Jump to content

Photo

Hobbit: En Oväntad Resa / The Hobbit - An Unexpected Journey

• Please log in to reply
652 replies to this topic

#401 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 June 2010 - 17:50

Frukta inte här kommer teamet som ska rädda "The Hobbit" :P *

*Känsliga tittare varnas

Thank the maker! ;)

Edited by Cartman, 03 June 2010 - 17:51.

#402 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 June 2010 - 19:45

:lol: Stackars George.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#403 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 June 2010 - 19:53

:lol:

Jag anar att Walker har inspirerats av sina egna inlägg på hans blogg som handlar om att vissa personer inte ska jobba med att skriva manus eller regissera filmer. Eller så är det bara jag som gör den kopplingen. :D

Mannen som kunde ha räddat Phantom Menace - 1
Mannen som kunde ha räddat Phantom Menace - 2

Edited by Cartman, 03 June 2010 - 19:54.

#404 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 04 June 2010 - 11:08

:rolleyes: Det kan väl hända att jag i någon grad lät mig inspireras av det, men det var inte helt OT..nästan ^_^

Om du nu länkat till de första två delarna kan jag lika gärna spamma med den tredje och avslutade delen i trilogin. ;)

Mannen som kunde räddat Phantom Menace - 3

Edited by Walker, 04 June 2010 - 11:26.

#405 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 June 2010 - 14:08

Hehehe, det är ju inte första tråden som kanske går liiite OT här på forumet. ;)

Spamma på. Jag hade säkert länkat till den med om den hade funnits online vid mitt förra inlägg. ^_^

#406 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 07 June 2010 - 16:39

För er som är intresserade så har Guillermo del Toro skrivit ett meddelande på TheOneRing.net med anledning av hans avhopp från filmen. Fin gest kan jag tycka.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#407 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 June 2010 - 10:39

Bilder från inspelningsplatsen finns till beskådande på ComingSoon.net

SpoilerTv skriver att följande karaktärer kommer att vara med: Alfrid, Bard, Bilbo, Dwalin, Fili, Kili, Elf Lord, Gloin, Radagast, Thorin, Thranduil.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#408 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 18 June 2010 - 19:45

Alfrid? :huh:

Vem är det? Har läst boken flera gånger för min son rätt nyligen och jag är himla säker på där inte finns någon "Alfrid".
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#409 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 18 June 2010 - 21:22

Tydligen en ny karaktär. :)

#410 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 20 June 2010 - 20:23

Bara Jar Jaromir är med så...

#411 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 02 July 2010 - 09:01

Orosmolnet hänger tungt över stackars The Hobbit - blir det nåt av det eller? Kommer MGM att få ordning på sin finansiella kris så att det börjar hända saker här? Eller säljer de rättigheterna till flera av sina storfilmer?

Såg en liten intressant notis på THR:

Meanwhile, speculation continues about whether the studio will sell off its share of rights to "The Hobbit" to co-production partner Warner Bros., whose New Line is overseeing project development with director Peter Jackson; shooting is set to begin in January. MGM executives would like to hold onto its share of the "Hobbit" rights as long as possible, but some lenders are lobbying for a sell-off to raise funds.

- Inspelningarna ska börja nästa år. Alltså är inte The Hobbit lagd på is som det ryktats om?
- Eller säljer MGM rättigheterna pga sin ekonomiska kris?

Vad gäller ny regissör (då Guillermo del Toro hoppade av projektet) så spekuleras det i att det blir PJ själv som tar hand om den biten, men ingen officiell bekräftelse har kommit. Jag förmodar att vi får vänta på slutgiltigt besked tills MGM fått ordning på sin ekonomi...

To be continued...

#412 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 02 July 2010 - 11:16

Surt att MGM fortsätter vara en bromskloss men man förstår ju att dom helst inte vill sälja rättigheterna som skulle bli väldigt inkomstbringande längre fram.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#413 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 August 2010 - 07:50

Blastr (f.d. Sci-fi Wire) har publicerat en rätt uderhållande infographic som sammanfattar den här filmens historia - så här långt.

Posted Image
[Källa] [Klicka för större bild]

Edited by XC, 31 August 2010 - 07:50.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#414 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 21 September 2010 - 21:06

Under tiden vi väntar får vi hålla till godo med den finska miniserien från '93:
http://www.youtube.com/watch?v=Koj0V7G46fs

(Nej, det är inget skämt. Läs mer om serien här på io9)

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#415 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 22 September 2010 - 15:36

Någon som hört hur mer om ryktet kring han i "The Office" som Bilbo?! Kommer tyvärr inte ihåg var jag läste det, så någon länk kan jag inte bidra med. Usch vilket uselt inlägg det här blir, minns inte ens hans namn men han spelade huvudrollen i "Liftarens Guide till Galaxen" om det hjälper..

#416 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 22 September 2010 - 16:11

Du menar Martin Freeman, tror jag. Han hade varit bra som Bilbo, men sist jag hörde var han tvungen att tacka nej för att han skulle göra fortsättning på Sherlock.

#417 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 22 September 2010 - 17:25

Jo det var Freeman jag tänkte på, kollade upp det theonering.net. Ryktet verkar ha uppkommit från kvällstidningen The Sun men är troligen sant. Håller med fansidan att Freeman borde tänka om. Sherlock i alla ära, men att ha huvudrollen i dom här filmer kommer göra honom "odödlig" som skådis. Det finns massor av Sherlock-adaptioner nya kommer tillkomma i framtiden, men när det gäller tåget till Middle Earth så går det nu och aldrig mer.

#418 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 September 2010 - 08:52

The Hobbit går in i ytterligare en vägspärr; nu har en facklig strid blossat upp. Som jag fattat det så ogillas det att produktionen hellre använder nyzeeländska skådepspelare (som är icke-fackligt anslutna). Peter Jackson beskyller Australiens Filmförbund att vilja kontrollera den nyzeeländska filmindustrin och hitar dessutom med att flytta produktionen till öst-europa. Under gårdagen så uppges fler fackförbund varna sina medlemmar att jobba med "The Hobbit". NZFC har även de ett officiellt uttalande.

»New Zealand Actors’ Equity and its financier, the Australian Media Entertainment and Arts Alliance (MEAA), are demanding that the producers of The Hobbit sit down for contract negotiations. Equity has reportedly been trying since 2006 to negotiate similar minimum guarantee contracts, and evidently sees The Hobbit as a ticket to making this happen. On Friday, the Screen Actors’ Guild (SAG) sent out a statement to all members advising them not to work on The Hobbit, citing the production’s status as a ‘non-union’ show. Other organizations that fell in line with Actors’ Equity and the MEAA were AFTRA, “Equity (UK), and equivalent organisations in Australia, Canada and South Africa,” according to Deadline.«[Källa]

Peter Jacksons uttalande
NZFCs Uttalande

MoviwZine, DigitalSpy, /Film, Sci-fi Storm.

fqq5BYam.jpg

#419 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 September 2010 - 21:45

Det är nog inte meningen att den här filmen ska bli av :(

Winter is Coming

#420 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 29 September 2010 - 09:12

Nej, verkar vila en förbannelse över den. :(

#421 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 29 September 2010 - 12:50

Det verkar som om det är trafikhinder efter trafikhinder vad gäller den här filmen. :(

Iaf så verkar grupperingarna göra ansatser till att försöka prata med varandra iaf.

»Union president Jennifer Ward-Lealand said afterwards: "As a result of tonight's meeting, (NZ) Actors Equity members have overwhelmingly resolved that its delegation meet the producers of The Hobbit to hold negotiations in good faith, taking in the terms and conditions for performers working on the production."«[Källa]

Edited by XC, 29 September 2010 - 12:50.

fqq5BYam.jpg

#422 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 30 September 2010 - 19:30

Ja, vilken soppa! :(

After days of explanation and legal opinions, including one from the Crown Law Office, Jennifer Ward-Lealand of NZ Equity has admitted that the MEAA’s demands to enter into collective bargaining are in fact illegal. The producers of The Hobbit say that their refusal to enter into illegal negotiations with the MEAA is the reason the film is blacklisted worldwide. “I have been waiting to hear some kind of explanation for the needless damage NZ Equity/MEAA has done to our film, but nothing has been forthcoming. While the MEAA has admitted their blacklisting of The Hobbit has no legal foundation, they have done nothing to remove the ban on the film. “I am amazed that hundreds of millions of dollars of potential income for New Zealand, has been put at risk by a tiny group people who did not even bother to do their legal homework.”

Media releasen på TheOneRing.net

#423 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 September 2010 - 19:59

Förhoppningsvis kommer NZ vara tillräckligt måna om sitt rykte som filmland att saken löser sig snabbt.

fqq5BYam.jpg

#424 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 01 October 2010 - 19:55

Orkar inte helt sätta mig in i den här soppan, men en sak undrar jag.

Varför ska Australiens Filmfack ha synpunkter på en film som spelas in i N.Z? Är det inte så att Jackson spelar in på N.Z med främst skådespelare där ifrån?

#425 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 01 October 2010 - 20:39

Som PJ sade det så vill han prioritera NZ-skådespelare och de är sällan fackanslutna; han var inne på att Australien ville försöka få mer kontroll över den NZ-filmindustrin.

Edited by XC, 01 October 2010 - 20:39.

fqq5BYam.jpg