Vilken film köpte du senast? v.2
Posted 06 January 2012 - 12:29
Skönheten och odjuret (blu-ray)
Och så julklappen från Moviezine: Jägarna 2 (blu-ray)! Najs!
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 06 January 2012 - 13:52
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 06 January 2012 - 15:59
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 06 January 2012 - 16:17
Posted 11 January 2012 - 19:21
Posted 11 January 2012 - 20:43
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 11 January 2012 - 21:02
MirrorMask (Blu-Ray, 129:-)
Båda på SF-Bokhandeln härom dagen.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 11 January 2012 - 21:22
Så nu har jag äntligen sett The Good, The Bad, The Weird.
Badjävlar sparar jag till ett senare tillfälle.
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 12 January 2012 - 15:13
Jag har hört att "The Good, the Bad, the Weird" skall vara en rätt så skruvad film. Men riktigt bra. Tyckte du det?
Posted 12 January 2012 - 21:07
Den marknadsförs som kimchi-western.Noodle Western. Eller om det begreppet kanske bara gäller japansk westernfilm och inte koreansk sådan.
Jag har väldigt lite erfarenhet av asiatisk film, men jag tyckte den här var toppen. Gillar man Sergio Leone och kan svälja en asiatisk hyllning så bör man inte ha några problem.Jag har hört att "The Good, the Bad, the Weird" skall vara en rätt så skruvad film. Men riktigt bra. Tyckte du det?
Skruvad är förresten ett understatement.
Härlig action-rulle med gott om fläskiga stunts.
Enda smolket i bägaren är väl att jag bara fick tag i den lätt censurerade versionen.
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 13 January 2012 - 18:04
Den marknadsförs som kimchi-western.
Noodle Western. Eller om det begreppet kanske bara gäller japansk westernfilm och inte koreansk sådan.
För min del satte jag upp en knäckebrödswestern en gång.
Posted 17 January 2012 - 15:54
Den marknadsförs som kimchi-western.
Noodle Western. Eller om det begreppet kanske bara gäller japansk westernfilm och inte koreansk sådan.![]()
Mmm. Det borde man ju kunnat ana egentligen.
Jag har väldigt lite erfarenhet av asiatisk film, men jag tyckte den här var toppen. Gillar man Sergio Leone och kan svälja en asiatisk hyllning så bör man inte ha några problem.
Jag har hört att "The Good, the Bad, the Weird" skall vara en rätt så skruvad film. Men riktigt bra. Tyckte du det?
Skruvad är förresten ett understatement.
Härlig action-rulle med gott om fläskiga stunts.
Enda smolket i bägaren är väl att jag bara fick tag i den lätt censurerade versionen.
Jag skall försöka att se filmen vid något tillfälle. Det har varit på gång ett antal gånger, så förr eller senare.
Ett tips om du är sugen. Kolla in filmen Sukiyaki Western Django. En japansk noodle western. Det är väl den enda asiatiska western som jag har sett tidigare. Den finns i två versioner, en mer lättillgänglig internationell version på strax över 90 minuter. Och en annan mer svåråtkomlig version på runt 2 timmar. Alla talar Engrish i filmen så se till att ha lämpliga undertexter om du skall se den
Posted 18 January 2012 - 10:48
Som ett spex då eller?
Det låter i varje fall som en intressant och kul benämning på vad som får förmodas vara en svensk western?
Jepp. Arizona eller Kometen kommer. Fick juryns specialpris på Spex-SM 2007, vilket jag gärna skryter om. Jag spelade Doc Holliday.
Posted 18 January 2012 - 20:02
Transformers - Dark of the Moon
Green Lantern
Bilar 2
Captain America - The First Avenger
Wrecked
Das Boot
Posted 19 January 2012 - 14:57
Jepp. Arizona eller Kometen kommer. Fick juryns specialpris på Spex-SM 2007, vilket jag gärna skryter om. Jag spelade Doc Holliday.
Tack för länken. Det verkar det ha varit ett helfestligt spex.
Posted 20 January 2012 - 16:20
Vad har du sett för spex?
Posted 08 February 2012 - 19:00
Jane Eyre
Margin Call
The Ides of March
Warrior
Posted 09 February 2012 - 13:17
Bourne box (3 filmer)
Hanna
Limitless
Posted 09 February 2012 - 21:27
A Separation
Puss in Boots
Moneyball
Posted 09 February 2012 - 23:36
Edited by Wylie Times, 09 February 2012 - 23:37.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 10 February 2012 - 07:21
Posted 10 February 2012 - 12:59
Edited by Wylie Times, 10 February 2012 - 13:19.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 10 February 2012 - 20:28
Och där försvann glädjen då det visade sig att jag blivit blåst av Panasonics återförsäljare. "Regionsfri" BR-spelare. Bullshit. Så nu har jag ett gäng blu-ray filmer som gör ingen nytta.
Well, internetkanalen it is then.
Posted 10 February 2012 - 21:10
Posted 10 February 2012 - 21:35