Uppgradering...
Posted 21 August 2009 - 17:32
Jag finner det rätt irriterande för jag har den senaste tiden missat en massa nya inlägg pga att det inte syns så bra när man kollar på tavlan. Förut så lyste ikonerna om någon hade postat något nytt men nu förblir de den där matta färgen som tyder på att man redan läst i tråden. Möjligen någon skillnad men inte så man märker det så lätt.
Så jag undrar om man inte kan göra "Olästa inlägg" ikonerna lite skarpare?
En sak jag saknar från före uppdateringen är att när man skrev i "Sök" fältet uppe till höger så sökte den i den lokala tavlan och dess underkategorier. Nu söker den i hela forumet istället. Är det något som går att ändra?
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 21 August 2009 - 17:37

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 21 August 2009 - 18:19
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 21 August 2009 - 18:41
Posted 21 August 2009 - 19:22
Aha. Tack.Det finns en sökruta till längst ned till höger på sidorna som man kan söka i underforumet.
Varför man delat på det vet jag inte, kanske för att det skulle matcha sökrutorna i trådlistorna.
Visst, aj. Byta skin.Ikonernas färg beror helt på vilket skin du har. Hittills har jag inte haft några problem med att urskilja mellan lästa och olästa inlägg. Vilket skin tycker du det är svårt på?

Det var Gothic jag tyckte det var jobbigt på. Men efter att ha kollar de andra så är där inga problem på dem.
Var det där menat åt mig eller var det bara en tillfällighet?Jag vill ha den här smileyn addad:
Ang. Smiley så skulle saknar jag verkligen en extra arg Smiliey. Den somm finns känns inte arga nog. Något jag känner var ända gång jag är riktigt arg och ska skriva ett argt inlägg.
Edited by Crusader, 21 August 2009 - 19:27.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 21 August 2009 - 20:12
Fler smilies vi behöver:

Smiley-biblioteket här på SFN är gammalt och statiskt och inte särskilt imaginativt. Inte för att jag förespråkar ett galleri på 100-tals smilies, men det är faktiskt ganska tråkigt att det inte händer nåt nån gång.
Posted 21 August 2009 - 20:17
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 21 August 2009 - 20:18
behövs lite förnyelse bland dom
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 21 August 2009 - 20:21

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 21 August 2009 - 20:30
Posted 21 August 2009 - 21:04
//Peak
sixty six."
Posted 22 August 2009 - 11:28
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 22 August 2009 - 12:15
Posted 22 August 2009 - 17:49
Annars blir det :smiley1: :smiley2: :smiley3:
//Peak
sixty six."
Posted 22 August 2009 - 19:27
:help:
:snif:
:morr:
:tears:
:hmm:Andra förslag till koder emottages tacksamt.
Posted 23 August 2009 - 02:11
:doh: (Jag saknar verkligen en "Doh".
:banghead:
:scared:
Kanske kunde uppgradera
Edited by Crusader, 23 August 2009 - 02:14.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 August 2009 - 12:21
:with:
:against:Sedan så skulle "någon" behöva korrigera färgerna lite - ta bort de vita remsorna runt om. (Jag hinner inte idag men i värsta fall får väl Peak byta ut dem allt eftersom).

Posted 23 August 2009 - 13:42
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 26 August 2009 - 10:43
Har testat både hemma och på jobbet (pc och mac, IE och FF), samma resultat: låååångsamt!
Jag har inga problem med andra sajter, tom Facebook går raketfart i jämförelse!
Sajten kraschade för mig alldeles nyss, men efter det så verkar det funkar som det ska
Edited by Synon, 26 August 2009 - 11:06.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 26 August 2009 - 11:05
Posted 26 August 2009 - 11:07
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 26 August 2009 - 11:32
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 26 August 2009 - 11:56
//Peak
sixty six."
Posted 26 August 2009 - 13:29
Posted 26 August 2009 - 13:43
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.