graderna och blev Professor, men hans intresse i att lära var relativt lågt, och något som han mest såg som en detalj för att få inkomst för sina experiment.
Hans irritation över lärandet gjorde snart att han började organisera diverse svindlar för att komma över mer pengar, men även att han hyrde ut sina kunskaper inom kemi till den undre världen, för att framställa diverse ämnen som t ex Sprängdeg och syror.
Hans genetiska experiment blev med tiden allt sämre dokumenterade och kontroversiella, vilket gjorde att hans rön blev ofta ifrågasatta, och till slut var en disciplinär utredning tillsatt, för att utreda eventuella oetiska arbetsmetoder i hans forskning.
Trött på den akademiska världens "trångsynthet" och medveten om att en undersökning skulle kunna äventyra hans framtida rön, så utpressade Blod dekanen på sitt Universitet att göra honom till Professor Emeritus, så att Blod kunde dra sig iväg från Universitet i stort, och förflytta sin forskning till den privata sektorn, med hjälp av pengar från sina olagliga aktiviteter.
Helt frisläppt från den akademiska världen så lyckades blod snart göra flera stora framsteg. Han knäckte den genetiska koden först av en Fluga, sen en ödla och slutligen Människan (långt före andra vetenskapsmän). Under arbetet med att knäcka dom genetiska koderna förändrades och utökades dock hans fascination med evolutionen och livets byggstenar, till en ren besatthet.
Han började drömma om tanken på att använda sin nya kunskap till att omskapa livet, och kontrollera evolutionen. Snart så skapade han sina första Monstertrupper, genetiska kombinationer av olika livsformer, framtagna som lydiga soldater. Men då hans narcicism och stolthet fick honom att använda sina monster till att försöka ta hämnd på sina gamla fiender, och erövra Sverige, så hamnade han i direkt konflikt med dom nyligen grundade Nordens Stjärnor, som besegrade honom och förödmjukade honom offentligt. Ända sen dess har han dedikerat en särskild del av sin forskning till att hämnas på, och FÖRGÖRA(!) Nordens Stjärnor!!

Genom åren har NS mött och kämpat mot Emeritus Blod otaliga gånger, men hur många gånger dom än grusar hans planer så slutar aldrig det enorma onda intellekt som döljer sig i hans kraftiga kranium att jobba, och varje gång han återvänder så har han skapat nya ännu mer kraftfulla monster, med allt mer förbluffande egenskaper.

Längd: 1.76 meter.
Vikt: 87 kilo
Ögon: Grå
Hår: Vitt med orange stråk

Styrkenivå: Som en vanlig människa som ägnar sig åt måttlig fysisk aktivitet, för hans ålder.

Känd övermänsklig kraft: Ingen. Emeritus Blod har utsatt sig själv för en process som han själv skapat, som tillåter omprogrammering av generna i levande celler, och har därigenom avlägsnat flertalet genetiska mutationer i sig själv,
( innan processen så hade han 1 extra revben, två olikfärgade ögon, en fot med sammanväxt hud, bland annat)
samt även avlägsnat många kända anlag för sjukdomar och andra av honom själv oönskade arvsanlag (såsom skallighet). Han besitter en intelligens långt, långt över genomsnittet, som uppmätts till 297 på Stanford-Binet och 312 på Cattell-skalan. Hans studier av feromoner har tillåtit honom att skapa flera komplexa organiska kemikalier som han bär som cologne. Hans genetiska monster har alla skapats i åtanke med detta, och reagerar med kraftig lydnad på doften från hans feromon-cologne. Blir Emeritus skrämd eller upprörd så reagerar blandningen av hans egna stresshormon utsöndrade via huden med dom andra kemikalierna på ett sätt som gör hans monster mer medvetna om faran, så att dom snabbare ska springa till hans undsättning.

Personlighet: Trots att han är så intelligent, så är Emeritus en mental dvärg när det gäller Emotionell Intelligens, han ligger på en nivå nära dom som lider av Antisocial Personlighetsstörning. Han är ofta djupt narcicisstisk, och ser sig själv som en av dom absolut största hjärnorna i världshistorien, med merparten av jordens befolkning som okunniga vildar i jämförelse. Han är ofta väldigt impulsiv och får ofta bizarra infall som ofta yttrar sig i diverse underliga egenskaper som han ger dom genetiskt framställda varelser han använder för att begå brott.
Något av en livsnjutare, så ses han ofta röka cigarrer och hänge sig åt diverse dyrare alkoholsorter. Han ser dock kraftigt ner på dom som förtär billigare medel, som cigaretter och folköl.

Svagheter: Emeritus största svaghet är hans totala arrogans, som gör att han ofta har svårt att se svagheterna i sina egna planer, och hur dom kan slå tillbaka på han själv. Fysiskt sett så är han en vanlig människa, utan någon större stridsträning och är därför ingen match ensam i kamp mot supervarelser.

Övriga noteringar från skaparen: Emeritus Blod är Nordens Stjärnors första och äldsta fiende, och flertalet av gruppens medlemmar tycker extra illa om honom i jämförelse med flertalet av deras andra motståndare.

#410 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 20 February 2011 - 21:43

Emeritus Blod verkar vara en väldigt otäck skurk. Fast även väldigt intressant.

#411 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 06 March 2011 - 22:44

Vilket är Vita Duvan II:s officiella utseende i den moderna eran? Det finns flera versioner i guiden, vilken gäller? Ritar nämligen på äventyret Diamantsmugglarna nu och behöver veta hur de ser ut.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#412 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 07 March 2011 - 02:57

Emeritus Blod verkar vara en väldigt otäck skurk. Fast även väldigt intressant.

Jaså? Jag som var rädd att jag hade gjort han lite för SNÄLLi jämförelse med just dina, mer moderna skurkar. :D :popcorn:

Bra att han verkar ha rätt air av ondska iallafall, så att han kanske fungerar som ärkefiende för NS. =)

#413 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 07 March 2011 - 08:59

Snäll? Jag får bilder om att denna professor Emeritus Blod kan få för sig att kidnappa människor och göra något som liknar "Doktor Moreaus ö" av H. G. Wells. För att skapa vad han tycker är "den perfekta människan" eller något. Jag har inte läst boken men jag har sett en av filmerna som finns. Så nog kan Emeritus Blod vara skrämmande.

#414 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 12 March 2011 - 03:19

Förresten Predabot om du tycker att mina tidigare skurkar är onda, så håller jag på att utveckla den ondaste, kallaste och brutalaste skurken jag någonsin har kommit på. Funderar på att kalla honom Orm för han kommer att ha superkrafter, men han är fortfarande under utveckling. Sedan har jag några superhjältar under utveckling: Himmelsdraken, Riddaren, Ghast III, Ande och Makt. Hjältarna är i en story jag har haft i bakhuvudet en längre tid i NS universumet, fast i en parallell världs framtid.

#415 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 12 March 2011 - 23:20

Jag vet inte riktigt om han skulle gå så långt som att göra om människor till Moreau-varelser, fast han har ju redan gjort det med djur, förvisso. Men vissa genetiska förändringar skulle han säkerligen utsätta någon för. :D

Ghast III låter intressant förresten, får vibbar av att han är en cyber-zombie, lite som en av Ghast's fiender som du skapade för ett bra tag sen, men mer avancerad. Lite Deathlok II och Death's Head II är väl det jag föreställer mig. :)

Jag har faktiskt lekt med tanken på en alternativ framtid, där civilisationen utplånats. NS kallas till hjälp med en hyper-tidsreaktor som några vetenskapsmän skapat med hjälp av ett krashat Trifectanskt Kärn-skepp, men hela reaktorn exploderar, dock lyckas anpassa sig till en del av vågorna och kastas ett antal år framåt i tiden. Där visar det sig att explosionen i nutid, dödade NS och fick civilisationen på fall ( tänker mig att den utomjordiska reaktorn var riggad att explodera av Trifectanerna, och öppnade upp maskhål till en väldigt vildsint värld, med superrovdjur). Endast Otrolige Mannen överlevde, tack vare sina sannolikhetsförändrande krafter. :)

Spore kommer dock att färdas tillbaka till nutid efter några om och men, och förhindra att explosionen sprider sig, därmed skapande en ny tidslinje.

Kanske din framtida värld kan vara densamma som den jag tänkt mig?? Fast några år efteråt, då det börjat komma fram lite mer av en civilisation igen, och därmed kan man leka med lite mer avancerad teknik.

#416 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 13 March 2011 - 01:41

Då förstår du hur läskig Emeritus Blod kan vara? Speciellt om jag får använda honom någon gång, och ge honom något med min lite mörka stil tro mig, i mina händer kan han bli riktigt ond ;) :lol: Fast jag har inga idéer till storys än.

Det hade varit intressant om din parallella framtid var den samma som den jag har planer för, men det blir nog svårt, dock ej omöjligt. I den storyn jag har haft i bakhuvudet går det hela ut på att Nekro har fått tag i en magisk artefakt som ger han förmågan att förändra tid och rum, några i NS försöker stoppa honom, men han aktiverar magin i artefakten och NS medlemmarna kommer till en framtid där Nekro har så gott som utplånat alla hot hot honom. En av de få NS medlemmarna som är kvar är Tin,resten är antigen döda eller försvunna, som har bytt sin då skadade kropp till en underjordisk bunkers datorsystem och försöker uppfostra den nya tidens NSmedlemmar som visar sig vara av en stor chock för dem i NS från vårat universum, vilket för tillfället är en hemlighet ^_^ . Förövrigt är största anledningen till det här universumet var att jag ville ha en anledning att ha en anledning till ett NSmuseum :blush: Som jag sade innan, det skulle bli svårt att slå ihop våra olika framtid universum. Att leka med mer avancerad teknik låter riktigt kul. Jag som redan har så mycket svävande i mitt huvud får redan nu bilder av en story... fast där försvann den. Lika bra det, jag har min hjärna under hårt arbete för många olika serier, noveller eller romanförsök.

Ghast III var tänkt att vara en av Ghasts största fans om inte den störste, och som efter Ghast II tagit hans namn och började bekämpa brott. Han/hon är en vanlig människa som klär sig som Ghast och bär en zombiemask. Han/hon var tänkt att vara lik Batman, fast inte rik. Fast din idé till en cyber-zombie kunde nog passa Ghast II, fast det hela kan ju ändras. Du sade likt en av Ghasts fiende jag skapade för en tid sedan, den fienden har jag nog i så fall glömt hehe.

Edited by Sret, 13 March 2011 - 02:47.

#417 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 14 March 2011 - 02:38

Du har rätt där, våra framtider är alldeles för olika för att funka tillsammans. Nåja. XD

Skurken jag nämnde var skapad av den onda kvinnliga professorn som skapade Ghast, som senare gjorde supersoldater i zombie-stuk, men dessa var mer cyber, hade lite mer finesser så att säga. ;)

#418 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 17 March 2011 - 01:38

Du tänker på Grav eller? Den onda professorn menar du då Akki?

Förresten Tfels, får du ordning på det där med Vita Duvan II?

#419 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 17 March 2011 - 07:15

Jag kör på den dräkt som är på framsidan till nr 8.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#420 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 18 March 2011 - 08:18

Den dräkten som är på framsidan av 8:an är den officiella för den moderna eran. Men jag kan även tänka mig att hon använder varianten med jacka och grejer som jag har för mig att Olsén tecknade.

#421 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 18 March 2011 - 17:37

våra framtider är alldeles för olika för att funka tillsammans.

Men vi kan väl vara vänner i alla fall...

#422 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 18 March 2011 - 23:19

våra framtider är alldeles för olika för att funka tillsammans.

Men vi kan väl vara vänner i alla fall...

Annars kan man väl alltid lösa det genom att göra dem till alternativa verkligheter? Fast då kanske blir en helt annan story om det hoppas så pass mellan olika tidslinjer?

Edited by SwedishSuperhero, 18 March 2011 - 23:21.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#423 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 18 March 2011 - 23:37

Den framtiden jag har i bakhuvudet är en parallell verklighets framtid.

#424 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 19 March 2011 - 14:04

Är det alltså framtiden till en parallell nutid eller en mindre sannolik framtid till samma nutid?

#425 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 19 March 2011 - 23:27

Tekniskt sett så är alla framtider paralella. Tiden består av paralella verkligheter staplade på och bredvid varann. Varenda förändring, varje atomrörelse, skapar ett nytt universum. Så parallelliteten sträcker sig då förvisso även till alla nutider och dåtider.