ARGH!/*snyft* v.2
Posted 19 May 2009 - 18:11
Posted 20 May 2009 - 18:35
Köpte en skiva på second hand idag, bara för och inse att jag redan har den - men med ett annat omslag och låtarna i en annan ordning.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 21 May 2009 - 20:53
Det har hänt förut häromkring fast det var några år sen sist, en sommar för 5-6 år sen nödlandade ett dussin ballonger sammanlagt inom en omkrets av bara ett par hundra meter där jag bor.
Winter is Coming
Posted 21 May 2009 - 20:59
F.ö. så tror jag att ballongflygning inte är så lätt som det ser ut. Vindarna brukar ha en tendens och göra som de vill och inte lyda order.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 21 May 2009 - 21:14
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 21 May 2009 - 22:38
Jag fick fram kameran faktiskt men lite för sent men jag fick lite bra video ändå, dock så räckte batteriet i typ 15 sek tyvärr. Jäkla typiskt när man har en digitalkamera vars batteri håller i flera veckor.Allvarligt? Hur mycket skulle man inte sörja över att man inte hade kameran till hands.
Tycker det verkar som en ganska häftig upplevelse.
Winter is Coming
Posted 25 May 2009 - 15:36
Var nere på stan idag och gjorde några ärenden och så var det ju tänkt att jag skulle gå in på bibblan och rösta också eftersom jag inte kommer hinna göra det den 7 juni när det är val. Visst. Glömde röstkortet hemma
Var förstås inte det enda jag glömde att göra idag så det får bli en lite tur ner på stan i morgon också.
Låter som det är jätte långt och jobbigt att gå ner på stan, men det är det inte. Tar knappt 10 minuter och gå
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 27 May 2009 - 08:37
Nu så har man inte all något i plånboken.
Ringde dock & frågande ang försörjningstöd/Soc.
Fick då reda på att om jag var innebodende med hyra/el utgifterna så var det för lite summa att ansöka om.
Och om man är sambo så har sambon försörjnings plikt . Så ingen hjälp där. Blev lite paff när man hörde detta.
Sambo räknas som make/maka verkar det som.
A kassa & likande har man inte behörigt att söka.
Brr, känner att man har sån tur att föräldar hjälpt en då& då under våren, annars skulle det inte alls gått bra.
Har gått på spar pengar under hela våren & det har vart knapert. Hatar då man måste oroa sig för ekonomin på nätterna.
Ingen sömnro alls, mer eller mindre.
Pratade med csn & ändrade så man får månadsavgift i slutet av nästa månad.
Då man har inkomst av sommarjobbet, sen ska man dock få tillbaka från skatten (härligt)
Så det är dö tid nu tills man får in lite pengar.
Sen den dåliga magen, pollen (ja än känner man av det) & disken.
Dålig dag på morgonen med för lite sömn gör att man inte direkt är positiv av sig.
Sen ja Eu valet.
Måsta titta lite på detta så man vet vad man kan rösta på.
Hemskt nog är man inte insatt som man vill vara.
Jajaja det ska nog gå, då man fått i sig lite te & smörgås

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto
"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Posted 28 May 2009 - 17:41
Posted 28 May 2009 - 19:39
grrrr... vad fläkten på grafikkortet låter.
Men då är det ju en omodernt grafikkort. Min fläkt är knäpptyst på mitt grafikkort fast den snurrar formidabelt.
Posted 31 May 2009 - 22:12
Jag började nästan klättra på väggarna här ju! Klara sig utan sin dator idag går ju inte! Huh, sitter och darrar fortfarande!
Verkar vara ett ganska omfattande strömavbrott
Edited by Rick Hunter, 31 May 2009 - 22:21.
Winter is Coming
Posted 31 May 2009 - 22:55
Hade ett här söder om stan för nåt år sedan: man känner sig rätt sårbar och kommer genast på hur beroende av el man är. Och att man inte håller koll på stearinljus, tändstickor, ficklampor och sånt som plötsligt blir väldigt bra att ha. Nåja det var i alla fall rätt säsong och väder för detPrecis återhämtat mig från ett strömavbrott! Kan ni förstå alltså! Strömavbrott i Sveriges huvudstad 2009 i en hel timme! Helt oacceptabelt!
![]()
Jag började nästan klättra på väggarna här ju! Klara sig utan sin dator idag går ju inte! Huh, sitter och darrar fortfarande!![]()
Verkar vara ett ganska omfattande strömavbrott
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 01 June 2009 - 08:40
Ett omfattande strömavbrott har drabbat norra Stockholms län på grund av brand i elanläggningar.
Tiotusentals hushåll har varit strömlösa i bland annat Täby, Solna, Lidingö och Sollentuna. Strömavbrotten har medfört omfattande störningar i kollektivtrafiken. (Källa)
Edited by XC, 01 June 2009 - 08:40.

Posted 01 June 2009 - 20:43
Ska jag bli tvungen att sticka hål på trumhinnorna för att slippa eländet för att se på motorcyklar i lugn och ro,
men på köper bli döv.
Några hörselskydd som som tar bort ljud hundra procent finns väl inte?
Posted 10 June 2009 - 14:39
Jävla lurendrägerier. Gratis? Hur fan kan de kalla det gratis när man inte kan utnytja känsten utan att betala? Jag kan hitta tjejer och visa mitt intresse men inte maila dem eller få mail från dem.
Hur ska jag göra nu? Jag hade verkligen sätt fram mot att få ett medelande från den här tjejen. Men att betala en massa pengar och sedan kanske bara få ett "Du är inte min typ" mail... jag vet inte vad jag ska göra.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 June 2009 - 15:47
Beställde nya linser för ett par veckor sen och hämtade dom häromdagen. I dag så testade jag dom för att se att de var korrekta och så känns de så fel det kan bli.
Jag har alltså skaffat mig färgade linser. Jag har haft det tidigare i många år men då har det uppkommit problem att de varit för 'små', själva färgningen alltså, så jag har alltid haft en storlek större så att säga. Nu när jag var hos optikern så sa jag till om det, så hon mätte diameter och allt vad som hör till så att det skulle bli rätt.
Visst! Nu är det fel åt fel håll i stället, hålet för pupillen som är ofärgad är för stor
För att inte nämna att jag konstigt nog ser en aning sämre med dom här, som är helt nya, än med mina gamla vanliga linser som jag använt nu nyligen
Posted 12 June 2009 - 16:11
Posted 12 June 2009 - 16:21
Ska ju ner till Slottstorget i morgon på dagen så jag tänkte slinka in hos optikern då och prata med dom. Har jag tur så kan de fixa det med ett nytt par utan att det kommer kosta mig något.
Förra gången jag hade det här problemet så gick det alldeles utmärkt att skaffa fram ett par nya linser som var korrekt färgade. Men det var ju i och för sig en annan optiker i en helt annan stad, men sak samma. Har man betalat dyra pengar för en sak, då ska det ta mig f*n stämma också.
Posted 12 June 2009 - 16:53
Skämt åt sido, det är alltid trist när man lägger ned pengar på något och det blir fel ändå. Speciellt när man påpekat att standardutförandet inte riktigt funkar.

Posted 12 June 2009 - 17:23
Säkert den där pandemin som härjar nu. Absolut fel tillfälle att läsa om King's "The Stand", men ironiskt nog så....
Febrig, ohungring och ledvärkig än så länge. Tur att det är helg.
Jag säger till om jag börjar drömma om en mörk man i Norge eller en kvinna med gitarr i Finland nånstans.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 12 June 2009 - 17:34
@ Peak Stackars dig
Posted 12 June 2009 - 17:40
Peak: En mörk galt i Norge eller ett so med gitarr i Finland nånstans menar du förstås?

Posted 12 June 2009 - 17:42
Tackars tackars mig. Tröstar mig lite med Big Bang Theory på femman just nu.
Om 43 minuter så skall jag rasta mina dinos för dagens drag också...
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 14 June 2009 - 17:29
Edited by GaterGirl, 14 June 2009 - 17:29.
Posted 16 June 2009 - 06:55
Under sommaren ska jag inte vara inskriven där (af), då får de ringa hur mycket de vill.

This topic is locked